Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Ja 100% sikker er jeg ikke, men hvis man nu saetter det sammen til Siri moonkhun ( ikke sikkert det er stavet rigtig ) men det er som det udtales..
Saa bruges det hvis man er til bryllup, noget i retning af.. en god dag..
Si Ri alene giver ikke meget mening, men jeg vil tro det er fordi naeste stavelse mangler..
Eller det kan vaere en chortcut af navn.. sirixxxxxxx, som mit efternavn.. Siripot
den oversættelse jeg fik der nede fra, var noget a' la "luck-bringer", så det lyder jo til at det er ganske korrekt
- men ville nu tjekke alligevel, da jeg helst ikke ville hedde "store lor." eller noget i den retning !
Takker for hjælpen
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang
Leif skrev:
Ja 100% sikker er jeg ikke, men hvis man nu saetter det sammen til Siri moonkhun ( ikke sikkert det er stavet rigtig ) men det er som det udtales..
Siripot
Yep, สิริมงคล Held, Lykke eller Trivsel.
Commandertorp..
lor?
Det ville nu ikke betyde så meget, Lor på thai betyder smuk/pæn, når det bruges om en mand
Er du sikker på at de siger Darling og ikke Daak Ling?
Daak udtalt med lav tone og lang vokal betyder Røv, altså Daakling = aberøv?
Det har jeg hørt flere forlyste sig med at kalde udlændinge, når de formoder at man ikke forstår. HMMM usædvanligt morsomt det grínede jeg længe af !!!
Ja, Yak kender ethvert barn i Thailand, idet når man lærer alfabetet, så knyttes et bestemt ord til det specifikke bogstav, for at kunne kende forskel på, hvilket T eller K, P etc man specifikt refererer til.
Y`et er således knyttet til Yor Yak.
Er du sikker på at de siger Darling og ikke Daak Ling?
Daak udtalt med lav tone og lang vokal betyder Røv, altså Daakling = aberøv?
Det har jeg hørt flere forlyste sig med at kalde udlændinge, når de formoder at man ikke forstår. HMMM usædvanligt morsomt det grínede jeg længe af !!!