Se indlæg
 Udskriv debat
Gave til thai-kæreste
hugoboerge
vandango skrev:

Jydekrebsen skrev:

Tak for alle svarene, rav lyder som en god ide, så jeg besøger en af de lokale smykkeforretning og ser hvad de har.

Fandt dette link

http://www.chanti...elv|172107
den synes jeg ser rigtig sød ud, og her kan jeg jo så evt. også købe et par matchende øreringe. (Plus en buket blomster, som jeg sikkert (håber) kan købes i lufthavnen (Bangkok))

Har kun set orkideer i lufthavnen.

Vandango det maa vaere paa vej tilbage til DK ?

hugoboerge
Mukke skrev:

Og hvis man så køber en af disse ravklumper til halssmykke med et dyr eller insekt i, så er der ikke et øje tørt, for så er det dansk med en lille historie i... 1. baht guldkæde til dette halssmykke, så har man givet et minde for livet...

Mukke det er helt rigtigt og for oevrigt saa behoever man ikke en guldkaede til halssmykket, det enkle er godt nok.

vandango
hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Jydekrebsen skrev:

Tak for alle svarene, rav lyder som en god ide, så jeg besøger en af de lokale smykkeforretning og ser hvad de har.

Fandt dette link

http://www.chanti...elv|172107
den synes jeg ser rigtig sød ud, og her kan jeg jo så evt. også købe et par matchende øreringe. (Plus en buket blomster, som jeg sikkert (håber) kan købes i lufthavnen (Bangkok))

Har kun set orkideer i lufthavnen.

Vandango det maa vaere paa vej tilbage til DK ?

Samme lufthavn H........ Wink

Jydekrebsen
Hej der er ikke nogen som har kommenteret det rav-hjerte jeg linker til, er det fordi i synes det er en dårlig ide?

Vil parfume være et bedre valg?

jens
Jeg syntes det er en rigtig god ide med et rav smykke, eller noget andet dansk der ikke kan købes i Thailand.
Det vil blive værdsat meget mere end noget guld, som mere er en måde at spare op på i Thailand.
For 20 år siden var der Big face i at rende rundt overhængt med guld blandt thaier så man kunne se de var ved muffen.
Det er mit indtryk at det er helt yt nu, man ser ikke nogen yngre thaier rende rundt med en masse guld nu til dags.
Så noget der er specielt dansk er mit forslag , det bliver altid værdsat i Thailand.
Ud over et smykke kan du jo købe en hoptimist eller en kaj Bojesen figur til hende, da pyntegenstande også er populære ved mange thaier men igen noget dansk.
Marguerit smykker er jo godt nok meget dansk men er jo produceret i netop Thailand.

buick
glem rav hvilket i øvrigt er steget voldsomt i pris på det sidste så du får ikke meget for 500 kr.
Hvis du vil give smykker så er det enten thai guld eller en diamant ring der tæller, alt andet regnes ikke for noget i thailand her er smykker status og hvis det ikke har en værdi der mindst svare til hendes status så har nu tabt fjæs og får ingen glæde af gaven.
tag hende evt til en guld butik og lad hende vælge en ring, det kan gøres for 4-5.000 baht.
ellers så er iden med et ur god specielt hvis det er dansk, tøj er de også glade for så længe det er europæisk
hvis hun iforvejen kun har en skod telefon så tage en pæn iphone 4 med til hende

milex
Kan kun give buick ret.

Hvad i al verden ville en eller anden - for mig ligegyldig - thai-ting sige mig.

Køb en lækker æske chokolade - og gå bagefter i en guld-butik.

Girobank
Hej

man kan tydeligt se-læse, at det er ret længe siden I har været i en guldforretning i Thailand og købt noget til konen eller kæresten!!, du får intet for 5000B- højst noget der ligner "guld" fra i kopibiks.

Må gaven ikke koste noget? Så lad være med at købe et smykke- men en æske billig chokolade, der smelter lynhurtigt i varmen.

Jeg ved bare hvad min tidligere "forlovede"/kæreste og nuværende kone satte og stadig sætter pris på, hvad angår smykker!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

buick
Det er vist nærmere dig der ikke kender guldbutikker, de handler nu også med vare under 1 baht min ven
de har kæder og ringe på en halv eller en kvart baht (50 eller 25 sastang hvis du skal spørge en thai)

det er vel en måneds tid siden jeg sidst var i en da konen fortjente en lille overraskelses gave
kæden jeg købte på en baht kostede knap 19.000 baht så en ring eller en kæde på en kvart baht koster ca en fjerdedel = knap 5000 baht.

udover det finder der mængder af vedhæng og budha vedhæng som fåes fra 1000 baht og op

Girobank skrev:

Hej

man kan tydeligt se-læse, at det er ret længe siden I har været i en guldforretning i Thailand og købt noget til konen eller kæresten!!, du får intet for 5000B- højst noget der ligner "guld" fra i kopibiks.

Må gaven ikke koste noget? Så lad være med at købe et smykke- men en æske billig chokolade, der smelter lynhurtigt i varmen.

Jeg ved bare hvad min tidligere "forlovede"/kæreste og nuværende kone satte og stadig sætter pris på, hvad angår smykker!

Girobank
Nu talern jeg ikke om guldkæder med eller uden vedhæng, men en ring med eller uden "STEN" f.eks. med diamanter.

Og jo jeg har lige været i indtil flere guldforretning på det sidste og blev chokeret over priserne.

Det er jo derfor det lille prisskilt altid er dækket under glaspladen!

Vi skal jo lokkes til at se på udvalget!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

zapper
½ baht guld = 10.000 baht= 2000 kr.
1 baht guld = 20.000 bath= 4000 kr.

Så når der snakkes om en lille ting fra DK så køb dog lidt parfume.
Hvis du køber noget forsølvet hos chianti eller andre steder. Vil de hurtig blive mørkt og misfarvet pga varmen og det puder de overdøser sig med Smile

Nahm
Hej,

Når du ikke har kendt hende så længe men gerne vil give en gave er parfyme el. et ur fra Dk en god ting, om det så er 300 el. 500 Dkr. er ligemeget, hun ved ikke prisen, og er nok også ligeglad når det er i det prisleje, det er tanken der skal tælle der ! Hvis du så under ferien mener det hele er super og seriøst, så giv hende som overraskelse en gave igen - men dyrere fx. en fin mobil - efter hendes valg selvfølgelig, eller noget guld Smile
Mvh,
Nahm

Jydekrebsen
I skal have rigtig mange tak for jeres råd har besluttet mig for at jeg køber en god parfume og håber jeg kan købe en buket blomster i Bangkok lufthavn inden jeg skal med den taxa som er bestilt.
Og så vil jeg som Nahm foreslår, nok give hende en mobil, for hun har faktisk sagt at hendes mobil er dårlig, og nej det er ikke for at hun prøver at fortælle mig at hun gerne vil ha en ny, faktisk er hun meget beskeden, og ja det går måske over 😃, men uanset hun er super skøn og jeg skal afsted onsdag morgen så det er bare fedt.

Og hvis i har læst en anden tråd hvor jeg deltager, så ved i også at hun har fået visum og skal med mig hjem.
Ja livet er herligt 😃😃😃😃

hugoboerge
Jydekrebsen skrev:

I skal have rigtig mange tak for jeres råd har besluttet mig for at jeg køber en god parfume og håber jeg kan købe en buket blomster i Bangkok lufthavn inden jeg skal med den taxa som er bestilt.
Og så vil jeg som Nahm foreslår, nok give hende en mobil, for hun har faktisk sagt at hendes mobil er dårlig, og nej det er ikke for at hun prøver at fortælle mig at hun gerne vil ha en ny, faktisk er hun meget beskeden, og ja det går måske over 😃, men uanset hun er super skøn og jeg skal afsted onsdag morgen så det er bare fedt.

Og hvis i har læst en anden tråd hvor jeg deltager, så ved i også at hun har fået visum og skal med mig hjem.
Ja livet er herligt 😃😃😃😃

Tillykke herfra.

Overvej at glemme det med en buket blomster. Alt afhaengig af formaalet er der blomster til forskellige anledninger, f.eks. begravelse/kremering og det ville ikke vaere saerlig sjovt at staa med saadan en buket i haanden.

Kim Ludvigsen
Apropos blomster, ikke en gave som sådan, men mere en romantisk gestus: Du kan overveje at tage en enkelt rød rose med (medmindre den slags har en uheldig betydning). Blomsterhandleren kan putte den i et lille "reagens"-glas med vand, så den kan holde sig frisk på turen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Jydekrebsen
hugoboerge skrev:

[quote]Jydekrebsen skrev:

Tillykke herfra.

Overvej at glemme det med en buket blomster. Alt afhaengig af formaalet er der blomster til forskellige anledninger, f.eks. begravelse/kremering og det ville ikke vaere saerlig sjovt at staa med saadan en buket i haanden.

Nej det kan du have ret i :\, men en enkel rose, som Kim Ludvigsen skriver er måske en god ide, spørger evt. den ventende taxa-chauffør, og håber han kan bare en smule engelsk (hvis ikke, er det også lige meget, har ikk tid til pjat når nu kæresten står og venter på mig (klar til kys og kram :-))

hugoboerge
Jydekrebsen skrev:

hugoboerge skrev:

Tillykke herfra.

Nej det kan du have ret i :\, men en enkel rose, som Kim Ludvigsen skriver er måske en god ide, spørger evt. den ventende taxa-chauffør, og håber han kan bare en smule engelsk (hvis ikke, er det også lige meget, har ikk tid til pjat når nu kæresten står og venter på mig (klar til kys og kram :-))

Kim Ludvigsen foreslaar at rosen skal koebes i DK og faa blomsterhandleren til at komme den i et reagensglas med vand/vat osv saa at den kan holde sig frisk paa turen.

At tale med den ventende taxa chauffoer om dette emne kan maaske vaere som at tale til en mur.

Hvad angaar perfume saa maaske "Poeme" som har en behagelig duft og ikke virker overvaeldende.

Burde kunne koebes i Kastrup.

God shopping og god tur.

Mukke
Jydekrebsen

Køb da den gave du har lyst til at give, for det afhænger i bund og grund i, hvad du vil ofre.. HB ide med en rose, mener jeg er helt ude i hampen, for roser kan du købe friske alle steder i Thailand, også dem i glas...

Mener stadig at et revsmykke med et insekt i, samt en guldkæde som du selvfølgelig ikke behøver at flotte dig med, som jeg foreslog tidligere 1 baht guld... 1/2 baht guld er jo halv pris og med dette stykke rav i kæden, vil der ikke være et øje tørt..

Guld kan du jo købe ved ankomsten til lufthavne i Bangkok, så du har den med ud fra lufthavnen...

Parfume tror jeg ikke er godt, for det kan de købe selv og min erfaring er, at det er de altså bedst til thai pigerne..
Redigeret af Mukke d. 31/03-2015 10:28

Jydekrebsen
hugoboerge skrev:

Jydekrebsen skrev:

hugoboerge skrev:

Tillykke herfra.

Kim Ludvigsen foreslaar at rosen skal koebes i DK og faa blomsterhandleren til at komme den i et reagensglas med vand/vat osv saa at den kan holde sig frisk paa turen.

At tale med den ventende taxa chauffoer om dette emne kan maaske vaere som at tale til en mur.

Hvad angaar perfume saa maaske "Poeme" som har en behagelig duft og ikke virker overvaeldende.

Burde kunne koebes i Kastrup.

God shopping og god tur.

Ok, men en blomst kan vel ikke overleve en tur i kufferten, den bliver vel mast, og min håndbagage er kun en computertaske, så der er der nok ikke plads til en rose.

Jeg flyver fra Billund, er der noget at spare ved at købe parfume i lufthavnen?

hugoboerge
Mukke skrev:

Jydekrebsen

Køb da den gave du har lyst til at give, for det afhænger i bund og grund i, hvad du vil ofre.. HB ide med en rose, mener jeg er helt ude i hampen, for roser kan du købe friske alle steder i Thailand, også dem i glas...

Mener stadig at et revsmykke med et insekt i, samt en guldkæde som du selvfølgelig ikke behøver at flotte dig med, som jeg foreslog tidligere 1 baht guld... 1/2 baht guld er jo halv pris og med dette stykke rav i kæden, vil der ikke være et øje tørt..

Guld kan du jo købe ved ankomsten til lufthavne i Bangkok, så du har den med ud fra lufthavnen...

Parfume tror jeg ikke er godt, for det kan de købe selv og min erfaring er, at det er de altså bedst til thai pigerne..

@Mukke - jeg har paa intet tidspunkt foreslaaet en rose - det var Kim Ludvigsens ide og ikke min. Jeg har hele tiden foreslaaet et ravsmykke fordi det er helt unikt og enestaaende.

Spring til debat: