Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor bo i Thailand
Leif
Ok latour, du har ligesom jeg ret til at skrive og udtrykke din mening.
Men hold dig nu lige til sansheden, sådan bare for god ordens skyld.

??? hvor mange år er det lige du har været Thai gift ???? hvis jeg ikke husker helt galt så var jeg vist nok Thai gift for anden gang inden du opdagede der var noget som hed tHAILAND...

iKK...

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:43

latour82
Jo Leif.

Vi har hver især ret til at have vores mening.

Og hvis du mener at det er en anbefalng at du levede i dit andet ægteskab da jeg "opdagede" Thailand, så er det naturligvis din egen opfattelse, at jeg har en anden mening er jo min egen sag.

Hav fortsat en god dag

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:46

solmand
Hej.... jeg kan nu læse at man ikke skal bo sætte sig i Thailand, kun tage længere ferie. og så skynde sig hjem igenSad

Jeg har ikke boet i Thailand, men været der mange gange også længer tid, der er aldrig nogen som har prøvet at slå mønt af mig.hverken famillien eller det som kaldes "venner".

Da vi byggede vores hus manglede vi ikke så meget som en mursten eller et søm.Grin

Jeg har aldrig sendt penge til min kones famillie, men det er nok slut nu, min kones far er lige død, så nu kommer det nok til at knibe for hendes mor. hun bor langt ude på landet.Så jeg må nok se i øjene at det bliver nødvendigt.

ang: politiet ....så heller betale mafiaen de hæver ikke prisen og holder politiet fra dig. ( hvis de genere dig ) CoolCoolCool

Det ligger jo ikke til os at betale, men sådan er det nu bare i Thailand og det må vi jo find os i hvis vi skal bo der.SadSadSad

( jeg har nu ikke de problemer )

Der siges meget om at Thaier er dovne, det jeg har oplevet ude på landet er direkte det modsatte, de har konstant gang i et eller andet arbejde, ( hvis de ikke spiser GrinGrinGrin )
og spørger jeg om hjælp til et eller andet så kommer der mindst 6-7 mand. jeg har flere gange ville betale for hjælpen, men de sagde nej. og drake en øl og røg det halve af mine smøger og gik hjem igen "efter endt arbejde"

Jeg vil tillade mig at sige at der er nogle som har været uheldige med det område de har valgt at slå sig ned i (eller jeg måske bare har været heldig ???Grin)

min plan når jeg engang er så heldig at blive pimmer.
så tager jeg til Thailand 3 måneder af gangen og et par måneder i DK.
jeg tror ikke jeg ville kunne holde ud at være derude fast.

JAAAAAAAAAAAA deres tv kan gå en på nerverne, jeg har aldrig fattet hvad de sider og griner lige op i vejeret over.
Hjemme hos os i dk køre thai tv bare jeg vender ryggen til fjernbetjeningen, men når jeg ikke gider se på det mere bliver konen forvist til et værelse med et tv , så kan hun kikke thai tv det hun vil og jeg har mit tv og mine programmer i fredGrinGrinGrin
det er en fredelig løsning.PfftPfftPfft
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Leif
Ja ja men du slynger om dig med påstande og råd om hvad man skal og ikke skal, når man så beder dig uddybe emnet render du....
Kunne du ikke lige fortælle hvornår jeg har kaldt din kone for en lortekælling.. Og hvor.
Her inde på forummet, eller pr. e-mail..
Bare sådan ca.. Grin
Jeg er nemlig ret sikker på du fortolker et andet udsagn til dette...

Nuk
Hej Olsen !
Jeg ved da godt hvad du læser i indlægene , og selvfølgelig vil vi bo der. Er enig i dine vurderinger , og jeg har nok været ligeså heldig som dig , med at vælge område.
Jeg vil nu ikke nøjes med 3 mdr. ad gangen , jeg tar' 5½ md. derude , og 3½ i DK.
Når min gamle mor er borte (96 år) , siger jeg farvel DK. så er det mit liv det handler om. Men jeg tør godt bo i TH. Og ka' varmt anbefale det til andre.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

John
Hej

Jeg kan kun give Nuk. MisterM og Olsen ret, dette er også min erfaring.
Derfor undrede det mig at nogle af de fastboende dernede kom kom med nogle indlæg hvor der var så megen negativitet, og intet positivt.
Det er efter MIN mening rigtigt at de har en anden instilling til økonomi og arbejde, og deres kultur er på nogle områder 50-100 år efter vores, men det kan jeg også godt leve med.

Men jeg ville gerne høre lidt om hvorfor de er flyttet til Thailand (Leif har været lidt inde på det) men hvad var jeres drømme og holdt de, hvor gik det galt osv.

JohnGrin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
solmand
Hej igen
Et godt spørgsmål: "tror jeg" Grin

hvad skal man gøre for at være der 3 mdr af gangen ???? skal jeg hver gang søge visa i Danmark.????

Jeg har hørt fra en fyr som opholder sig længer tid af gangen i Thailand ::: At politi mesteren i den by (nærmeste by) han bor i kan stemple hans pas og sige god for ham så han er fri for at rejse til et andet land i tide og utide.????
hans kone bor der permanent.ShockShockShock

Måske han bare har bundet mig noget på ærmet GrinGrinGrin

hilsen Olsen
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Nuk
Hej Olsen !
Du kan få 3 mdr. turistvisa på ambasaden i Hellerup , for kr. 350.
Selv vælger jeg , at rejse til Laos hver 30. dag. Jeg er ikke gift med min pige , så derfor er det lidt bøvlet , at få længere varende visa.
Den løsning med politimesteren ,har jeg aldrig hørt om før , men jeg tvivler på den holder.

Nuk
Hej John !
Allerede da jeg for snart 11 år siden , skulle til TH. for første gang , havde jeg en drøm om et varmt land med et godt klima. Det fandt jeg , og blev dybt fachineret af landet og dets folk , og den måde de lever på.
Ret snart opdagede jeg , at pengene rakte langt derude , og begyndte at tænke på at bosætte mig der , når engang pensionen var i hus.
Nu er den drøm ved at gå i opfyldelse , vi bor nu størstedelen af året i vores dejlige hus Smile , man ka' tillade sig at købe ny bil derude , hvilket jeg ikke engang ku' tænke på i DK.
Vejret er stadig godt, som for 11 år siden , og det er billigt at leve der.
Der er endnu ikke noget der er gået galt (som du udtrykker dig), og der skal ske noget meget drastisk , før jeg fortryder, og det tror jeg aldrig sker.
Husk bare , at hvis man skal bo derude , må man være positiv , for ellers får man kuller !!!!!!!!
Jeg har altid ment , at man får det som man selv beder om.
Jeg kender en englænder der bor tæt ved os , han har været der fast i 4 år , han er gift og har 2 børn. Istarten gik det helt fint , men som tiden er gået , er han blevet mere og mere sær. Han vil ikke snakke ,eller smile til en thailænder , og hvis der er en thailænder der vil gi' lidt opmærksomhed til hans børn , i form af f.eks stryge over håret , eller et lille klap.......så får de en over lapperne . Der er sq ingen thaier der skal røre hans børn.
Han har problemer så det basker , men det er dæleme hans egen skyld !!!!GrinGrinCool

John
Sjovt, det du skriver i dit indlæg er egentlig også min opfattelse og erfaring. Men der er jo også nogle negative sider, og i nogle af indlæggende fra de fastboende var det overvejene negativt, derfor begyndte jeg at spekulere på hvorfor disse mennesker boede derude når der stort set ikke var noget positivt, derfor startede jeg tråden.
Leif er kommet med nogle af svarene!

John Grin
john@dansk-thai.dk

bahtman
3mrd turistvisum kan skaffets i danmark, skal du bo i lang tid, er det bedste at gifte dig. hvis du fremviser 400.00baht (sendt fra en udlansk bankkonto) i en thaibank hver 12mrd, skal du ikke rejse ud af thailand. hver 3mrd skal du dog stemples af immigration. er du ikke gift og over 50, hedder det 800.000 fra en udlansk bankkonto

solmand
hej igen.

Jeg tror at det i sig selv er en udfordring at flytte til at andet land, og at kultur og klima, spiller en stor rolle,
men går man ind i det med et åbent sind og lige stikker en finger i jorden, og undlader at (her kommer jeg typen) så vil man blive modtaget på en pæn måde.

jeg har selv arbejdet på Grønland, og dertil skal siges at hvis man har den ide at man bare er der for at tjene penge, så bliver det en meget streng periode.
Man skal kunne se noget i den utrolige flotte natur, bare en tur i mutten side og kikke ud over alle fjælden med is og at vandet er hårdt og den friske luft, er bare skønt.
dem som ikke kan det jaaaaaa, så koster en kasse dåske øl med 24 stk 318 kr. og så kunne man ligeså godt blive hjemme.
(der var mange som blev sendt hjem pga druk.
der oppe bliver vi kaldt krasunak, men jeg tog det hele med ro og kom meget godt ind på de indfødte, jeg kunne gå hvor jeg ville uden at føle mig truet som andre ikke kunne,
selv deroppe er der en form for rasisme.

Jeg kan kun sige at i Thailand oppe på landet ved vores hus bliver jeg pænt behandlet, de voksne ringer til mig om jeg ikke lige gider send deres barn hjem når de ikke kan finde barnet, for det er helt sikkert at de er nede ved os når vi er der, tit har vi 7-8 børn nede som ser tv, eller bare er nysgerig,
når så kone bliver træt af dem sender hun dem hjem eller finder noget arbejde til dem , så piler de også af.

sidst kom en mor med en pose tøj til sit barn og sagde til barnet at nu kunne det bare bo ved os, (fordi hun ikke ville hjem) barnet fik dog den ide at hjemme er bedst.GrinGrinGrin

jeg går ud fra at når de tør lade deres børn være hos os så er det fordi de stoler 100% på os (mig)
tit når de henter deres børn så har de frugt med til mig og noget som lugter mærkeligt til konen.
vi har det altid sjovt, og de prøver tit om min lyse hud er malet på.PfftPfft
jeg har altid øllebrød med på poser, det elsker de (budda må vide hvorfor) men det er dagens højde punkt når de har plaget mig længe nok til at jeg laver det til dem:GrinGrinGrin.

Der var også noget som undrede mig i starten: mange fra landsbyen kom og spurte min kone om råd med hensyn til markerne og penge og familie problemer. jeg sagde til kone at vi da ikke kan løse deres problemer eller er kloger end dem, da sagde konen til mig at det er en form for at vise at de respektere os og at de tror at når vi kan løse problemerne med at flyve helt til Thailand så er vi nok lidt kloge.
(jeg grinede længe GrinGrinGrin )

Jeg vil sige at jeg tror at jeg har været heldig at få lov til at have det så sjovt når jeg er i Thailand.

mvh Olsen

bahtman
som jeg lige skrev skal pengene vere iorden, hvis man vil bo fast i thailand, ellers skal man rejse ud at thailand hver 30 dag.
personligt er jeg endnu ny i thailand, og har derfor ikke oplevet mange af de problemer som i skriver om, jeg skal snart til at bygge hus, har allerade lagt masser af jord paa min kones rismark, 180 lastbiler skulle der til, vi fik ligesom den halvanden rai hvor huset skal ligge, jorden gratis af min svierfar, som er en fattig men god mand. det kostede mig 120bath, for hver af de lastbiler, som skulle kore de 5km der var immellem, min svierfars stenbrud og min nye grund. vi havde en person til at skrive nummerpladerne ned paa samtlige af de lastbiler som forlod stenbrudet, og samtilige af de lastbiler som ankom til vores grund.
kun halvdelen af lastbilerne ankom til min grund, hvor resten blev af ved jeg ikke, Shock enkeltee af de om mod 15 lastbilejer prOvede at overbevise os om at de havde veret paa vores grund flere gange, end det vi havde noteret dem for i voeres bog,. men det faldt min kone, som holdte regnskab, ikke for, vi betalte kun for de 180 lastbiler som havde veret forbi vores grund. De lastbiler som aldrig ankom fik lov til at betale for den jord de havde transpoteret andresteder hen.
( jeg mener at det var den dyre pris af 10bath pr. lastbil Grin )

men vil man bo i thailand saa gelder det vil om at finde et god sted, hvor man kan bo og leve, resten af ens liv Smile hvilke i de fleste tilfelde er det sted hvor konen kommer fra
personligt er jeg glad for det sted hvor min kone kommer fra, der er aldrig vandmagel oppe i den del af nordthailand hvor hun kommer fra, der er ingen tvilom at vand vil stige meget i pris ilobet af de kommendne 10-20 aar, hvilke ikke betyder noget naar det bare kan pumpes op, man skal man betale for det, kan det blive meget dyrt. ligesom hendes familie har et godt forhold til de lokale shriffer, bla var det politichefen i lansbyen som bandt den 1. snor da vi blev gift

hvorfor bo i thailand: fordi jeg kan leve et meget bedre liv for mine penge hernede, i forhold til danmark

bahtman
jeg fladt lige over den her, her er en som ihverfald ikke gider at bo i thailand

[url]www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=20708[/url]

solmand
hej hej
jeg kan se at jeg bliver nød til at søge visa hver gang, jeg vil ikke overføre 114.000 kr til en thai bank bare for at få lov til at blive der længerCoolCoolCool

hmm må snakke med den lokale sherrif næste gang jeg er derGrin

mvh. Olsen

bahtman
115000 er mange penge, men naar du skriver ser det ud som om at du er gift, og saa er det bare 57000 hvilke dog stadigvek er en masse penge. ( jeg bruger selv 5000-6000 kr, pr. mrd, saa det er en ok sum for mig)
Men du behover ikke bruge alle pengene find evt en maade at sende nogle af dem hjem igen, saa kan du bruge de samme penge neste gang du laver visa
Redigeret af bahtman d. 18/11-2004 10:46

John
Tak for et for MIG fyldestgørende svar.

John Grin
john@dansk-thai.dk

MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:47

Spring til debat: