Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
ANHOLDT FOR AT FORNÆRME THAI-KONGE.
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 12/03-2007 20:54
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
I danske retssale kan alkohol måske forklare mange idiotiske handlinger, men formilder ingenlunde strafudmålingen.
Redigeret af Vagn B d. 12/03-2007 20:58 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/03-2007 21:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
En dom på 75 år for den forseelse er da fuldtændig vanvittig. Ja vel nærmest latterlig - omend ikke for den dømte. Jeg kan ikke fatte, hvis nogen skulle synes, at det er en rimelig dom. Jeg kan heller ikke se, at dommen skulle være forebyggende. Der er formentligt kun ganske få mennesker, der kender til den. Om manden var dum, fuld eller skæv ved jeg ikke, men helt skarp har han ikke været. Men hvis man er det, når forseelsen sker, så tænker man jo nok ikke på, at en schweizer forrige år fik 75 år for samme handling. |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 12/03-2007 22:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
jeg har selv givet udtryk for at jeg synes han er for dum,men ok 75år er godt nok lang tid for denne overtrædelse af thailands lov. her hjemme i danmark vil vi jo gerne have udlændinge skal følge og overholde vores love,jeg mener selv vores danske straffe lov giver nogle latterligt milde straffe mange gange. man kan så stille spørgsmålstegn ved om dommen på evt.75 års fængsel er rimelig(nej jeg mener den er for hård),men kan man forsvare over for en thailandsk statsborger der måske selv er blevet dømt 75års fængelse for den samme overtrædelse at en turist måske kun får 5 års fængsel? det mener jeg ikke man kan. jeg må indrømme jeg er ikke bange for politiet i danmark,men jeg frygter det thailandske politi og holder min sti ren når jeg besøger landet. om han var fuld eller havde taget stoffer er en dårlig undskyldning hvis man spørger mig for kan man ikke tåle at drikke eller tage stoffer skal man holde sig langt væk fra disse rush middeler,specielt hvis man er i udlandet,men er manden syg af den ene eller anden årsag så mener jeg helt klart man kan tale om formildene omstændigheder. mvh korat tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/03-2007 22:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Hvis straffen for samme forseelse for en thailænder er 75 år, så synes jeg, at den er lige så vanvittig. Så må straffen for fx. at køre uden kørekort være omkring de 50 år. Gå over for rødt: 65 år. Butikstyveri 125 år. Nej 75 år er og bliver for langt ude efter min mening. |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 12/03-2007 22:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
hej frank jeg er 100% enig med dig i at det er skingrende sindsygt at han risikere at blive idømt 75år for en forselse som denne,jeg ved heller ikke om han får 75 år men de skrev jo på forsiden af dansk-thai at forselsen kan straffes med 15år pr overtrædelse. tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 13/03-2007 02:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det er overordentligt tåbeligt, enig. Han var vel fuld, tosset eller begge dele. At folk i thailand lever i nogenlunde harmoni er vel baseret på deres lovgivning, no? Kongen betyder alt i thailand? hmm, jeg troede det var familien? Så det er altså kongen over familien? Nyt for mig. Lad nu være med at gøre dig skyldig i den sædvanlige thai wannabe attitude Loc, det er du sgu da for oplyst til, forstå mig ret ![]() Nu bliver du også nød ti lat forstå mig ret Selvfølgelig vælger de familien frem for alt andet, men nu tænker jeg samfundsmæssigt. De sætter deres konge højt, og det er ikke fåtal af gange af jeg er blevet set meget sur på, fordi jeg har lavet en joke om kongen... Men monarkiet er langt langt anderledes end vi kender det fra Danmark. Jeg mener ikke at jeg behøver at være "thai wannabe" der råber højt om alle de ting jeg synes er 100% korrekt. Jeg har min mening, ligesom alle andre, og det er mit indtryk i det daglige liv hernede, fra gadebilledet, fra tv, osv osv, at de virkelig værdsætter deres konge.Synes ikke man skal sammenligne det med muslimske love. Lever du i nogen af de lande, havde du ikke engang fået en retsat. De havde bare skudt dig. Slut. Har du som kvinde sex uden for ægeskabet, bliver du stenet ihjel. Stjæler du, får du kappet hånden af, er du ikke enig med det muslimske overhoved, ja, så bliver du også skudt. Der er langt fra noget sammenligningsgrundlag der. Når det er sagt, er dette måske også mere en symbolsag. Fordi Thailand vitterligt ikke ønsker at nogen svækker deres konges status. Der er ingen der har sagt at han får 75 år i fængsel, det er noget opblæst pjat. Han er blevet sigtet, og strafferammen er op til 15 år pr. forseelse. Det er det samme som at mord i Danmark giver 16 år. Hvor tit er det nogen får 16 år? De snakker jo også om, det er højst usandsynligt at han ender med lang tid, og muligvis bliver den ikke engang betinget hans dom. Loven ville måske også have en langt lavere prævensiv effekt, havde den maksimale strafferamme været en bøde. Personligt, synes jeg det er fair at spasseren får et rap over nalderne, for virkelig at have pisset i nælderne. Så vidt jeg forstår, BOR han i Thailand, og VED hvordan de respekterer deres konge. Alligevel gør han det, og så må han vel også stå skoleret. Om han har været fuld eller ej. Hvis jeg gør noget strengt ulovligt i Danmark, så som at snyde i skat, kan jeg sq da ikke undskylde mig med at jeg var fuld og skæv da jeg udfyldte min selvangivelse. Jeg får bare en bøde og evt. en fængelsdom. Hvis ikke jeg kan betale, ryger jeg i bare brummen. Hvor latterligt er det så ikke? Inden i begynder at sige at lovgivningen er tåbelig i Thailand, hvad så med at kigge på vores egen? Du får højere fængelsstraf i Danmark for at snyde for 10 millioner kr. end du gør for at slå et menneske ihjel, eller for at voldtage en 11 årig pige. Se, DET er latterligt! Så, for at forstå det ret, bliver man nød til at indse, at limen i Danmark er økonomi. Uden penge ingen velfærd, skoler, demokrati osv. I Thailand er det de færreste der betaler en fast skat, så her er det andre værdier der tæller i samfundslimen. Bare lige eksempel, så kig på ham her: http://ekstrablad...197719.ece 3 års fængsel for at snyde med told. Gennemsnitsstraffen i tøndersagen var vist 1 år... Vi er sq heller ikke perfekt i Danmark, hva? Redigeret af Locturian d. 13/03-2007 02:38 |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 13/03-2007 02:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Nu var det kun nogle billeder af kongen han overmalede og ikke kongen selv.Jeg mener at udtalelserne om hans eventuelle dom er helt ude af propotioner,men kan selvfoelgelig ikke henvise hvad der ville ske i Danmark for samme forseelse,fordi der ville man vel bare ryste lidt paa hovedet og saa var det glemt. Det er da godt de slutter op om deres konge,men hans piedestal er nu enorm hoej,muligbis hoejere end han selv oensker. Paa den anden side maa kongefamiliens oevrige medlemmer,naermest arbejde i doegndrift for at overkomme folkets oensker om at de skal deltage i alle skoleafslutninger.lidt stoerre begravelser og alskens ceremonier,jeg har sku undt af dem af og til. tm |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2007 18:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Så, for at forstå det ret, bliver man nød til at indse, at limen i Danmark er økonomi. Uden penge ingen velfærd, skoler, demokrati osv. I Thailand er det de færreste der betaler en fast skat, så her er det andre værdier der tæller i samfundslimen Det samme er da så absolut gældende i Thailand. Hvor folk er generelt mere endnu mere pengefikserede end herhjemme. Kender du udtrykket: Ngun Keu Phrajao? Penge er gud. Det er der vist adskellige der kan tale med om. Jeg tror det er de færreste der sætter kongen over deres egne økonomiske interesser, hvor vel lidt han end er. Min bemærkning omkring thai wannabe var møntet på, at jeg anser dig for alt for oplyst til at synes, at en overmaling af nogle fotografier af kongen skulle takseres til 75 år i skyggen. Det er da fint, at man integrerer sig i det thailandske samfund, når man som du bor der, men det er vel ikke ensbetydende med at man giver afkald på al sin medbragte sunde fornuft. Paa den anden side maa kongefamiliens oevrige medlemmer,naermest arbejde i doegndrift for at overkomme folkets oensker om at de skal deltage i alle skoleafslutninger.lidt stoerre begravelser og alskens ceremonier,jeg har sku undt af dem af og til. Ja, for søren, de må snart have vabler i hånden af at klippe bånd over. Men de kan jo så trøste sig med at de er blandt de mest velhavende i hele Thailand.¨ Jeg kunne forestille mig at majoritet af thailands risbønder nok kunne overskue at udskifte deres arbejdsbyrde med kongehusets, selvom de arbejder i "døgndrift". rinpoche |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/03-2007 12:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
![]() ![]() Oliver Jufer Hvorfor er kongen saa populaer i Thailand? Er det mon fordi han er den eneste thai, som ikke kan smile? Eller er hele cirkusset som en oppustet ballon, der kan springe hvert oejeblik? Hvem var det ioevrigt, som draebte den forrige konge? Og hvorfor har thaierne faaet mundkurv paa ang. specielt dette? http://news.bbc.c...440645.stm Link til artikel paa BBC |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 15/03-2007 14:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Rinpoche, jeg tror du misforstår mig lidt Naturligvis elsker de ikke kongen over personlige interesser, og de vil ikke selv gå til for at kongen kan have det bedre, det var ikke sådan jeg mente det. Men, kongen repræsenterer Thailand. Stolthed er det eneste du aldrig må tage fra en Thailænder. Det sætter de meget højt. Og for dem er kongen symbolet på Thailand, og det at være thai. Kongen er et samlingspunkt, noget at se op til, noget at tro på i dårlige tider. Og hvis du taler ondt om noget der betyder så meget for thailændere, så træder du personligt på det at være thai. Og så bliver de sure. Og det forstår jeg så udemærket. Hvis der var nogen der spyttede på symbolet for alt det jeg havde kært, ville jeg sq også blive gal. Nu er vi i Danmark dog lidt anderledes, i Danmark er vi vores egne, og ultra selvcentrerede. Vi har ikke noget at stå sammen om. Se nu bare alle de glade gæster vi har i landet. Ja, dem der er lidt mørke. De kan få lov at se sig som de vil, for, hey, det rammer jo nok ikke dig? Det må de andre tage sig af. Det er sådan vi har det i Danmark.Jeg synes måske nok at spendere 75 år i fængsel for sådan noget, er lige lovlig grælt, og det får han nok heller ikke, men jeg forstår at de sætter en så høj straf som udgangspunkt, for at statuere et eksempel, og melde ud, at det tolerere de altså ikke. Nå, håber du forstår hvad jeg mener nu ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/03-2007 08:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Nå, så fik han 10 år - Havde troet han havde fået 2-3 år... Hm, ja, måske en for hård straf, men han vidste at Thaier'ne ikke ser mildt på mæjestatsfornærmelse, ligesom vi danskere ved, at Danmark slår hårdt ned på skattesnyd.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2007 08:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg tror jeg holder min kæft næste gang jeg er i thailand ![]() ![]() 10 år for at fornærme kongen, det godt nok lang tid, men man ved det jo de har ikke de der ferie ophold som de giver herhjemme. Men nu tror jeg da ikke han gør det engang til Så kan han lære det kan han ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/03-2007 09:38
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der er en ting jeg finder skærpende i den aktuelle sag med Oliver Rudolf Jufer og det er at han har været bosat i Thailand de sidste 10 år tror jeg det var. Når han i forvejen er bosat i Thailand så burde det ikke komme som en overraskelse for ham at han ikke kunne tillade sig hvad han gjorde. Noget helt andet havde det været hvis det var en turist som bare havde været i landet i 7 dage og lavet forbrydelsen. Men uanset hvad så er 10 år stadigvæk en høj/lang straf, og jeg tror manden og omverden ville have lært mere hvis han var blevet idømt 3 måneders arbejde på en rismark. Det havde i hvert fald været en straf jeg havde fundet mere passende. At manden har været fuld anser jeg på ingen måde som en formildende omstændighed. Men det er selvfølgelig bare min egen mening. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/03-2007 12:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg er helt enig Kim, ingen formildene omstændigheder her, men syntes dog at dommen er ude af propationer![]() En samfundsmæssige straf havde været på sin plads, men det er jo Thailand, og der skulle åbenbart statueres et eksempel
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 29/03-2007 14:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
ha.... kan huske jeg som guide engang skulle "forhandle" 2 Nordmænd ud af fængslet i HuaHin. De havde i deres fuldskab en sen aften fundet ud af at det kunne være sjovt at pisse på en Buddha Statue. ![]() Jeg mener de sad fængslet 4 dage før jeg fik dem ud, og der skulle virkelig penge under bordet fra de 2 Nordmænd før det lykkedes. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 29/03-2007 15:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Web-Master en fynsk brandert kan være slem og så rammer man ikke det man sigter på......altså ingen straf....![]() solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 29/03-2007 19:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Jeg er også helt enig med Kim. Good for Falang ![]() |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 12/04-2007 18:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
DR1 S143 søn 11 mar 09:37:57 DR NYHEDER UDLAND 09:38 ANHOLDT FOR AT FORNÆRME THAI-KONGE En 57-årig schweizer risikerer at blive idømt 75 års fængsel i Thailand for majestætsfornærmelse mod landets halvgud-agtige Kong Bhumibol. Schweizeren har allerede siddet arresteret siden december, mens politiet har undersøgt sagen. Han skal have sprøjtet sort maling på fem billeder af den 79-årige konge, der er et symbol på landets stabilitet. Schweizeren risikerer 15 års fængsel for hvert billede, som er blevet ødelagt med maling. Kun få lande i verden straffer majestætsfornærmelse - og slet ikke i en grad som Thailand. 111 UDLAND dr.dk/nyheder En opdatering: Schweizeren blev løsladt igår efter benådning af kongen ... (har dette nået de danske nyheder?) |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 12/04-2007 19:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Det var satans,kom alpe negeren ud igår,det har jeg ikke læst endnu,men det er sikkert heller ikke så interesant som da staklen blev dømt![]() ![]() ![]() .
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















Naturligvis elsker de ikke kongen over personlige interesser, og de vil ikke selv gå til for at kongen kan have det bedre, det var ikke sådan jeg mente det. Men, kongen repræsenterer Thailand. Stolthed er det eneste du aldrig må tage fra en Thailænder. Det sætter de meget højt. Og for dem er kongen symbolet på Thailand, og det at være thai. Kongen er et samlingspunkt, noget at se op til, noget at tro på i dårlige tider. Og hvis du taler ondt om noget der betyder så meget for thailændere, så træder du personligt på det at være thai. Og så bliver de sure. Og det forstår jeg så udemærket. Hvis der var nogen der spyttede på symbolet for alt det jeg havde kært, ville jeg sq også blive gal. Nu er vi i Danmark dog lidt anderledes, i Danmark er vi vores egne, og ultra selvcentrerede. Vi har ikke noget at stå sammen om. Se nu bare alle de glade gæster vi har i landet. Ja, dem der er lidt mørke. De kan få lov at se sig som de vil, for, hey, det rammer jo nok ikke dig? Det må de andre tage sig af. Det er sådan vi har det i Danmark.



