Se indlæg|
plat på emigration
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/11-2014 15:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
OleH skrev: Utroligt at bruge det nedsættende udtryk "naive fjolser" om dem, der ikke betaler ekstra på Immigration ! Men hver sin lyst ! ![]() Man kan komme langt med charme, selv i Thailand
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 29/11-2014 16:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
VIP skrev: OleH skrev: Det er sgu da for dumt at betale 3000 Baht for noget, der koster 1900 Baht ! Inden man tager på Immigration bør man undersøge, hvad det, man skal have lavet, koster. Og hvis man så bliver afkrævet et større beløb end "listeprisen", så sig fra, bed om at tale med chefen. Jeg har brugt Immigration i Jomtien i et par år, og har aldrig betalt for meget. Og ved du hvad chefen siger, når du bliver opkrævet 4.000 bht. for noget som koster 1.900 bht. UP TO YOU!!! Jeg har nemlig prøvet det. Fortæl så hvad du ville gøre. OleH skrev: Utroligt at bruge det nedsættende udtryk "naive fjolser" om dem, der ikke betaler ekstra på Immigration ! Men hver sin lyst ! LOL LOL Vi mangler stadig OleH's oplysning om hvad han vil gøre i situationen, hvor han ikke får sine stempler i passet, uden et tilskud til Immigrations kage kasse. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 30/11-2014 06:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
VIP skrev: Vi mangler stadig OleH's oplysning om hvad han vil gøre i situationen, hvor han ikke får sine stempler i passet, uden et tilskud til Immigrations kage kasse. Jeg kan svare dig ganske kort, den situation opstår aldrig. Jeg fik mit sidste non-imm. "O" visum i 2007, og siden har jeg forlænget med et år af gangen, uden at betale ekstra. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 30/11-2014 07:19
|
|
OleH skrev: VIP skrev: Vi mangler stadig OleH's oplysning om hvad han vil gøre i situationen, hvor han ikke får sine stempler i passet, uden et tilskud til Immigrations kage kasse. Jeg kan svare dig ganske kort, den situation opstår aldrig. Jeg fik mit sidste non-imm. "O" visum i 2007, og siden har jeg forlænget med et år af gangen, uden at betale ekstra. Det troede jeg heller ikke ville ske for mig. Naiv,? Thja. Situationen opstod, da jeg kom med nyt pas. Og skulle overføre gammelt visa til nyt pas. Så pas på. Måske du en dag bliver klogere. Og fattigere. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 30/11-2014 08:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
VIP skrev: OleH skrev: VIP skrev: Vi mangler stadig OleH's oplysning om hvad han vil gøre i situationen, hvor han ikke får sine stempler i passet, uden et tilskud til Immigrations kage kasse. Jeg kan svare dig ganske kort, den situation opstår aldrig. Jeg fik mit sidste non-imm. "O" visum i 2007, og siden har jeg forlænget med et år af gangen, uden at betale ekstra. Det troede jeg heller ikke ville ske for mig. Naiv,? Thja. Situationen opstod, da jeg kom med nyt pas. Og skulle overføre gammelt visa til nyt pas. Så pas på. Måske du en dag bliver klogere. Og fattigere. Klogere kan man jo altid blive, men forhåbentlig bliver jeg ikke fattigere. Men jeg har oplevet problemer en gang på et immigrationskontor, det var i starten af 2007, hvor jeg skulle ændre mit turist visum til et non-imm. "O" Det var i Nong Khai, hvor de på det tidspunkt var berygtede for den dårlige behandling af kunderne. De nægtede at tage imod min ansøgning, og kom med mange mærkelige forklaringer på, hvorfor de ikke ville behandle ansøgningen. Men jeg holdt på mit og blev bare siddende, så de ikke kunne ekspedere andre ved det skrivebord. Selvfølgelig viste jeg ikke på nogen måde, at jeg var skidesur, for så taber man jo ansigt her i Thailand, så jeg holdt min stemme i et normalt toneleje og sørgede også for at smile ind imellem. Løbende blev jeg af et par medarbejdere opfordret til at tage til Bangkok eller Vientiane for at få det non-imm. "O", hvilket jeg afviste. Samtidig bad jeg om at tale med chefen. Efter at have ventet i ca. halvanden time kom chefen så endelig, en mand i vel ca. 40 års alderen. Han talte rigtig godt engelsk, og spurgte, hvad han kunne gøre for mig. Jeg forklarede ham mit ærinde, og han sagde, at det kunne godt lade sig gøre, men at de skulle bruge et " medical certificate". Det var ganske vist ikke længere nødvendigt (iflg. Immigration i Bangkok), men da ingen skulle tabe ansigt, gik jeg med til det, også fordi chefen sagde, at han skulle ind til byen nu, så hvis jeg fulgte efter ham, skulle han nok vise mig hen til en klinik, hvor det kunne klares på få minutter. Nu var det så nær ved lukketid, så jeg nævnte overfor ham, at der vel så var lukket på Immigration, når jeg kom tilbage, men han forsikrede mig om, at de nok skulle vente på mig, og det gjorde de ! Jeg betalte heller ikke ekstra ved denne lejlighed. Det er den eneste rigtig negative oplevelse, jeg har haft med Immigration, jeg håber og tror på, at jeg ikke får flere af den slags oplevelser. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 30/11-2014 09:20
|
|
OleH skrev: VIP skrev: OleH skrev: VIP skrev: Vi mangler stadig OleH's oplysning om hvad han vil gøre i situationen, hvor han ikke får sine stempler i passet, uden et tilskud til Immigrations kage kasse. Jeg kan svare dig ganske kort, den situation opstår aldrig. Jeg fik mit sidste non-imm. "O" visum i 2007, og siden har jeg forlænget med et år af gangen, uden at betale ekstra. Det troede jeg heller ikke ville ske for mig. Naiv,? Thja. Situationen opstod, da jeg kom med nyt pas. Og skulle overføre gammelt visa til nyt pas. Så pas på. Måske du en dag bliver klogere. Og fattigere. Klogere kan man jo altid blive, men forhåbentlig bliver jeg ikke fattigere. Men jeg har oplevet problemer en gang på et immigrationskontor, det var i starten af 2007, hvor jeg skulle ændre mit turist visum til et non-imm. "O" Det var i Nong Khai, hvor de på det tidspunkt var berygtede for den dårlige behandling af kunderne. De nægtede at tage imod min ansøgning, og kom med mange mærkelige forklaringer på, hvorfor de ikke ville behandle ansøgningen. Men jeg holdt på mit og blev bare siddende, så de ikke kunne ekspedere andre ved det skrivebord. Selvfølgelig viste jeg ikke på nogen måde, at jeg var skidesur, for så taber man jo ansigt her i Thailand, så jeg holdt min stemme i et normalt toneleje og sørgede også for at smile ind imellem. Løbende blev jeg af et par medarbejdere opfordret til at tage til Bangkok eller Vientiane for at få det non-imm. "O", hvilket jeg afviste. Samtidig bad jeg om at tale med chefen. Efter at have ventet i ca. halvanden time kom chefen så endelig, en mand i vel ca. 40 års alderen. Han talte rigtig godt engelsk, og spurgte, hvad han kunne gøre for mig. Jeg forklarede ham mit ærinde, og han sagde, at det kunne godt lade sig gøre, men at de skulle bruge et " medical certificate". Det var ganske vist ikke længere nødvendigt (iflg. Immigration i Bangkok), men da ingen skulle tabe ansigt, gik jeg med til det, også fordi chefen sagde, at han skulle ind til byen nu, så hvis jeg fulgte efter ham, skulle han nok vise mig hen til en klinik, hvor det kunne klares på få minutter. Nu var det så nær ved lukketid, så jeg nævnte overfor ham, at der vel så var lukket på Immigration, når jeg kom tilbage, men han forsikrede mig om, at de nok skulle vente på mig, og det gjorde de ! Jeg betalte heller ikke ekstra ved denne lejlighed. Det er den eneste rigtig negative oplevelse, jeg har haft med Immigration, jeg håber og tror på, at jeg ikke får flere af den slags oplevelser. Problemet i Thailand er, at når vi taler om penge/Farang, er de fandens kreative. Jeg bliver efter mange år i landet, stadig overrasket over hvad de kan finde på. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| kirsten64 |
Lagt på d. 30/11-2014 17:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
Vi satser på at få forlænget vores turist visum i Krabi, så må vi se hvor meget de kræver i service gebyr ![]() Det er vel ok at få det forlænget i Krabi nogle dage efter vi ankommer, eller skal vi gøre det når vi mellemlander i Bkk? Skal vi også have et pasfoto med hjemmefra? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/12-2014 01:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
kirsten64 skrev: ...det skal bare gøres indenVi satser på at få forlænget vores turist visum i Krabi, så må vi se hvor meget de kræver i service gebyr ![]() Det er vel ok at få det forlænget i Krabi nogle dage efter vi ankommer, eller skal vi gøre det når vi mellemlander i Bkk? Skal vi også have et pasfoto med hjemmefra? de første 30 dage udløber pasbilleder kan man også få taget på emigration jeg betalte 50 thb i sidste uge tror jeg betalte 120 dk i danmark sidst jeg fik lavet nyt pas..... |
|
|
|
| dardi |
Lagt på d. 02/12-2014 01:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 109 |
@handy Pasbillede på borgerservice koster nu 140 kr. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 02/12-2014 05:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
[quote]dardi skrev: @handy Pasbillede på borgerservice koster nu 140 kr.[/quot uha dem kan du så få til en 10 her på emigration og billigere ude i byen der skal spares hvor spares kan....god dag. ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 02/12-2014 08:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Ja det er skam lidt trist for tiden, men alt det der sker på diverse Immigration kontor. Samt med Immigration i lufthavnen. Immigration ved landgrænseren. Travel warning Thailand: Bangkok police accelerate random visitor urine tests, searches, interrogations on western tourists and expats http://www.wowasi...og/?p=6098 Hjælpe nok heller ikke på det. Er Thailand mon ved at skyde sig selv i foden angående at få flere Tourist til Thailand ? |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 02/12-2014 10:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Tror faktisk ikke de er ved at skyde sig selv i foden, for alle landene omkring Thailand har nu 5. års visa... Burma ER FREMSYNET og klare det over nettet... Thailand halter ubehjælpelig bagud, men det skyldes jo nok alt det lort disse ansatte laver, med penge i passet og andet. Mon ikke Thailand inden for de næste 20 år bliver et uland... Ingen Farang vil betræde jorden ud over at besøge pigerne på de populære steder.. for god massage. Tror faktisk aldrig de tager ved lære. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/12-2014 10:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Og helt generelt. Hvorfor skal selvforsørgende udlændinge - hvad enten de er fast bosiddende eller turister - igennem så mange trængsler? Det har jeg simpelthen aldrig fattet. For Thailand er det en total win/win situation. De kommer her, lægger penge og ligger aldrig det thailandske samfund til last. Ikke fordi de ville få noget held med det i øvrigt. Samtidig undrer det mig, hvorledes horder af bla. nigerianere øjensynligvis opholder sig i Bkk i årtier uden at blive addresseret. Nu vil jeg ikke lyde racistisk, men jeg ved at det kommer til at lyde som så. De har faneme hverken opholdstilladelser/visum, "arbejdstilladelser" i orden. I den øvre ende af Khao San Road ved det gamle postkontor, "hang de ud" i dusinvis på gaden. Det lignede det rene Mogadishu. Der er nogen der holder hånden over dem. Og så kan man kun spekulere på årsagen hertil. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/12-2014 14:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Mukke skrev: Tror faktisk ikke de er ved at skyde sig selv i foden, for alle landene omkring Thailand har nu 5. års visa... Burma ER FREMSYNET og klare det over nettet... Thailand halter ubehjælpelig bagud, men det skyldes jo nok alt det lort disse ansatte laver, med penge i passet og andet. Mon ikke Thailand inden for de næste 20 år bliver et uland... Ingen Farang vil betræde jorden ud over at besøge pigerne på de populære steder.. for god massage. Tror faktisk aldrig de tager ved lære. Helt enig med dig Mukke, Man kan skrive op og ned om alle gode og positive ting ved Thailand. Men sagen er den at; Fremtidens Thailand er håbløst. Thailand er håbløs i fremtiden Thailand er håbløs Håbløst er Thailand Thailand Håbløst . |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 03/12-2014 02:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
rinpoche skrev: Og helt generelt. Hvorfor skal selvforsørgende udlændinge - hvad enten de er fast bosiddende eller turister - igennem så mange trængsler? Det har jeg simpelthen aldrig fattet. For Thailand er det en total win/win situation. De kommer her, lægger penge og ligger aldrig det thailandske samfund til last. Ikke fordi de ville få noget held med det i øvrigt. Samtidig undrer det mig, hvorledes horder af bla. nigerianere øjensynligvis opholder sig i Bkk i årtier uden at blive addresseret. Nu vil jeg ikke lyde racistisk, men jeg ved at det kommer til at lyde som så. De har faneme hverken opholdstilladelser/visum, "arbejdstilladelser" i orden. I den øvre ende af Khao San Road ved det gamle postkontor, "hang de ud" i dusinvis på gaden. Det lignede det rene Mogadishu. Der er nogen der holder hånden over dem. Og så kan man kun spekulere på årsagen hertil. lidt sker der da http://bangkok.co...n-migrants http://www.nation...48447.html [img]http://www.khaosod.co.th/online/2014/11/14167426461416742769l.jpg[/img] is not a valid Image. Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/12-2014 05:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
rinpoche skrev: Og helt generelt. Hvorfor skal selvforsørgende udlændinge - hvad enten de er fast bosiddende eller turister - igennem så mange trængsler? Det har jeg simpelthen aldrig fattet. For Thailand er det en total win/win situation. De kommer her, lægger penge og ligger aldrig det thailandske samfund til last. Ikke fordi de ville få noget held med det i øvrigt. Det har sikkert noget med beskaeftigelse at goere. Taenk engang hvis 90 dages rapportering kunne goeres elektronisk. Taenk engang hvis man gav arbejdstilladelser for 2 aar ad gangen. Taenk engang hvis man kun skulle paa immigrationen hvert andet aar for at faa forlaenget sit visa. Der vil blive mange arbejdsloese indenfor immigrationen. I Singapore foregaar alt naesten elektronisk. Naar en arbejdstilladelse udloeber efter f.eks. 3 aar spoerger MOM om man oensker at forlaenge for yderligere 3 aar uden at der skal ekstra papirarbejde til, blot en underskrift fra arbejdsgiver. Ifm arbejdstilladelser her i Thailand skal arbejdsgiver aflevere en dynge papir et sted mellem 10 - 20cm hoej. Maaske lidt overdrevet, men det er derhen ad. Nu skal der jo ogsaa vaere arbejdskraft til at gennemlaese alle de dokumenter (det goer de nok ikke , men de lader som om. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/12-2014 08:48
|
Vil bare gerne de kunne behandler folk mere ens efter reglerne. Så der ikke er alle de forskellige fortolkning af Immigration loven fra Immigration personerne side. Gøre mere i at uddanne de folk der skal arbejde på Immigration kontoret, i lufthavnen, ved land grænsen. Slå HÅDT ned på de folk inden for Immigration der misbruger det. Og ikke som nu, de bliver forflytte til et anden by / kontor, og derved tro de det er bekæmpet. Omkring Ed-Visa / Extension, er det nu meget sær at M.O.E kan godkende er års forløb på en godkendt skole, 200 timer pr år, 4 timer pr uge, 2 X 2 dage. Og overholde man det, giver det retten til max et års ophold, af 90 dage Visa, samt 90 dage Extension. MEN f.eks Bangkok Immigration mener nu ikke det er nok mere, da de vil havde folk går i skole 4 dage pr uge, 2 timer pr gang. Phuket presse på for at få indført ved dem 5 dage pr uge, 2 timer pr dag. Der er nu sær at Immigration kontor / afd, kan bestemme over M.O.E, er det ikke ? Skulle da tro at det var passe ind under de love, regler der findes i landet ? Der ud over, er det Immigration folk der teste disse elever, Det har de vel i bund og grund ingen grundlag for vel jeg da mener. Den sidste jeg læste om der blev nægte yderlig 90 dag Extension, var begrundelsen at han ikke kunne skrive, læse, tale flydene Thai efter 6 måned (100 timer) Ved min egen Immigration (Nonthaburi) er de påbegyndt at lave flere stikprøve kontrol af folk på Et års Extension, de skal bevise at de indføre det beløb som står ved retirement / Married, altså 65k / 40k baht pr måned til en Thai bank, ved brug af indkomst metoden. En indkomst erklæring er ikke nok i sig selv mere ved dem der bliver kontrolleret. Blev selv taget ud til kontrol i Maj 2014 til Married-Extension. Altså 40k baht pr måned Har i sidst uge snakket med en fra England der ikke overførte 65k pr måned, så han fik ikke et år Extension-retirement igen. De godtog ikke det han overføre til Thailand, samt en udskrift fra hans Bank i England. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 03/12-2014 10:07
|
Bade-dyr Jeg ved jeg er fatte svag, fordi jeg nu er blevet en gammel mand... Du skal ikke bevise at du overføre 65.000.- baht per måned eller andet. Du skal bevise din indkomst er så den dækker dette beløb, og det gøres ved årsopgørelse for os danskere... Er ikke rigtig klar over hvad du hentyder til, men ved da til eksempel, at mange englændere har problemer.. men det skyldes noget helt andet. Den med overførelse til en thai bank holder ikke rigtigt i det virkelige liv, men måske har du misforstået noget... Kan da godt forstå, at de er begyndt at checke disse undervisnings...visaer, for magen til svindel imellem farangs findes da ikke andre steder i systemet... Jeg kender flere der aldrig har deltaget i nogen form for undervisning ud over, at betale for skolens accept af undervisningen af den enkelte. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 03/12-2014 10:56
|
Mukke, det er jeg skam godt klar over. MEN ved os skal man nu bevise at man overføre 40k/65k hvis man bliver den person der udtager som stikprøve kontrol (random check) Om man har brugt indkomst metoden. Kontrol af man overføre penge er ikke nyt ved vores Immigration efter hvad de selv siger, Men jeg er ikke blevet kontrolterret før da de kun skal kontroller folk på et års extension. Altså stikprøver kontrol (Random) Ham fra England der ikke fik sit et års retirement-Extension med begrundelse til afslag omkring at han jo IKKE havde overførte 65k pr måned til Thailand. Han Gik hele vejen med advokater hjælp i Retten imod dette. Han TABTE sagen, med begrundelse i, at Immigration GODT må bede om ydelige beviser for indkomst, som F.eks bevis for overførsel pr måned på de 65k baht. Jeg frygter bare lidt det her spreder sig til andre Immigration kontor, da jeg har en del bekendte her nede på retirement-Extension der ikke overføre, har de 65k baht udbetalt pr måned. Ang kontrol at Ed-Visa, er det ikke den kontrol jeg har noget imod, Den skal dog tilpasse til det sted en elev er i sit forløb, og ikke som nævnt før, man skal kunne skrive, læse samt tale Thai efter 6 måned / 100 timer hænger bare ikke sammen. Er selv her i Nonthaburi blevet kontrolleret af Immigration et hav af gange på skolen, på Immigration siden 2011, Så kontrollen er skam ikke noget nyt, Bare ikke mange steder de har gjort det, Men ved os har de gjort det i mange år, Og kontrollen passe fint til det sted vi elever var på forskellige tidspunkter de kontrolleret os. Det er at M.O.E har fundet frem til at 200 timer pr år er nok, MEN Immigration vil havde 8-10 timer pr uge (Bangkok+Phuket, i lufthavnen med mere) , som jo giver en hel del flere timer pr år, end det der er bestemt fra M.O.E. hænger jo ikke sammen. Så må de jo lave et sæt regler som folk ved hvad de skal gøre. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 03/12-2014 11:13
|
Hej Bade-dyr Forstår godt hvad du siger, men forstår bare ikke, at folk finder sig i alle de nye regler, som en tilfældig ny chef kommer op med, for der er helt klare regler med hensyn til det ene eller andet visa, men det er jo nok derfor Thailand i fremtiden kommer til at skyde sig selv i foden.. Da jeg var på emigration sidste gang forlangte de pludselig ekstra kopier og andet ja de forlangte faktisk kopier af alle siderne i passet... Jeg nægtede for det var ikke hvad loven siger, men forbarmede mig over den stakkels pige, fordi som hun sagde... Jeg får problemerne og ikke du, så jeg tager lige de kopier som ham den nye forlanger... Dette nægtede jeg og sagde... Jeg gør det med protest.... Tror ikke jeg skal gøre det samme næste gang... for jeg havde et lille møde.. Har set denne tråd... Alle falder på røven over ligegyldige ansatte og acceptere... Det er jo nok derfor alle problemerne kommer op i dag.. Bare se næstkommanderende på Emigrationen i Jomtien.. Hu har sit eget kontor over for FriensShip hvor man uden problemer kan få et retirement visa uden problemer mod betaling nu af 11.000.- baht... Det er jo bare svindel og humbug, og før nogen gør noget ved det, vil det jo aldrig ændres.... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.