Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Danish man conned me of 100 million baht
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/09-2016 16:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@The_Horror At vores land er ved at drukne i DJØF'ere, der med regneark er sat til at effektivisere er sikkert rigtigt nok. Det må især være Økonomerne.. ;-) Relevansen til historien her er dog noget sværere at gennemskue. Og her altså en sag hvor der angiveligt er afsagt dom som fortæller os at en dansk mand ulovligt har fjernet en thaikvinde fra deres fælles firma af en vis værdi og altså ikke give hende hendes andel tilbage/værdien af denne. Hvad han er blevet dømt for iøvrigt ved vi ikke, så derfor er der vel ingen grund til at gruble videre over det. gruble over Det, som kaldes navlepilleri , er da bare sund kildekritik. Er du ikke enig i det? For det er vel netop sundt, igen med kildekritiske øjne, ikke at konkludere uden at have fakta på plads. Det er jo det, at vi har Nationen på EB.dk til. Hvad er han helt konkret dømt for? Men kommentarerne er morsomme og jeg kunne også spore en masse frydefulde udsagn, der tilsyneladende bunder i et narrativ om den forsmåede farang, idet mange gik ud fra at han har snydt penge ud af konen. Heller ingen her ved, formodentligt, om sagen har den vinkel. Denne historie er vel også kun interessant ved at være et modsatrettet tvist i den endeløse strøm af rapporter om farangs, pumpet for værdier. Sandheden er måske bare meget mere ordinær og kedelig. -Og ikke forestillingen om en mand, der grinende sidder og tæller rovet på en tropeø i nærheden, omgivet at yngre versioner af konen klædt i flipflop, hængerøv og udkantsmode Der er bare for meget, der ikke hænger sammen i den historie |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 22/09-2016 20:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
sudsakhon skrev: @The_Horror At vores land er ved at drukne i DJØF'ere, der med regneark er sat til at effektivisere er sikkert rigtigt nok. Det må især være Økonomerne.. ;-) Relevansen til historien her er dog noget sværere at gennemskue. Og her altså en sag hvor der angiveligt er afsagt dom som fortæller os at en dansk mand ulovligt har fjernet en thaikvinde fra deres fælles firma af en vis værdi og altså ikke give hende hendes andel tilbage/værdien af denne. Hvad han er blevet dømt for iøvrigt ved vi ikke, så derfor er der vel ingen grund til at gruble videre over det. gruble over Det, som kaldes navlepilleri , er da bare sund kildekritik. Er du ikke enig i det? For det er vel netop sundt, igen med kildekritiske øjne, ikke at konkludere uden at have fakta på plads. Det er jo det, at vi har Nationen på EB.dk til. Hvad er han helt konkret dømt for? Ud fra dit perspektiv kan det således ikke lade sig gøre at kommentere på noget som helst på nettet, med mindre det omhandler en selv. Faktum er at op i mod 99,99% af det vi læser på nettet aner vi i virkeligheden ikke noget om. Kan det så ikke diskuteres el. kommenteres? Hvad er månen fx lavet af? Det ved kun dem som har været der el. dem som fysisk har analyseret resultater af nedbragt materiale, resten af jordens uvidende befolkning kan så ukritisk se det i medierne og stole på at det er rigtigt el. lade være. Det samme gælder denne sag. Her er der oven i købet afsagt dom, hvilket er meget mere end hvad vi ellers får af information i hverdagens små debatter. Derfor kalder jeg det (med smil på læben) for navlepilleri. Tænk hvis vi skal have dokumentation og pålidelige beviser for alt hvad vi siger el. modtager af information, så bliver verden sgu lidt for DJØF til mig og det er i virkeligheden den vej vi går i samfundet. I så fald mister samtlige medier deres eksistensgrundlag og vores eneste vej til viden og nyheder vil være i Højesterets afgørelsesdatabase. The issue relates to a matter that has already been settled by the courts. Thiamjan won a judgment that her shares that amounted to a 51% controlling interest in their company Daen Thailand and Property Co Ltd on Samui were illegally removed from her Det er hvad vi ved og må altså stole på at mediet har tjekket informationerne, altså at hun har fået rettens ord for at hendes andel er fjernet fra hende ulovligt. Hvem, hvad, hvorfor og hvordan ved vi ikke, men er det så vigtig? Resten af artiklen er hendes egne ord, nemlig at hun fik andelen fjernet under sygdomsforløb og at hun endnu ikke har fået noget tilbage samt at hun er smidt ud (jagtet ud!) af deres fælles hjem af denne danske mand. Alene denne sidste påstand signalerer at det nok ikke var rent uheld el. misforståelser det hele. Stodderen har sparket den gamle kræftsyge krage ud og kan nu nyde millionerne fra deres fælles foretagende med en yngre model, ren spekulation og fordom fra min side. Da vi snakker Koh Samui og mandens alder taget i betragtning, gætter jeg på at de har købt/solgt ejendomme på Samui siden 1990'erne hvor priserne var lave og siden steget voldsomt i takt med øget turisme og global velstand. Et foretagende han ikke ville kunne gøre på helt egen hånd. og hvilke andre oplysninger du ellers fisker har jeg lidt svært ved at forstå og det er tilsyneladende kun dig (med din baggrund) der er interesseret i dette, de fleste andre har travlt med at hylde en dansk hædersmand som angiveligt har hustle en kræftsyg kone for omegnen af 20 mio. DKK. Så kan de forpulede thaier lære det. Her kommer vi som fine-, velopdragne- og veluddannet artige gæster til 'smilets land' og så hustler de alt fra os! endelig fik en farang gengæld. Faktum er efter mit hoved at vi indirekte og mere el. mindre uskyldigt har udnyttet dem i årevis grundet økonomiske forskelle. Billigere priser, bedre vejr og et stor skel mellem deres rige og fattige har givet os noget på den dumme og sikret en lystig promille siden vietnamkrigen. Igen i dag kan man så læse om nogle udenlandske 'quality tourist' aka steroide type-2-diabetes bikere der har delt håndmadder ud i Thailands perle, Pattaya og igen sidder tastaturkrigerne og jubler over sejren mod de afstumpede thai mænd mens samtlige finger peger indad. http://www.thaivi...-violence/ Men jeg fornemmer at du er pænt detalje-orienteret til en grad hvor det må være et helvede at åbne en avis eller følge med på et Dansk-Thai debatforum fyldt med thugs, sømænd, liderkarle og lommetyve. Redigeret af The_Horror d. 22/09-2016 20:30 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 22/09-2016 20:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Han er Marxist, og aner ikke hvor helvede han hører hjemme i den moderne ultra turbo kapital verden, vær derfor sød og rar El Hollor, for han ved intet om den praktiske verden, men han forsøger da...![]() PS: I trænger begge to til at blive nogle dumme svin og få jeres fortrængte aggressioner og moderbindinger ud i fri luft, det virker og reparerer både hard- og software kan jeg fortælle... Redigeret af JohnBKK d. 22/09-2016 20:29 |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 22/09-2016 22:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
JohnBKK skrev: Han er Marxist, og aner ikke hvor helvede han hører hjemme i den moderne ultra turbo kapital verden, vær derfor sød og rar El Hollor, for han ved intet om den praktiske verden, men han forsøger da... ![]() PS: I trænger begge to til at blive nogle dumme svin og få jeres fortrængte aggressioner og moderbindinger ud i fri luft, det virker og reparerer både hard- og software kan jeg fortælle... Jeg ved ikke hvad han er, men der stinker af DJØF retorik og juridisk institut i Aarhus. Tak for den lille opsang kaptajn, qva min alder jeg har endnu ikke nået afstumphedens endestation, så jeg udstiller sommetider her min svaghed, nemlig den smule kærlighed jeg trods alt stadig har til Thailand og dens befolkning. Men jeg skal nok ramme dagen hvor jeg bosætter mig i Thailand mens jeg på dagligt basis brokker mig over hvor skod landet og dens befolkning er og gøre det til min hobby at fryde mig hver gang farang vinder en af hverdagens kampe over en thai el. samfundet jokker godt og grundigt i spinaten. For at krydre hele festligheden vil jeg bruge enhver mulighed for at tilsvine det land og det folk som jeg i ren solidaritet har forladt og som da udbetaler min pension hver måned men som jeg selvfølgelig har bidraget med tifoldigt før pensionsalderen indtræf. Nu er der bare tilbage at finde ud af hvordan jeg kan tilsnudske mig lidt flere mønter ud af det stupide fælleskab. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/09-2016 22:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
hehehe..I to har sgu reddet min aften ;-) Men husk, at i DJØF, er det økonomerne, der skurkene..-Altså Men John..Marxist..?? Hvis den var møntet på mig, så sved den godt nok. -kan ikke trække vejret...må sætte mig lidt...Går op og lægger mig...Hovedpine... |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 23/09-2016 05:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
El Hollor: Yep, jeg er en gammel grov kyniker, det er kommet med årene, mange årsager dertil. Husker en dag jeg sad på kommunen og ventede på at min sagsbehandler fik tid, og ind i ventesalen væltede en højtråbende somalier og begyndte at kommandere rundt med personalet, som med udstrakt venlighed fik den stakkels mand beroliget og spurgt hvad han ville: "Jaj se sagsbehandl NU!!!" - og vupti fik hans plads foran i køen og 5 min. efter sad han hos min sagsbehandler og fremlagde sit akutte problem. Han var iklædt skræddersyet habit, blankpolerede sko, sort læder attaché taske, joh han var flot, og fik service derefter. Hvem var han? Såmænd bare en PTSD ramt flygtning der nu var førtidspensionist, og opførte sig derefter, så han var uden skyld, uden skam, der var en grund til mandens tåbelige opførsel, og den danske ubegrænsede feminine venlighed "mødte ham som det gode menneske han var", ikke? Min morale med den beretning? Har Danmark råd til at dele i tusindvis af pensioner ud til den slags nasserøve, så går det nok også med en arbejdsskadet indfødt dansker, mon ikke? ![]() Håber El Sud er kommet sig over chokket i aftes, snup en kop mokka og en mariekiks! Mojn til alle... |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.