Se indlæg
 Udskriv debat
Landsby liv.
vandango
Ja god bedring med hende JohnBKK.

jh
Det er jeg sku ked af at høre Johnbkk håber det bedste for hende.

hugoboerge
@ JohnBKK - haaber det kan kureres/standses hurtigt. God bedring til fruen.

chaingmai
det var så den tråd om landsby liv............................Sunflower

JohnBKK
Tak for det.. ja, vi må tilbage på sporet efter det landsbyliv, sorry for orf torpic, typisk..

Pibe

hugoboerge
Vi broderer lidt videre omkring landsbylivet.

Spoergsmaal til traadstarter GW: Har i haft munkeindvielse af jeres hus ? Hvis ikke var det maaske en god ide at faa det gjort, maaske det kan raade bod paa problemet.

GW
@hugoboerge
Har endnu ikke bygget hus, så det gør det lidt lettere at flytte, hvis det skulle ende med det.

Bade-Dyr
Synes altid det er spænderne at læse om andres liv her i Thailand.
Så tak for indlægget GW.

Jeg er flytte utrolige meget rundt i min tid her i Thailand, simpelhen pga det er så utrolige billige at flytte her nede.
Og alle steder er jeg blevet taget imod med varme, åben arme.
Kan slet ikke forstille mig hvad man skulle gøre "forkert" før Thai ville blive som GW beskriver.

Nu er jeg jo også Jyde med stort J, Så måske derfor der ingen der er misundelige på os. LOL LOL

Et er dog sikker for mig, At hvis der var nogle på vejen her der ikke synes om mig/os, Ville det rager mig en papand, Kunne ikke finde på at holde noget på vejen eller på andre måder for at folk skulle kunne lide os, synes om os.
Skal da det til før folk synes om os, Ja så er sådan folk intet værd i mine øjne, Og gider dem ikke.

click
Jeg er flytte utrolige meget rundt i min tid her i Thailand,

Man kan jo så undre sig lidt hvorfor er du/i flyttet så mange gange er det fordi du/i ikke kan begå jer i et samfund ??? Nu har jeg boet her siden 2012 fast og kommet her siden 1981 Angel
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Bade-Dyr
Jeg er netop flytte meget rundt, Da jeg holdet meget af at opleve nyt, nye mennesker, nye steder, Ny fællesskaber osv
Når jeg først kender stedet og alt jeg ønsker at oplever der, Synes jeg at jeg trængte til at opleve nyt.

For mig at flytte til Thailand og forblive samme sted, Ville være lidt for dumt i min verden.
Så jeg kan der imod forunderes over at andre ikke har det behov, Men vi mennesker er jo forskellige.

Og da det koster ca 900 baht at flytte, Ja hvorfor pokker så bliver et sted hvis man ønsker at oplever mere, nyt ?

Men vi er nu kommet til endestation omkring at flytte rundt, Så må vi jo håber jeg kan holde til det i længeneden..

Pingus
JohnBKK skrev:

Men planerne om et otium "oppe i landsbyen" er sat på hold for mit vedkommende, fordi fruen har fået konstateret kræft i underlivet, så der er ingen grund til at poste penge i alle de projekter vi havde planlagt. Vi bliver i Bangkok med adgang til den bedste hjælp fra læger og hospitaler, så må de 20 Rai jord vente, life is a bitch af og til, også i LOS...

Jeg ønsker det bedste for dig og din kære hustru.

JohnBKK
Tak for det Pingus!

Midt i denne udvikling er jeg faktisk temmelig lettet over at planerne om flytning til landsbyen som senior er sat på pause.

Hvorfor?

Jeg er by-menneske, godtnok fra en mindre provinsby, men vi betragtede landsby- og landboere fra oplandet som nogle imbicile indavlede fæhoveder, sådan var det dengang.

Desværre har jeg mødt de samme typer når jeg har besøgt fruens hjemstavn. Den første gang blev vi omringet og overbegloet af fætre, kusiner, og alt muligt andet skrammel, mens de kaglede løs og skraldgrinede, og fruen blev mere og mere tavs og alvorlig. "What they say" - spurgte jeg.. og hun svarede: "They think me mia noi, and you have mia luang back in Bangkok" - WTF, why? "Because you velly hansum, and me ugly, thats why"..

Hehehe! Ærlig snak, men fruen var og er smuk, så jeg aner ikke hvad de idioter fablede løs om, men måske fordi hun fra lille og yngste barn blev betragtet som lidt langsom og sløv, og derfor ikke fik meget skolegang og absolut ikke kom på universitet, som sine 3 søskende, hun knoklede penge sammen til dem istedet, og er kun blevet hånet og foragtet af dem siden, fucking thai familie, det ER ikke rosenrødt altsammen "oppe i landsbyen". Gider ikke komme der mere, de hapser og stjæler med arme og ben, så man skal holde det hele tæt ind til kroppen, også ens sko hvis man stiller dem udenfor templet, og det her er ikke ludfattige Isaan, men nord for Nakhon Sawan, same, same shit..

Der bor en del farang derude, og ham de taler mest om og griner højlydt af p.t., er et pragteksemplar fra UK, hvor konen har en thaimand gående som medhjælp til stort og småt på ejendommen, og det er hendes thai ægtemand! Men farang keenok har fået at vide det er en fætter, som har brug for lidt arbejde, og det går fint, endnu...

Måske vi snart kan læse om et drama i baan nok og en død farang der har stukket sig selv i ryggen med en kniv, bagbundet var han selvfølgelig også, høhø!

Bade-Dyr
JohnBKK trist at høre om fruen.
Forstå godt i forblive i Bangkok området, Da der er gode muligheder for behandling der.

Trist at høre om din kone familie, De brude skamme sig en pæn del.

rinpoche
@Johnbkk,

Min kone var også den yngste ud af en søskendeflok på 9.
Hun fik den samme uddannelse som resten af flokken, hvilket bestod af 6 års skolegang.

Men det lå implicit i kortene, at hun efter bedste evne skulle forsørge familien, og hun tog sydpå i en ung alder for at arbejde indenfor restaurationsbranchen. Jeg mødte hende i Krabi, da hun var 19 år gammel, blev aldeles bjergtaget af hende og sørgede siden for hende.

Og det var nok meget godt, for de forventninger resten af familien havde til hende, ville hun ikke have kunnet honorere ved kun at arbejde i en restaurant. You get my drift....

Familien i den ærgerlige muubaan? Tjaa, hvad skal jeg sige?
Well, ærlige var de, og de elskede vores søn/sønner.
Meddelsomme var de godt nok ikke, men det havde jeg det fint med.
Svigerfar sagde aldrig et ord på central thai til mig, i øvrigt sagde han i det hele taget ikke ret meget. Jeg tænkte altid på ham som "lone wolf".

Kun en gang bad svigerfar om noget. Han ville have en vandpumpe, så de kunne have rindende vand.
Jeg var på daværende tidspunkt stort set ubemidlet som en omrejsende backpacker bums, så dette kunne jeg ikke honorere, og derudover var det mig der hentede vand fra brønden hver dag. Det kunne jeg i det mindste finde ud af.

I retrospekt, folk var søde og rare. Men jeg følte mig selv som levende i en tidslomme, i limbo, i stagnation, i suspension.
Det var mere end jeg magtede, så jeg drog afsted på egen hånd for at udforske omgivelserne - jeg var jo en backpacker. Og den isolation, mangel på energi, drive og virkelyst der herskede i landsbyen var sgu mere end jeg kunne bære.

Og hver gang sagde naboerne til min kone: Nu skrider farang og kommer aldrig tilbage.

Og jeg skuffede deres forudsigelser hver gang. Ikke mindst fordi vi havde fået en lille søn.

DET var godt nok populært, en lille Luuk Khrueng, er du færdig, de holdt alle af ham.
Han er nu et stort jern og læser datalogi i dk.

Min mor ville altid godt besøge familien i det gudsforladte Esan Baan nork.
Men jeg ville ikke udsætte hende for strabadserne ved at sove på gulvet i massive myggesværme, mens mus og rotter dansede cancan om natten.

Når alt kommer til alt, så var mine ophold hos svigermekanikken positive, omend kedelige ud over enhver forestilling. Ikke deres skyld, men jeg var blot ikke gearet til det.
Redigeret af rinpoche d. 11/03-2016 08:46

JohnBKK
Et par interessante sammenfald der, Rinpoche..

Mødte aldrig svigerfar, han døde af druk for mange år siden, heldigvis, en ondskabsfuld skiderik. Han jagtede på et tidspunkt fruen med en pistol og skød efter hende, så hun flygtede ud i junglen/skoven og blev der i 3-4 mdr. hvor hun lavede en hytte og havde to trofaste hunde med som beskyttere. Hun ville ikke tvangsgiftes med en ung mand i byen - Sin Sod på 100.000 THB - som far druksvin havde forventet at få for klenodiet, men det blev ikke til noget, heldigvis, de ku´jo ikke finde pigebarnet, hehe! Svigermor mødte jeg flere gange, hun var en "Lone Wolf" - intet overflødigt ord eller smil blev der uddelt, meget på vagt overfor alle, klart med den druksut til ægtemand. Men de var dog baan nok middelklasse, havde en hulens masse jord samt en skrædderbutik som Por var ret ferm til at passe i de ædru perioder.

Men hvorfor den yngste i søskendeflokken skulle knokle fra barnsben og skippe skolen det fatter jeg sgu´ikke, det var koldt og hjerteløst. Har søgt en forklaring mange gange, men får intet jeg kan bruge til noget, kun lidt snak om karma og bad luck..

Men hvad f.... forstår en forkælet dansker opvokset i de fede 60-70´ere af det liv på landet i Thailand dengang?
Redigeret af JohnBKK d. 11/03-2016 18:08

rinpoche
Nu skal jeg ikke forsøge at gøre mig klog, Johnbkk, men iflg. min ex kone, så står yngste datter til at arve huset fra forældrene. Måske det er derfor at yngste datter må trække læsset. Dunno.

Det gjaldt ikke for hende, da hun nu er i farangland (og i deres optik - svinerig) og hun afstod fra arven, der var nogle i familien der havde mere brug for det end hun.

Det var dog en frygtelig historie omkring din frue og hendes far, jeg har sgu sjældent hørt magen.

Hvad angår din sidste sætning i dit indlæg, så tilslutter jeg mig det.

Spring til debat: