Se indlæg|
Dansk tv den 15.10.2006
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 16/10-2006 21:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: Jeg synes det er egoistisk og lidet gennemtænkt af den ældre starut af samme årsager som laotur anfører. Gennemsnitslevealderen for mænd i dk er vist 72 år. Måske han tilmed har voksne børn i forvejen, dermed skulle behovet for at gøre sig selv udødelig i form af afkom være dækket. Kan lige høre Kan lige forestille min kammeraternes reaktion: Er du ude at rulle morfar en tur? Locturian skrev: Jeg har ikke set pågældende udsendelse, men jeg ser alt for mange gamle mænd og unge piger hernede, og tvivler på at det er fordi han er åh så smuk og sød, ham den gamle fede morfar, at hun render rundt med ham. Det er til at brække sig over, det er forståeligt fra pigernes side, de lugter penge, men for fanden... Een ting er at de gør det, det skader ingen, men hvis de bringer børn i verden på den konto, så bliver jeg sq sur... For fanden, gamle stodder, hvad fanden tænker du på, du kan jo ikke engang på en rigtig rejsning uden de små blå piller - Det er vist et uheld fra naturens side at du stadig kan producere de små hvide soldater... Skam dig, egoistiske gamle møgfjols.... Ja - Jeg skulle lige have lidt luft, slå mig gerne nu ![]() Hvad der er til at blive sur over er sådan et par bedrevidende fjolser som jer, der kommer med skældsord over en ældre mand, der har fundet lykken sammen med en kvinde. Hvis der er nogen, der trænger til at få scannet hjernen så er det vist jer ! ![]() ![]() ( hvis lægerne da kan finde den, men prøv at bukke jer ned til undersøgelsen, det letter lægens job ) ![]() |
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 16/10-2006 21:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
folk der blander sig i andres parforhold er gerne folk der har problemer selv.....når jeg blivwer en gammel gris vil jeg også ha en ung pige ......men hun skal være max 20år..... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2006 22:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
[quote]rinpoche skrev: Mads T, Jeg har mig bekendt ikke kommet med skældsord, men det klarer du jo på fornem vis. Ældre mand der har fundet lykken? Jamen, det er da fint, blot du har det på det rette med at din unge kone har solgt sig selv til dig pga økonomisk sikkerhed og ikke noget andet. Hvad både loc og undertegnede harcellerer over er par med groteske aldersforskel der får børn for guderne må vide hvilken årsag. Men det vælger du jo bekvemt at se bort fra. Lad mig gætte Mads T, du er selv en gammel dreng Bastian, vi kan have vores uoverenstemmelser, men du er da i det mindte ærlig! Redigeret af rinpoche d. 16/10-2006 22:57 |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2006 22:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Har selv set en del venner og bekendte som har fået børn i en høj alder, og vi små skændes ofte om dette emne, da jeg er overbevist om at fremtiden "måske" blive fyldt med problemer med deres unge poder, her tænker jeg specielt på teenager børn. Det kræver masser af energi og mange resurser at følge med de unge teenager i dag, og den største trussel mod vores unge i dag er vel nok drugs. Så hvis man i en alder f.eks. 60-70år skulle stå med kæmpe problemer med sin pode, så er jeg bange for at energien måske vil mangle til at bekæmpe de store problemer som evt. opstår, når ens teenager gør oprør og prøver grænser af. Mit forhåbenligt sidste barn fik jeg selv i en alder af 39år og det er efter min overbevisning også lidt for sent. dsd. Far til 4 møg unger og med ny kærste som har et stort ønske om barn ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2006 23:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej dsd, Du ved også godt at mine indlæg ikke er rettet mod dig der har din baggrund men mod gamle gutter der er 70 og den vej over og synes de skal have børn! Fordi de mener at...... øhhh, nå ja, jeg venter stadig på svaret...... |
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 16/10-2006 23:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: [quote]rinpoche skrev: Mads T, Jeg har mig bekendt ikke kommet med skældsord, men det klarer du jo på fornem vis. Ældre mand der har fundet lykken? Jamen, det er da fint, blot du har det på det rette med at din unge kone har solgt sig selv til dig pga økonomisk sikkerhed og ikke noget andet. Hvad både loc og undertegnede harcellerer over er par med groteske aldersforskel der får børn for guderne må vide hvilken årsag. Men det vælger du jo bekvemt at se bort fra. Lad mig gætte Mads T, du er selv en gammel dreng Bastian, vi kan have vores uoverenstemmelser, men du er da i det mindte ærlig! Dig bekendt, ja, det er nok rigtigt, du er sikkert ikke bekendt med det du selv skriver, men det er aldrig for sent at lære mere dansk ! ![]() At gætte er du heller ikke god til!
Redigeret af Mads_T d. 16/10-2006 23:43 |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 16/10-2006 23:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Tit og ofte handler disse debatter om hvad de voksne har ret til og krav på. Det er da fuldstændig latterligt, at en mand på 70 år skal have børn. Han har haft hele livet til at få børn. Man burde udelukkende tage udgangspunkt i hvad barnet har krav på og behov for. Det kræver selvfølgelig en lille smule pædagogisk forståelse. Og så lige en detalje: Man kan sagtens have en mening om et forhold UDEN at blande sig i det. Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2006 23:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Mads T Og hvad er det for skældsord du henviser til? Det var vist dig der bragte dem på banen eller? Hør nu her gamle dreng, lad nu være med at føle dig stødt over at du har købt en yngre kone og at vi andre kalder en skovl for en skovl og læs så iøvirgt Don`s indlæg. og ved nærmere eftertanke, hvor har du da ret Don! Redigeret af rinpoche d. 16/10-2006 23:45 |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2006 23:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Hej dsd, Fordi de mener at...... øhhh, nå ja, jeg venter stadig på svaret...... At det er deres menneskeret.... Men så er det ikke fornuften der hersker! fordi man kan er ikke ensbetydende med at man skal!!! |
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 16/10-2006 23:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: Mads T Og hvad er det for skældsord du henviser til? Det var vist dig der bragte dem på banen eller? Hør nu her gamle dreng, lad nu være med at føle dig stødt over at du har købt en yngre kone og at vi andre kalder en skovl for en skovl og læs så iøvirgt Don`s indlæg. Det er det jeg siger, det er ikke for sent at lære ! ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2006 23:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
helt enig dsd |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2006 23:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Mads_T skrev: [ Det er det jeg siger, det er ikke for sent at lære ! ![]() ja, jeg har jo godt nok ikke de store forhåbninger for dit vedkommende gamle dreng. |
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 17/10-2006 00:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: [quote]Mads_T skrev: [ Det er det jeg siger, det er ikke for sent at lære ! ![]() ja, jeg har jo godt nok ikke de store forhåbninger for dit vedkommende gamle dreng.[/quote Rinpossum ! Nu er jeg ikke din gamle dreng, faktisk er jeg slet ikke gammel, og jeg har ikke nær så meget brug for at lære mere dansk som du har. For du må da have brug for at lære mere dansk, når du ikke kender betydningen af de ord, du skriver. Du kan jo også overveje at anskaffe dig ordbøger ! Men det er helt dit eget problem, jeg tillader mig blot at påpege det ! ![]() Og nu gider jeg ikke lege mere med dig i aften, jeg går ud og varmer lidt mælk til dig, så du kan falde til ro igen. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/10-2006 00:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
fint nok gamle dreng, håber mælken smager dig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/10-2006 00:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Gentelmen pls stop da bullshit og hold jer til emnet på forhånd tak dsd Admin |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 17/10-2006 08:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Jeg vil gerne starte med at sige at jeg syntes at det er trist at det atter engang udvikledes til noget personfnidder. Der lader til at der er en misforståelse af hvad indlægget handler om, indlægget handler ikke om det almindelige parforhold, men handler om parforhold som også resulterer i fællesbarn/børn. Det handler IKKE om at x på over pensionsalderen gifter sig med Y som måske er MEGET ung. Det er valg de mennesker gør af forskellige årsager, og så længe at det er et frit valg, så er det deres egen sag og ikke noget som jeg vil fare op over. At få børn er en helt anden sag, børn er vores vigtigste resource, og suverænt det største ansvar et menneske kan påtage sig. Man skal IKKE få børn fordi at man kan få børn, men man skal få børn fordi man har vilje og evner til at få det barn til at blive et helt menneske. Jeg er 46år, mine piger er 3 og 4 år gamle, det er levende og meget aktive piger, de er livlige men velopdragede og veltilpassede, de går begge i børnehave hvorfra vi som forældre kun får positive meldinger om deres gøren og laden. Jeg er vel ung af min alder selvom jeg ikke kan løbe fra min dåbsattest, JEG ER 46 selvom jeg ikke har været hård ved mig selv, jeg har dyrket aktiv sport det meste af mit liv, drikker kun moderat, og har aldrig røget, jeg er god til at adskille job og privatliv så stress er heller ikke noget som vil ramme mig. Alligevel kan jeg mærke at de behov for stimulation som pigerne har, det kan være ture i skoven, cykelture, spille bold, og diverse lege, det kan godt være en kunst efter en hård arbejdsdag. Om 9- 10 år er de teenagere og det sætter andre krav til mig som far, hvor jeg med garanti vil blive presset til det yderste, da jeg på det tidspunkt vil være medio 50. Jeg har ikke lyst til at forestille mig at være i samme situation med måske 30år mere på bagen som i det aktuelle tilfælde. Forestil jer at vores kære sømand skal være en aktiv sparringspartner til hans børn? af en eller anden grund kan jeg ikke forestille mig at han kan overkomme det samme aktivitetsniveau som jeg kan, lemmerne vil givetvis være meget stivere. Når hans lille dreng bliver teenager, tja så vil han være medio 80, jeg kan godt forestille mig de senaroier det vil give! Samme tid er børn nogle små sataner, hans barn/børn er de oplagte moppeofre, de traumer mopning kan give både mens det står på, og senere i livet er en alvorlig ting. Jeg syntes at det er totalt dumt og egoistisk at så gammel en mand får et barn, og næsten endnu dummere af hans partner. Niels |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 17/10-2006 09:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Mads_T skrev: rinpoche skrev: Jeg synes det er egoistisk og lidet gennemtænkt af den ældre starut af samme årsager som laotur anfører. Gennemsnitslevealderen for mænd i dk er vist 72 år. Måske han tilmed har voksne børn i forvejen, dermed skulle behovet for at gøre sig selv udødelig i form af afkom være dækket. Kan lige høre Kan lige forestille min kammeraternes reaktion: Er du ude at rulle morfar en tur? Locturian skrev: Jeg har ikke set pågældende udsendelse, men jeg ser alt for mange gamle mænd og unge piger hernede, og tvivler på at det er fordi han er åh så smuk og sød, ham den gamle fede morfar, at hun render rundt med ham. Det er til at brække sig over, det er forståeligt fra pigernes side, de lugter penge, men for fanden... Een ting er at de gør det, det skader ingen, men hvis de bringer børn i verden på den konto, så bliver jeg sq sur... For fanden, gamle stodder, hvad fanden tænker du på, du kan jo ikke engang på en rigtig rejsning uden de små blå piller - Det er vist et uheld fra naturens side at du stadig kan producere de små hvide soldater... Skam dig, egoistiske gamle møgfjols.... Ja - Jeg skulle lige have lidt luft, slå mig gerne nu ![]() Hvad der er til at blive sur over er sådan et par bedrevidende fjolser som jer, der kommer med skældsord over en ældre mand, der har fundet lykken sammen med en kvinde. Hvis der er nogen, der trænger til at få scannet hjernen så er det vist jer ! ![]() ![]() ( hvis lægerne da kan finde den, men prøv at bukke jer ned til undersøgelsen, det letter lægens job ) ![]() Er vi bedrevidende fjolser fordi vi kan påpege det logiske? Fordi vi har sund fornuft og en god følelse for hvad der er rigtigt og forkert? Hvis et gammelt fjols har fundet sig en ung pige, og han har det godt med den unge pige der er stram i kødet, og hun har det godt med hans fede pengepung, så dem om det, selvom jeg synes det er ulækkert. Det hvor jeg bliver gedin harm, er når det går ud over sagesløse børn - Og det gør det vitterligt. Hvem skal holde dem fra ballade og druk/stoffer når de kommer i den alder? Det er ikke den gamle fatter ihvertfald - Han har intet at bidrage til, til sine børns opvækst. Det er udelukkende for at stille sine egne gammelmands ønsker. Og Mads_T, hvis du synes det er OK, så tilslutter jeg mig Rinpoche - Du er selv en gammel fætter, eller, det må du da være, når du føler dig så trådt over tæerne! Kom så, bring it on
|
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 17/10-2006 09:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
nu er jeg spændt på hvornår Locturian og mads T følger henrikr og solmand i skammekrogen eller der er måske forskel på brugerne????????????????????
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 17/10-2006 10:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Surin. Hvorfor opretter du ikke en ny tråd omkring din utilfredshed med karantænen på de 2 nævnte? Tråden her omhandler noget helt andet, som du forøvrigt på intet som helst tidspunkt har bidraget med nogen kommentarer til. Niels |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 17/10-2006 10:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
hvorfor?? mudderkasningen er jo den samme
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















