Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Tyrkiet og andre charter rejser med thai kæreste.
handy
alfa_dk skrev:

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med min forvirring omkring multiple visa?
Jeg vil gerne til Tyrkiet og havde min kæreste med, men hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen?
Skal hun ha visa????

Er vild træt af de åndsvage regler. Hun har være i Dk i 14 år. ( på midlertidigt ophold...er ikke helt inde i de regler, men hun får forlænget 5 år af gangen.

Syntes det virker helt åndsvagt at det skal være så besværligt at tage en tur til Spanien eller Tyrkiet.

Er der nogen der har prøvet den samme forvirring som jeg og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne tage roligt på charterferie :-O

Lorte regering!

vi var i Tyrkiet og besøge nogle Danske venner sidste år i Kas no problem fruen har også 3 års multi Tourist visa til Schengen Smile

alfa_dk
Sudsakhon: hun har fortalt mig at hun mangler skole/dansk prøve de 32 spørgsmål.
Hun har lige fået opholdet forlænget i 5 år.

Jeg har læst man ikke kan blive smidt ud af dk efter 14 års ophold pågrund af en ægtemand finder en ny kæreste.

Hun har adresse hos sin mand og hun ejer halvdelen. Hun tør ikke flytte adressen.
Hun skal skilles...men hendes mand fortæller hende bare luft. Han skal dele det hele med hende.
Han har sagt tideligere at hvis de skal skilles ryger hun hjem.
Jeg har læst på udlæningestyrelsen at man ikke kan blive smidt hjem efter 2 år,
Bare man er i arbejde.

Hvad hvis hun flytter sin adresse hjem til mig?

handy
handy skrev:

alfa_dk skrev:

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med min forvirring omkring multiple visa?
Jeg vil gerne til Tyrkiet og havde min kæreste med, men hun er bange for hun ikke kan komme ind i dk igen?
Skal hun ha visa????

Er vild træt af de åndsvage regler. Hun har være i Dk i 14 år. ( på midlertidigt ophold...er ikke helt inde i de regler, men hun får forlænget 5 år af gangen.

Syntes det virker helt åndsvagt at det skal være så besværligt at tage en tur til Spanien eller Tyrkiet.

Er der nogen der har prøvet den samme forvirring som jeg og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne tage roligt på charterferie :-O

Lorte regering!

vi var i Tyrkiet og besøge nogle Danske venner sidste år i Kas no problem fruen har også 3 års multi Tourist visa til Schengen Smile

var lige hurtig nok så først efterfølgende i opholdt jer i Dk....

zapper
alfa_dk

Jeg tror da du skulle opsøge en advokat, for denne sag kræver måske lidt mere end et forum som dette kan klare, medmindre du kan få Suksakhon involveret.

Du ønskes held og lykke i sagen.Smile

Mukke
Efter den n ye aftale imellem Tyrkiet og Thailand, skal en thair ikke have visa til Tyrkiet, hvis vedkommende opholder sig der mindre end 30 dage.. Det vil så sige, at man kan få sit stempel ved indrejse til Tyrkiet uden nogen dikkedarer...

Kan ikke se dette skulle have noget med hendes visa til Danmark at gøre, for dette er jo ikke berørt af indrejse til Tyrkiet.

handy
Mukke skrev:

Efter den n ye aftale imellem Tyrkiet og Thailand, skal en thair ikke have visa til Tyrkiet, hvis vedkommende opholder sig der mindre end 30 dage.. Det vil så sige, at man kan få sit stempel ved indrejse til Tyrkiet uden nogen dikkedarer...

Kan ikke se dette skulle have noget med hendes visa til Danmark at gøre, for dette er jo ikke berørt af indrejse til Tyrkiet.

nej nu snakker jeg om en Thai der er på 90 dages Tourist ophold i Danmark og tager på ferie i Tyrkiet derfra hun kommer ikke ind igen med mindre visa"et er lavet med flere indrejser.....ved ikke om den var til mig Smile

alfa_dk
Handy: jeg har også læst man ha indrejse tilladelse til dk ...er det det der hedder multiple visa og skal stå i passet.

Jeg har læst det med tyrker og thai 30 dages reglen men læste om en der havde mega svært ved at fortælle den tyrkiske tolder det..haha.

Er der nogen der ved hvor formularen er på den regl. Tyrkisk aftale med thai.
Så kunne det jo være godt at ha med.

Til Zapper: hun kan få fri proces kontakter statforvaltningen.
Problemmet er kommunikationen forståelsen og hendes frygt.
Han sku ha klør 5!

Jeg må ikke blande mig ups!

Til

sudsakhon
Gunter
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare, for jeg ved ikke hvad du prøver at fortælle med din henvisning, og hvad den har af relevans for alfa_dk's forhold..

alfa_dk:

Som du beskriver, kunne det tyde på, at hun mangler nogle af de krav der stilles til ansøgning om permanent opholdstilladelse.

Og af den grund ikke har kunne søge, selv efter 14 års ophold.

Her kan du få et godt overblik over reglerne:

https://www.nyida...nt-ophold/

Hvad angår inddragelse af hendes opholdstilladelse, fordi afbrydelsen af samværet med ægtemanden mistes opholdsgrundlaget, er en meget mere kompleks sag.

Som jeg skrev tidligere, er udgangspunktet en hjemrejse.
Hendes arbejde betyder ikke ret meget i den vurdering.

Hvis hun har mindreårige børn, vægtes dette højere.

At hun bibeholder sin adresse hos ægtemanden betyder heller ikke noget, hvis han f.eks. meddeler UDLS, at samlivet er ophævet.

Samme gør sig gældende for de kvinder, der flytter på krisecenter.
Her vurderes det, om samlivet er ophørt, selvom de stadig er registreret på samme adresse.
(Dette spørgsmål har været behandlet et utal af gange i ankesager)

Jeg kender ikke hendes helt konkrete forhold, men rådet om at få en advokat med allerede nu bør hun tage alvorligt.

En ting kan jeg dog med sikkerhed konkludere.

Fra thaiveninder hører man det værste sludder..Og det er i næsten alle forhold.
Thailændere har en uvane med at gerne ville være den, der "ved noget" og kan "hjælpe".
Ønsket om hjælp kan stamme fra reelle ønsker om at hjælpe til at ville sætte i en "gældsfælde".. (Lige som en rocker tjeneste)

Det er et fænomen, jeg kunne skrive tykke bøger om (men det er allerede gjort af andre)

Fælles for denne "hjælp" er at den ikke altid er baseret på konkret viden, men på 2., 3. og 4. håndsberetninger med et hav af fejl og misforståelser blandet ind inden "hjælpen" formidles.

Og thailændere bliver snotfornærmede hvis man korrekser dem i deres vildfarelser..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
sudsakhon
Jeg glemte lige at skrive, at mange blander reglerne lidt sammen

F.eks. formueforhold i ægteskabet og opholdsgrundlag.

Det reguleres af flere vidt forskellige love, og hendes opholdsgrundlag har for så vidt intet at gøre med bodelingen i forbindelse med separation og skilsmisse.

Her er et link med et par gode artikler, der omtaler de økonomiske forhold:

http://www.tvc.dk...9bfb1a.pdf

Du spurgte, om det ville være smart, at flytte hendes adresse hen til dig.
Det ville jeg fraråde.

Fri proces er afh. af indtægtsforhold, men der kan ikke søges om fri proces til sager, førend sagen skal indbringes for Retten

Indtil d. 01.01.2007 blev sager om fri proces behandlet ved statsforvaltningerne.
Fra d. 01.01.2007 meddeles fri proces enten direkte af retten eller også af Civilstyrelsen.

Enliges indtægt må ikke overstige kr. 304.000,00. Samlevendes / ægtefællers samlede indtægt må ikke overstige kr. 386.000,00. Beløbsgrænserne forhøjes med kr. 53.000,00 for hvert hjemmeboende barn under 18 år, som bor hos ansøger. Det er den personlige indkomst i 2013, som danner grundlag for vurderingen eller eventuelt ændret indkomst, hvis den er væsentligt forandret.
Redigeret af sudsakhon d. 05/06-2015 13:48

alfa_dk
sudsakhon hun har været gift siden 2002 og manden har fundet et ny kæreste. Hun har arbejde og har lige fået forlænget sin opholdtilladelse i 5 år.
Jeg har selv været gift 2 gange ..så jeg kender godt reglerne med fri procen...den er den der ikke tjener noget og retten der skal tage stilling.

Men det kan simpel hen ikke være rigtigt man bare kan lokken en kvinde fra udlandet med en dk billet også efterfølgene få hende til at betale fællesudgifter for bagefter at finde en ny kvinde der så sidder i de fælles møbler...det er ikke ok.

Du har 1000 gange ret i at thai veninder er værre en 10 høns på taget

Det har jeg også mega problemmer med, da jeg prøver at hjælpe men hun stoler mer på de skøre høns..upsSad

Angående de nye skilsmisse regler kan man jo blive skilt med det samme hvis man er enige. 500 for enig og 1000 gegyr for ikke enig.
Han siger han har begæret skilsmisse...ja det kan han sagtens sige og gøre uden problemmer med enighed.. ...han har hendes nem. Id.

sudsakhon
Hvis der er enighed om skilsmissen, OG (meget vigtigt) fællesboet, kan hun indgå nyt ægteskab..
(Det skal fremgå af skilsmissebevillingen, at fællesboet er delt )

DVS. I kan gifte jer og at søge om en ny opholdstilladelse til hende (familiesammenføring) på grundlag af hendes nye ægteskab med dig.

Ny ansøgning skal naturligvis indsendes mens hun stadig har lovligt ophold i Danmark

Nu ved jeg ikke hvor længe hun har arbejdet for sin arbejdsgiver, men der KAN ansøges efter disse regler her, uden ægteskab:

https://www.nyida...skraft.htm

Dette er en mulighed for ANSØGNING, ikke et krav.
Det er således en konkret og individuel vurdering, der lægges til grund for afgørelsen
Det var måske denne regel, du skrev at du havde læst.

Vigtigt er at understrege, at det ikke er et automatisk krav.

du skriver:

Men det kan simpel hen ikke være rigtigt man bare kan lokken en kvinde fra udlandet med en dk billet også efterfølgene få hende til at betale fællesudgifter for bagefter at finde en ny kvinde der så sidder i de fælles møbler...det er ikke ok.

De har været gift i omkring 13 år, ikke?
Så der er et eller andet, der er ændret i forholdet.
Det sker.
Fællesudgifter er vel en del af de ægteskabelige forpligtelser. I al fald jf. loven. Nogle gange ikke i en thailandsk kvindes forestilling.
At han har fundet en ny kvinde, kan der jo være 10000000 grunde til.
Det kunne ligeså godt have været omvendt.

Jeg kender ikke den konkrete sag, ovenstående er bare generelle betragtninger.

MEN.... Hvis situationen er som den beskrives, er der vel en formodning for at ægtemanden har til hensigt at gifte sig med den nye erobring.
Med mindre, at hun ikke er omfattet af en problematik omkring opholdstilladelse.

Hvis det første kan lægges til grund, har han alt at vinde ved en hurtig skilsmisse. En interesse, der deles med din kæreste.

Hvad der ligger af sårede følelser er vigtige, bare ikke i juridisk henseende.
Og det er juraen, der afgør fremtiden. Ikke følelser.

Om det er fair eller ej kan man diskutere længe om.
Men afgørelser træffes ikke på basis af regler som.... det "burde være...." eller "det kan ikke være rigtigt at...."
Afgørelser træffes på sagligt grundlag efter gældende regler. Om man kan lide det eller ej.

Det betyder ikke, at man ikke kan have en interesse i at ændre regler.. Det hedder politik, og der er mulighed for at påvirke i ønsket retning den 18. juni.

Bortset fra de, der er fraflyttet Danmark. Og her forstår JEG personligt ikke, at såfremt man er skattepligtig til Danmark OG dansk statsborger, ikke kan afgive sin stemme.

Jeg forstår godt reglen. Den er simpel nok. Jeg er bare ikke enig.

Gunter
.

Man må håbe hendes mand læser med her i tråden... det tror jeg faktisk han gør. Rolll

alfa_dk
Gunter du opføre dig som en af de der kedelige snæversynet personer..ingen gider ;-)

Gunter
alfa_dk skrev:

Gunter du opføre dig som en af de der kedelige snæversynet personer..ingen gider ;-)

Snæversynet tror jeg nu ikke jeg er.

Men ca. 25 års bekendtskab med thaidamer, og det rådne thaimiljø både i thailand og danmark, giver en vis erfaring.

Den erfaring tror jeg du kunne bruge lige nu, jeg sidder her og tænker... hvad i alverden har den stakkels mand dog rodet sig ud i.Shock

Mvh. Günter Joker

alfa_dk

alfa_dk
Ja ok jeg prøver bare at se det bedste i mennesker!
Jeg ved godt kvinder fra asien har et dårligt ry og det skal jo ikke gå ud over alle...vel
Fordi pia kærsgård er syg i hovedet gælder det jo ikke alle dansker kvinder :- P

Jeg har haft en kæreste fra korea og hu var kugle skør så jeg er ikke helt uerfaren.
Forstårcmåske godt lidt din holdning men jeg vælger at hun kommer fra månen :-D

Gunter
alfa_dk skrev:

Ja ok jeg prøver bare at se det bedste i mennesker!
Jeg ved godt kvinder fra asien har et dårligt ry og det skal jo ikke gå ud over alle...vel
Fordi pia kærsgård er syg i hovedet gælder det jo ikke alle dansker kvinder :- P

Jeg har haft en kæreste fra korea og hu var kugle skør så jeg er ikke helt uerfaren.
Forstårcmåske godt lidt din holdning men jeg vælger at hun kommer fra månen :-D

Hmm.. Hvad i alverden har Pia Kjærsgaard, og månen med sagen at gøre ?

Jeg vil ønske dig held og lykke, du får nemlig brug for det !

Blip Blip Headbanger

Mvh Günter

alfa_dk
Fordi Pia Kærsgård er syg i hovedet og min thai kæreste er fra månen og ikke en af de thai kvinder du omtaler :-)

Og ja jeg mangler en masse held og lykke med det rod jeg har rodet mig ud i.

Og ilm :b29;

Spring til debat: