Se indlæg|
Giftes i Thailand eller Danmark
|
|
| energy |
Lagt på d. 31/01-2015 12:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
En fordel ved at giftes sig i DK fremfor Thailand. Ingen Sin Sod ![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 31/01-2015 13:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Før næste gang du / i vender tilbage og vil nøjes med at sige "Hej" energy tror ikke den holder........
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 31/01-2015 15:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Kommer vel an på hvor hårdnakket man er. Jeg har gjort det klart at intet thai bryllup før der er sparet op:-). så her holder den.... :-) |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 31/01-2015 15:29
|
|
Amagerdreng skrev: Før næste gang du / i vender tilbage og vil nøjes med at sige "Hej" energy tror ikke den holder........ Som du ved så er jeg både gift i DK og Thailand, så nej den holder nok ikke. ![]() |
|
|
|
| Tand |
Lagt på d. 01/02-2015 02:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
farao54 skrev: Husk hendes papirer. Civil stand og fødselsattest. Mindre end 3 mdr gamle, llegaliseret og oversat til engelsk, samt verificering af oversættelse på dansk ambassade eller konsulat. Uden disse papirer, intet ægteskab i Danmark. Ikke svært, men sk.... tidskrævende. Det vil sige at jeg skal have oversat alt til dansk her i Thailand for og blive gift i Danmark ? Kender en dansker der blev i januar 14 i danmark og hen fik oversat det hele i danmark af en statsgodkendt oversætter og det var der ingen problemer med, men det kan jo godt være at reglerne er lavet om. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 01/02-2015 04:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Du kan sagtens få oversat i Danmark men da papirne skal legaliseres så skal de alligevel sendes til den danske ambassade i Bangkok Og husk hvis hun har været gift her så skal skilsmissepapirne samme vej og derefter i statsamtet i Danmark |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 01/02-2015 04:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
energy skrev: Amagerdreng skrev: Før næste gang du / i vender tilbage og vil nøjes med at sige "Hej" energy tror ikke den holder........ Som du ved så er jeg både gift i DK og Thailand, så nej den holder nok ikke. ![]() Det er nu ikke alle som betaler sin sod, mig selv inkl. Men jeg giftede mig saa heller ikke med en jomfru paa 18 aar. ![]() |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 01/02-2015 05:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Tand skrev: farao54 skrev: Husk hendes papirer. Civil stand og fødselsattest. Mindre end 3 mdr gamle, llegaliseret og oversat til engelsk, samt verificering af oversættelse på dansk ambassade eller konsulat. Uden disse papirer, intet ægteskab i Danmark. Ikke svært, men sk.... tidskrævende. Det vil sige at jeg skal have oversat alt til dansk her i Thailand for og blive gift i Danmark ? Kender en dansker der blev i januar 14 i danmark og hen fik oversat det hele i danmark af en statsgodkendt oversætter og det var der ingen problemer med, men det kan jo godt være at reglerne er lavet om. Er selv midt i processen. Min kæreste fik de 2 nævntnævnte dokumenter i sin hjemby og fik dem dernæst legaliseret hos thai foreign affair I Bangkok, hvor hun i samme håndevending fik dem oversat til ENGELSK. Næste step var at få den danske ambassade, i vort tilfælde konsulatet i jomtien, til at VERIFICERE dokumenterne. Nu er vi så på vej til Danmark, hvor vi skal bruge dokumenterne til at blive gift. |
|
|
|
| Tand |
Lagt på d. 02/02-2015 04:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
faro54 Ok mange tak for det jeg er godt nok noget forvirret over alle de informationer jeg har og får hele tiden så nu har vi hyret nogen til at tage sig af det så visum og gifte dokumenter er som de skal være. Syntes godt nok det er for vidrekommende det her så vi har valgt at betale os fra det Inden på ulæningservices hjemmeside kan man jo heller ikke hente hjælp syntes jeg men sådan er det jo. Føler ikke de er der for og hjælpe tværtimod. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 02/02-2015 06:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Med hensyn til SinSot,kan dette være både stort og småt,når man bliver gift i Thailand,jeg blev selv gift i Bangkok,og senere i Odense ( 1996 ) betalte ikke selv SinSot,men fest i fobindelse med bryllup i Bangkok,fik dengang at vide fra en anden Dansker at man ikke kun gifter sig med pigen,men med hele Familien,og at jeg godt kunne forberede mig på at skulle forsørge eller sende penge til moderen / søsteren / broderen...ha ha det bliver sgu'løgn tænkte jeg....men her tog jeg så fejl..... |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 02/02-2015 07:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Sin sod betales kun hvis kvinden aldrig har været gift og selvfølgelig heller ikke har børn Og forlanges der alligevel sin sod så er det kun for at bedrage manden Men det sker nu somregl alligevel kun hvor manden har fundet pigen i en bar og der har han jo også betalt for hende så han må være vant til det |
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 02/02-2015 08:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
farao54 skrev: Kommer vel an på hvor hårdnakket man er. Jeg har gjort det klart at intet thai bryllup før der er sparet op:-). så her holder den.... :-) God og fornuftig ide. Jeg har efterhånden været til mange thai-thai bryllupper hvor parret har været sammen en del tid inden brylluppet. Der var endda et hvor de havde været sammen i 10 år, boede hos svigerfamilien og havde 2 børn på omkring 5-7 år. Men det er også lidt forskelligt hvor i Thailand det er. I det her område er der intet bryllup/munkecermoni uden at der også er live music og dansepiger, det der på thai bliver kaldt electron. Så det kan være måske være grunden til de her venter så længe. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 02/02-2015 11:45
|
|
buick skrev: Sin sod betales kun hvis kvinden aldrig har været gift og selvfølgelig heller ikke har børn Og forlanges der alligevel sin sod så er det kun for at bedrage manden Men det sker nu somregl alligevel kun hvor manden har fundet pigen i en bar og der har han jo også betalt for hende så han må være vant til det Jeg har betalt Sin Sod, da hun havde et godt job (dårlig løn), ingen børn og stadig i en god alder ![]() og da det er tradition der hvor hun kommer fra, valgte jeg det. Min kone sagde at hvis jeg ikke, så ville tale hun med sine forældre om det og prøve at forklare det, for hun ville med mig til DK, uanset hvad. Jeg valgte nu at betale for ikke at komme skævt ind på hendes familie fra starten af. Til gengæld, så sender hun/jeg ikke penge hjem, som mange gør. I hvert fald ikke før hun begynder at tjene sine egne penge. Og i bund og grund, så betaler de faranger, der ikke betaler Sin Sod, bare penge til konen/familien på anden måde Det bliver bare kaldt noget andet. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 02/02-2015 12:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hej Energy hvor meget måtte du så betale efter forhandling med svigerforældrene? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/02-2015 12:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
buick skrev: Sin sod betales kun hvis kvinden aldrig har været gift og selvfølgelig heller ikke har børn Og forlanges der alligevel sin sod så er det kun for at bedrage manden Men det sker nu somregl alligevel kun hvor manden har fundet pigen i en bar og der har han jo også betalt for hende så han må være vant til det Min hustru har været gift før og har 3 døtre hvoraf den yngste er teenager, de to andre er i start/midt tyverne. Inden vi blev gift drøftede hun sin sot sammen med sin far. Da jeg tog økonomisk ansvar for min nye familie dvs. teenageren samt en pige mere, syntes de begge to at det var urimeligt med sin sot. Da jeg i sin tid blev gift med min danske hustru, betalte mine svigerforældre hele festen, muligvis også hotel ophold for en del gæster. Det var datidens tradition. Havde ikke en kinamands chance for at betale det selv. Redigeret af vandango d. 02/02-2015 12:39 |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 02/02-2015 12:37
|
Vandango, hvad mener egentlig med det indlæg? Sender du penge hver måned eller ? En voksen pige over 20 burde kunne klare sig selv!' Du må være en flink og meget gavmild fyr! Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/02-2015 12:41
|
|
Girobank skrev: Vandango, hvad mener egentlig med det indlæg? Sender du penge hver måned eller ? En voksen pige over 20 burde kunne klare sig selv!' Du må være en flink og meget gavmild fyr! Kun til afdrag på min motorcykel og udgifter til de to piger på nu 7 og14 år. Min hustru eller andre får intet. Husk også på at når jeg er i Thailand, betaler jeg ikke en jante til ophold ud over mad, da min hustru har 2 huse. Du må være en flink og meget gavmild fyr! Så skulle du se mig, hvad jeg brændte af, i de år jeg kom i Pattaya.
Redigeret af vandango d. 02/02-2015 12:47 |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 02/02-2015 12:45
|
har 3 døtre hvoraf den yngste er teenager, de to andre er i start/midt tyverne. udgifter til de to piger på nu 7 og14 år hvad er alderen egentlig på de piger,du hjælper lidt? Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/02-2015 12:48
|
|
Jeg adopterer snart den 7 årige pige. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 02/02-2015 12:51
|
|
Jeg betalte 300000 THB iflg. aftale med min kone og så vidt jeg husker 2 baht guld til min kone i gave. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.