Se indlæg
 Udskriv debat
Tempel idag 27 oktober
zapper
click skrev:

Nå kloge Ejner er på banen igen men hvad ved han nu om Thailand. intet kan jeg herved udlede for ja vi er lige kommet hjem fra mini Loy Krathong som bliver afholdt her hvor vi befinder os for tiden nemlig Khon Kaen i Isaan
Gambit jeg kan kun opfodre dig til kom med fakta ikke dit vrøvl bare for at svine mig til
læs og lær


Nu clickker det vist
 
Anonym Bruger
zapper skrev:

click skrev:

Nå kloge Ejner er på banen igen men hvad ved han nu om Thailand. intet kan jeg herved udlede for ja vi er lige kommet hjem fra mini Loy Krathong som bliver afholdt her hvor vi befinder os for tiden nemlig Khon Kaen i Isaan
Gambit jeg kan kun opfodre dig til kom med fakta ikke dit vrøvl bare for at svine mig til
læs og lær


Nu clickker det vist


ja rolig nu Click, ingen grund til at gå amok fordi du fik skovlen under Gambit.....det er IKKE Loy Kratong og heller ikke mini-Loy Kratong...men det er rigtigt at specielt i isaan har folket til vane på denne dag at lave disse små både som fyldes med ris og sendes afsted.
Redigeret af Anonym Bruger d. 27/10-2015 14:52
 
click
Nu clickker det vist

OHH sorry ramte jeg din kammerat zapppperGrin
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile
 
click
ja rolig nu Click, ingen grund til at gå amok fordi du fik skovlen under Gambit.....det er IKKE Loy Kratong og heller ikke mini-Loy Kratong...men det er rigtigt at specielt i isaan har folket til vane på denne dag at lave disse små både som fyldes med ris og sendes afsted.

Hved du hvad JS det ved jeg faktisk godt eftersom jeg er kommet i Thailand siden 1983 hvert år og nogle gange mange gange pr år. Og boet her fast siden 2013 så det er ligesom om jeg har prøvet det før men når nogen skal spille kloge uden at have noget at have det i skal de have en over snuden jeg synes Gambit fortjente det Pfft hvis du lige kigger på hvordan han jagter mig Tuttelu Tralla
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile
 
Anonym Bruger
click skrev:

ja rolig nu Click, ingen grund til at gå amok fordi du fik skovlen under Gambit.....det er IKKE Loy Kratong og heller ikke mini-Loy Kratong...men det er rigtigt at specielt i isaan har folket til vane på denne dag at lave disse små både som fyldes med ris og sendes afsted.

Hved du hvad JS det ved jeg faktisk godt eftersom jeg er kommet i Thailand siden 1983 hvert år og nogle gange mange gange pr år. Og boet her fast siden 2013 så det er ligesom om jeg har prøvet det før men når nogen skal spille kloge uden at have noget at have det i skal de have en over snuden jeg synes Gambit fortjente det Pfft hvis du lige kigger på hvordan han jagter mig Tuttelu Tralla


hehe ok fair nok, det skal der også være plads til :-) jeg ved jo ikke hvad I to turtelduer har kørende, men jeg blander mig hermed udenom, du fik det bare til at lyde som om at wan òk pansaa er en mini loy kratong, hvilket flere finder lidt misvisende..dette er ikke ens betydende med at du er uvidende, bare lidt bedre formulering når Henke spørger så venligt Smile
 
Gunter
Det de afholder i dag i Isaan, er Vien Tian = en slags lysfest, og har ikke en hylene fis med Loy Kratong at gøre. Pibe
 
Girobank
Det er fuldstændig rigtig.

I dag/aften den 27.okt. er der en masse "både" med en masse lys, der sejler ned at Mekong floden ved Nakon Phanom.

Et fantastisk flot skue, der samler tusindvis af tilskuere.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com
 
zapper
Gunter skrev:

Det de afholder i dag i Isaan, er Vien Tian = en slags lysfest, og har ikke en hylene fis med Loy Kratong at gøre. Pibe


Uuuuuuh nu får du click efter dig, for han har stor viden om livet i Thailand.

Han er kommet der hvert eneste år siden 1983 og nogle år endda flere gange. Han bor nu fast i i landet siden 2013, og når han siger det er mini loy kratong, så må det jo passe. Eller kan han tage fejl ? Han har i al fald lige været efter en Gambit, som heller ikke mente det var noget med Loy Kratong at gøre.
 
Girobank
gentager lige:

Det er fuldstændig rigtig, hvad Gunter skriver.

I dag/aften den 27.okt. er der en masse "både" med en masse lys, der sejler ned at Mekong floden ved Nakon Phanom.

Et fantastisk flot skue, der samler tusindvis af tilskuere.

Har selv set det også selv byggeriet af de store bambusstativer/både, hvor "lysene" bliver monteret.

Lysene i forskellige farver, danner byvåben og logoer samt Kongens monogram!


Click ved tydeligvis ikke, hvad der foregår i Isaan!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com
 
GAMBIT
click skrev:

Gambit skrev
Click, nej det er ikke ISAAN Loy Krathong - det er da noget sludder - jeg ved ikke om din kone ikke er Buddhist eller om hun bare ikke vil forklare dig hvad dagen i dag er, men havde du sat dig lidt ind i landets kultur og traditioner før du flygtede herhen, ville du også vide hvad dagen i dag er og måske kunne forklare din kone at det er ikke Isaan loy krathong i dag.

Nå kloge Ejner er på banen igen men hvad ved han nu om Thailand. intet kan jeg herved udlede for ja vi er lige kommet hjem fra mini Loy Krathong som bliver afholdt her hvor vi befinder os for tiden nemlig Khon Kaen i Isaan
Gambit jeg kan kun opfodre dig til kom med fakta ikke dit vrøvl bare for at svine mig til
læs og lær
cali111
Click, din kone har lidt ret i det hun siger ang. loi kratong. I aften bliver der søsat en mængde blomsterbåde med lys i flere steder i Isaan, nøjagtig som til Loi Kratong. Herefter går man 3 gange rundt om templet med levende lys og til sidst fyres der raketter af fra templet. Der sluttes af med molam sing resten af natten.



Nu skriver du igen mini Loy Krathong - sødt hehe, det er da dejligt at du forenkler det og kalder det lige hvad du vil.

Er det lidt ligesom lillejuleaften ?

Til Cali, så befinder jeg mig i Sikhoraphum, Surin en times kørsel fra Cambodia.
Det der med Mini Loy Krathong holder man ikke i denne del af Isaan - Man går i tempel om morgenen og fejrer afslutningen af 3 mdrs cyklusen der er gået - derefter går man hjem og gentager livet - stille og roligt.

Bonus Info: det er KUN Jomfruer der går foran munkene for at jorden de betræder er så ren som mulig.

Her er lidt privat billeder fra gårsdagens Wan awk Phansa i Sikhoraphum

[img]http://i64.tinypic.com/51y5cl.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://i66.tinypic.com/2rncxug.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://i65.tinypic.com/2hygeac.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://i67.tinypic.com/znqa11.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af GAMBIT d. 28/10-2015 01:55
 
Conrad
Jeg tror at det er på tide at konstatere at Khao Awk Phansa fejres forskelligt i de forskellige lokaliteter i Thailand, uden at vi bliver uvenner af den grund. Eller af at der nok ikke er ret mange af os, som er helt inde i alle de forskellige, besynderlige, mærkelige osv skikke, der er i Thailand.

Her I Kantharalak, hverken langt fra Cambodia eller Sikoraphum, der gik man i templet om morgenen for tambon og om dagen gik folk rundt for at få pengesedler på deres pengetræ, som de så bragte til templet om aftenen og så var der tambon igen og stearinlys festival, min viv siger at tidligere år var der også fyrværkeri, men det har politiet forbudt og her lytter indbyggerne til politiet Read the rules LOL LOL

I dag er der også tambon i nogle templer.

I går gav man munkene ris og mad, som var færdigtilberedt og i dag giver man ris som ikke er kogt, samt langtidsholdbar mad, som mama nudler konserves.

Mange steder var der fest i hjemmene med karaoke, mad og våde varer incl. alkoholiske drikke og det noget før midnat GuitarViolinCheers
 
click
Conrad skrev
Jeg tror at det er på tide at konstatere at Khao Awk Phansa fejres forskelligt i de forskellige lokaliteter i Thailand, uden at vi bliver uvenner af den grund. Eller af at der nok ikke er ret mange af os, som er helt inde i alle de forskellige, besynderlige, mærkelige osv skikke, der er i Thailand.

Jeg er helt enig, her hvor vi befinder os var der lys overalt og små både blev sat ud i vandet med lys og mønter på (ligesom Loy Krathong)Der var i år helt vildt meget fyrværkeri her, mere næsten end Nytårsaften, masser af lys ballonger blev sendt op hele aftenen og der var godt gang i molam og det hele sluttede omkring 23.30 risbønderne skal jo tidligt op og arbejde før solen bliver for stærk eller også kunne de ikke hælde mere laokao i sigCheers
Redigeret af click d. 28/10-2015 03:38
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile
 
click
Nå i skal lige have denne med selv om den er lidt udenfor kategori i tråden "Tempel i dag 27 oktober"
Politiet har lige været her, de har haft indbrud i templet overfor mærkelig dag når man tænker på at der var fest og farver derovre til ca. 23.30 og indbruddet blev opdaget ved 04 tiden i morges det mest tåbelige er, at de ikke kan se der stjålet noget men en dør er blevet brudt op sådan kan en fest altså også ende her. Hmmmmmm
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile
 
Spring til debat: