Se indlæg
 Udskriv debat
datter med til Danmark
karstenf
Min kone har fået den fulde forældremyndighed til børnene efter en høring hos kommunen i Thailand.

Når en mand ikke deltager i yngelplejen samt betalingen hertil gennem længer tid, kan kommunen udfærdige en erklæring om at ”konen” har den fulde forældremyndighed. Så er det ”konen” der bestemmer om et barn må rejse med til Danmark.

Der var to vidner med til høringen, her under den lokale høvding.
De skulle forklare sit tilhørsforhold til barnet og min kone.
De skulle bekræfte at manden ikke har deltager i yngelplejen samt betalingen hertil gennem længer tid
Det hjælper naturligvis hvis man ikke kan finde manden.

At ”konen” har den fulde forældremyndighed betyder ikke at manden samtidig mister retten til at være far. Dette har betydning for en eventuel adoption. Adoptionen er lige blevet gennemført med tilladelse fra børnenes tidligere far.
Konen og børnene er nu i Danmark på 6 år.

Grundlægende er det de samme regler i Thailand som i Danmark.

Børn har ret til en far/mor og far/mor har ret til samkvem.

https://www.koonmassage.dk/
falang yao
Zombie skrev:
Hej Rasmussen

Jeg går ud fra at den såkaldte attest i har fået fra kommunen giver din kone den fylde forældremyndighed?

Ved du tilfældigvis hvad denne attest kaldes.
Hilsen the zombie.

Hej Zombie,

Min kone siger at der er ikke et "direkte oversat navn" på sådan attest, men der findes noget i retning af :
<<Bai mi sit nai kan pok kong but piang pu dio>> sådan lød det i mit "høreapparat" Grin Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Zombie
I Afganistan var det indtil fornylig almindelig praksis at stene utro kvinder til døde, og hugge hænder af tyve iht sharia-lovgivningen.

Jeg bryder mig generelt ikke om islam og da slet ikke sharialoven.

Skal jeg forstå dit indlæg således at du sætter lighedstegn mellem "almindelig praksis" og så er det helt i orden?

Nej men jeg syntes det er helt fint at ældre i thailand passer børn og de unge arbejder, faktisk syntes jeg godt om kulturen i Thailand.

Og jeg kan forstå på dig at du øjensynligvis synes det er et glimrende arrangement, de kvinder der forlader børnene i thailand og flytter til DK alene?

Det har jeg vist ikke givet udtryk for men i en periode kan det måske være nødvendigt og praktisk.

Min kammerat har lige fået en bombe fra sin thai kæreste, nu viser det sig efter 6 års samliv, at hun sørme har en datter på 10 år i thailand...lang historie. Man tager sig nogle gange til hovedet.

Jeg kender af gode grunde ikke kvindens motiv til at have skjult at hun havde en datter men det lyder besynderligt ikke noget at sige til at din ven blev paf.

Jeg har ikke brugt ordet ondskab

Jeg har heller ikke citeret dig for at bruge ordet .

det er blot egoisme og ligegyldighed

Sikkert i enkelte tilfælde.
Thaiere er ligesom Danskere forskellige individer så det handler også om at være selektiv af sit valg af partner i Thailand.

Zombie
Hej Zombie,

Min kone siger at der er ikke et "direkte oversat navn" på sådan attest, men der findes noget i retning af :
<<Bai mi sit nai kan pok kong but piang pu dio>> sådan lød det i mit "høreapparat"

M.v.h., M. Rasmussen

Har lige ringet en ven op som er thaigift (med en tidligere thaiskolelæreinde) Hun kendte ikke lige ordet men syntes at min thai udtalelse er vældig sjov og fik sig et godt grinGrin

Spring til debat: