Se indlæg|
Militærkup på vej i Thailand ? Thailand i undtagelsestilstand !
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 19/09-2006 19:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Shit Shit, jeg skal med TG951 på Torsdag så vi må håbe på det bedste. Bad for Falang ![]() |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 19/09-2006 19:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Heh jeg (og familien) skal også med på torsdag, krydser fingre
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 19/09-2006 19:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
hej bamsen de har lukket alle programmer på internet har lige prøvet at gå ind på dem men der er sort skærm
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| tomu |
Lagt på d. 19/09-2006 19:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Er der nogen der har prøvet at ringe til en mobil i TH?![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/09-2006 19:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Miin ven i bangkok siger at alle taxier køer hjem , så man skal passe på ikke gå ud i nat bamsen |
|
|
|
| Martin |
Lagt på d. 19/09-2006 19:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
Jeg har lige ringet til en thai mobil fra danmark og den fungere fint.
Redigeret af Martin d. 19/09-2006 19:25 |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 19/09-2006 19:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
ROLIG NU! Taxier koerer, mobiler virker(saa godt som de plejer ihvertfald - he,he), der er ingen skyderi, og det ser ud til at det meste vil vaere paa plads imorgen. Ja der er nogle militaerkoeretoejer Incl. M-113 og et par kampvogne her og der, men alt er roligt, og efter sigende der for at beskytte konge og demokrati MOD et kup. Internettet roeg et smut men er nu oppe igen. TV kanaler blev slukket, men CNN og BBC koerte videre da UBC fortsaette med at sende, saa alle var orienteret rimeligt. Ingen panik. Skaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/09-2006 19:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ok Ben Så var min ven derude lidt hurtigt med aftrækkeren Sorry folkens EN fejl information fra min side bamsen |
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 19/09-2006 19:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
ja vi er nu blevet enige om vi rejser sq aligevel |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 19/09-2006 19:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
jeg vil også rejse men jeg skal først afsted d. 08/10 ![]() ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| pcehlers |
Lagt på d. 19/09-2006 19:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Tag roligt afsted, de militærkup, der har været i de sidste 20 år har ikke været (særligt) blodige. Det værste skete i starten af 90erne, hvor den demokratisk valgt regering satte militæret ind mod demonstranter. Jeg mangler en flysædepartner til Bangkok (afgang 21.10 hjem 4.11). SAS har en auktion med 2 billetter (hvor jeg kun kan bruge den ene), som udløber i morgen aften. Prisen er pt. 6000 kr. for de to billetter. Ring eller mail |
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 19/09-2006 20:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
har lige snakket med folk i både phuket og khonkaen der er også alt roligt
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 19/09-2006 20:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
I Hua Hin er der pt intet at mærke...
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 19/09-2006 20:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
kigger lige nu på BBC WORLD thaksin er lige nu i new-york til generalforsamling i FN bygningen skal senere i aften holde tale for alle verdens ledere |
|
|
|
| Kold |
Lagt på d. 19/09-2006 20:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Har også lige snakket med min kærste som bor i bkk... der var ingen problemer med at komme igennem på mobil ![]() Men det virker til at vi ved mere om hvad der forgår da Thai tv kun spiller kongens sang... |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/09-2006 20:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja hvis de vil vide noget i Thailand kræver det vist at de kigger på internettet eller har adgang til udenlandske TVkanaler via parabol. Men det er jo nok også forskellen på idag også i 1992 at kupmagerne kan ikke hindre thaierne adgang til nyhedsmedier som de ikke kan kontrollere. Men det måtte jo få en ende med Thaksin på et tidspunkt, det har jo nok ulmet længe at der ville ske noget. Men mon ikke der ret hurtigt vil blive afholdt valg igen, da Thailands økonomi ikke kan holde til et militærstyre ret længe. Men nettet fungerer da fint vi har kige snakket med video på messenger med en i Thailand. |
|
|
|
| total |
Lagt på d. 19/09-2006 20:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
jeg mener vi skal tage det roligt nu --- hvad sker der rent faktisk. Der har været et regeringstomrum i 5 måneder med et forretningsministerium som militiæret ikke mener kan blive ved. Der mangler en ny demokratisk valgt leder - her i Danmark er hovedoverskriften at militæret støtter kongen og vil kun have magten midlertidig. Der er intet der tyder på borgerkrig o.l. Der er ikke løsnet et eneste skud. Det værste der kan ske er at kupmagerne og en anden militær fløj kan blive uenige om fremgangsmåden og det kan udløse en intern militær strid. Jeg skal selv rejse på søndag og vil alene sætte min lid til Det danske udenrigsministeriums hjemmeside www.um.dk Lad os sammen håbe det bedste for landet og dets befolkning. |
|
|
|
| pcehlers |
Lagt på d. 19/09-2006 20:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Det med kongens sang, der spiller hele tiden, får mig til at overveje, om kongen kunne være død. |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 19/09-2006 20:45
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
På CNN siger de at "kuppet" kun er midlertidigt. Ligeledes er thaibaht faldet 1% i forhold til US$. Måske skal i vente lidt med at veksle hvis i er på vej derned. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 19/09-2006 20:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej til jer alle.. Total har ret, vi skal tage det helt roligt. Det kan godt være at kuppet er i fuld gang, men det er tilsyeneladene kordinerret, da både politiet og militæret har udsendt enslydene pressemedelse, om at Thailand reelt set ikke har haft en regering i 5 mdr. Det mener de ikke Thailand kan leve med længere. Det er også meddelt at militæret ikke har tænkt sig at tage ledelsen af landet, for det ville være utroværdigt i udlandets øjne, men vil nedsætte en kommision til at udskrive nye og frivillige valg. Jeg håber og tror faktisk at dette kan ende meget godt for Thailand, for det er da uholdbart ikke at have regering i 5 mdr, samtidig med at alle regeler for udlændinge bliver strammet op, og der indføres nye regler for visa. Det er svært at forstå det kan lade sig gøre uen en regering, men kun et forretningsministerie IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.