Se indlæg|
HIV og AIDS i Thailand.
|
|
| Badladz |
Lagt på d. 13/11-2006 14:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Ajarn skrev: MortenDue skrev: Til min viden er der både mere "sikre" steder at gå hen og selvfølgelig det "usikre" (bemærk venligst gåseøjne). Long Gun i Soi Cowboy: Pigerne er til læge/gynækolog en gang om ugen, og blodtest (HIV) hver 3. måned. De skal vise papieret på dette på baren!!!!! Mange piger vælger selv at få gjort disse test, men desto "hårdere" bar mm. desto mindre grund finder pigerne til at få det gjort. Og ikke alle piger arbejder på bar for pengenes skyld!!!!! Så Bamse - nogen piger har ikke "brug" for pengene og siger faktisk "Nej" - jeg tror ikke, jeg har mødt en bar pige som ikke selv havde kondomer for den sags skyld. Og som veloplyste vesterlændinge, kunne man jo meget simpelt spørge pigerne om de går til regelmæssige tjek..... og hvorfor ikke. Som skrevet er der noget "russisk rulette" sammenlignet med statistikkerne.... De piger du skriver om, som ikke tager penge for det er dem som vi kalder guldgravere...de vil giftes med en rig udlaending. Der er ogsaa de piger som virkelig har penge. Jeg kender flere paa Phuket som kommer fra rige familier, og bare goer det af kedsomhed. Og fra mit arbejde som engelsk underviser, hoerer jeg nogle gange om pigernes fremtidsdroemme... ![]() Hey Khun Ajan Hvem er vi? regards Badladz |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/11-2006 17:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Jeg har også hørt den dumme historie i skolen her I khoktum.. vil du have penge. så find en farang.. Det lerr de bare...... Om de tager penge for det eller ej... det gør de jo under alle omstændigheder.. også danske piger.. hvem har ikke siddet en hel aften og hældt sprut på en kvinde fordi man troede.. men fik en lang næse..... Jeg har lige leget lidt med en pige fra wichian.. hun troede sørme hun skulle have 500.000 i sinsot plus en bankgæld på 260.000 betalt og så ellers penge løbende hver mdr til far/mor.. hendes status taget i betraktning, så skal hun være glad hvis nogen vil betale 30.000... Jeg kom helt uskyldig til at spørge hende om hvad hun troede en thai mand ville betale. så havde vi ligesom ikke mere at tale om. le-si |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/11-2006 19:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
haha, leif, godt at høre at det ikke er alle der lader sig røvrende ![]() |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 14/11-2006 07:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Jeg har også hørt beløb på 500.000 bath hmmm det vil en alm thai mand aldrig kunne betale,, det svare jo ca til at man i danmark skulle give 3 Mil.. til sin svigermor i dk...![]() Jeg gav selv dengang 10.000 bath sådan i alm respekt ellers nægtede jeg at betale, gjore det helt klart at jeg ikke ville føle jeg købte en pige, sådan var det og det var min kultur så hun måtte tage mig eller lade vær.......vil så sige at jeg sener har købt ting til dem så som et nyt tv og en vaskemaskine og en ny vand pumpe noget de kan bruge... konen sendte lidt mønt hver 3 mdr ca 1000 kr hun sagde at de også skulle arbejde ikke bare blive forsørget her fra Danmark....tror ikke alle thai piger har den indstilling.... ![]() ![]() ![]() solmand ![]()
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 14/11-2006 08:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Jeg har aldrig betalt en skid, og vi har da snart været gift i 7 år. Også selvom hun kun var omkring 26år da jeg mødte hende og heller ikke havde børn, så effektionsværdien var relativ høj, så var/er der aldrig nogen krav om penge. Men jeg har nok bare været heldig? Eller måske er jeg bare en god mand??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Niels |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 14/11-2006 08:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Jeg tillader mig at vende tilbage til emnet med et spørgsmål: Hvor mange kender en dansk MAND som er smittet med HIV/AIDS af en thai KVINDE ? Kalasi |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/11-2006 13:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Badladz skrev: Ajarn skrev: MortenDue skrev: Til min viden er der både mere "sikre" steder at gå hen og selvfølgelig det "usikre" (bemærk venligst gåseøjne). Long Gun i Soi Cowboy: Pigerne er til læge/gynækolog en gang om ugen, og blodtest (HIV) hver 3. måned. De skal vise papieret på dette på baren!!!!! Mange piger vælger selv at få gjort disse test, men desto "hårdere" bar mm. desto mindre grund finder pigerne til at få det gjort. Og ikke alle piger arbejder på bar for pengenes skyld!!!!! Så Bamse - nogen piger har ikke "brug" for pengene og siger faktisk "Nej" - jeg tror ikke, jeg har mødt en bar pige som ikke selv havde kondomer for den sags skyld. Og som veloplyste vesterlændinge, kunne man jo meget simpelt spørge pigerne om de går til regelmæssige tjek..... og hvorfor ikke. Som skrevet er der noget "russisk rulette" sammenlignet med statistikkerne.... De piger du skriver om, som ikke tager penge for det er dem som vi kalder guldgravere...de vil giftes med en rig udlaending. Der er ogsaa de piger som virkelig har penge. Jeg kender flere paa Phuket som kommer fra rige familier, og bare goer det af kedsomhed. Og fra mit arbejde som engelsk underviser, hoerer jeg nogle gange om pigernes fremtidsdroemme... ![]() Hey Khun Ajan Hvem er vi? regards Badladz Hey Mr. Baladz Hvem er vi? Hvem er du? Lar korn |
|
|
|
| kenneth |
Lagt på d. 14/11-2006 16:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Prasat sa...nu høre man sku meget vås, det bla. om hor uvdende thaierne er, først loc, når man har 3 følgesygdomme til hiv for man stillet dianosen aids, dette har intet med hvor lang tid man har haft sygdommen eller om hvor lang tid man har gået med den før den blev opdaget og man kom i behandling så bbk man kan spore hiv i de fleste tilfælde inde for 2-3 uger efter smitten men man kan kun være sikker på en negativ hiv test efter 3 måneder fra en evt. smitterisiko, der er temmelig stor forskeld ik. kan bare sige at hiv er en lortesygdom som man ikke skal ønske sin værste fjende. boede på et tidspunkt sammen med en partner hvor hun blev fundet positiv, vi havde også fået taget en test sammen da vi flyttede sammen og dengang var de negative. men nu er det meget svært for en kvinde at smitte en mand da det kræver blod mod blod, hvorimod for en kvinde er det meget nemmere at blive smittet da der er hiv i vores sæd hvis vi er smittet. det er også derfor der er så mange bøsser der bliver smittet. jeg mener det er mandens eget ansvar om han vil udsætte sig for risikoen, og den er lige så stor i long gun som tony's eller dollhouse, hvis man vælger at gå i seng med dem uden er man selv uden om det hvis man bliver smittet. hvis man så bliver smittet og skal have medisink behandling skal i vide hvor stærk den er, man må eksempeltvis ikke cykle da man resikere at falde i søvn mens man cykler. ens pigment i ansigtet skifter fave så man bliver skjoldet, dette forsvinder ikke igen. og hvorfor man tager pillerne inden man skal sove er pga. kvalmen. så tror jeg heller jeg ville bruge gummi. det skal lige siges at jeg ikke blev smittet men jeg havde 3 lange måneder hvor jeg løbende fik taget prøverne. de er meget langt fremme med en vaksine, vi fik at vide den gang på riget at hvis vi dyrkede sex og gummiet sprang så skulle vi ringe til deres døgnvagt og så ville jeg få piller i 30 dage, dette ville gøre at jeg ikke blev smittet, og til hende sagde de da hun blev testet positiv "du er meget heldig for du bliver kureret" dette ville de da ikke sige til hende uden af have nogen viden tæt på. prasat....Där finns inget vaccin eller månads-piller,kolla på hivis.se dom har kommit en bit på vägen ang. Denna hemska sjukdom,och att man inte kan cyckla är rena skitsnacken,där finns ca. 12.000 olika hiv-virus,därför har dom problem att hitta rätt vaccin,för att den muterar och ändra sig hela tiden,men som Locturian skrivar med rätt medicin kan man leva ett rätt normalt liv,och nya mediciner kommer fram hela tiden,så vi får hoppas att det bara är frågan om tid innan dom kan bota skiten...Har kollat på hivis.se och Thailand är inte högst prio..Utan Afrika där dom flesta fall finns och tillgång till medicin är dårlig..Fast undersökningar från Thailand visar att dom har stora problem och att dom som jobbar med ``sex``är mellan 70-80 % positiva,så visst fan finns det här i norden med,fast det är TABU att erkänna och prata om det.. Kenneth |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 14/11-2006 16:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Kenneth Tak for rettelsen Du har haft det tættere inde på livet end jeg, jeg ramsede blot op fra hvad jeg havde læst på et tidspunkt - Studerede det meget nøje da jeg frygtede at være smittet efter mit første besøg hernede Det var grumme 3 måneder at vente på en test der kunne være helt sikker
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 14/11-2006 23:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
kenneth først bør du lære at læse dansk hvis du skal svare på et dansk indlæg for du forstår ikke hvad jeg mener. prasat |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 15/11-2006 01:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hr. Kenneth ”syntes” at tilkendegive et ganske godt kendskab til HIV endsige AIDS, af en eller anden årsag… Men på fatale punkter er hans viden og postulater noget mangelfulde og fatalt misvisende. Rigtignok: skriver Kenneth at en kvinde ikke udgør den samme vedvarende smitterisiko som en smittet HIV mand gør via sit sperma. Men her forbigår og overser han totalt kvinders menstruationsperiode – både før og efter. I dagene før og efter en menstruationsperiode, (ca.3dage) samt under selve menstruationen, er blodkar i øverste del af vagina og livmoderen opsvulmet grundet øget blodtilførsel. Derfor vil en HVI smittet kvinde være en potentiel risiko faktor for HIV smitte netop i denne periode. Sammenlægger man menstruationsperiode på ca. 4-7 dage (alt efter kvindens normale cyklus) med de 3 dage før og efter menstruationen perioden, fremkommer en potentiel smitteperiode på ca. 10 - 11 dage - hver ca. 28éne dag. Så et postulat om at HIV smittet Thaikvinder ikke udgør en stører HVI risiko - er meget forfejlet. Hertil kommer, at en del mænd har en tildens til at få en mindre springning i strengen mellem ”Glans” ([UPASSENDE ORD]hoved) og penis under sammenleje. Almindeligvis opdager manden dette sjældent. Undertiden føles det som et lille prik i kampens hede…. men her er der altså således skabt en åbning til blodbanerne hos manden - hvor HVI viruset kan finde vej! Hr. Kenneth indikerer også i sit indlæg, at HIV primært skulle rammer homoseksuelle (bøsser) hvilket er forkert. HIV ramme bredt uanset seksuelt tilknytning. kenneth skrev: Man må eksempeltvis ikke cykle da man resikere at falde i søvn mens man cykler. ens pigment i ansigtet skifter fave så man bliver skjoldet, dette forsvinder ikke igen. Hvad angår Hr. Kenneth beretninger omkring at køre på cykel som HIV smittet patient – anser jeg som et spøgefuldt kuriosum under indflydelse af stor intagelser af alkohol. ![]() Rasmus |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 15/11-2006 06:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
rasmus du kan da i det mindste dansk og det er ikke kenneth der har skrevet dette det er mig. jeg fortæller både i mit indlæg hvor jeg har min kendskab fra hvis du læser det igen samt forklare det med cyklen som en indikering af hvor stærk medicinen er. jeg fortæller heller ikke på noget tidspunkt at en kvinde ikke smitter. Men der findes ikke nogle lesbisk kvinde i verden der er blevet smittet af en hetrosmittet sexpartner, gå freks. ind på hiv-info's forum og læs hvad de skriver der. de betragter rent faktisk et blow-job uden gummi som safesex for manden. jeg vilk samtidig stadig gøre opmærksom på at man skal bruge gummi for de smittet kvinder kan altså godt smitte. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/11-2006 10:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kalasi skrev: Jeg tillader mig at vende tilbage til emnet med et spørgsmål: Hvor mange kender en dansk MAND som er smittet med HIV/AIDS af en thai KVINDE ? Kalasi Jeg er bekendt med både danske mænd og svenske mænd som er blever smittet fra Thaipiger dsd |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 18/11-2006 09:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Personligt kender jeg til 2 danske mænd, som er blevet smittet med HIV i Thailand. (derfor startede jeg denne tråd i forsøget på at sætte fokus på problemet) Og sikkert er der flere som går rundt og er smittet - uden at de faktisk er klar over det. Muligheden er tilstede! Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/11-2006 11:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
The current situation Thailand Statistics 31 Estimated total population, July 2005 64,233,000 Estimated number of people living with HIV, end 2005 580,000 Adults (15+) 560,000 Women (15+) 220,000 Children (0-15) 16,000 Estimated adult HIV prevalence 1.4% Estimated number of AIDS deaths in 2005 21,000 The majority of Thailand’s HIV infections (around 80%) occur through heterosexual sex. 32 HIV affects more men than women in Thailand; the male-female ratio is nearly 3:1. 33 HIV prevalence among pregnant women, which reached a peak of 2.35% in 1995, had fallen to 1.18% by 2003. 34 The distribution of antiretroviral drugs has coincided with a dramatic drop in the number of officially reported AIDS-deaths – from 5,020 in 2004 to 1,640 in 2005. 35 http://www.avert....dsthai.htm Redigeret af d. 18/11-2006 11:07 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/11-2006 14:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Mine 3 aar i Thailand x antal partnere = ![]() Kunne vaere man skulle blive testet! |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 18/11-2006 15:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
fy skamme dig ajarn,men vær ikke nervøs for hiv/aids,det kommer sgu kun en gang og ikke som influenza![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 19/11-2006 00:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hmmm hvorfor ikke bare bruge kondom...hvor dumme kan man være ????????????????????? solmand.......
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 19/11-2006 16:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Ja du har sgu solmand,hvor svært kan det være at tænke sig om?![]() |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 19/11-2006 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
solmand skrev: Hmmm hvorfor ikke bare bruge kondom...hvor dumme kan man være ????????????????????? solmand....... ![]() Nok fordi De tror at det hedder : KUN DUM. , så det var ikke noget for dem, vel.
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















