Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Er der nogen forskel ?
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/03-2006 14:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Har lige spurgt " kranen " hun siger det samme, men jeg forstår ikke rigtigt meningen med det ordsprog, det er et eller andet med børn og det er noget med " kanom " så clyde, jeg glæder mig til at få en forklaring på dette mysterium, som jeg kan forstå........
![]() Mvh. Suk................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 01/03-2006 15:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
sudsakhon har fuldstændigt ret.....Khun Thai
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/03-2006 17:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Nom betyder også bryst/bryster, og khon er rigtigt nok ikke hovedhår, men hvad man ellers måtte have af kropsbehåring. Der er ihvertfald ikke gået kage (kanom) i det. Peter
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/03-2006 18:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
NÅ !?!?!?!?!
Jeg fatter stadig ikke en meter, men det skyldes forhåbentlig jet-lag. For mig er der sq gået fuldstændig kanom i den 55555555555 ![]() Mvh.Suk............... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 01/03-2006 18:28
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
sudsakhon fandt det rigtige svar. Jeg vil proeve at finde en ny til naeste uge. Og oprette en traad til formaalet som jeg vil kalde Sjov med Thai. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 01/03-2006 18:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
det er faktisk en fræk gåde. Khrang naa er på thai det første bogstav i en sætning. Bit betyder lukke. Altså luk det første bogstav og du ser "nom" Bryster. Khrang lang er på thai det næste bogstav i en sætning. altså luk det næste bogstav og du ser "Khron" her menes de hår der sidder mellem benende. De to ord nom og khron indgår i ordet khanom, hvis man fjerner det første eller sidste bogstav.
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 01/03-2006 18:52
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
raaben skriver: ltså luk det næste bogstav og du ser "Khron" her menes de hår der sidder mellem benende. Dette er moy forkert og jeg har slet ikke lyst til at forklare det. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/03-2006 18:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
quod erat demonstrandum ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 01/03-2006 23:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hi hi hi....rinpoche....Du har dælme ret. ![]() Fik lige byttet om på foran og bagved. clydehaumann....God ide... Og...rinpoche: "CAESAR SI VIVERET, AD REMUM DERERIS." ![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 02/03-2006 09:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
clydehaumann skrev: ... Dette er moy forkert og jeg har slet ikke lyst til at forklare det. Clyde Det er sikkert heller ikke nødvendigt. Det er nok blandt de første 100 ord man lærer.
Peter
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/03-2006 11:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja altsa hvis alt andet end hovedhaar skulle hedde det samme, saa er der godtnok kikset en del i min laerdom... Det haar vi har mellem benene f.eks.. kaldes moej..... Det kan man lige saette sammen med et par engelske ord, saa har man et glimrende lille saetning. no moej, no men. Og desert uden haar i er nu bedst.. hi hi ![]() skaeg =nurd osv osv. le-si |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/03-2006 12:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
haha, paulsen, du har utvivlsomt ret, og af en eller anden mærkelig årsag så synes det som om at sådanne ord sidder godt fast i hukommelsen på de fleste. Synd at indlæringen af "knap så spændende" ord ikke kan følge det samme mønster ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.