Se indlæg
 Udskriv debat
Penge til Thailand??
golde
GODT SKREVET MUGGE..

PÅ NÆSTEN ALLE INDLÆG ELLER SPØRGMÅL HER ER DER ALTID EN ANDEN [UPASSENDE ORD] DER SKAL HAVLE ANDRE NED OG ANGRIBE FOLK. " SELV OM MAN KAN SE AT DE IKKE AT HAR LÆST ORDENLIGT EFTER"

DET ER MENINGEN AT VI HJÆLPER HINANDEN HER OG IKKE ABSOLUT SKAL SPILLE SÅ DUM SOM AJARN..

HELD OG LYKKE SAMEEGrinGrinGrin

oleskyum
golde skrev:
GODT SKREVET MUGGE..

PÅ NÆSTEN ALLE INDLÆG ELLER SPØRGMÅL HER ER DER ALTID EN ANDEN [UPASSENDE ORD] DER SKAL HAVLE ANDRE NED OG ANGRIBE FOLK. " SELV OM MAN KAN SE AT DE IKKE AT HAR LÆST ORDENLIGT EFTER"

DET ER MENINGEN AT VI HJÆLPER HINANDEN HER OG IKKE ABSOLUT SKAL SPILLE SÅ DUM SOM AJARN..

HELD OG LYKKE SAMEEGrinGrinGrin

Hvis det at skrive 100.000 danske kroner er helt normalt at sende ned til en kæreste i Thailand, så ved jeg ikke rigtig, hvad ordet hjælp betyder.

For er det normalt så burde man måske lære lidt mere om Thailand.

Nej beløbet som Samee selv nævner lyder mere rigtig, hvis det er hjælp til kæresten.

Jeg kan slet ikke se grunden til at vi i denne tråd skriver om disse vanvittige beløb, når vi i en anden tråd skriver om de vanvittige regler med bankgaranti o.s.v. for har vi virkelig så mange penge, hvad piver vi så over, når vi f.eks. skal finde en billig billet til Thailand.

Men jeg vil stadig påstå, at det er ( og så et ikke så pønt ord ) at sende 100.000 danske kroner ned til en veninde i Thailand.

Men har folk så mange penge, at det ikke betyder noget, så hvorfor ikke forære dem væk her i Thailand, der er mange trængende.

jesperfrb
Hej Ole

Nu har jeg lige læst tråden igen, og ser ingen steder nogle der vil sende 100.000kr til Thailand. Det er vist bare et svar på hvormeget man må sende på engangWink

Og det kunne måske være rart at vide for dem der bygger hus eller køber jord derudeWinkWink

Har da selv måtte sætte mig ind i reglerne da vi skulle handle jord derude. Havde ikke lyst til at tage pengene med i kontanter, hvilket også ville være ulovligt.

Så måske denne tråd kører lidt af sporet, da jeg kan læse at nogle vil sende 100.000kr til deres kæresteCoolCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Payanak
Jep, vi skal hjaelpe hinanden!
Det er nogle gange paedagogisk korrekt at spille saa dum saa alle kan fatte budskabet. Nogle har groed/somtam mellem oerene, og har brug for lidt ekstra hjaelp, til at finde ud af de mest basale ting. Det drejer sig f.eks. om at man IKKE sender penge til en thailuder man har kneppet i to uger, og er blevet forelsket i, paa trods af at hun(man velvidende) har 17 andre sponsere.

Thailand er 'land of FAKE smiles', og jo foer man indser det jo bedre kan man tage vare paa sig selv.

Ovenstaende og tidligere skrevet komentarer er udtryk for mine generelle holdninger angaaende dette emne. Intet er myntet paa nogen(nogle) bestemt(e) person(er).

oleskyum
jesperfrb skrev:
Hej Ole

Nu har jeg lige læst tråden igen, og ser ingen steder nogle der vil sende 100.000kr til Thailand. Det er vist bare et svar på hvormeget man må sende på engangWink

Og det kunne måske være rart at vide for dem der bygger hus eller køber jord derudeWinkWink

Har da selv måtte sætte mig ind i reglerne da vi skulle handle jord derude. Havde ikke lyst til at tage pengene med i kontanter, hvilket også ville være ulovligt.

Så måske denne tråd kører lidt af sporet, da jeg kan læse at nogle vil sende 100.000kr til deres kæresteCoolCool

Hej Jesper

citat fra Bamses indlæg.

Hvorfor er man syg fordi man sender 100000 kr
til sin kæreste,det er da meget normalt citat slut.

Det her får mig da til at se det som om nogle mener det er helt normalt, at sende 100.000 til en kæreste i Thailand, eller tager jeg fejl ?

Davs Ole

Jamen Ole det var ironisk det jeg skrev
men hvis en skulle ha lyst til at gøre det
Ja så er det hans /hendes problem
Jeg ville da ryste lidt på hovede af det,
hvis det var til en kæreste eller sinsot
Eller noget andet tosset ting
Men man gør jo som man har lyst
bamsen
Redigeret af d. 03/01-2007 17:05

Ajarn skrev:

Thailand er 'land of FAKE smiles',

der fik du mig sku til at grine , ha haGrinGrin

prasat
jeg ville da ønske min ind imellem havde 17 sponsorer, det ville sku være rart.

prasat

oleskyum
oleskyum skrev:
jesperfrb skrev:
Hej Ole

Hej Jesper

citat fra Bamses indlæg.

Hvorfor er man syg fordi man sender 100000 kr
til sin kæreste,det er da meget normalt citat slut.

Det her får mig da til at se det som om nogle mener det er helt normalt, at sende 100.000 til en kæreste i Thailand, eller tager jeg fejl ?

Davs Ole

Jamen Ole det var ironisk det jeg skrev
men hvis en skulle ha lyst til at gøre det
Ja så er det hans /hendes problem
Jeg ville da ryste lidt på hovede af det,
hvis det var til en kæreste eller sinsot
Eller noget andet tosset ting
Men man gør jo som man har lyst
bamsen

Hej Bamse
Jeg ser gerne, at hvis der skal redigeres i mine indlæg så gør jeg det selv.

Hvis du svarer på mit indlæg så gør det venligst så det er selvstændige indlæg.

Hvis du mener jeg har skrevet noget forkert kan du jo slette det, men så er det hele indlæget, jeg bryder mig ikke om nogen rettelse i mit indlæg.

Davs Ole
Jeg har ikke rettet så meget som et komma i dine indlæg
Jeg har skrevet nedenunder hvis du kan se det

Så drop det med at jeg retter i dine indlæg
Jeg lavede en fejl ved at gå ind og skrive i stedet for at
citere,hvis du læser dem igennem kan du se der ikke er rettet noget som helst
Hvis jeg ville ha rettet noget havde jeg skrevet til dig, i en pb
bamsen

samee
[b]samee (BAMSE) skrev:
Så nej ole skyum jeg er også en fattig mand
Men jeg har en rig kone Grin
bamsen

hehe nå nå ja DEN klub er jeg også medlem af, hm har din kone ikke lige en søster (rig) 555555 GrinGrin

Samee
Nej det har hun desværre ikke
,så havde jeg giftet mig med dem begge GrinGrin
bamsen

samee
55555 din bandit GrinGrin

oleskyum
mugge skrev:
Helt ærligt!!! Samee ønsker at sende kvinden penge så de kan være sammen..hvad med lidt hjælp i stedet for at snakke om hvem der er syg i hovedet og alt det der..
Bare min meningWink

Davs Mugge
Ja du har helt ret.
Men det går jo tit lidt af sporet her på dtw

Men spørgsmålet var jo lidt let at misforstå.

citat:Hejsa og godt nytår til alle - Tænkte på er der nogen som ved hvor mange penge man kan / må sende uden at kæresten kommer i klemme??

Altså man må jo gerne sende 20000.kr men man må også gerne sende 100000 kr uden at kæresten kommer i klemme.
Men send du bare det du mener hun skal bruge deri er der ikke noget problem Smile

Ha det godt og hyg dig,jeg håber at i får det godt
bamsen

Bamse må jeg opfordre dig til aldrig, at skrive i andres indlæg.

Først og fremmest skal man være meget forsigtig med den udviddede post, at kunne redigere i indlæg.

Her ser det ud som om mugge skriver lidt til sig selv, men halvdelen er dine ord.

En anden ting er at nu kommer dine nye meninger ind i gamle indlæg,
så aner man jo ikke om man, skal bladre tilbage i alle indlæg for , at se om du måske har haft et indlæg.

Normalt ville jeg være rasende over den slags ( fusk ) men da jeg ikke tror du forsøger, at manipulere, er det bare en høflig henstilling.

oleskyum
Og så fik jeg Bamsen på nakken, så det med at påpege fejl, er meget uhøfligt gjort af mig, men grunden er, at jeg sidder og keder mig noget så grusomt her i Thailand, bare spørg Bamsen.

Men skal der ikke mere end det her til for at moderatorer bliver så fornærmede, at de må ty til lavmålet i PB. Ja så forstår jeg godt person problemerne på DTW.

Og det her er ikke en høflih henstilling men en klage over en moderator.

Don
- Jeg er enig med oleskyum!
Der er ingen tvivl om at indlægget hvor bamsen skriver inde i ole´s indlæg er meningsforvirrende.
Jeg syntes ligeledes at bamsen kommer med et arrogant svar (i tråden), på den relevante problemstilling, som oleskyum kommer med. I det hele taget er det fuldstændig uacceptabelt, at der bliver skrevet inde i andres indlæg, af pågældende administrator.

Så kan andre jo mene noget andet!

Don
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

prasat
kan vi ikke alle være moderatorer i en måneds tid. det kunnv være sjovt at se hvad det så ville ende op i

prasat

Webmaster
bamsen skrev:
Jeg lavede en fejl ved at gå ind og skrive i stedet for at
citere,hvis du læser dem igennem kan du se der ikke er rettet noget som helst
Hvis jeg ville ha rettet noget havde jeg skrevet til dig, i en pb
bamsen

Hejsa,

Som jeg læser det har Bamse indrømmet at det var en fejl. Selvfølgelig skal der ikke rettes i nogles indlæg hvis det kan undgåes, og det har selvfølgelig helt klart været en fejl i dette tilfælde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Ki Nuk
For at komme tilbage på sporet Wink

Jeg blev ringet op af min bank forleden, angående en overførsel til min kone; hun fortalte, at Thailand har indført det nye, at overførsler skal vedlægges en beskrivelse af formålet med overførslen. Så hvis jeg fremover skal undgå opringningen fra banken, skal jeg anføre "familly support" eller lignende i "meddelelse til modtager" -feltet. Jeg fik også lige i farten spurgt hende, om de så indragede 30% af det overførte beløb, i Thailand, men det mente hun nu ikke de gjorde.

og så bare lige sådan en`pasant; jeg ville kunne betro min kone et beløb i størrelsesordenen 100.000,- uden problemer....Grin Og jer er da så vidt jeg ved, stadig ved mine fulde 5....55555555555

mvh... Ki Nuk Cool

paulsenp
Hvis beløbet er under, hvad der svarer til $20.000, tilbageholder man ikke de 30% i Thailand.

Hvis det drejer sig om større beløb, er der heller intet problem, hvis det godtgøres, at pengene f.eks. skal bruges til køb at hus eller lejlighed. Jeg har netop selv overført penge til huskøb (til egen konto i Bangkok Bank).

Der er heller intet problem fra dansk side. Godt nok informeres Nationalbanken ved overførsler på over 100.000 kroner, men så længe det ikke drejer sig om sorte penge, er der vel heller intet problem med det.
Peter

noidam
tak for hinket " ki nuk "
er også blevet ringet op af banken, ang pengeoverførsel.
men min bankdame er åbenbart ikke så flink som din til at oplyse dette, det vil jeg så bruge næste gang.
p.s.
jeg ville også betro min kone 100.000 dkk.
men kun som en garanti hvis jeg vandt i lotto.

Spring til debat: