Se indlæg
 Udskriv debat
Pris for at hæve i en ATM
John
Asian Farmer skrev:

Fotofreak skrev:

chaingmai skrev:

så fik vi da en fin lille tråd ud af, at en der praler af og have været i thailand 15 gange, ikke ved hvad det koster og hæve i en atm..............og det trods alt begrænset hvor meget det stiger...................LOL LOL

'Og i bonus fik vi endnu et tåbeligt indlæg fra 'chaingmai'

Spar på krudtet indtil klokken 24:00 - d. 31-12-2015

M.v.h. Fotofreak

Helt enig med Chaningmai !!!
Og derudover er det vel fucking ligegyldigt hvad det koster at bruge ATM systemet hvis man bare er paa ferie !

Mukke skrev:

Er bunden af fødekæden ikke nået nu, men okay der er nogen der har interesse i få baht når de holder ferie.

HÅBER I ALLE MÅ FÅ ET

GODT NYTÅR

UDEN FOR MANGE UDGIFTER TIL JERES atm MASKINE.

Kan ikke se det tåbelige i spørgsmålet.

Tror vi alle har råd til at betale dette gebyr.
For mig er det et spørgsmål om hvor meget bankerne "vrider" en for. De har i forvejen snablen langt nede i kundernes penge, med diverse andre gebyrer.
Ordet bankrådgiver skal efter min mening tages helt bogstaveligt.

Godt nytår
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
vandango
Ja John vi er jo også forbrugere i Thailand, og jo flere gange man har rejst, jo mere prisbevidst bliver man.

Kan jeg spare 5 baht på en flaske coca cola, jamen så handler jeg jo dér, ikke fordi jeg skal fedte med pengene i Thailand, men fordi at jeg er indrettet sådanne.

hugoboerge
Det er overfoersler af betalinger fra een bank konto til en anden. Det kan f.eks. vaere betaling af en el regning, telefon regning osv.

Girobank
her er den originale engelske tekst:

Meanwhile, the Thai Bankers Association said any transfers of money at ATMs .

Tranfers betyder overføre.

Så der er ingen tvivlbare nogen der ikke kan eller vil forstå!

Og som Mugge siger, er man på ferie eller ikke på ferie, det er småpenge i.f.t. en whisky eller øl i baren!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

milex
Mig bekendt har 1 dkk samme værdi hvad enten man er på ferie eller ej.

Spørgsmålet er åbenbart relevant for trådstarter, og det burde man vel respektere!.

JohnBKK
Folk har for god tid til p!s og ævl, svaret findes allerede i indlæg #2, og alligevel skal der skrues og drejes på alle mulige leder og kanter for at gøre det allerh.....s kompliceret.

Shock

birkedhoj
Hvad er så meningen med dit, (og nu også dette) indlæg.
Flyver PE med THAI altid

JohnBKK
Så går tiden da med et eller andet, ikke?

Cool

birkedhoj
Du har ret Johnbkk. hvad er et forum uden spørgsmål??
Flyver PE med THAI altid

chaingmai
jeg vil gerne ønske alle her på dtw, et rigtigt godt nytår, og dem jeg er kommet til og træde lidt over tæerne i 2015 kan jeg love, at jeg vil prøve og forbedre mig i 2016.......men i kender nytårfortsæter...............LOL LOL

Fotofreak
chaingmai skrev:

jeg vil gerne ønske alle her på dtw, et rigtigt godt nytår, og dem jeg er kommet til og træde lidt over tæerne i 2015 kan jeg love, at jeg vil prøve og forbedre mig i 2016.......men i kender nytårfortsæter...............LOL LOL

Nogen der kender et sted, hvor der er sikkerhedssko på tilbud ? Smile

M.v.h. Fotofreak

birkedhoj
Den var god.
Flyver PE med THAI altid

Kim Ludvigsen
Nu har denne tråd ganske vist hidtil handlet om gebyr for brug af danske kreditkort i thailandske ATM'er, men hvad med thailandske kort?

Jeg har lige forsøgt at hæve på mit kort fra Kasikorn, og Kasikorn-automaten forlangte 200 baht. Jeg prøvede i to forskellige automater i samme område. Jeg ved godt, at der er gebyr, når kortet er fra en anden provins, men det plejer da vist kun af være 20 eller 30 baht.

Har andre oplevet så voldsom en pris? Det er i området omkring Soi Cowboy, så måske det er en speciel pris for ATM'erne i dette område.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
Har du prøvet en af de gule atm? kan ikke huske navnet på banken.
Mener ikke jeg betaler gebyr med mit kort fra kasikorn bank.

Ja de der 20-30 baht er det almindelige.

handy
når jeg bruger mit kort fra SCB fra Pattaya i Buriram tager den fee 15 thb .

god søndag

click
Nu har denne tråd ganske vist hidtil handlet om gebyr for brug af danske kreditkort i thailandske ATM'er, men hvad med thailandske kort?

Jeg har lige forsøgt at hæve på mit kort fra Kasikorn, og Kasikorn-automaten forlangte 200 baht. Jeg prøvede i to forskellige automater i samme område. Jeg ved godt, at der er gebyr, når kortet er fra en anden provins, men det plejer da vist kun af være 20 eller 30 baht.

Har andre oplevet så voldsom en pris? Det er i området omkring Soi Cowboy, så måske det er en speciel pris for ATM'erne i dette område.

Det må da være nogle være subjecte ATM du bruger Mit SCB kort koster uden for provinsen Khon Kaen 15 baht pr transaktion og det samme gælder mit Bangkok Bank kort
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Asian Farmer
K-Bank og Bangkok Bank er 15 thb hver gang jeg er hjemmefra.

200 ? Hvad fanden har du gang i?

Kim Ludvigsen
Asian Farmer skrev:

K-Bank og Bangkok Bank er 15 thb hver gang jeg er hjemmefra.

200 ? Hvad fanden har du gang i?

Nu har jeg prøvet i lidt flere automater i området. Det er som nævnt et Kasikorn-kort. ATM'en uden for Kasikorn-afdelingen ved Sukhumvith station tager 15 baht. Kungsri tager 20 baht. Enten er der fejl - men i to? - eller også er det fordi, de prøver at lave ekstra på turisterne til Soi Cowboy.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: