Se indlæg|
Tidsbestilling på den Thailandske Ambassade i Danmark
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 23/11-2014 15:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Datteren og jeg har lige fået 3 måneders turistvisa , det tog 6 hverdage. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 23/11-2014 20:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Alkenbo, det er da fint. Men hvad gjorde du ? Afleverede du personlig eller sendt du til Ambassaden? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Fc |
Lagt på d. 23/11-2014 21:31
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Jeg og min hustru skulle bruge Turist Visa til Thailand, for et par uger siden, vi tog på Ambassaden i Hellerup. Medbringende Pas, kopi af Pas og Flybilletter samt et Pasfoto, det eneste de forlangte at få. På vejledningen på hjemmesiden stod at man også skulle medbringe Årsopgørelse samt evt. hotelreservation. Men det ville de ikke se. Visa ansøgningen havde jeg printet ud fra Ambassadens hjemmeside. Der sad ca. 6-8 personer foran os og ventede, vi kom til i løbet af en halv time, hvorefter vi betalte og efterfølgende hentede vores Pas med Visa efter 4 dage. Alt gik fint og smertefrit a86; |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 23/11-2014 21:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
FC, det var lige det svar jeg efterlyste. Kunne du betale for porto retur som rekommanderet brev? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 24/11-2014 05:11
|
|
Sendte rekommanderet plus rekommanderet svarkuvert, dvs fulgte vejledningen på deres hjemmeside. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/11-2014 11:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Alkenbo, Var det et 3 maaneders turist visa i fik? Det normale er da 2 maaneder pr indrejse. Et Non-o visa kan vaere paa 3 maaneder. |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 24/11-2014 13:09
|
|
Kan godt være du har ret tjekker når jeg kommer hjem. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 14/04-2016 16:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Min kone skal have nyt pas. Hun prøvede at ringe til Embassy idag uden held. Er der nogen som ved om de besvarer mails ? Eller skal hun bare blive ved med at ringe og prøve at få kontakt ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/04-2016 16:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
energy skrev: Min kone skal have nyt pas. Hun prøvede at ringe til Embassy idag uden held. Er der nogen som ved om de besvarer mails ? Eller skal hun bare blive ved med at ringe og prøve at få kontakt ? Ambassaden holder sikkert Songkran. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 14/04-2016 16:40
|
|
hugoboerge skrev: energy skrev: Min kone skal have nyt pas. Hun prøvede at ringe til Embassy idag uden held. Er der nogen som ved om de besvarer mails ? Eller skal hun bare blive ved med at ringe og prøve at få kontakt ? Ambassaden holder sikkert Songkran. Ja der havde du ret... men vil stadig gerne hvad der er nemmest . Ringe eller skrive.... |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 14/04-2016 18:37
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Da min kone skulle have nyt pas i august, ringede vi i 3 dage uden at komme i gennem. Jeg kørte til ambassaden og fik en tid 6 uger senere (den første) |
|
|
|
| lbob |
Lagt på d. 14/04-2016 19:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Ring (mange gange). De reagerer overhovedet ikke på mails. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/04-2016 21:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Også min erfaring. Har skrevet et par gange, har aldrig fået svar. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 15/04-2016 15:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Giro mandens kone skal have fornyet sit pas , ikke have visum |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 15/04-2016 15:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Thai svarer aldrig mails, for farligt med det ansvar der følger med.. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/04-2016 16:22
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Thai svarer aldrig mails, for farligt med det ansvar der følger med.. ![]() Hvis man saa engang imellem endelig faar et skriftligt svar er svaret en fornaermelse mod ens intelligens. Lige i plet JohnBKK |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 16/04-2016 09:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Vi sendte en mail og de ringede os op, fik en tid 2 md. senere, derefter en ventetid på 5-6 uger på at de sendet passet. Så om 3 uger skulle vi gerne have passet ![]() |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 16/04-2016 15:12
|
|
Vi skal rejse i slutngen af juli, så det bliver vist i sidste øjeblik så. Danske pas skal være gyldige i 6 mdr efter, på indrejse datoen. Hvad med Thai pas ?. Der er vel andre regler. Også selvom hun bor her. Hendes pas udløber nemlig 5 mdr efter, så tænker måske lave det i BKk i stedet for. Redigeret af energy d. 16/04-2016 15:33 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 16/04-2016 16:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Ja i thailand kan i få det lavet på 5 dage, langt nemmere så gør det dog der. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 17/04-2016 10:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
energy skrev: Vi skal rejse i slutngen af juli, så det bliver vist i sidste øjeblik så. Danske pas skal være gyldige i 6 mdr efter, på indrejse datoen. Hvad med Thai pas ?. Der er vel andre regler. Også selvom hun bor her. Hendes pas udløber nemlig 5 mdr efter, så tænker måske lave det i BKk i stedet for. Selvfølgelig kan hun da komme ind i sit eget land når der er 5 mdr tilbage. Alt andet giver da ingen mening.. :-) Det tog os kun 5 dage at få det lavet i Pattaya, men fik dem til at sende det til Chiang Mai (som modtog det 5 dage efter at det var bestilt). Så Jeg tænker at uanset hvor du opholder dig, vil det kunne lade sig gøre på 5 dage. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men vil stadig gerne hvad der er nemmest . Ringe eller skrive....