Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Diskret klinik på eller omkring Sukhumvit/MBK/Silom
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2016 05:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sudsakhon skrev: @hugoboerge En kønssygdom er ikke "self inflicted"..Ligeså lidt som en dårlig mave efter et restaurantbesøg. Begge tilfælde kunne være undgået, men det er ikke en adækvat (påregnelig) følge af en beslutning. Modsat deltagelse i ekstremsport osv. som du nok tænker på, og som meget ofte ikke vil være dækning for Men det er korrekt, at en forebyggende undersøgelser, generelt set, ikke altid vil være dækket. - I forbindelse med kønssygdomme vil denne undersøgelse dog normalt være dækket, medmindre at det modsatte specifikt fremgår af forsikringsbetingelserne. Man kunne jo føle, at det sved dernede.... Men skulle der ikke være dækning, er prisen stadig kun et par tusinde...Baht En kønssygdom er ikke "self inflicted" Det kan diskuteres fordi folk ved hvilken risiko de loeber hvis man hopper paa uden beskyttelse. Det kalder jeg for self-inflicted. Sudsakhon kommer ind paa ekstrem sport ifm forsikring som helt klart ikke daekkes da det er med livet som indsats. Hvis man faar en self-inflicted STD kan man ogsaa sige at det er med livet som indsats ?. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2016 06:21
|
Jeg ved ikke om det findes mere (maaske paa et museum) men tidligere kunne soeens folk hente en "Beskyttelsesaeske for maend" hos overstyrmanden foer landgang. Denne aeske gik ogsaa under navnet et "Pikbestik". Formaalet med indholdet var at det skulle anvendes straks efter veloverstaaet daad. Her et link med et billede af aesken og indhold: https://www.insta...7dpAvIvlg/ Jeg mener den vedhaengende tekst er forkert da det naevnes "naar skaden er sket". Mig bekendt var aeskens indhold ikke saerlig populaer eftersom proceduren ved anvendelse kunne vaere smertefuld. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 20/06-2016 07:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
hugoboerge skrev: Jeg mener den vedhaengende tekst er forkert da det naevnes "naar skaden er sket". Teksten er korrekt - Æskens indhold skulle bruges efter kærlighedsakten - Så vidt jeg husker, så indeholdt nogle æsker også en slags gazesok, som man skulle binde uden på dilleren så salven ikke svinede i underbukserne Her er et link til brugsanvisningen: http://dbastatic....eset=large http://dbastatic....eset=large hugoboerge skrev: Mig bekendt var aeskens indhold ikke saerlig populaer eftersom proceduren ved anvendelse kunne vaere smertefuld. Det har du ret i, men til gengæld så var æsken populær til cigaretetui M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 20/06-2016 07:57 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2016 08:12
|
Fotofreak skrev: hugoboerge skrev: Jeg mener den vedhaengende tekst er forkert da det naevnes "naar skaden er sket". Teksten er korrekt - Æskens indhold skulle bruges efter kærlighedsakten - Så vidt jeg husker, så indeholdt nogle æsker også en slags gazesok, som man skulle binde uden på dilleren så salven ikke svinede i underbukserne Her er et link til brugsanvisningen: http://dbastatic....eset=large http://dbastatic....eset=large hugoboerge skrev: Mig bekendt var aeskens indhold ikke saerlig populaer eftersom proceduren ved anvendelse kunne vaere smertefuld. Det har du ret i, men til gengæld så var æsken populær til cigaretetui M.v.h. Fotofreak @Fotofreak - jeg mener stadigvaek at teksten "naar skaden er sket" er forkert. Der menes at det er tidspunktet hvor den "daarlige" bliver konstateret og saa er det jo for sent. Tak fordi du fandt brugsanvisningen frem til glaede for de medlemmer her som ikke er bekendt med hvad en "beskyttelsesaeske" er og hvordan indholdet anvendes. Forstaaeligt nok at den ikke var populaer. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 20/06-2016 08:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
hugoboerge skrev: @Fotofreak - jeg mener stadigvaek at teksten "naar skaden er sket" er forkert. Der menes at det er tidspunktet hvor den "daarlige" bliver konstateret og saa er det jo for sent. Jeg må igen give dig ret - Æskens indhold skulle bruges umiddelbart efter samleje, og dèr ved man jo ikke om man har pådraget sig en kønsygdom - Et samleje kan jo ikke betegnes som en 'skade' ![]() M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/06-2016 09:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hugob.. [quote] En kønssygdom er ikke "self inflicted" Det kan diskuteres fordi folk ved hvilken risiko de loeber hvis man hopper paa uden beskyttelse. Det kalder jeg for self-inflicted. Sudsakhon kommer ind paa ekstrem sport ifm forsikring som helt klart ikke daekkes da det er med livet som indsats. Hvis man faar en self-inflicted STD kan man ogsaa sige at det er med livet som indsats ?.quote] Det har du givetvis ret i, men det er bare ikke den fortolkning, der i lægges til grund i forsikringsretten. Dette kan være afveget ved aftale, og så fremgår det specifikt af forsikringsbetingelserne, at der ubeskyttet sex ikke er omfattet. Dette er bare et eksempel, som næppe vil forekomme. Tænk bare på den situation, hvor man var beskyttet, men kondomet gik itu.. Så skulle forsikringsbetingelserne udelukke situationer hvor man havde sex overhovedet. Det har jeg stadig til gode at se formuleret i en forsikringspolice |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2016 10:06
|
sudsakhon skrev: Hugob.. [quote] En kønssygdom er ikke "self inflicted" Det kan diskuteres fordi folk ved hvilken risiko de loeber hvis man hopper paa uden beskyttelse. Det kalder jeg for self-inflicted. Sudsakhon kommer ind paa ekstrem sport ifm forsikring som helt klart ikke daekkes da det er med livet som indsats. Hvis man faar en self-inflicted STD kan man ogsaa sige at det er med livet som indsats ?.quote] Det har du givetvis ret i, men det er bare ikke den fortolkning, der i lægges til grund i forsikringsretten. Dette kan være afveget ved aftale, og så fremgår det specifikt af forsikringsbetingelserne, at der ubeskyttet sex ikke er omfattet. Dette er bare et eksempel, som næppe vil forekomme. Tænk bare på den situation, hvor man var beskyttet, men kondomet gik itu.. Så skulle forsikringsbetingelserne udelukke situationer hvor man havde sex overhovedet. Det har jeg stadig til gode at se formuleret i en forsikringspolice @Sudsakhon - jeg er ikke uenig med dig. Nu skal det siges at ikke alle forsikringsselskaber er ens - nogle vil evt ikke daekke og nogle vil daekke en STD. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/06-2016 17:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det kan sagtens være, at der bare i betingelserne ville stå, at der ikke er dækning for kønssygdomme, uanset hvordan man har raget den til sig. Er dette indskrevet i policen, er der ingen kære mor eller diskussion om selvpåført skade. Så er der lukket for det varme vand... Men er der dækning, er det relevant for det du skriver om selvpåført skade, altså hvor grænsen går. noget der har været diskuteret i årevis, uden en egentlig definition (hvilket også er umuligt).. Grunden er, at vurderingen foretages efter subjektive betingelse, den såkaldte culparegel, hvor forsikringsbegivenheden især fremkaldt ved forsæt eller grov uagtsomhed, vil kunne påvirke eller forhindre udbetaling af erstatning Det er for langhåret at beskrive her, men denne fremstilling har mange eksempler og henvisninger : Interessant for dette emne er : Fremkaldelse af forsikringsbegivenheden, startende på side 631 http://jura.ku.dk.../33_31.pdf Redigeret af sudsakhon d. 20/06-2016 17:23 |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.