Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
At blive skilt i danmark.
|
|
| John |
Lagt på d. 28/12-2005 09:44
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
jager skrev: hvis han er rigtig rigtig rigtig led, så kan hun godt miste den, men så for han også bøde eller det der er værre. jager Nu skriver du jo ikke hvad du mener han kan gøre. Men når du skriver at, han kan få en bøde eller det der er værre, så må det jo være noget der er ulovligt du hentyder til. Du tænker måske på at han kan sige at de har været proformagift eller ligende. Problemet hvis han gør dette, er jo at han skal kunne bevise det, og at hans beviser skal være stærkere end hendes, Hvis man har levet sammen som familie i 5 år er det vanskeligt at bevise at det har været proforma. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/12-2005 10:00
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej igen, Jeg tror ikke, at han sådan lige kan få hende smidt ud af DK. Hvis han kan, vil det være et stort arbejde, og han bliver træt inden da. Det er vist kun Thaier, der er utrættelige ud i hævn - det ligger i hele deres kultur: karma, aktion, reaktion. Det sidste, som det par har brug for, er, at der bliver pisket en endnu større stemning op. De har brug for samtale og nogen, der gider lytte både nu og efter skilsmissen. Hvis altså ikke forholdet kan reddes. De har absolut ikke brug for at udenforstående smider benzin på bålet. Og uanset hvor led manden end måtte være eller ej, så er jeg ret sikker på, at Thai-kvinden med store brune øjne vil benytte enhver chance for at lave bål og brand. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 28/12-2005 10:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
som leif skriver en skelsmisse mellem farang og thai er værst for fallangen da de desvære kan sno sig og dumme uvidene danskere ryger lige i og tar thaidamerne ind under deres vinger for det er jo en forfæt´rtelig mand og har man ikke en meget god omgangskreds ryger de også har set det et par gange |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/12-2005 23:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Nu skrev Dutling jo ikke permanent oht men bare oht. Kunne det forståes som at de har været gift i 5 år, men hun kun har opholdt sig i Danmark i 2 år? I så fald er sagen jo meget anderledes ...
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 29/12-2005 00:34
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
det er en permanent hun har.......og jeg har fået et nr til en valentine andersen som ved en masse om den slags så de får sig en sludder om hvad de skal gøre ved sagen.............ellers mange tak for hjælpen............og ja han er ude på at skræmme hende så hun ikke vil skilles han har love at han ville gøre alt for at hun bliver sendt hjem...............og hvorfor hun ville skilles er at hun ikke må nogle ting og hun føler sig meget styret og må ikke besøge sine venner uden at han er med og såen er det hele tiden med alt hvad hun vil, og han er meget opfaren.........og hun er ellers en meget stille pige som bare prøver at gøre sit bedste såen oplever jeg hende..............
Redigeret af dutling68 d. 29/12-2005 00:34 |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 29/05-2006 17:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hey alle. Jeg er et smut hjemme, og løber lige ind i en ligende historie. Et par jeg kender godt, fra Aalborg, de har været gift ca. 3 år, et barn på 2 år, hun har jo derfor ikke permanent oht. De er stort set enige om deres skilsmisse, men vi håber alle at de finder ud af det. Han er med på at hun får en chance for at finde et nyt liv i dk. ( måske sammen igen ) Jeg har jo så lige et par spørgsmål. Hvis de bliver sepererat: Er det så 6 måneder ? Kan hun blive i dk under seperation ? Hvordan er det med barnet, jeg formoder hun bliver ved sin mor pga. alder, Men hvis nu moderen bliver sendt hjem til TH. pga. skilsmissen hvad så ? På forhånd tak hvis der er nogle der ved lidt faktuelt. Mr Tirak |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 29/05-2006 22:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jeg går ud fra at barnet er fælles.hvis der er fælles forældre myndighed over barnet og fadern gør krav på samkvem med barnet så kan hun godt få lov til at blive.......udlændingestyrelsen ( pia kjærsgaard ) vil gøre alt for at smide hende ud.så det kan blive en sej kamp, mod systemet. der er ingen grænse for hvor lang tid en seperation kan løbe.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 07/10-2006 14:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
quickmouse skrev: jeg går ud fra at barnet er fælles.hvis der er fælles forældre myndighed over barnet og fadern gør krav på samkvem med barnet så kan hun godt få lov til at blive.......udlændingestyrelsen ( pia kjærsgaard ) vil gøre alt for at smide hende ud.så det kan blive en sej kamp, mod systemet. der er ingen grænse for hvor lang tid en seperation kan løbe. Hej Quickmouse, Ikke 100% sikkert, iflg. linken du sat i et andet indlæg : http://www.nyidan...ophoer.htm : <Grundlaget var urigtigt eller ikke længere til stede Udlændingeservice kan inddrage eller nægte at forlænge en tidsbegrænset opholdstilladelse, hvis det grundlag, der var anført i ansøgningen eller tilladelsen, ikke var rigtigt eller ikke længere er til stede. Det kan fx være tilfældet: Hvis en udlænding har fået opholdstilladelse på grundlag af en ægteskab, og ægtefællerne ikke længere bor sammen. Hvis der i forbindelse med den oprindelige tilladelse blev stillet boligkrav, og denne eller en tilsvarende bolig ikke længere er til rådighed. Det samme gælder, hvis der på grund af særlige forhold oprindeligt ikke blev stillet boligkrav, og disse særlige forhold ikke længere er til stede. Hvis der i forbindelse med den oprindelige tilladelse blev stillet forsørgelseskrav, og dette ikke længere er opfyldt. Det samme gælder, hvis der på grund af særlige forhold oprindeligt ikke blev stillet forsørgelseskrav, o.s.v....... MEN <Ansøgerens personlige forhold tages i betragtning Hvis der er personlige forhold hos udlændingen, som gør, at en inddragelse eller afslag på forlængelse vil være særlig belastende for den pågældende, vil opholdstilladelsen alligevel ikke blive inddraget eller nægtet forlænget. Udlændingeservice ser bl.a. på: udlændingens tilknytning til det danske samfund, herunder hvor lang tid udlændingen har været i Danmark alder, helbredsforhold og andre personlige forhold tilknytningen til personer, som bor i Danmark manglende eller lille tilknytning til hjemlandet om udlændingen vil lide overlast i hjemlandet. Hvis udlændingen har ophævet samlivet, fordi ægtefællen eller samleveren har været voldelig, vil det også kunne få betydning for myndighedernes afgørelse, idet myndighederne i så fald kan undlade at inddrage opholdstilladelsen.> Se iøvrigt , m.h.t. børn (ikke dansk statsborger): http://www.nyidan.../boern.htm http://www.nyidan...ngelse.htm M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















