Se indlæg
 Udskriv debat
EU udtalelse angående anholdelsen af 14 studerende i Bangkok
Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen - det er utroligt som du ved alting. Man har checket de 14 studenters baggrund og det staar i nyhederne at de har roedder til roed skjorterne, dog er der tilsyneladende een af dem som har en gul skjorte paa.

Om generalen har overtraadt landets hoejste lov kan diskuteres men kuppet maa man sige er til Thailands bedste og det mener jeg.

En skjortefarve betyder ikke, at de har fået ordre fra Dubai. Påstanden herom er udelukkende propaganda - man afviser simpelthen, at studerende kan have sin egen vilje og være mod regimet. Bortset fra, at skjortefarven ingen betydning har, så kan jeg ikke se nogen røde skjorter på de billeder, der har været i pressen.

Om generalen har overtrådt landets højeste lov kan vist kun diskuteres, hvis man er ualmindelig dumstædig. Han har flere gange selv sagt, at han har overtrådt den, og at det var med risiko for en streng straf. Heldigvis for ham, nøjedes han ikke ikke bare med at overtræde den gældende grundlov, han afskaffede den også og gav så sig selv amnesti for sin overtrædelse af den og alle andre love, han senere måtte overtræde.

Men for dig er det åbenbart helt fint at straffe for overtrædelse af en i sig selv ulovlig lov - den er ikke blevet vedtaget på lovlig vis - mens det er helt fint at overtræde landets højeste lov. Du tror ikke, du er farvet bare en lille smule af dine politiske holdning?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Kim Ludvigsen
Jeg tog fejl med hensyn til skjortefarven - der er da vist lidt rødt på nogle af dem:

[img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20150626/c1_605136_620x413.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen - det er utroligt som du ved alting. Man har checket de 14 studenters baggrund og det staar i nyhederne at de har roedder til roed skjorterne, dog er der tilsyneladende een af dem som har en gul skjorte paa.

Om generalen har overtraadt landets hoejste lov kan diskuteres men kuppet maa man sige er til Thailands bedste og det mener jeg.

En skjortefarve betyder ikke, at de har fået ordre fra Dubai. Påstanden herom er udelukkende propaganda - man afviser simpelthen, at studerende kan have sin egen vilje og være mod regimet. Bortset fra, at skjortefarven ingen betydning har, så kan jeg ikke se nogen røde skjorter på de billeder, der har været i pressen.

Om generalen har overtrådt landets højeste lov kan vist kun diskuteres, hvis man er ualmindelig dumstædig. Han har flere gange selv sagt, at han har overtrådt den, og at det var med risiko for en streng straf. Heldigvis for ham, nøjedes han ikke ikke bare med at overtræde den gældende grundlov, han afskaffede den også og gav så sig selv amnesti for sin overtrædelse af den og alle andre love, han senere måtte overtræde.

Men for dig er det åbenbart helt fint at straffe for overtrædelse af en i sig selv ulovlig lov - den er ikke blevet vedtaget på lovlig vis - mens det er helt fint at overtræde landets højeste lov. Du tror ikke, du er farvet bare en lille smule af dine politiske holdning?

Nu holdes der garanteret meget lav profil med hensyn til paaklaedning saa jeg tvivler meget paa at der er dele af befolkningen som nu om stunder render rundt med roede eller gule skjorter, t-shirts osv.

Propaganda eller ej, nu kan man saa kun henholde sig til hvad der staar i nyhederne omkring nogle af de studerendes baggrund og hvis Kim Ludvigsen mener det er propaganda, saa ham om det.

Hvis man forhindrer en borgerkrig - hvad der var lagt op til - er det en heltegerning at generalen fuldfoerte kuppet. Der har vaeret Gud ved hvor mange kup/kupforsoeg i Thailand og det der fandt sted i 2006 kan henskrives til at vaere en stor fiasko.

Omvendt nu saa har Thailand faaet en maalrettet person til at styre landet og indtil videre har han gjort det tilfredsstillende. Rom blev ikke bygget paa een dag, saa giv ham nu den tid der skal til.

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg tog fejl med hensyn til skjortefarven - der er da vist lidt rødt på nogle af dem:

[img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20150626/c1_605136_620x413.jpg[/img] is not a valid Image.

Som naevnt i forrige indlaeg saa holdes der lav profit for tiden mht toejfarve.

JohnBKK
Nå, jeg kan se at en af de studerende har en T-shirt med et billede af Che Guevara, se det er sgu´ farligt i kommunistforskrækkede Thailand!

Nu mangler vi bare Bob Marley, Hendrix, Morrison og alle de andre ikoner så vi kan få et rigtigt studenter- og ungdomsoprør igang a´la Frankrig i 60´erne, det er nemlig hvad Thailand trænger til, et opgør med de forstokkede gamle mænd i uniform og habit.

farao54
Ingen tvivl om at hvis du bryder loven, så bør du vide at det kan medføre en straf.
Det betyder dog ikke at vi andre behøver læne os tilbage og håne de 14 unge.
På ganske samme måde som de fleste nok foragter sharia loven i de arabiske lande, hvor man bl.a. stener kvinder til døde for at blive set i selskab med en anden mand, så har vi også retten til at foragte andre landes (og naturligvis også vore egne) love.
Jeg ser bestemt ingen grund til at ophøje en general til gud, blot fordi han ser ud til at gøre et par ting bedre i landet.
Men jeg må gi' dig det HB... Du er ikke bange for at lægge dig ud med flertallet, og svømme alt du kan imod strømmen. Hatten af for det, selvom det af og til kan blive en smule trættende i længden.

hugoboerge
farao54 skrev:

Ingen tvivl om at hvis du bryder loven, så bør du vide at det kan medføre en straf.
Det betyder dog ikke at vi andre behøver læne os tilbage og håne de 14 unge.
På ganske samme måde som de fleste nok foragter sharia loven i de arabiske lande, hvor man bl.a. stener kvinder til døde for at blive set i selskab med en anden mand, så har vi også retten til at foragte andre landes (og naturligvis også vore egne) love.
Jeg ser bestemt ingen grund til at ophøje en general til gud, blot fordi han ser ud til at gøre et par ting bedre i landet.
Men jeg må gi' dig det HB... Du er ikke bange for at lægge dig ud med flertallet, og svømme alt du kan imod strømmen. Hatten af for det, selvom det af og til kan blive en smule trættende i længden.

Der er ingen her i forum som haaner de 14 studenter. De vidste hvad de gjorde og nu faar de saa konsekvensen af deres gerning.

Nu kan man ikke sammenligne hverken den vestlige verden, syd-oest asien osv med de arabiske lande som er tilbage i stenalderen, men ikke desto mindre saa er USA meget begejstret for Saudi Arabien, mens et militaerkup i Thailand er noget af det forfaerdeligste der kunne ske.

Der er ikke tale om at ophoeje en general til Gud og det er lidt at nedgoere manden ved at naevne "goere et par ting", han har opnaaet utrolig meget inden for det aar han har siddet ved roret.

Jeg ved ikke om jeg laegger mig ud med flertallet, det tvivler jeg meget paa for hvis man skal tro meningsmaalingerne her i landet saa er flertallet for militaerkuppet og hvad er saa aarsagen til det ? Simpelthen fordi den almindelige Thai befolkning oensker fred og ro i landet og det har de faaet nu.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Nå, jeg kan se at en af de studerende har en T-shirt med et billede af Che Guevara, se det er sgu´ farligt i kommunistforskrækkede Thailand!

Nu mangler vi bare Bob Marley, Hendrix, Morrison og alle de andre ikoner så vi kan få et rigtigt studenter- og ungdomsoprør igang a´la Frankrig i 60´erne, det er nemlig hvad Thailand trænger til, et opgør med de forstokkede gamle mænd i uniform og habit.

Nu er Thailand vist ikke bange for kommunismen som landet var tidligere. Nu er man saa smaat begyndt "at gaa i seng" med Kina ved koeb af 3 ubaade som koster en formue plus at Kina faar en kraftig indflydelse paa Thailands infrastruktur i form af det planlagte jernbanenet.

JohnBKK
HB: Kan man egentlig kalde Kina for et kommunistland?

Det er vel nærmere et diktatur, så Thailand passer fint i det selskab.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

HB: Kan man egentlig kalde Kina for et kommunistland?

Det er vel nærmere et diktatur, så Thailand passer fint i det selskab.

Vietnam og Laos er jo ogsaa kommunistisk praeget men Kina har aendret karakter meget betydeligt men at sammenligne Kina og Thailand ? nej det mener jeg ikke man kan.

JohnBKK
Hvordan synes du Kina har ændret karakter meget betydeligt?

Der er ikke den store forskel lige nu, begge topstyrede af gamle mænd i jakkesæt eller uniform som slår ned på selv det mindste lille pip af modstand.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Hvordan synes du Kina har ændret karakter meget betydeligt?

Der er ikke den store forskel lige nu, begge topstyrede af gamle mænd i jakkesæt eller uniform som slår ned på selv det mindste lille pip af modstand.

Kina har da aendret sig meget naar man sammenligner i dag med tidligere. Tag en by som Shenzhen for 30 aar siden var det en lille landsby og hvad er den i dag ? Kaempestor millionby.

At det er "gamle" maend som styrer landet der maa man da sige at de har gjort det udmaerket.

Spring til debat: