Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
familiesammenføring/turistvisum
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 24/10-2006 18:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hej så vil jeg også lige kommemed et par tillægs spørgsmaåltil denne vidensbank tråd det er ved at udvikle sig til Har styr på de fleste detaljer specielt ved at læse herinde En detalje: Hvor meget bevis kræver UDL styrelsen i forbindelse med opfyldelse af forsørgelses kravet.. ? lønsedler 3 måneder tilbage eller evet mindre kan gøre det. Jeg spørger fordi jeg for tiden bor i Yhailand med min kæreste kommende kone og vi satser så på at tage sammen til Danmark og søge om FS derfra. Men i de 5-6 måneder jeg har boet herovre tilden tid har jeg jo ingen arbejde og derfor ingen lønsedler osv at kunne vise.. Jeg skal jo så hurtigst muligt igang med at arbejde så jeg kan vise nogle lønsedler... men jeg har jo max 2-2½ måneder til at optjene noget løn som jeg kan vis US kan de nøjes med mindre end 3 måneders lønsedler ? vi skal jo også nå at ansøge så hun kan få lov at blive.. håber det ikke blev for indviklet :-) |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 24/10-2006 18:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Når du nu har været i Thailand i 5-6 måneder og pt. er arbejdsløs så har du vel sørget for at betale dit a-kasse kontigent aligevel ikke? Hvis du ikke er i en a-kasse og arbejdsløs så er du jo potentiel kontanthjælpsmodtager og opfylder derfor ikke forsørgelses kravet. Du må heller ikke have modtaget kontanthjælp det seneste år hvis du skal opfylde forsørgelses kravet. Hvis du er i a-kasse skulle du ikke have problemer. Hvis du har formue (penge nok i banken) har du ikke et problem. Hvis du ejer en bolig med en god friværdi har du ikke et problem. Det der kigges på er om du/i har så lidt midler at i kunne få kontanthjælp. Du skal nok medbringe en årsopgørrelse, de løn sedler du nu har, et bevis på medlemskab / indtægt fra a-kasse og alt andet du kan skrabe sammen af bevis på din "rigdom". Ring eventuelt til ambassaden og spørg |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 24/10-2006 20:02
|
Hej Zombie Ja jeg er stadig medlem af a-kasse....men ved ikke hvor meget det betyder da dagpenge ikke kan bruges som bevis.. og man må heller ikke må have modtaget dagpenge 1 år før ansøgning sådan som jeg har læst mig frem til..Så den er jeg ikke helt sikker på vi er enige om Formue tja den er jo svær.. er 150.000-200.000 kr formue af betydning mon ? Ingen hus desværre ![]() Jeg ved man skal tjene lidt over 9000 kr pr måned ifølge det der står på US hjemmeside og så er det bare over hvor lang en periode de vil have bevis for ? Jeg må nok hellere spørge US også men satser på der er nogle der har været igennem det hele og som kan oplyse hvad de skulle vise af lønsedler evt bankudskrift osv. og om en evt. fed nok bankbog er nok ![]() |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 24/10-2006 21:23
|
|
Ja jeg er stadig medlem af a-kasse....men ved ikke hvor meget det betyder da dagpenge ikke kan bruges som bevis.. og man må heller ikke må have modtaget dagpenge 1 år før ansøgning sådan som jeg har læst mig frem til..Så den er jeg ikke helt sikker på vi er enige om starthjælp er 2 x 4.675 kr., hvis man er over 25 år og gift eller samlevende, altså ialt 9.350 kr, før skat. Forsørgelseskrav Personen i Danmark skal dokumentere, at han eller hun tjener nok til at forsørge den ægtefælle eller samlever, der søger om familiesammenføring. Udlændingeservice vurderer ud fra en standardberegning, om forsørgelseskravet er opfyldt. Den indkomst, som personen i Danmark har, skal mindst svare til det beløb, som ægteparret eller samleverne ville være berettiget til at få, hvis de begge modtog starthjælp. Starthjælp er den ydelse, udlændinge kan være berettiget til at få de første 7 år i Danmark, før de har ret til kontanthjælp. I beregningen af forsørgelsesevnen indgår som hovedpunkter: lønindkomst positiv indkomst ved selvstændig erhvervsvirksomhed offentlige og private pensionsindtægter arbejdsløshedsdagpenge syge- og barselsdagpenge i visse tilfælde Kontanthjælp og starthjælp i henhold til lov om aktiv socialpolitik betragtes ikke som lønindtægt. Hvis den person, der bor i Danmark, har formue, kan denne også indgå i beregningen af forsørgelsesevnen. Det samme kan i særlige tilfælde gælde for ansøgers indkomst. Det er da godt at du har lidt at gøre godt med så det skal nok gå
Redigeret af Zombie d. 24/10-2006 21:24 |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 25/10-2006 04:39
|
Wow Jeg mente at have læst det også gælder for dagpenge at man ikke må have fået det inden for ét år inden ansøgning .. Men kan godt nok ikke se det på US siden ... Øv meldte mig frivilligt fra dagpenge for at være sikker tror jeg hørte noget om et par der blev smidt ud fordi manden havde fået starthjælp. Ja her er historien jeg lod mig hvis forblænde af at de står på 3fs hjemmeside http://fusion.3f....17006/2086 Nå må hellere høre US om hvad de siger gider ikke ansøge mens hun er i dk hvis de kræver mindst 3måneders lønsedler da det ikke kan nåes men hun er på turist visum. Tak for hjælpen Zombie lidt en fejl jeg fik lavet da jeg selv stoppede med dagpenge ser ud til det var unødvendigt
Redigeret af d. 25/10-2006 10:45 |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 25/10-2006 10:36
|
|
Tak for hjælpen Zombie lidt en fejl jeg fik lavet da jeg selv stoppede med dagpenge ser ud til det var unødvendigt Det var da ikke unødvendigt at du stoppede med at modtage dagpenge for det må du ikke når du er på en lang ferie i Thailand. Der er ikke nogen som kan forhindre folk i at rejse på en lang ferie bare den er selv finansieret derfor vil det heller ikke få nogen betydning med hensyn til forsørgelseskravet. Havde du hævet dagpenge under din lange ferie ville det være økonomisk bedrageri med deraf forskellige følger, dette kunne uden tvivl give et bagslag i krav om tilbagebetaling og standsning af dagpenge, eventuelt udvisning af a-kassen og så kunne du ikke længere dokumentere forsørgelseskravet. Artiklen beviser hvor vigtigt det er at få betalt sin a-kasse, a-kasse kontigentet syntes jeg er den vigtigste udgift man som borger har overhovedet, den er vigtiger end husleje og alt det andet. |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 25/10-2006 15:06
|
LOL ja kan godt se den kunne misforståesJeg stoppede allerede i Maj med dagpenge netop fordi jeg troede der skulle gå ét år uden offentlig hjælp incl dagpenge. Inden man kunne søge FS Det var derfor jeg skrev at det var unødvendigt.....Hvis dagpenge er ok inden for de 12 måneder Jeg er først lige ankommet her midt i Oktober så har snydt mig selv for 4½ måneds dagpenge ![]() Kunne aldrig finde på at tage afsted på dagpenge det ville sku være for dumt ![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 27/10-2006 10:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
samee skrev: Hej Hep, Hm tænkte på om det var muligt at få dig til at lave en liste over hvilke papirer der er nødvendige, da i lige har været igennem møllen og med tanke på alle de ændringer der er lavet i løbet af i år. ved godt at der står en masse neknok på udsl hj side, men information fra dig som er frisk - det følger jeg mig lidt mere tryg ved end deres hj side, har svært ved at "tolke" hvad de skriver rigtigt. Hilsen Jan. Hej Samee, Er lige kommet hjem fra Thailand her i går men jeg kan se Zombie har allerede beskrevet det ganske godt. Med hensyn til din kones papirer skal du som minimum have fat i følgende: * En civilstandsattest (Bai rap rong kwam pen sot). * Hendes fødselsattest (sudibath). Derudover skal du bruge en skilsmissebevilling (bai Ya) hvis hun har været gift før og sidst men ikke mindst et "namechange" certifikat hvis hun på et tidspunkt har skiftet navn. (kender ikke det Thailandske navn) Disse dokumenter skal oversættes til Engelsk og legaliseres (d.v.s godkendes som værende ægte af ambassaden.) Vi afleverede det hele på ambassaden og oversættelse og legalisering tog 1½ måned før vi modtog det med anbefalet post her i Danmark. Da Zombie allerede har beskrevet hvilke skemaer der skal udfyldes har jeg kun skrevet det ekstra dokumentation som jeg sendte med vores FS ansøgning. Det her er fra det dokument jeg lavede til mig selv for at holde styr på tingene. Dokumentation til MIT spørgeskema fra US. Sektion 1. Spm 10. Kopi af eksamensbevis Spm 11. Kopi af brev fra arbejdsgiver Sektion 2. Kopi af vielsesattest Kopi af mit pas – indrejsestempler og forside Kopi af Kritsana’s pas – forside og visum Kopi af telefonregninger – TDC og Telia Kopi af telefonkort (For fastnetdelen havde jeg brugt telefonkort for at mindske omkostninger så jeg vedlagde kopier af samtlige at de brugte telefonkort så de kunne se fra mine regninger at det var de numre der var ringet til.) Kopi af email headere ( ønskede ikke at give dem vores private mails så de fik kun overskrifterne at se – altså sendt til og modtaget fra min kone) Kopi af diverse billeder af os sammen fra alle vores ture Sektion 4. Kopi af lejeaftale for min lejlighed. Sektion 5.2Kopi af 3 måneders lønsedler Kopi af årsopgørelse 2005 + forskudsopgørelse 2006 Dokumentation til Skema A1: Foto af min kone Fødselsattest for min kone Vielsesattest – Kopi og original Dåbsattest for min kone Kopi af min kones Pas + kopi af hendes tidligere Visum Samlivserklæring 2 styk Integrations erklæringer ----------- Det er sikkert lidt overkill med det som jeg sendte med, men jeg gad bare ikke være udsat for at de nu stod og manglede et eller andet dokumentation. ¨ Håber det hjælper dig og hvis du har flere spørgsmål kan du bare sende mig en PB. Mvh Michael |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.