Se indlæg|
visum til dk
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 19:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
sudsakhon skrev: Jydekrebsen Det er helt korrekt, og du har fundet hovedbestemmelsen. Thailand er placeret i den "milde" immigrantgruppe, der betyder at der ikke er referencebegrænsning. Men sagsbehandlingen, eller rettere sagt de hensyn myndighederne ligger til grund for at en visumansøger opfylder kravene er beskrevet lidt længere nede under 8.5.3.3 (Formodningsvurderingen ) .... Med hensyn til bestilling af billet, er både det officielle og mit personlige råd at købe en "åben billet" der kan ændres og refunderes. GAMBIT: ........ Du kan således godt, indenfor det udstedte visums gyldighedsperiode "shoppe" den bedste pris på transport. Dvs. UDEN at "miste" dage ved at vente med køb af billet i X antal dage efter visumudstedelsen ;-) Tak for svar, har læst det der står under formodningsvurdering, og der er der ikke noget som skulle have betydning/som gør mig bekymret, hun har aldrig været gift, men har et barn. Med hensyn til billet, er det klart at en åben billet vil være at foretrække, men det er jo ikke gratis, har fundet fine billetter til omkring 5000,-, har ikke lige penge til at de skal koste meget mere. Men indirekte svarer du også på mit spørgsmål i svaret til GAMBIT, for hvis han kan shoppe prisen i x antal dage, må det jo betyde at den billet-reservation der blev lavet til visum-ansøgningen ikke betyder noget :-) |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 22/02-2015 19:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
@Jydekrebsen: Jeg forstår tl fulde din vildrede og frustration. Sudsakhon har fuldkommen styr på alt det juridiske, og det kan være en smule frustrerende, når man nu bare gerne vil have klar besked, sådan i form af 'ja' eller 'nej'. Som du allerede ved, så kan du ikke gå ud fra andres oplevelser, men da du har en meget kort tid i Thailand, så vil jeg på det varmeste anbefale dig at forberede dig GRUNDIGT FØR du tager derned. Det vil sige at sætte dig ind i visum processen. Din kæreste skal til interview, og hun vil formentlig blive bedt om at dokumentere at i mødtes i Januar i form af billeder. Der er en formular hun skal udfylde, hun skal have et pas der er gyldigt i mindst et halvt år frem osv osv... Da du mødte hende i Pattaya, så antager jeg at det også er hvor du skal møde hende nu... I kommer til at tage til VFS (visa kontoret) i Bangkok, og HVIS alt er som det skal være, så tager det en lille uges tid at få visum. Når det er sagt, så er det nok ikke lige 13/4 og samme fly i kommer til DK med. Du får travlt, men det er ikke umuligt.. De Thai kvinder jeg har kendt har alle udvist stor irritation over stress, så held og lykke når du ankommer med jetlag og skal have startet visum ansøgning så snart du ankommer. Men ikke desto mindre er det hvad jeg vil anbefale dig at gøre... Og jeg vil anbefale jer at gøre det selv... Siksak udenom de kontorer der lover at gøre det for jer... Det komplicerer muligvis jeres sag unødigt.. Men det kan du også læse en masse om her på portalen. Held og lykke... :-) |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 19:55
|
farao54 skrev: @Jydekrebsen: Jeg forstår tl fulde din vildrede og frustration. Sudsakhon har fuldkommen styr på alt det juridiske, og det kan være en smule frustrerende, når man nu bare gerne vil have klar besked, sådan i form af 'ja' eller 'nej'. Som du allerede ved, så kan du ikke gå ud fra andres oplevelser, men da du har en meget kort tid i Thailand, så vil jeg på det varmeste anbefale dig at forberede dig GRUNDIGT FØR du tager derned. Det vil sige at sætte dig ind i visum processen. Din kæreste skal til interview, og hun vil formentlig blive bedt om at dokumentere at i mødtes i Januar i form af billeder. Der er en formular hun skal udfylde, hun skal have et pas der er gyldigt i mindst et halvt år frem osv osv... Da du mødte hende i Pattaya, så antager jeg at det også er hvor du skal møde hende nu... I kommer til at tage til VFS (visa kontoret) i Bangkok, og HVIS alt er som det skal være, så tager det en lille uges tid at få visum. Når det er sagt, så er det nok ikke lige 13/4 og samme fly i kommer til DK med. Du får travlt, men det er ikke umuligt.. De Thai kvinder jeg har kendt har alle udvist stor irritation over stress, så held og lykke når du ankommer med jetlag og skal have startet visum ansøgning så snart du ankommer. Men ikke desto mindre er det hvad jeg vil anbefale dig at gøre... Og jeg vil anbefale jer at gøre det selv... Siksak udenom de kontorer der lover at gøre det for jer... Det komplicerer muligvis jeres sag unødigt.. Men det kan du også læse en masse om her på portalen. Held og lykke... :-) Ansøgningen og diverse papir er i fuld gang med at blive udfyldt, så jeg regner med at det kan afleveres i starten af marts, jeg har en ven i Pattaya (han har prøvet det med visum selv, dog for flere år siden) til at hjælpe mig. Hvis jeg først skulle til at starte med ansøgning m.m., når jeg ankommer, ja så ville jeg få travl, og det vil nok ikke være sandsynlig at det kunne nås. Og ud fra det jeg har læst, kan jeg, selv om jeg er der, ikke gøre nogen forskel, da hun selv skal indlevere og svare på evt. spørgsmål, altså jeg kan ikke gå med hende, dvs. så kan hun jo ligeså godt aflevere papirerne inden jeg ankommer. Med hensyn til billeder, så har jeg uploadet en i den online-invitation jeg har lavet, plus hun har et kopi af mit pas hvor stemplerne fremgår, som bevis på at jeg har været der i januar. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 22/02-2015 20:50
|
|
Jydekrebsen skrev: farao54 skrev: @Jydekrebsen: Jeg forstår tl fulde din vildrede og frustration. Sudsakhon har fuldkommen styr på alt det juridiske, og det kan være en smule frustrerende, når man nu bare gerne vil have klar besked, sådan i form af 'ja' eller 'nej'. Som du allerede ved, så kan du ikke gå ud fra andres oplevelser, men da du har en meget kort tid i Thailand, så vil jeg på det varmeste anbefale dig at forberede dig GRUNDIGT FØR du tager derned. Det vil sige at sætte dig ind i visum processen. Din kæreste skal til interview, og hun vil formentlig blive bedt om at dokumentere at i mødtes i Januar i form af billeder. Der er en formular hun skal udfylde, hun skal have et pas der er gyldigt i mindst et halvt år frem osv osv... Da du mødte hende i Pattaya, så antager jeg at det også er hvor du skal møde hende nu... I kommer til at tage til VFS (visa kontoret) i Bangkok, og HVIS alt er som det skal være, så tager det en lille uges tid at få visum. Når det er sagt, så er det nok ikke lige 13/4 og samme fly i kommer til DK med. Du får travlt, men det er ikke umuligt.. De Thai kvinder jeg har kendt har alle udvist stor irritation over stress, så held og lykke når du ankommer med jetlag og skal have startet visum ansøgning så snart du ankommer. Men ikke desto mindre er det hvad jeg vil anbefale dig at gøre... Og jeg vil anbefale jer at gøre det selv... Siksak udenom de kontorer der lover at gøre det for jer... Det komplicerer muligvis jeres sag unødigt.. Men det kan du også læse en masse om her på portalen. Held og lykke... :-) Ansøgningen og diverse papir er i fuld gang med at blive udfyldt, så jeg regner med at det kan afleveres i starten af marts, jeg har en ven i Pattaya (han har prøvet det med visum selv, dog for flere år siden) til at hjælpe mig. Hvis jeg først skulle til at starte med ansøgning m.m., når jeg ankommer, ja så ville jeg få travl, og det vil nok ikke være sandsynlig at det kunne nås. Og ud fra det jeg har læst, kan jeg, selv om jeg er der, ikke gøre nogen forskel, da hun selv skal indlevere og svare på evt. spørgsmål, altså jeg kan ikke gå med hende, dvs. så kan hun jo ligeså godt aflevere papirerne inden jeg ankommer. Med hensyn til billeder, så har jeg uploadet en i den online-invitation jeg har lavet, plus hun har et kopi af mit pas hvor stemplerne fremgår, som bevis på at jeg har været der i januar. Jamen det lyder jo som om du er godt på vej. De 4 gange jeg har været involveret i turist visa, har det ikke taget mere end en uge at få lavet. Sørg for at der er 40.000 baht på hendes konto, at booket billet og rejseforsikring stemmer overens, og så afsted med hende til VFS. Jeg tror udfra dine indlæg, at de største udfordringer vil findes i at få hende på samme fly som dig... Men det er jo trods alt ikke det værste... :-) |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 21:14
|
farao54 skrev: [quote]Jydekrebsen skrev: [quote]farao54 skrev: @Jydekrebsen: ........... Jamen det lyder jo som om du er godt på vej. De 4 gange jeg har været involveret i turist visa, har det ikke taget mere end en uge at få lavet. Sørg for at der er 40.000 baht på hendes konto, at booket billet og rejseforsikring stemmer overens, og så afsted med hende til VFS. Jeg tror udfra dine indlæg, at de største udfordringer vil findes i at få hende på samme fly som dig... Men det er jo trods alt ikke det værste... :-) Hvad mener du med 'at booket billet og rejseforsikring stemmer overens', skal hun ikke bare have en og anden godkendt rejseforsikring og en flybillet, hænger de 2 ting sammen? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2015 23:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
GAMBIT Og så er jeg jo fra Sydfyn (Danmarks Provence) så hun får hverfald øje på naturen og stranden Skøn beskrivelse: Er selv fra Svendborg ;-) Men tilbage til det vigtige Jydekrebsen, jeg synes at du har gjort et imponerende, også mentalt forarbejde. Det skal nok gå fint. Hvad mener du med 'at booket billet og rejseforsikring stemmer overens', skal hun ikke bare have en og anden godkendt rejseforsikring og en flybillet, hænger de 2 ting sammen? Du skal bare sørge for, at forsikringens dækningsperiode omfatter det tidspunkt flyrejsen foretages tur/retur. Uanset hvornår denne tidsmæssigt falder på plads. Dagene for rejserne skal være inkl. |
|
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 22/02-2015 23:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
@GAMBIT Og glæd dig til at vise hende Danmark, herunder de ting, vi tager for givet og ikke altid husker at glæde os over. Som du f.eks. skriver ’de lange lyse aftener’. Sidste år var min kæreste (nu kone) på vej hjem en sen aften i maj, hvor hun pegede mod den rødgule horisont og spurgte ”What is that!?”. Der gik lidt tid før den tungnemme farang forstod hvad hun hentydede til, og jeg fortalte hende at det var da bare solen! ”Thailand no have!” var hendes svar… og man blev lige lidt gladere for at bo i DK! ![]() |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 23/02-2015 00:26
|
sudsakhon skrev: GAMBIT Og så er jeg jo fra Sydfyn (Danmarks Provence) så hun får hverfald øje på naturen og stranden Skøn beskrivelse: Er selv fra Svendborg ;-) Men tilbage til det vigtige Jydekrebsen, jeg synes at du har gjort et imponerende, også mentalt forarbejde. Det skal nok gå fint. Hvad mener du med 'at booket billet og rejseforsikring stemmer overens', skal hun ikke bare have en og anden godkendt rejseforsikring og en flybillet, hænger de 2 ting sammen? Du skal bare sørge for, at forsikringens dækningsperiode omfatter det tidspunkt flyrejsen foretages tur/retur. Uanset hvornår denne tidsmæssigt falder på plads. Dagene for rejserne skal være inkl. Ok, troede lige det betød noget andet, har du eller andre ikk en adresse eller link til et godkendt rejseforsikring-selskab, som koster de her cirka 3000 bath som jeg kar set flere steder at det skulle koste, har prøvet at kigge på den liste over godkendte steder, men enten er de dyrere eller også er der ingen priser. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 23/02-2015 01:19
|
Thaidreamer skrev: printede alle papirer hjemmefra lavede forsikring 2700baht ( 90 dage ) og billet booking 200baht i soi 5 i jomtien ved et lille rejse bureau og tog så en taxi ind til visa centret i Bangkok , her kostede det 3570 baht , der gik ca 10 dage så modtog vi damens pas med visa i , med posten i jomtien soi 7 , hvor vi boede .. nemt Købte du forsikring samme sted som flybilletten, og har du en adresse eller et firmanavn, jeg er i Danmark nu, så kan ikk lige ta ud og finde det :-\ |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 23/02-2015 06:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Skøn beskrivelse: Er selv fra Svendborg ;-) Ha ! Sikke en overraskelse - Det samme er jeg ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 23/02-2015 06:31
|
|
lincoln1242 skrev: @GAMBIT Og glæd dig til at vise hende Danmark, herunder de ting, vi tager for givet og ikke altid husker at glæde os over. Som du f.eks. skriver ’de lange lyse aftener’. Sidste år var min kæreste (nu kone) på vej hjem en sen aften i maj, hvor hun pegede mod den rødgule horisont og spurgte ”What is that!?”. Der gik lidt tid før den tungnemme farang forstod hvad hun hentydede til, og jeg fortalte hende at det var da bare solen! ”Thailand no have!” var hendes svar… og man blev lige lidt gladere for at bo i DK! ![]() Præcis - Og også bare i helhed vores form for "hygge". Når først hun ser danmark om sommeren og folks gæstfrihed bliver hun solgt ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 23/02-2015 07:30
|
|
Jydekrebsen skrev: Thaidreamer skrev: printede alle papirer hjemmefra lavede forsikring 2700baht ( 90 dage ) og billet booking 200baht i soi 5 i jomtien ved et lille rejse bureau og tog så en taxi ind til visa centret i Bangkok , her kostede det 3570 baht , der gik ca 10 dage så modtog vi damens pas med visa i , med posten i jomtien soi 7 , hvor vi boede .. nemt Købte du forsikring samme sted som flybilletten, og har du en adresse eller et firmanavn, jeg er i Danmark nu, så kan ikk lige ta ud og finde det :-\ Min kæreste købte hver gang forsikringen det sted hun bookede flybilletten. Der findes en liste over godkendte forsikrings selskaber. Denne liste er fra 2013, men mon ikke den stadigvæk er gældende: http://thailand.u...202013.pdf Som Sudsakhion skrev, så vær sikker på at forsikringen dækker både afrejsedagen, og tilbagekomstdagen iflg flybilletten. Altså ikke kun de dage hun befinder sig i DK. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 23/02-2015 09:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jydekrebsen skrev: Thaidreamer skrev: printede alle papirer hjemmefra lavede forsikring 2700baht ( 90 dage ) og billet booking 200baht i soi 5 i jomtien ved et lille rejse bureau og tog så en taxi ind til visa centret i Bangkok , her kostede det 3570 baht , der gik ca 10 dage så modtog vi damens pas med visa i , med posten i jomtien soi 7 , hvor vi boede .. nemt Købte du forsikring samme sted som flybilletten, og har du en adresse eller et firmanavn, jeg er i Danmark nu, så kan ikk lige ta ud og finde det :-\ jeg har et visitkort til seriøst bureau i Pattaya. Det ligger lige ved siden af Copenhagen bar og bureauet benyttes af mange danskere. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 23/02-2015 10:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Dear ........., Thank you very much for your inquire for Travel insurance for Khun ......... I have found her old record so can use the same information. Enclosed is premium rate for your considering, please select the plan and confirm back to process policy. Should you have any further inquire please do not hesitate to contact me. Your Sincerely, Thipsuda Sripratwithaya ( Noi) (Office Manager) MLG Consulting Service Co., Ltd. 63/14-15 M. 10 South Pattaya Road. T.Nongprue, A.Banglamung, Chonburi 20150 Mobile: 081-7619871 Tel: 038-427904, 038-427905, 038-424534 Fax: 038-424535 E-mail: Vi valgte den forsikring som er betegnet VISA version 2.500 bht. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 23/02-2015 10:14
|
|
En ting jeg kom i tanker om er at såfremt du betaler hendes flybillet, og i IKKE rejser med samme fly hjem, så kan hun risikere at skulle bevise at det er hende, der har købt billetten. Ingen af de gange min kæreste har været i DK, er hun aldrig blevet bedt om at dokumentere, men jeg havde alligevel udstyret hende med en foto kopi af mit kort (dog uden de 3 vigtige cifre, samt maskeret de første 8 cifre af kortnummeret). For at slippe for alt dette, kan du vælge at sætte pengene til flybilletten ind på hendes konto, og lade hende betale billetten selv.. eller slet og ret betale billetten kontant.. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 25/02-2015 21:27
|
Nero skrev: Dear ........., Thank you very much for your inquire for Travel insurance for Khun ......... I have found her old record so can use the same information. Enclosed is premium rate for your considering, please select the plan and confirm back to process policy. Should you have any further inquire please do not hesitate to contact me. Your Sincerely, Thipsuda Sripratwithaya ( Noi) (Office Manager) MLG Consulting Service Co., Ltd. 63/14-15 M. 10 South Pattaya Road. T.Nongprue, A.Banglamung, Chonburi 20150 Mobile: 081-7619871 Tel: 038-427904, 038-427905, 038-424534 Fax: 038-424535 E-mail: Vi valgte den forsikring som er betegnet VISA version 2.500 bht. Tak, det var sådanne oplysninger jeg ledte efter, det undre mig bare at selskabet ikke står på den liste, som er på http://thailand.u... over godkendte selskaber, men det betyder måske bare at dem som er på den liste får gratis reklame, og at det i virkeligheden måske kun drejer som om at forsikringen har den dækning den skal have (1.500.000 Bath). Hvad med flybillet, købte du den eller lavede du en reservation, hvis reservation hvor? |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 25/02-2015 21:33
|
farao54 skrev: En ting jeg kom i tanker om er at såfremt du betaler hendes flybillet, og i IKKE rejser med samme fly hjem, så kan hun risikere at skulle bevise at det er hende, der har købt billetten. Ingen af de gange min kæreste har været i DK, er hun aldrig blevet bedt om at dokumentere, men jeg havde alligevel udstyret hende med en foto kopi af mit kort (dog uden de 3 vigtige cifre, samt maskeret de første 8 cifre af kortnummeret). For at slippe for alt dette, kan du vælge at sætte pengene til flybilletten ind på hendes konto, og lade hende betale billetten selv.. eller slet og ret betale billetten kontant.. Jeg har hørt fra en jeg kender i Pattaya, at det er normalt at pigen køber billetten for de 40000,- som skal stå på hendes konto ved aflevering af visum, altså når visum er godkendt betaler hun billetten med pengene. Er det noget du/i kan bekræfte at det er praksis? |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 25/02-2015 22:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg får altid reserveret en billet hos Thai Airs kontor Pattaya Beach Road, det er ganske gratis. Du kan også foretage en reservation i en af de utallige rejsebureauer der er rundt omkring, de vil typisk have 200-300 baht for ulejligheden. Ja det kan du jo gøre som du selv vil. Du kan også betale/booke den endelige billet hjemmefra dig, eller du kan lade 40.000 bruges til hun køber billetten. Det gør du, som du finder bedst. Lidt ligesom når du handler i supermarked betaler du kontant eller med kort ![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 26/02-2015 06:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Jydekrebsen skrev: Nero skrev: Dear ........., Thank you very much for your inquire for Travel insurance for Khun ......... I have found her old record so can use the same information. Enclosed is premium rate for your considering, please select the plan and confirm back to process policy. Should you have any further inquire please do not hesitate to contact me. Your Sincerely, Thipsuda Sripratwithaya ( Noi) (Office Manager) MLG Consulting Service Co., Ltd. 63/14-15 M. 10 South Pattaya Road. T.Nongprue, A.Banglamung, Chonburi 20150 Mobile: 081-7619871 Tel: 038-427904, 038-427905, 038-424534 Fax: 038-424535 E-mail: Vi valgte den forsikring som er betegnet VISA version 2.500 bht. Tak, det var sådanne oplysninger jeg ledte efter, det undre mig bare at selskabet ikke står på den liste, som er på http://thailand.u... over godkendte selskaber, men det betyder måske bare at dem som er på den liste får gratis reklame, og at det i virkeligheden måske kun drejer som om at forsikringen har den dækning den skal have (1.500.000 Bath). Hvad med flybillet, købte du den eller lavede du en reservation, hvis reservation hvor? Vi har som andre også foreslår, foretaget en reservation hos Fly-selskabet, eller rejsebureauet. Og bilagt print af billet reservationen til vores ansøgning. Vedr. dit spørgsmål om listede forsikrings selskaber, vil det selskabs forsikring du vælger- modtager fra MLG. stå på omtalte liste. MLG, er forsikrings broker og vælger den for dig bedste - billigste forsikring, mellem de mange forskellige selskaber. Prisen vil for dig være den samme, som hvis du selv går til et af de store selskaber. MLG, laver bare forarbejdet for dig. De får deres provision af forsikrings selskabet. Redigeret af Nero d. 26/02-2015 06:47 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 26/02-2015 13:40
|
|
Lige et hurtigt spørgsmål: Når en person skal udfylde en invitation og skal svare på hvornår Ansøger ankommer og afrejser - Skal der en præcis dato på her, for når man nu ikke har købt billetten endnu og derfor endnu ikke har præcis dato for dette. Hvad har i gjort her ? Punkt 4 https://www.nyida..._visum.pdf |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.