Se indlæg
 Udskriv debat
thaikvinder og jalouxi
solmand
Hmm så har thai kvinder en lidt mere kedelig tedens til at slå deres mand ihjel....SadSadSad
det høre vi tit om i Thailand
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
aan
Det afhænger af hvordan manden er, nogle gange fortjener de også at dø (på grund af deres adflærd )
 
Suk Rak Ning
Shock
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
xxxx
Naa.

Nej der er ingen mennesker der fortjener at doe..
Kan man ikke leve sammen af den ene eller anden grund, saa er der noget som hedder skilsmisse.

Men jo jeg ved godt mange mennesker her ude om ikke andet saa hurtigt taler om at slaa ihjel og det ender desvaerre en hel del gange med ikke kun at blive ved snakken..

le-si
 
Robert Kronberg
Hej,

Thai-kvinder, der opholder sig i Thailand, er ofte mere jaloux end danske og thailandske kvinder, der opholder sig i Danmark.

Og det kan der nogen gange være god grund til fordi: 1) der er flerkoneri i Thailand, 2) Thai-kvinder ikke har problemer med at "stjæle" en gift mand, og 3) der er mangel på (kvalificerede) mænd i Thailand.

Danske mænd, der opholder sig i Thailand, og har en Thai-kone/kæreste, bør måske også være lidt mere jaloux og være en anelse på dupperne - jeg har set så mange mænd ryge agterud, fordi de ikke viste eller ville vide, hvad der forgik...

Disse påstande er ikke kun mine, men også resume af de forklaringer jeg har fået gennem tiden af både yngre og ældre Thai-kvinder.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 20/05-2006 07:15
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Saendaeng
Hej Kronberg! Hvad menes der med at danske mænd i Thailand også skal være lidt på dupperne. ??
Michael B Kristensen
 
http://www.globalwindservice.com
xxxx
Hej
Det er nem at svare paa.
hvis man ikke er paa dupperne mister man sin kone eller maa dele hende med en anden / andre maend.
Monogami er ikke Thai style, de keder sig utrolig hurtigt, og saa finder de sig bare noget nyt.

Le-si
 
Suk Rak Ning
Le-Si

Spis nu lige brød til...........................
Fordi du har haft en uheldig episode, er der jo ingen grund til at genneralisere.............Vel ?

Med venlig hilsen Suk..................Cool

Tak.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 20/05-2006 14:12
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
xxxx
Hej suk

Jamen det er sandelig ikke kun min egen situation jeg forholder mig til... jeg kender flere her i nabolaget som lever som Mia noi.. Og jeg kender flere som har flere maend.
Det har maaske noget at goere med at det er Militaer omraade og soldaterne bruger uniform og officererne har penge.
Saadan er det jo ogsaa i DK.. naar der er international oevelse, saa er pigerne/kvinderne i byen, kender det fra 12 aar bag et taxa rat i vejle, hvor vi havde Vandel basen.
Men robert kunne jo lige tage og uddybe hvad hans erfaring bygger paa.. Jeg kan ikke huske hvilken universitets side jeg fandt det paa, men en undersoegelse sagde at 75% af maend her i Thailand var utro og ca 65% af kvinderne er... Og lige saa mange kvinder lyver for deres maend om hvor mange penge de bruger til husholdning, for at bruge dem til noget andet.
Trist men det er ikke noget jeg har fundet paa.

Le-si
Redigeret af xxxx d. 20/05-2006 14:32
 
Suk Rak Ning
Konklusion > Jeg har saftsuseme vaeret heldig.............Pfft

Lykkelige Suk................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
xxxx
Hej igen Suk

Jeg kan kun sige.
Det haaber jeg du har vaeret...
Som du selv naevnte jeg har haft det inde paa livet her i Lopburi og det er noget pis rent ud sagt.. opslidende og dyrt.
Men man laerer af det...
Le-si
 
aan
Det er svært at sige, for livet er så forskellige. Jeg tror ikke at man skal sætte ram i firekant i menneskers adflærd. Fordi mennesker er vidt forskellige, lade være med at give en exsample bliver til gennaret af resten af andre menneskers liv.Frown
 
aan
Det jeg siger, at mæn fortjener at dø, mener jeg ikke. Det er bare for sjovt.

Det kan godt være i bliver lidt bange for thai pige.Wink
 
Robert Kronberg
Hej,

Der er ingen her, som skærer alle over samme kam, men det er et fakta, at der er flerkoneri i Thailand, og der er også en del Thai-kvinder, der har flere mænd. Derved ikke sagt, at det altid er sådan, men sagt, at man godt må åbne øjnene lidt...

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
I Thailand siger man flere koner. I vesten siger man flere elskerinder. Forskellen er ens. Thailandske kvinder ynder at spille jaloux, derfor at Thailandske maend ser det som et udtryk for kaerlighed fra kvindens side. Noget andet er at jalouxi er er gennemgaaende tema i den forlorne realitetsverden de fleste kvinder her bliver flasket opp med gennem TV serier. Mange tror at saadant skal det vaere. Jeg tror rent faktisk ikke at de er mere jaloux end saa mange andre. At der er kvinder her der har elskere er da soleklart. Hvorfor skulle der ikke vaere det. Det er der overalt paa jorden og skyldes for det meste at manden ikke kan leve op til hvad der forventes af ham. Det vaere sig oekonomisk., sexuelt eller paa anden maade.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
Hej,

Jeg tror ikke, at man skal gøre det alt for filosofisk. Jeg har en sådan half-and-half erfaring mht. til thailandske og danske kvinder, og uanset hvordan man vender og drejer det, så kan jeg ikke få øje på, at danske og thailandske kvinder er lige jaloux.

Jeg tror heller ikke, at elskerinder og flerkoner er det samme. En elskerinde er hemmelig, men en mia noi er officiel. En uofficiel mia noi hedder noget andet. Og som det også er vist gennem adskillige artikler i Bangkok Post og Nation, samt i hverdagen, så gør det ondt af H....... til for en mia yai, at manden har en mia noi. Men ofte kan eller vil hun ikke gå aht til hendes "face"...

Men i det man sammenligner virkeligheden med sæbeoperaer, som Clyde antyder, så viser der sig et interessant fænomen. Jeg kom til Thailand efter sæbeoperaerne opstod, og den verden jeg ser, er den verden, kvinderne har set på TV.

Sådan, som jeg opfatter en typisk sæbeopera i Thailand, er, at enten er ekskonen/kæresten ond, og den nye god; eller også er manden sammen med en god kone/kæreste og en ond mia noi/konkubine/kæreste vil stjæle ham. I begge tilfælde er jalousien omdrejningspunktet og temaet, og den nuværende kone/kæreste god. For idet den nuværende kone/kæreste er god, og en ond og fristende kvinde vil have ham (tilbage), så har hun sin gode ret til at være jaloux.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarne30
Hej alla.

jeg har kendt min kone i 20 månder nu og har været gift i 8 månder jeg arbejder som rejsemontør lige nu er jeg i sveriger i 10 dag af gang og hjem i 4 dag og har ikke haft problemer med min thai kone om jalouxi. Hun bor i dk nu og har det findt med at jeg ikke er så meget hjem. Vil bar lige fortælle det for jeg bang for var bang i start om at det kun gi problemer men det har ikke været noget.

Bjarne
 
Robert Kronberg
Hej Bjarne,

Jamen tillykke med det. Mange Thai-kvinder bryder sig ikke om at sove alene - de er ofte bange for spøgelser...

Nej, som det også er antydet her i tråden, så er en kvinde vel en kvinde, uagtet hun er Thai eller dansk.

Men der kan være visse tendenser i lokal-miljøet, der gør at hun bliver jaloux. Og det kan være dels påvirkninger fra TV, dels en reel eller potentiel trussel.

Og jo, hvis hendes mand virker total upåvirket af andre kvinder, og deres udseende, så kan hun måske ikke se en trussel.

Men hvis manden er betaget af andre kønne Thai-kvinder, uanset han elsker sin kone, og hvis denne mand har adskillige forhold bag sig, så kan jeg egentlig godt forstå, at Thai-kvinden kan blive jaloux... I så fald kræver det nogle år at blive fortrolig med hinanden, og jalousien vil normalt blive mindre udtalt, idet fortroligheden forstærkes.

Sluttelig skal det også lige siges, at Thaiere kan blive frygteligt farlige, når de taber ansigt, og en Thai-kone, der taber ansigt, kan således også være farlig, og så er der ikke kun tale om jalousi, men også den her face-ting, og det er noget andet.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 21/05-2006 07:20
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Chatten
tabe ansigt, dvs vis du er utro? og hvad kan de så finde på Shock
min kæreste snakker tit om at hun vil skære pikken af mig og fodre den til en hund. men det har kun været når vi har sagt sjove ting til hinanden.
 
Robert Kronberg
Hej laze,

Hun mener det sikkert i sjov, men det er faktisk noget, der relativt ofte sker. Nogen skærer den bare af, andre fodrer hunden, og atter andre smider den i floden. Og så er der nogen, der selv springer ned til krokodiller eller lignende i stedet for.

Det uhyggelig er, at alt det, de siger i sjov, kan blive alvor den dag, hvor kombinationen af at tabe ansigt og at blive jaloux opstår. Altså når hun beviseligt har fundet ud af, at du har pillet ved en anden kvinde og har fundet hende bedre end den gamle.

Nu lyder det nok lige voldsomt nok, og det er selvfølgelig ikke normalt. Men det er som nævnt typisk, at en Thai kan blive temmelig uhyggelig, hvis han eller hun først har tabt ansigt og fået noget i klemme. Det er ikke noget, man spøger med herude, men noget man tager meget alvorligt, især inden for kærlighed og business.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 21/05-2006 08:18
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: