Se indlæg
 Udskriv debat
At gifte sig i danmark.
surin
reglerne er helt klare hvis du har fast samkvem med et barn i dk så er du undtaget for bolig forsørgelse og bankgaranti
har selv fået min kone herop på de regler

oleskyum
Det er nogle mærkelige regler, det må være noget de DANSKE politikere har lavet.

oleskyum

jager
jeg kan vel egentligt aldrig få afslag på familiesamføring hvis jeg skulle blive gift en dag i thailand, da min datter går i skole og vi kan vel ikke blive tvunget til at skulle forlade danmark vel, resten af deres regler opfylder jeg

jager

falang yao
Hej Ole,
Nu er du ved at være på ret spor. Politikernes vej er uransagelige,som afdøde statsminister J.O.Krag sagde: << man har et standspunkt til man tager et nyt>< og i politik gælder det at enhver lov skal have sine undtagelser (ellers vi det være for nemt) ligesom forsikringer.Miseren ligger i juristernes fortolkning af loven, og specielt i UDLS. har sagsbehandlerer nok fået at vide at de skal ikke være for "generøs" m.h.t. bevilling af opholdstiladelser. Det føles nogle gange at i dag er det dem med ulige nr. som får afslag.Jeg skal nok give dig ret at det forekommer uretfærdigt med den måde vi bliver behandlet på,m.h.t. sagsbehandlingen.Der er utalige eksempler på at nogle skulle "kun" afleverer de relevante dokumenter og bare vente på sagens gang (3 mnd fra ansøgning til udlevering af første visum) og andre som måtte igennem en trejdegrads forhøring og stadig venter på svar.
M.v.h., M.Rasmussen Cool
P.S. Jeg kan heller ikke forstå at du betvivler hvad nogle her i forumet fortæller dig om egen positive erfaringer og ikke trejdeparts fortælling,bare fordi det forekommer uretfærdigt . Dette svarer til at for mange år siden kunne du side i flyver og høre på at din sidemand har kun givet 195kr for turen og skal bo på det samme hotel som dig som har 1995kr., som du bestilte for 6mnd og han købte sit dagen før.

surin
det har ikke noget med skolen at gøre men så længe man har fast samkvem med sit barn så er man undtaget for div krav men husk barnet må ikke være et man har sammen med den man søger familiesammenføring med og man bliver ikke undtaget for 24 års reglen

jager
jeg har ikke samkvem med hende jeg har forældremyndigheden.

jager

surin
men hvis du har forældremyndigheden og har hende boende så kræver det at din datters mor har reglmæssig samkvem

jager
det har hun på en resolution fra statsamtet, hun har det sædvandlige samkvem

jager

surin
så er der ingen problemer jagerGrin

Rasmus
Vdr. bankgarantien for gifte lystende danske mænd med herboende afkom: Så her Surin fuldt ud beskrevet reglerne som myndighederne skal rette sig efter. Det er ikke hver dag der her på denne Web fremkommer så præcise og kyndige forklaringer – desværre.
Det er muligt at myndighederne så betragter reglerne som et ”smuthul”, og efterfølgende ikke oplyser folk om reglernes eksistens - er så en anden sag.
Bare man selv er klar over at de er der……….
Ros til Surin, jeg er sikker på det har hjulpet en del for økonomiske ubehageligheder.
Hilsen Rasmus Wink
Redigeret af Rasmus d. 28/10-2004 12:55

surin
tak for rosen rasmusGrinGrin

Bent
Hej med jer, Wink nu vil jeg gerne spørge om noget jeg har ingen børn
men hvad nu hvis min kæreste fra Thailand kommer her op på
en turist visum eller en besøg visum og vi tager over grænsen til
Tyskland og bliver gift.......kan staten så tag de 50,000 kr. ?

Stampe
Ja staten kan tage de 50.000 kr,- hvis i søger om familiesammenføring efter at i er blevet gift mens hun her på turistvisum til shengel/ Danmark,
Men tager hun hjem til Thailand efter at i er gift, så er der ikke nogen problemer, så kan i der efter søge om at hun kommer her op ige på turistvisun for så er der ikke nogen bankgaranti,( Man skal ikke stille bankgaranti for sin kone ) så kan i søge om familiesammenføring for der er jo ikke nogen bankgaranti.
Er lidt usikker på om i kan søge familiesammenføring her fra danmark eller om det skal foregå fra Bangkok efter de nye regler.
men her på Udlændingestyrelsen kan du se de nye regler
http://www.udlst....efault.htm

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Spring til debat: