Se indlæg
 Udskriv debat
Aktier i Thailand
Girobank
Girobank skrev:

Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv.

PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det.

Hugo Børge skrev:Netbank ? Eller mener du man skal gaa ind paa ens egen banks hjemmeside ?

Troede virkelig at alle eller næsten alle bruger netbank (via inernettet) ( via deres egen banks hjemmeside, selvfølgelig)'.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Girobank skrev:

Girobank skrev:

Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv.

PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det.

Hugo Børge skrev:Netbank ? Eller mener du man skal gaa ind paa ens egen banks hjemmeside ?

Troede virkelig at alle eller næsten alle bruger netbank (via inernettet) ( via deres egen banks hjemmeside, selvfølgelig)'.

Med ordet "net bank" opfattede jeg det som ens egen danske bankforbindelse. Men OK nu er jeg gaaet via "Internet Banking" hos Bangkok Bank under "Investments" og som Girolbank skriver saa gaar resten af sig selv, men det faar vi at se. Der er noget papir- og benarbejde som skal klares foerst. Det lader ikke til at der er nogen medlemmer her paa TP som investerer paa SET i Thailand ? JS kom med nogle anbefalinger og det er saa vidt jeg kan se "blue chips" og saa burde det ikke gaa helt galt.

Anjin
Udover de rent praktiske ting, så tror jeg det vigtigste at have gjort sig klart er et par af de ting JS har skrevet :

"Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet"
"generelt bliver thai aktier set på med en smule skepsis og usikkerhed, specielt nu hvor Kina begynder at vakle"

Derudover, så skal man være opmærksom på, at hvis man har sin indtægt i danske kroner og investerer for midler man har sparet op i danske kroner, så har man en kursrisiko/gevinstchance når man investerer i aktier i eks Thai Baht. Vi behøver blot at se på valutakursudsvingene de sidste par år for at vide, at det drejer sig om relativt store udsving.

Energy, du kender den del da du har erfaring med aktier i Sverige.

Rigtig mange personer er gået ind på aktieområdet med en "strategi" , men har erfaret, at det kan være svært at have "is i maven" når det går hedt for sig, så held og lykke til alle og be carefull out thereSmile

energy
Anjin, du har helt ret. Der er selvfølgelig en kursrisiko hvis man investerer i udlandet.
Jeg har lige solgt nogle amerikanske aktier hvor jeg havde købt mens USD var høj men lav da jeg solgte.
Og det skal man selvfølgelig tage højde for hvis man køber udenlandske aktier og specielt i Thailand.

Spring til debat: