Se indlæg
 Udskriv debat
Songkran 2016
buick
Jeg misforstår skam ikke, jeg er blot dødtræt af folk som brokker sig over traditioner osv i det land de ganske frivilligt har bosat sig i

i brokker jer over tingene ikke er som før ikke er som i gamle dage, vågn dog op alt udvikler sig om man så kan lide det eller ej så er der sku ikke noget som bare forbliver det samme hele livet.

Den traditionelle song kran er der alligevel ikke mange af os som har oplevet dagens fest med vand osv har været her de sidste 30-40 år og vil fortsætte uanset om i piver eller ej ;o))

Der er ingen som tvivnger jer til at deltage eller kunne lide det men hvorfor tror i vi andre gider høre på hvor hårdt det er vi andre har det sjovt???

PS april måned er stadig højsæson her så med eller uden song kran er vi fuldt booked så ingen ekstra omsætning her, det er nærmere en udgift da vi skal vaske motorbike hver gang vi har været ude og hver morgen så kunderne har en ren motorbike og vi har en ekstra staff på da de glade gæster jo kommer hjem smurt ind i pulver, vand osv og det kræver ekstra rengøring

GAMBIT skrev:

buick skrev:

Så længe thaierne holder denne fest og elsker den så har vi som imigranter og turister intet at sige, hvis vi er utilfredse så kan vi jo enten holde ferien på andet tidspunkt eller hvis vi bor her holde os indendørs eller flytte

op til jer om i forstår songkrang eller ej om i vil deltage eller ej men glem brokkeriet det kan i sku beholde i danevang

GAMBIT skrev:

Jeg må tilslutte mig "de sure gamle mænd".

De fleste steder; hverfald de større byer, er Songkran er ikke andet en et turist lidderllgt stunt. Nedværdigende overfor traditionel skik, og med 4 dages druk, gramseri, dødsulykker og voldtægt kan jeg ikke se den store glæde i begivenheden. 1 dag er mere end rigeligt, 4 dage er manisk.

Se Lemmingerne følge illusionen, for ikke at nævne synet af mænd i deres midtvejs krise, rende rundt med blomsterskjorte, sandaler og blomster om halsen og ligne en ynkelig teenager med deres lommepenge i plastlomme om halsen, og med den største vandkanon der købes kan, spule vand på alt af modsat køn i håb om blot at kunne skabe gensidig desperat kontakt, trods de 25 års forskel !!

Men okay, det er sikkert en god forretning for Guesthouses, Resorts og anden forretning der lever af turisme. Det er altså ikke længere skikken der fejres men omsætningen det fører med.

Det er som om at du bevidst vælger at misforstår hvad JohnBkk, HB og jeg prøver at skrive. Det er jo netop ikke den traditionelle Songkran vi skrive afmagt mod, men netop den måde det har udviklet sig på.

Og nu kender jeg så ikke mange Thaier selv, der foretrækker Songkran som det har udviklet sig til, ingen af dem drikker sig i hegnet og kaster isvand på forbipasserende motorbikes.

Men ok, man kan vel vælge at holde sin songkran som man vil, uden at træde andre over tæerne. Det lyder hverfald som om du Buick, ikke kan tåle at man kritiserer hvad Songkran er blevet til.

Øhhh hvem lyder som en turist, eller en uintegreret flygtning fra danmark???

skik følge eller land fly siger de i danmark og de har ret

Jep, og det er så den tradiotionelle Songkran der savnes, ikke et boom af omsætning i ens Resort fordi der er vandfest i gaden. Du skal ikke komme og sige at du ikke har økonomisk interesse i denne festivitas og derfor gerne ser det fortsætte som hidtil.

hugoboerge
@buick - hvis man ikke oensker at deltage i festlighederne er da ikke "brokkeri".

JohnBKK
buick skrev: "Der er ingen som tvivnger jer til at deltage eller kunne lide det men hvorfor tror i vi andre gider høre på hvor hårdt det er vi andre har det sjovt???

Er lyden af klingende mønt i kassen sjovt?

Vil hellere betegne det som umoralsk grådighed...

Det er ikke en fest, det er massepsykose, og så vil jeg skide på om det har været sådan de sidste 30-40 år, det er stadigvæk for meget, for vildt, for sindssygt, for livsfarligt og du burde som dansker med biks i LOS hellere arbejde på gradvist at ændre deres idiotiske sædvaner og ikke bare lalleglad følge trop i misforstået hensyn og ønske om "integrering".

juj
Ok jeg er en tåbe fordi jeg ikke gider en masse idioter smider spande med isvand efter mig når jeg kommer kørende på min motorbike.

De sidste 10 år har jeg ikke deltaget i det vandvid som udspilles af en flok alt for fulde og narko påvirkede idioter. Hygger mig fint hjemme til vandvidet er drevet over.

buick
Så længe jeg bor her så respektere jeg thaierne levevis og integrere mig i det thailandske samfund
Hvorfor i alverden skulle jeg sidde i en dansker koloni og prøver at påføre thaierne en dansk levevis???
det er jo netop det danskerne råber og skriger om at muslimerne gør i danmark.

Nej min ven hvis man vil leve her så integrer dig og hvis du ønsker at leve på dansk maner så flyt til danmark

JohnBKK skrev:

buick skrev: "Der er ingen som tvivnger jer til at deltage eller kunne lide det men hvorfor tror i vi andre gider høre på hvor hårdt det er vi andre har det sjovt???

Det er ikke en fest, det er massepsykose, og så vil jeg skide på om det har været sådan de sidste 30-40 år, det er stadigvæk for meget, for vildt, for sindssygt, for livsfarligt og du burde som dansker med biks i LOS hellere arbejde på gradvist at ændre deres idiotiske sædvaner og ikke bare lalleglad følge trop i misforstået hensyn og ønske om "integrering".

buick
Helt korrekt, brokkeriet kommer når man føler at det skal postes på nettet og at man kalder alle der deltager for tåber

hugoboerge skrev:

@buick - hvis man ikke oensker at deltage i festlighederne er da ikke "brokkeri".

buick
Nu var det johnbkk som kaldte os der deltager for tåber og der af mit svar at de der gemmer sig er tåber.

Om man vil deltage eller gemme sig er i mine øjne ok, folk må træffe deres eget valg, tåberne er dem som vil have alle de andre til at ændre sig bare fordi de selv ikke vil.

Så deltag ha en fantastisk vandkamp og fest eller gem dig og nyd en tid for dig selv, der er frit valg.
Men er det så slemt for dig at du vil have at alle vi der deltager skal stoppe for din skyld så rejs til et sted uden song kran

jeg vil barrikadere mig i Beton Condo´en på 16. etage, trække de tunge purple velour "gulv-til-loft" gardiner for, tænde A/C 24/7, og så kan de ellers rende mig, tåberne..

juj skrev:

Ok jeg er en tåbe fordi jeg ikke gider en masse idioter smider spande med isvand efter mig når jeg kommer kørende på min motorbike.

De sidste 10 år har jeg ikke deltaget i det vandvid som udspilles af en flok alt for fulde og narko påvirkede idioter. Hygger mig fint hjemme til vandvidet er drevet over.

sony
JohnBKK skrev:

Det er da først rigtigt blevet ødelagt efter udlændinge er begyndt at deltage i deres vandshow.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

rinpoche
juj skrev:

Det gider jeg heller ikke.

Når det så er sagt, så har jeg kun oplevet Songkran på landet, altså ude på landet.
Her udspilles det på traditionel vis. Kan jeg faktisk rigtig godt lide.

Det hysteriske vand/pulver hysteri kan jeg meget vel være foruden.

Pingus
Jeg synes, det indtil videre er meget afdæmpet i Pattaya i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet.

energy
sony skrev:

JohnBKK skrev:

Det er da først rigtigt blevet ødelagt efter udlændinge er begyndt at deltage i deres vandshow.

Lige nøjagtig....
Der er vist ikke nogen her som for alvor mener at thaierne skal holde op med at fejre deres nytår men at det har taget overhånd efter at turisterne er begyndt at deltage....

JohnBKK
buick skrev:

Så længe jeg bor her så respektere jeg thaierne levevis og integrere mig i det thailandske samfund
Hvorfor i alverden skulle jeg sidde i en dansker koloni og prøver at påføre thaierne en dansk levevis???
det er jo netop det danskerne råber og skriger om at muslimerne gør i danmark.

Nej min ven hvis man vil leve her så integrer dig og hvis du ønsker at leve på dansk maner så flyt til danmark

JohnBKK skrev:

Gu´vil jeg da ej integrere mig, hvorfor skulle jeg det?

Hvis folk der flytter til Danmark udefra har noget at tilbyde og lære os danskere der kan få os til at leve mere fornuftigt, så skal de være velkomne til at gøre det. Men er det middelalderligt vold og bagstræb der intet produktivt giver, så bedes de holde kæft og flytte. Samme i LOS, jeg er ikke tilhænger af "kulturel relativisme" - jeg mener nogle kulturer er mere avancerede og bedre end andre, især når man sammenligner Thailand og Danmark og jeg har ikke tænkt mig at gå baglæns i menneskelig og kulturel udvikling for at integreres i et 3. verdensland der bl.a. ligger nr. 2 på listen over trafikdrab i verden, lige efter Libyen.

Vi kan også nævne IQ blandt Thai sammenlignet med folk i Europa f.eks. - uha, en spændende diskussion vi ku´få. Jeg kan observere blandt de tilflyttede Farang at mange virkelig ihærdigt forsøger at komme ned på samme stade som de indfødte, dvs. næsten overgå dem i tåbelig og stupid opførsel!

Er det den slags integration du tænker på?

Tuttelu Tralla
Redigeret af JohnBKK d. 15/04-2016 11:18

Pingus
John BKK

Husk jo dummere mennesker du omgås, jo klogere fremstår du

hugoboerge
Her er en billedserie fra BP.

Helt klart hvordan ulykkerne sker. Paa et billede ser man 2 maend paa en motorcykel (selvfoelgelig uden hjelme) blive oversproejtet med vand.

Det er jo i den rette "Songkran aand" !!!!

http://www.bangko...kran-crazy

Hospitals bulging at the seams
18,000-plus treated for road injuries

http://www.bangko...ral/934885

JohnBKK
Sikke en fest i år, hva´?

Vil anbefale ham et lægetjek efter det stunt..

vandango
Vel egentlig bare en snack JohnBKK, når ferien står på sprut, stoffer og damer.

dutling68
Farrang Gone Wild Arrested And Fined For Soi 6 Sexploits

https://www.stick...sexploits/

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Webmaster
JohnBKK skrev:
Sikke en fest i år, hva´?

Yeah partytime :-)
- http://pattayaone...rettyPhoto
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Bade-Dyr
Så er det over her ved os.

Idag var der bare legestue på stranden, Kunne se da vi kørte forbi at der var bygget en del "sandslotte" med mere.
Vi tager måske ned og se dem imorgen.

Må tilstå jeg er så positive overrasket over Songkran at det er bestemt at vi SKAL deltage næste år igen, Det var så kanon, sjovt, skønt at deltage i.
Så mange skønne, dejlige, velkommen mennesker, Og alle i tip top humør.
Det er kun til at bliver super glad af selv..

Har altid sagt til folk hjemmefra, At de IKKE skulle komme mens der er Songkran.
MEN det er ændret fra nu af, De vil få at vide at de SKAL prøve at komme mens der er Songkran...

10/10 her fra til vores område at holde Songkran på...

JohnBKK
Lyder godt Badedyr, dejligt i Bang Saen, var der mange Farang?

Spring til debat: