Se indlæg
 Udskriv debat
IT-problemer på visumområdet
Foxtrot
Jeg ringede til nyidanmark her til morgen (10. maj) ... og svaret var:"Vi ved ingenting og kan stadig ikke se de verserende sager/ansøgninger mv."
Konsulaterne og ambassaderne har et efterslæb eftersom systemet har været nede, og det tager alt sammen tid før alle data er på plads.
Det var sådan cirka det svar jeg fik.
Jeg lavede invitationen til min kæreste den 21.april, og hun var på Visa centeret den 26.april.

Nu er jeg blevet så desperat for at se hende, at jeg tager derud i morgen Smile
I mellemtiden må man da håbe at de latterlige systemer kommer op og køre 100% og efterslæbet bliver indhentet. Meeeeeeen det er bare ikke godt nok, og ufatteligt hvis det ikke får konsekvenser i et eller andet omfang.

-Foxtrot

Webmaster
Meldingen nu er:

De tekniske problemer i udlændingemyndighedernes centrale elektroniske visumsystem VIS er nu løst. Det betyder, at de danske repræsentationer i udlandet nu igen kan behandle alle typer af visumsager.

Grundet den lange ventetid er bunken med ubehandlede sager naturligvis vokset og som følge deraf, må ansøgere forvente længere sagsbehandlingstid end normalt

Venligst beregn ca. 20 dages sagsbehandlingstid p.t.

Vi arbejder i sagens natur så hurtigt vi kan, for at alle kan rejse til den ønskede tid.

Man kan læse nærmere på: nyidanmark.dk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
kylling
Jeg er flov på danmarks vegne.
Min kones gamle skolekammerat som bor i Cork i irland skal komme d.20-5 på besøg i 4 dage med mand og barn,hun har boet der i 10 år.

Jeg sendte en ansøgning inden deres it nedbrud,fik koder og alt til ansøgning som jeg derefter sendte til hende.
hun har nu været 2 gange på ambassaden i Dublin,de siger at alt er slettet fra computer.
Så jeg skal printe skema VU 2 ud hvilket jeg har gjort udfyldt og sendt som vedhæftet fil.
problemet er jo åbenbart at hun har thai pas.
De har købt billet,Men desværre tror jeg ikke de når at få visum.

Fy for satan hvor flovt.

AngryAngrySad

Webmaster
Måske lettere og hurtigere at søge via et andet Schengen-land i fremtiden for at undgå det danske bøvl.

Med udtalelser som "Dem, der har lyst, vil kunne komme til Danmark så let som ingenting" (link) så lyder det meget let.

Nogen som har prøvet at få et Schengen-visum ad den vej?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
lincoln1242
Webmaster skrev:

Måske lettere og hurtigere at søge via et andet Schengen-land i fremtiden for at undgå det danske bøvl.

Med udtalelser som "Dem, der har lyst, vil kunne komme til Danmark så let som ingenting" (link) så lyder det meget let.

Nogen som har prøvet at få et Schengen-visum ad den vej?

Min fætter (bosat i TH) og hans kammerat forsøgte sidste sommer at få Schengen visum til deres respektive ægtefæller via Frankrig (= fordi de ville til Paris). De fik begge afvist deres ansøgninger med den begrundelse at man havde grund til at tro at de ikke ville forlade Frankrig igen! De to thai-koner har været i DK flere gange, uden problemer. Meget mystisk.

Måske havde et religionsskifte, et slør og en åbenlys kritik af vestlige værdier givet dem større chancer...

Spring til debat: