Se indlæg
 Udskriv debat
Submarines, UC issue 'not comparable'
vandango
Syntes at vi burde holde fast i F16, og måske købe nyere brugte i udlandet.

Husker da vi bombede Libyen, stod både USA og england måbende tilbage.
Det lille land Danmark bombede så hæftigt og ihærdigt, at vores lagre hurtigt blev tømt, og måtte låne bomber af Israelerne, fordi deres F16 havde samme konfiguration som vores.

Muslimerne blev skide sure over, at det regnede ned med Israelske bomber.
 
JohnBKK
Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.

Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Cool
 
milex
JohnBKK skrev:

Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.

Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Cool



Problemet er vel at de kan ikke holdes vedlige.

Hvis DK sidder tilbage med de sidste 10-15 F16,vil Lockheed næppe kaste penge i vedligeholdese.
 
vandango
milex skrev:

JohnBKK skrev:

Da det åbenbart mest er muslimske lande vi ynder at bombe sønder og sammen kunne vi jo i stedet købe en flotille brugte C-130 Hercules transportfly og så fylde dem med syge penicillin befængte svin fra det danske turbo-landbrug og kyle dem udover de populære bombemål, det vil nok ha´en vis virkning.

Til det danske luftforsvar er de eksisterende F16 ganske udmærkede hvis de holdes vedlige og fyldes med nyt kanon isenkram.

Cool



Problemet er vel at de kan ikke holdes vedlige.

Hvis DK sidder tilbage med de sidste 10-15 F16,vil Lockheed næppe kaste penge i vedligeholdese.


De sælger dem stadigvæk.
Men vi skal have de uprøvede F35.
 
JohnBKK
Det her er bedste køb og så måske et par hangarskibe oveni nu vi er igang med at lege stormagt?

http://www.boeing...er-hornet/

[img]http://airwingmedia.com/wp-content/uploads/2013/11/F18-Advanced-Super-Hornet-1.png[/img] is not a valid Image.
 
hugoboerge

http://www.nation...64252.html


En kvindelig journalists kommentar til u-baadene.
 
vandango
JohnBKK skrev:

Det her er bedste køb og så måske et par hangarskibe oveni nu vi er igang med at lege stormagt?

http://www.boeing...er-hornet/

[img]http://airwingmedia.com/wp-content/uploads/2013/11/F18-Advanced-Super-Hornet-1.png[/img] is not a valid Image.


4½ time til Bangkok er et godt argument for mig.
 
Spring til debat: