Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Visum overskridelser
 Udskriv debat
3 dages Over stay
hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

For fanden mand.

Dette var et lovforslag, Som ikke blev vedtaget.
Immigration tro bare det ville blive vedtaget, Og deres skræmme kampane bagefter har jo åbenbart virker på nogle, Da der er en del der har troet den blev godkendt.

Blandt andre Kim L. Der i andre tråde har skrevet om de nye overstay lov som om de var blevet godkendt.

Og derfor er det et fedt, Immigration kan ikke gøre brug af en lov der ikke findes.
Ikke engang i Thailand. Headbanger

Hvis det er for du ikke ved det, så læs:

" section 12 of the immigration act"

Der kan du læse hvad de kan gøre brug af til at nægte indrejse.

Alt andet ævl, overtro, rygter med mere, og kun til at skylle ud i toilette.

Og husk så, At hvis en ny lov bliver vedtaget, Så bliver Immigration Act ændre med den nye lov.

Hvis offentliggjort i Royal Thai Government Gazette saa er det lov.

hugoboerge
Nero skrev:

hugoboerge skrev:

Nero skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Jeg har 1 års visa fra Dk. Men er desværre i den situation at min returrejse til Dk, ligger 3 dage efter mit 90 dages ud af landet stempel.

Hvad er det for et 1 års visa, du har? Hvis det er et Non immigrant retirement med 90 dage ad gangen, så kan det ikke forlænges.

Nero skrev:Kan det i min situation, betale sig at at nappe 3 dages over stay? Og betale i lufthavnen?
Eller kan jeg risikere et forkert stempel i mit pas og dermed senere problemer?

Bliver du taget for overstay, risikerer du at få indrejseforbud. Hvis dit visa ikke kan forlænges, så ville jeg tage på et visa-run i dit sted. Evt. kombineret med et par dages sight seeing i et af nabolandene. En flybillet til Singapore eller Kuala Lumpur kan oftest fås meget billigt.

Ja, mit visa er et Non Emigrant (Retirement ) visa. Og jeg har slet ikke lyst til et hurtigt visit til hverken Singapore eller Kuala Lumpur.
Er faktisk ret forvirret. Troede at man kunne til købe en extra uge.
Men det finder jeg ud af på fredag, når jeg besøger Soi 5 i Jomtien. Jeg vender tilbage. Men tak for mange (forskellige) meninger og input, som desværre ikke serverede den ultimative og logisk sikre løsning, jeg tør satse på. Derfor besøget hos immigration.

Hvad med at faa visa forlaenget baseret paa "retirement" dvs fpr endnu et aar og saa faa en exit/re-entry permit ?

HB skrev:

Hvad med at faa visa forlaenget baseret paa "retirement" dvs fpr endnu et aar og saa faa en exit/re-entry permit ?

Jeg kan sagtens få eet års retirement visa her i Thailand. Det har jeg haft før. Men vi har ikke længere konsulat i Jomtien, hvilket betyder en tur til Bkk. Ambassaden, for at få brevet med confirmation af mine indtægts forhold, som skal følge visa ansøgningen. Jeg har nemlig ikke 800.000 bht i banken her.
Hele visa cirkusset er sgu for bøvlet. Jeg valgte så i år at få mit eet års visa udstedt på den Thailandske ambassade i Kbh. for at slippe for ambassade turen her ude.

Min mening om de mange forskellige visa former og konstante ændringer, er at det virker som 'benspænd' for farang. De gør ihvertfald hvad de kan for at gøre det besværligt for os.

Der er ikke sket nogen aendringer ifm forlaengelse af visa ifm retirement eller for den sags skyld marriage saa den med "konstante aendringer" holder ikke. Det er en ganske enkel process med at faa papirarbejdet i orden og saa soerge for at man har hele "pakken" med den dag man tager paa immigrationen.

Nero
Så har jeg idag været hos Immigration i Jomtien og forelagt dem mit problem med de 3 dages overstay.

1)
3 sider papir, som skal udfyldes (officeren fortalte at det var de samme papirer man bruger ved ansøgning af 3 mdr. visa), men i mit tilfælde, ville jeg få een uges extra stay. Pris. 1.900 Bht.

2)
Jeg kender personen som normalt stempler i mit pas hver 3. måned, de år jeg har haft eet års visa fra Thailand. Mit visa, er retirement (Non O).
Fik ham hevet til side og forklaret om mit problem. Han foreslog at jeg betalte de 1.500 Baht i lufthavnen, for de 3 dages overstay.
Det afslog jeg og fortalte, at jeg ikke senere ville risikere problemer, pga. et evt. 'forkert' stempel i passet.
Han nikkede og henvendte sig til min tidl. kæreste (Thai) og fortalte hende at han godt kunne klare det lille problem uden at jeg behøvede at udfylde alle de nødvendige A4 sider, med foto, husleje kontrakt etc.
Mod lidt betaling naturligvis.

Men lige nu, ser det ud til at jeg helt slipper ud af fælden. Har været på venteliste hos Thai' som ringede igår og tilbød plads på Flyet, samme dag som visa udløber....

Ren lykke.

click
Ren lykke.

Eller ren sjusk fra din side tænk at skabe så mange problemer for sig selv, nå nu endte det jo lykkeligt, så måske har du taget ved lære God tur hjem Grin
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Nero
click skrev:

Ren lykke.

Eller ren sjusk fra din side tænk at skabe så mange problemer for sig selv, nå nu endte det jo lykkeligt, så måske har du taget ved lære God tur hjem Grin

Problemer.? Sjusk.?

Jeg har orden i mine ting, så fortæl lige hvad du mener med sjusk. Tak.

Girobank
Ja det kan jo kaldes lidt forskelligt, husk lige hver der startede tråden!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

click
Problemer.? Sjusk.?

@Nero i mine øjne er det sjusk hvis man har overstay måske ikke i dine men det er et fortolkningsspørgsmål og husk på jeg endte med et smil (Grin )
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Nero
click skrev:

Problemer.? Sjusk.?

@Nero i mine øjne er det sjusk hvis man har overstay måske ikke i dine men det er et fortolkningsspørgsmål og husk på jeg endte med et smil (Grin )

Fair nok click.

Til orientering. Jeg har ikke overstay. Mit 'sjusk' bestod i at jeg pga. uforudsete omstændigheder, måtte forlade Cambodia 4 dage før beregnet og mit Thai visa (90 dages stempel) derfor ville udløbe, før min oprindelige retur rejse til DK.
Angel
Redigeret af Nero d. 05/03-2016 02:26

click
@Nero Så kan jeg jo godt se det ikke er det rene sjusk men lidt af uheldige omstændigheder Nå godt at du har fået løst problemet på en god måde Grin Og god tur til det kolde Danmark.Tuttelu Tralla

Spring til debat: