Se indlæg|
Dødssyg Victor ladt i stikken i Thailand: Ingen hjælp fra forsikring
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/08-2015 13:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
jh skrev: Det har ikke en skid at gøre med hvad jeg skriver,men jeg mener stadig de er små til langdisdance flyvninge,og bliver barnet syg dernede er det sku et problem feks skoldkopper-mæslinger osv bliver i sat i karantæne osv osv. Vi har alle en mening og de er lige forskellige som der er folk til.Og jeg holder mig til det jeg har skrevet og nu skrev jeg ikke det var en skandale at få børn som du mener næsten jeg skrev. Du må undskylde at du føler dig trådt på, men din holdning er en der kommer frem så ofte når man taler om at rejse med børn og det er et udtryk for den holdning jeg skriver om. Jeg har som jeg selv skriver rejst med små børn 2 gange og det gav ikke nogle problemer. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2015 14:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sudsakhon skrev: Hugo jeg tror at du misforstår det egentlige problem. Det handler ikke om forsikringsselskabet. Og det handler heller ikke om barnet var klar til at rejse. Den praktiserende læges vurdering er fuldstændig uden betydning herfor . problemet er at en sygdom er opstået inden afrejse. Derfor var der i betingelserne en klausul om at en læge fra rejseforsikringen skulle foretage en vurdering. Derfor er egen læges vurdering underordnet. Om man så som forældre, med denne læges vurdering vælger at rejse er ikke en forsikringsmæssig problemstilling. Det bliver det først, idet de forsøger at få betaling for en ydelse, hvor de klart Ikke er ddækket. Jeg er fuldstaendig godt klar over problemet og har ikke misforstaaet noget som helst. Men i bund og grund handler det om at forsikringsselskabet bruger hvad kneb de har i baghaanden for at undgaa at betale. At man ikke anerkender forsikredes egen laege er forkasteligt efter min mening. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 10/08-2015 15:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
TomDK skrev: jh skrev: Det har ikke en skid at gøre med hvad jeg skriver,men jeg mener stadig de er små til langdisdance flyvninge,og bliver barnet syg dernede er det sku et problem feks skoldkopper-mæslinger osv bliver i sat i karantæne osv osv. Vi har alle en mening og de er lige forskellige som der er folk til.Og jeg holder mig til det jeg har skrevet og nu skrev jeg ikke det var en skandale at få børn som du mener næsten jeg skrev. Du må undskylde at du føler dig trådt på, men din holdning er en der kommer frem så ofte når man taler om at rejse med børn og det er et udtryk for den holdning jeg skriver om. Jeg har som jeg selv skriver rejst med små børn 2 gange og det gav ikke nogle problemer. Nej jeg føler mig ikke trådt på men vil bare give en erkendelse på det jeg skrevet,og helt i orden folk tager børn med på ferie,syntes bare 1 årige er for små til de lange distanger. Og skønt for jer i ikke havde problemer. |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 10/08-2015 15:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Man rejser sgu da den underhylme ikke, om på den anden side af jorden, når barnet har 39-40 i feber ! Har man 39-40 i feber, har man altså en infektion, den forkalket skrivebords læge burde straks have frataget sin autorisation. Ligeledes burde de uansvarlige og snotdumme forældrene også straffes og og ungen tvangsfjernes. ! Mvh. Günter. ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 10/08-2015 16:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Nemlig Ole Gynter, det er et problem når curling-børn får børn, de er vant til der bliver fejet både for og agter så livets rejse bliver så nem og behagelig som muligt, derfor er de fåårked når benhård jura kobles med en uduelig læge. PS: Nej, jeg er ikke medlem ovre på Nationen, så ingen grund til forargelse, tak.. Redigeret af JohnBKK d. 10/08-2015 16:36 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/08-2015 16:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Gunter skrev: Har man 39-40 i feber, har man altså en infektion, den forkalket skrivebords læge burde straks have frataget sin autorisation. Sundhed.dk: Læger taler om feber, når temperaturen er over 38° C. Feber er et almindeligt symptom hos børn. I de fleste tilfælde er feber et tegn på infektion, men børn som har været meget aktive, eventuelt grædt meget, kan få feber uden at have en infektion. Børn får lettere feber end voksne. 39-40° C er almindeligt ved forkølelse. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/08-2015 16:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Joo.. Hugo. Du har du faktisk totalt misforstået problemet, når du mener, at det handler om at forsikringsselskabet bruger alle kneb for at undgå at betale. Hvis kontraktforholdene var var op til en konkret vurdering, og egen læge blev underkendt kunne du have en pointe. Men her er der tale om en kendelig forudsætning.. "sort på hvidt", om du vil... Der var ikke så meget at misforstå Man kunne så have den holdning, at forsikringsselskabet kunne vælge at se bort fra ikke-opfyldelsen af den indgåede aftale. Men så kunne andre, med rette, også kræve samme rettighed. -Og forsikringsselskabet kunne fortolke modsat i andre sager, så selvom man opfyldte en klausul, ville erstatning afvises fordi det kun er en lille og, i forsikringsselskabets øjne, tåbelig detalje, der afgør at de skal udbetale erstatning. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/08-2015 17:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg vil for øvrigt mene, at forældrene har den forkerte synsvinkel på det hele. Der er ikke noget at rafle om juridisk, så i stedet for at føle sig uretfærdigt behandlet burde de være lykkelige for, at drengen kunne helbredes, og de burde betale med glæde ved tanken om, at de fik lov at beholde ham. Det er ikke alle, der er så heldige. Selvom glæden måske er lidt mindre, når han skal skiftes
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2015 17:20
|
sudsakhon skrev: Joo.. Hugo. Du har du faktisk totalt misforstået problemet, når du mener, at det handler om at forsikringsselskabet bruger alle kneb for at undgå at betale. Hvis kontraktforholdene var var op til en konkret vurdering, og egen læge blev underkendt kunne du have en pointe. Men her er der tale om en kendelig forudsætning.. "sort på hvidt", om du vil... Der var ikke så meget at misforstå Man kunne så have den holdning, at forsikringsselskabet kunne vælge at se bort fra ikke-opfyldelsen af den indgåede aftale. Men så kunne andre, med rette, også kræve samme rettighed. -Og forsikringsselskabet kunne fortolke modsat i andre sager, så selvom man opfyldte en klausul, ville erstatning afvises fordi det kun er en lille og, i forsikringsselskabets øjne, tåbelig detalje, der afgør at de skal udbetale erstatning. Jeg har paa ingen maade misforstaaet noget som helst, men Sudsakhon med alle juridiske finurligheder saa ja, saa har forsikringsselskabet handlet korrekt. |
|
|
|
| Angela-dk |
Lagt på d. 10/08-2015 18:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
hugoboerge skrev: EUROPÆISKE ER PLATForsikringsselskabet vil goere ALT for at undgaa at betale. En udtalelse fra familiens egen laege burde vaere tilfredsstillende. Der er vist ikke mange som kontakter forsikringsselskabet for at faa en laegekonsultation kl. 5 minutter i midnat naar flyet gaar ved midnatstide. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 10/08-2015 18:15
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hugoboerge der er ingen juridiske finurligheder. De tegner en forsikring, men de overholder ikke betingelsen for at få den udbetalt, sværere er det ikke. Det gælder alle forsikringer. Håber selvfølgelig det går godt for den lille fyr fremover. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/08-2015 19:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
TomDK skrev: [quote]jh skrev: Børn er ikke særligt skrøbelige og tilpasser sig super hurtigt til nye forhold. Min datter var 5 måneder gammel da hun var i Thailand første gang og min søn var 7 måneder. Men der er desværre mange der tror at det nærmest er en sygdom at få børn og man derfor skal være hjemme med den kl 19 og at der så skal være helt stille. Får børn på den alder noget ud af en ferie i Thailand? Nej i den alder oplever man ikke ting på den måde som vi gør. Men forældrene får forhåbentligt noget ud af det og det overføres helt ubevist til børnene. Samtidig er man sammen på en anden måde når man er på ferie og det får små børn i stor grad noget ud af. Godt indlæg Tom, jeg er meget enig. Mine børn var også babier, da jeg første gang rejste interkontinentalt med dem. De sov de uskyldiges søvn under hele rejsen. En sutteflaske inden for betryggende nærhed afsluttede effektivt ethvert tilløb til lidt piv, affødt af kabinestøj og trykændringer. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 10/08-2015 19:47
|
|
Heldigt for jer og alle de andre pax, desværre oplever jeg altid et skrigende monster, en Damien ell. Damienne har det nok været. Det var frygtindgydende og det spolerer hele turen som selv uden skrigende uhyrer er anstrengende nok i forvejen. Jeg har en teori om at trykforandringer i kabinen kan være voldsomme for de små, især hvis de har lidt problemer med ørerne. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/08-2015 19:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Uha, den har jeg også selv prøvet, John. Men det var med et russisk forældrepar med 2 børn i 5-6 års alderen. De hylede så at sige hele vejen, selvom forældrene gjorde deres bedste. PS. Din Damien analogi er - omend morsom - så lidt streng ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 10/08-2015 20:01
|
|
Det er fordi jeg ingen børn har, for mig er de en slags Aliens, eller nogle små Hobitter fra andre solsystemer og galakser! Det var knapt så strengt, ikke? ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 10/08-2015 20:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Jeg har langt flere dårlige rejse erfaringer med voksne fatsvage mongoler end jeg har med babyer/børn der skriger/larmer. Jeg sad engang ved siden af en koreansk kælling fra Seul til Los Angeles. Hun INSISTEREDE på at hun skulle enten sidde i midten i eller ligge og fylde 2 sæde med hendes fødder ud mod mig der havde sædet i gangen. Jeg spurgte om jeg kunne sidde ved vinduet hvis hun skulle sove, det vil hun satme ikke. Når hun var vågen sad hun og spillede spil på skærmen foran hende. Hun trykkede så kraftigt hele tiden at staklen foran kunne mærke det i sædet, og som betvivlet bad hende tage hensyn. Jeg selv var på kogepunktet og overvejede at hælde min kogende kaffe i ansigtet på hende.. Jeg bad istedet for at blive flyttet til andet sæde og blev henvist til et langt bedre sted ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/08-2015 20:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Der er mange som skyder på lægen, men som jeg ser det har han lyttet på lunger, taget infektionstal med mere..Intet er unormalt i situationen, men ingen steder har jeg hørt eller læst at Han/hun har sagt, at de bare kan tage afsted. Jeg kan jo intet bevise, men min umiddelbare tanke er at lægen ikke vidste at de skulle flyve om på den anden side af kloden. Jeg tænker også at forældrene fejlfortolker at meddelelsen, intet unormalt, er ensbetydende med, at de roligt kan tage afsted. Når man har 39-40 i feber er man nemt modtagelig for andre infektioner, specielt på en lang flyrejse. De udsætter også de andre passagerer for smitte. Selv forældre burde da, med eller uden lægens hjælp, kunne bruge hovedet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/08-2015 09:53
|
John skrev: Hugoboerge der er ingen juridiske finurligheder. De tegner en forsikring, men de overholder ikke betingelsen for at få den udbetalt, sværere er det ikke. Det gælder alle forsikringer. Håber selvfølgelig det går godt for den lille fyr fremover. Som sagt hvis man kan undgaa at betale saa forsoeger de sig med alle mulige midler og kneb. Desvaerre det ser man jo ogsaa i Thailand. Men OK foraeldrene kendte aabenbart ikke til betingelserne og burde have konsulteret selskabets laege. Der er sikkert ikke mange som taenker over det. Men barnet skal nok klare den maa vi haabe. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 11/08-2015 10:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
hugoboerge skrev: John skrev: Hugoboerge der er ingen juridiske finurligheder. De tegner en forsikring, men de overholder ikke betingelsen for at få den udbetalt, sværere er det ikke. Det gælder alle forsikringer. Håber selvfølgelig det går godt for den lille fyr fremover. Som sagt hvis man kan undgaa at betale saa forsoeger de sig med alle mulige midler og kneb. Desvaerre det ser man jo ogsaa i Thailand. Men OK foraeldrene kendte aabenbart ikke til betingelserne og burde have konsulteret selskabets laege. Der er sikkert ikke mange som taenker over det. Men barnet skal nok klare den maa vi haabe. Nu handler det her jo ikke om at Forsikring selskaber bruger alle midler for at undgå at betale. Det næste bliver vel du mener de skal betale for folk der dyrke farlige sport på rejse, selv om dette også står ved flere selskaber at de ikke dække det. Er det ikke snart på tide vi Dansker tager ansvaret over egen liv og børn ? Forældre har brudt kontrakt, så den derved ikke er gyldig mere, ALTSÅ hele balladen er på de 2 forældre skulder, og ingen andre. Mon ikke de fleste forældre ville tjekke forsikring en ekstra gang i det her tilfælde, Og kan de ikke finde rundt idet, Ja så ringer man for pokker til selskaber og forlægge den stitusion man stå i, og forhøre sig direkte ved selskabet omkring hvad man skal, ikke skal, og bede dem sende det pr mail som bekræftelse. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/08-2015 11:47
|
sudsakhon skrev: Hugo jeg tror at du misforstår det egentlige problem. Det handler ikke om forsikringsselskabet. Og det handler heller ikke om barnet var klar til at rejse. Den praktiserende læges vurdering er fuldstændig uden betydning herfor . problemet er at en sygdom er opstået inden afrejse. Derfor var der i betingelserne en klausul om at en læge fra rejseforsikringen skulle foretage en vurdering. Derfor er egen læges vurdering underordnet. Om man så som forældre, med denne læges vurdering vælger at rejse er ikke en forsikringsmæssig problemstilling. Det bliver det først, idet de forsøger at få betaling for en ydelse, hvor de klart Ikke er ddækket. @Sudsakhon det er helt klart. Men lad os gaa et skridt videre. Maaske skulle forsikringsselskabern opridse med stort forskellige scenaria der kunne opstaa baade foer og under rejsen, men det goer de jo ikke, mig bekendt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.