Se indlæg|
Forskudsopgørelse SKAT
|
|
| click |
Lagt på d. 12/11-2015 07:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Hej click, Hej Conrad måske blev du lidt forvirret af det jeg skrev men det jeg mente var at før skulle jeg selv ind i formulare og hente 04.031 nu sidder den jo nederst i årsopgørelsen og jeg kan bare udfylde den der er jo kun et felt punkt 469 der er vigtigt ,har du været gift hele året og sende det hele via sikker mail i skat.dk
Hvad er det for en grænsegænger status nederst på årsopgørelsen, som du skal udfylde og maile tilbage? Jeg udfylder da bare det tillæg 04.031 for grænsegængere i tast selv i årsopgørelsen og det er det, men det er nok den du printer, udfylder og mailer. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 12/11-2015 08:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg bor fast herude og plejer og udfylde formular 04.031, men i går sendte jeg bare en mail til skat og bad om og blive beskattet som grænsegænger, her i dag fik jeg så svar, at det var rettet ................![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 12/11-2015 08:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
click, Når jeg udfylder 04.031 sammen med årsopgørelsen, så er det da ikke nødvendigt at sende den med en sikker mail i Skats system, den bliver jo gemt sammen med årsopgørelsen. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 12/11-2015 09:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Undre mig lidt over hvorfor så mange skal gøre det så kompliceret, for det eneste man skal gøre er, at gøre skat opmærksom på de faktiske forhold, og de retter dem, hvis ellers alt det andet er i orden... Man kan da også gøre det vanskeligt, hvis det er det man ønsker... SKRIV TIL DEM, de er faktisk meget venlige, men det påkræver vel en hvis fornuft. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 12/11-2015 10:03
|
Det er vel ingen som gør det kompliceret, men SKAT ændrer jo netop ikke, for os der er gifte, på at vi ikke hvert år skal gøre dem opmærksomme på at vi har en hustru, selv om de på forskudsopgørelsen skriver: De oplysninger, som er anført, eller som du angiver til SKAT, behandles efter reglerne i persondataloven. Oplysninger om navn, adresse, civilstand og folkekirkeligt tilhørsforhold har SKAT modtaget fra CPR. Så SKAT ved jo godt at vi er gifte, så de kan jo bare sætte det ind i deres system. Men det er måske der du mener at det kræver en hvis fornuft |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 12/11-2015 10:10
|
Conrad skrev: Det er vel ingen som gør det kompliceret, men SKAT ændrer jo netop ikke, for os der er gifte, på at vi ikke hvert år skal gøre dem opmærksomme på at vi har en hustru, selv om de på forskudsopgørelsen skriver: De oplysninger, som er anført, eller som du angiver til SKAT, behandles efter reglerne i persondataloven. Oplysninger om navn, adresse, civilstand og folkekirkeligt tilhørsforhold har SKAT modtaget fra CPR. Så SKAT ved jo godt at vi er gifte, så de kan jo bare sætte det ind i deres system. Men det er måske der du mener at det kræver en hvis fornuft Ja fordi når jeg får min årsopgørelse er der i bunden af EDB siden en pasus der siger, er du gift eller ugift... Jeg mener de tager pis på os som grænsegængere, når vi skal igennem det samme hvert år for forskudsopgørelsen med hudtrufradrag, For mig ser det ud til at SKAT bruger tid på de mange mange tusinderne grænse gængere fordi de vil låne pengene et år mere. Og vi taler her om rigtig mange penge. Jeg har fået bevilget en rådgiver af ministeriet, så denne rådgiver tager vare... Det er bare for dårligt, at så mange mennesker skal igennem samme seance hvert år. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 12/11-2015 10:23
|
|
click, Når jeg udfylder 04.031 sammen med årsopgørelsen, så er det da ikke nødvendigt at sende den med en sikker mail i Skats system, den bliver jo gemt sammen med årsopgørelsen. Skat har da krævet at jeg skriver den under så bliver jeg da nødt til at printe siden ud og underskrive den og maile den tilbage via skat.dk og ja det mest tåbelige er at der kun er et felt der skal udfyldes nemlig 469 (har du været gift hele året) et x her så en dato og en underskrift og så ryger den retur Men ja TÅBELIGT Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 12/11-2015 10:30
|
click skrev: click, Når jeg udfylder 04.031 sammen med årsopgørelsen, så er det da ikke nødvendigt at sende den med en sikker mail i Skats system, den bliver jo gemt sammen med årsopgørelsen. Skat har da krævet at jeg skriver den under så bliver jeg da nødt til at printe siden ud og underskrive den og maile den tilbage via skat.dk og ja det mest tåbelige er at der kun er et felt der skal udfyldes nemlig 469 (har du været gift hele året) et x her så en dato og en underskrift og så ryger den retur Men ja TÅBELIGT Jeg har skrevet den første under for 6 år siden, og hvis du også taler om årsopgørelsen, er der på min i bunden af denne et felt for hustru fradrag... Den udfylder jeg vupti ingen problemer... Problemet er jo egentligt denne forbandede forskudsopgørelse... Nu har jeg pædagog på. så det løser sig hvert år... I skal da bare forlange en sådan, altså hvis i oppebære kriterierne for at være syge nok hehehe... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 12/11-2015 10:43
|
Ja jeg må klare mig selv, da jeg sikkert ikke fejler noget. Men ikke nok med at vi bliver diskrimineret, de behandler os åbenbart også forskelligt, når click skal underskrive formular 04.031 Så jeg vil kopiere noget af clicks underskrift bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen ![]() |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 13/11-2015 00:34
|
Hvor blev jeg glad her til morgen. Der var besked fra skat, at jeg havde en ny forskudsopgørelse i min indbakke.. 3 dage efter indsendelse af klage over manglende hustru fradrag- Så nu er dette på plads i den nye forskudsopgørelse ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 13/11-2015 01:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Mukke skrev: Hvor blev jeg glad her til morgen. Der var besked fra skat, at jeg havde en ny forskudsopgørelse i min indbakke.. 3 dage efter indsendelse af klage over manglende hustru fradrag- Så nu er dette på plads i den nye forskudsopgørelse ![]() det plejer også at gå smertefrit her de 2 min på at skrive en mail kan jeg godt finde årligt... god weekend |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/11-2015 03:06
|
|
det plejer også at gå smertefrit her de 2 min på at skrive en mail kan jeg godt finde årligt... Også her men svar mig lige hvorfor kan det ikke gå pr automatik når alt andet i kan gå så automatisk i skat i mine øjne lugter det lidt af bare borgeren i udlandet glemmer det så sparer vi penge på udenlandskdanskeren som har været så fræk at fra flytte Danmark så han bl.a ikke mere betaler moms i Danmark Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 13/11-2015 03:08
|
|
click skrev: ...det plejer også at gå smertefrit her de 2 min på at skrive en mail kan jeg godt finde årligt... Også her men svar mig lige hvorfor kan det ikke gå pr automatik når alt andet i kan gå så automatisk i skat i mine øjne lugter det lidt af bare borgeren i udlandet glemmer det så sparer vi penge på udenlandskdanskeren som har været så fræk at fra flytte Danmark så han bl.a ikke mere betaler moms i Danmark ja man kommer på b holdet når man flytter herud....selv mine børnepenge som jeg har betalt de sidste 10 år skal jeg selv ind og trykke ind langt ude. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/11-2015 03:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Een mulighed kunne vaere at man i aarets loeb har aendret status til eks. enlig og saa er det jo klart at saa kan man ikke faa hustru fradrag. Om Udbetaling Danmark sammen med SKAT i den sammenhaeng vides selvfoelgelig ikke. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 13/11-2015 03:49
|
|
hugoboerge skrev: ......Een mulighed kunne vaere at man i aarets loeb har aendret status til eks. enlig og saa er det jo klart at saa kan man ikke faa hustru fradrag. Om Udbetaling Danmark sammen med SKAT i den sammenhaeng vides selvfoelgelig ikke. nu kunne man jo selv oplyse hvis der er ændringer de har ligesom fat i den lange ende skulle man få noget uberettiget kan de til en hver tid trække dem selv igen !!! hvorfor kommer det også bag på dem jeg har en datter jeg betaler børnebidrag til på tiende år. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 13/11-2015 03:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
handy skrev: hugoboerge skrev: ......Een mulighed kunne vaere at man i aarets loeb har aendret status til eks. enlig og saa er det jo klart at saa kan man ikke faa hustru fradrag. Om Udbetaling Danmark sammen med SKAT i den sammenhaeng vides selvfoelgelig ikke. nu kunne man jo selv oplyse hvis der er ændringer de har ligesom fat i den lange ende skulle man få noget uberettiget kan de til en hver tid trække dem selv igen !!! hvorfor kommer det også bag på dem jeg har en datter jeg betaler børnebidrag til på tiende år. Der er ingen mennesker, der behandler sagerne hos Skat. Det bliver behandlet af datasystemet. Resten er robotter for et syns skyld. Det er derfor direktørerne kan hæve så stor løn uden at lave noget. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/11-2015 13:33
|
|
Tænk engang hvis det kunne være lige så let for borgere uden for DK/EU Men desværre NEJ vi er jo andenrangs danskere der har valgt livet uden for det forjættede DK/EU![]() Skat: Vi retter selv fejlen Han oplyser, at Skat ved hvem, der er berørt af fejlene og selv retter fejlene i weekenden og i næste uge. http://nyhederne....pgoerelser Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 17/11-2015 11:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Bare en infomation. Nu kom der endelig svar fra skat.dk. Så nu er mit også rette til at passe med grænser gænger fradraget. Godt jeg slipper for at skal ringe hjem i år. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 18/11-2015 03:40
|
Nu har jeg også fået en ny forskudsopgørelse. Foroven står der stadig at mit personfradrag er kr. 44.000, men heldigvis er det månedlige fradrag fordoblet længere nede i opgørelsen ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 18/11-2015 06:56
|
|
Conrad skrev: Nu har jeg også fået en ny forskudsopgørelse. Foroven står der stadig at mit personfradrag er kr. 44.000, men heldigvis er det månedlige fradrag fordoblet længere nede i opgørelsen ![]() modtog også en ny rigtig i går ...... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.