Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Badedyr: Livet er godt
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/01-2016 15:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jo, badedyr. Det lyder i al fald til at du har fundet dit paradis. Bang Saen ligger ikke så langt væk i bevidstheden, idet det er deromkring, jeg slår mine folder. Min familie er derfra og det er der jeg opholder mig, så jeg kan genkende de ture, du snakker om. BKK er også for hektisk for mig, men jeg nyder en tur til byen ind imellem. Grunden til at jeg godt kan lide Bang Saen er at der så mange unge studerende, som hæver niveauet på alle planer i forhold til en indeklemt landsby helt derude, hvor kragerne vender (Fint for de, der ønsker det, men det er ikke noget for mig) Men det er samtidig stadig laid back i forhold til neon-ræset i Pattaya. Vi tager dog en gang imellem derned, som en slags tur i Tivoli. Jeg synes at udvalget af relativt billig mad er meget stort i forhold til andre forstæder. Det minder mig lidt om Århus, som er helt unik i livet som studerende forhold til København. Jeg har studeret både i Århus og KBH, og set at der er en klar forskel Soidogs? Der er jeg hård og kontant. Hunde er flokdyr og er alfahannen bange for den kugle eller møtrik, den har fået nok af fra starten, følger flokken efter. Når alfahannen opdager, at bare den holder sig i stor afstand fra vores matrikel og enhver, der kommer der, så kan den spille sin swag-livsstil uden ballade, så er hunde kloge nok til at fatte det. Kommer en ny flok ind, må man lige adfærdsregulere med lidt fysisk smerte igen Virker det altid? Nej, men bedre end at lade være |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 18/01-2016 11:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Det er helt fint at vi også får de gode sider ved Thailand belyst. Men når det bliver ... jeg har aldrig oplevet det negative.. Så er det en fucking løgn eller dumhed. Man kan simpelhen ikke leve her uden at møde de negative sider af landet, hvis man engagerer sig.. Bare læs tråden thainess Men klart der er da mange gode ting ved thailand, præcis som alle andre lande.. Men der er huleme også negative sider af sagen. ja ja giv mig bare hug for indlæget, men jeg mener det. Redigeret af lek d. 18/01-2016 12:18 |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 18/01-2016 12:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
det har os noget med indstilling at gøre. 2 som deler en slagtet gris. den ene tager altid et godt stykke kød hver gang og den anden vil gemme det beste til senere, hvem for så altid noget godt at spise.nå ja sådan er der jo så meget i livet, vi skal selv skal vælge imellem. hygge viggovax |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 18/01-2016 12:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
lek skrev: "Man kan simpelhen ikke leve her uden at møde de negative sider af landet, hvis man engagerer sig.." Lige akkurat, og der har jeg så valgt at begrænse min grad af engagement fordi det betyder færre ærgelser, skuffelser og bekymringer. Den mandlige del af den thailanske befolkning har jeg ingen kontakt med, dem forstår jeg bare ikke, de befinder sig næsten på en anden planet i forhold til os farang. Det er nemmere med kvinderne. Min udlejer f.eks. - thai/kinesisk kvinde, meget ærlig og reel, hvilket har undret mig, indtil jeg til jul fandt ud af at hun er 4. generations katolik, så forstod jeg bedre. Manden er buddhist, flink gut, men svær at finde ud af, og det gælder stort set alle de thaimænd jeg kommer i kontakt med, meget reserverede.. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 18/01-2016 13:04
|
Det er rigtig viggo Vi kan altid vælge det knap så gode fra... Men vi løber ind i det valg, hvis vi ikke bare lukker øjnene og bilder os selv en historie ind. Men klart... de gode sider ved Thailand vinder jo.. derfor vi er her. Jeg har aldrig forstået hvorfor det altid har skullet være.. thailand er bare perfect eller Thailand er ren lort Der er 2 sider af sagen præcis som i alle andre lande.. Og vil man gå og have det godt her, så er der godt nok meget at at lære.. Og især at sortere fra. Ellers lever man jo på en illusion. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 18/01-2016 13:12
|
JohnBKK skrev: lek skrev: "Man kan simpelhen ikke leve her uden at møde de negative sider af landet, hvis man engagerer sig.." Lige akkurat, og der har jeg så valgt at begrænse min grad af engagement fordi det betyder færre ærgelser, skuffelser og bekymringer. Det er så også min måde at gøre det på... såen da.. he he for jeg er lidt udad farende, derfor giver det også et hak i tuden i ny og næ. Jeg har valgt at leve her og så er det nu engang sjovest også at have nogle lokale kontakter. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/01-2016 04:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Ja, jeg holde mig fra andre Fa-Rang, Gider dem simpelhen ikke. Ud over de få jeg kender her i landet, har jeg ikke kontakt til Fa-Rang, Og ønsker ikke flere pt i mit liv. Har ikke oplevet skuffelser med Thaier, Og ingen dårlige / Negative oplevelse til dags dato med Thaier i vores familie, Vennekreds, omgangskreds med mere. Jeg holde utrolige meget af Thaier måde at mødes og hygge på. Og deres positive syn på livet. Og altid finde Thaier overskud til andre end dem selv. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 19/01-2016 06:01
|
|
Vil det så sige at vi ikke oplever Badedyret sidde til "Farang morgenmøde" udenfor 7/11 ell. den lille Ma/Por shop iført Beer Chang T-shirt, p!splettede shorts og 19 Baht plastik flip-flops fra BigC??![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/01-2016 08:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
JohnBKK skrev: Vil det så sige at vi ikke oplever Badedyret sidde til "Farang morgenmøde" udenfor 7/11 ell. den lille Ma/Por shop iført Beer Chang T-shirt, p!splettede shorts og 19 Baht plastik flip-flops fra BigC?? ![]() Ha ha du forstå da at bringe smilet frem ved mig.... ![]() Det korte svar, er NEJ. Det lidt længer svar er: Da jeg først ankom til Thailand kunne jeg godt købe et par øl og side offentlige steder og nyde dem, Som nede ved floden. Kunne også godt finde på at side ved en Ma/Por shop og nyde en øl eller 2. Men som jeg fik Thai venner, Da spurgte om jeg ville vide hvordan Thai tænker, ser på en. Og hvilken betydning det kan havde, At man opføre sig "dårlige", "Forkert" i deres øjne. Gik det op for mig at det sende et skidt signal at opføre sig på den måde. Og da jeg selv tænker over det, Kunne jeg godt se logikken i det de sagde til mig. Da jeg kort efter begyndte på sprogskolen, Og vi også skulle lære om hvordan Thai er, Hvordan de tænker, Hvorfor de tænker sådan med mere, Kom det her frem igen, Med hvordan Thaier ser, opfatte os, Ud fra de ting vi fortager os i hverdagen, Og hvilken betyder det kan havde med mere. Ja så valgte jeg at holde op med dette. I 2012 bestemte jeg mig for at "stoppe" med at drikke. Så nu nyder jeg kun 2 øl et par gange om året, Og det kan være når vi er ude og spise, eller her hjemme ved os selv. Men nu drikker jeg kun hvis lysten skulle være der, Og lysten til øl bliver mindre og mindre som tiden går. Flip-flops fra BigC, De har kun små størrelser op til en lille 45, Det er jo ikke noget en voksen mand kan bruge, Så det !!!! ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 20/01-2016 16:55
|
|
Du har nogle store levefødder, hva Badedyr, det må være godt når du svømmer rundt i BangSaen havet, fart på tror jeg..![]() Ja, ønsker man at blive betragtet som "farang keenok" så er det bare at gøre som hjemme i DK: Frem med bajerne alle vegne i det offentlige rum, hvilket jeg synes er totalt lowlife scum agtigt, og derfor, igen, igen, jeg befinder mig godt her hvor man ikke skal glo på den slags fjolser. Vi har flere farang boende her, også kvindelige, tror det er Ajarn, NGO ell. ABAC ansatte, ret højrøvede, de værdiger mig ikke et blik eller en snak, men det passer mig fint, så er der fre´og ro fra de assholes. "Mændene" har den der typiske Khao-San frisure med deres lange hår sat op i en knold bagtil, fedtet ad h.... til klart nok, så er de vældig meget "Hipsters", skide båtnakker er de.. Men det er fint at negrene er væk, der blev ryddet op ovre fra Huamark Polib, tak til dem... Redigeret af JohnBKK d. 20/01-2016 17:00 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.