Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
død i i Thailand
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 16:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jamen, hvad er problemet saa. Jeg har har valgt at laegge i DK og der er penge til at sende mig hjem. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 28/07-2007 16:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Hvor vi bor er der en kinesisk gravplads som er meget stor.Jeg vil på mandag gå over og tale med graveren og spørge om der er muligt at få et lille sted i skyggen og til en billig pris.
Hr Olsson
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 16:41
|
|
OK, Jesse James, det har du saa valgt, men jeg oensker at komme til Danmark. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 28/07-2007 16:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Når jeg er død , vil jeg brændes, derefter vil jeg strøs´ over Bornholm, for der har jeg aldrig været.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2007 16:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kanut skrev: Når jeg er død , vil jeg brændes, derefter vil jeg strøs´ over Bornholm, for der har jeg aldrig været. ![]() HEHE hvis det var mig blev det bornholm og omegn ![]() bamsen |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 16:55
|
|
hej Kanut Har du sat penge til side til at blive spredt over Bornholm. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 28/07-2007 17:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Næ, men de efterladte gør det nok ikke alligevel, selv om jeg havde
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 17:58
|
|
Hvis du har skrevet en sidstre vilje, skal den respetereks. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 28/07-2007 19:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja men jeg kan kun tilslutte mig Bamses indstilling, når vi er døde er den kapittel ovre og for mig virker det mere logisk at tænke på personen eller åbne familie albummet hvis det endelig skulle være. Et gravsted er for mig et krampagtigt forsøg på at fastholde en fortid som ikke mere findes, men vi er jo forskellige og har nogen lyst til et gravsted, så for min skyld ingen alarm.. Jeg forventer jeg bliver brændt og asken bliver der hvor jeg måtte befinde mig på det tidspunkt. Personlig har jeg ikke en eneste gang været på Øster Nykirke efter min far døde for efterhånden 20 år siden. Men det betyder da ikke jeg ikke husker ham og ind i mellem tænker på hvad han var, jeg kan bare med min bedste vilje ikke se hvad det skulle hjælpe at besøge hans gravsted, han er der jo alligevel ikke. Vi havde ham engang, det har vi ikke mere. Le-si |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/07-2007 20:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Kan kum helr og holdent tilslutte mig din holdning le-si ![]() ![]() Jeg forventer også at blive brændt og efterladt som aske, hvor det nu måtte blive.. Mine forældre holder meget på mine bedste forældres gravsteder skal bevares, men efter de er blevet for gamle til at kører bil er der kun 1 til at holde disse gravsteder, MIG...... Jeg gør det så , men mest af respekt for mine forældre.. Jeg er stort set sidste generation af min familie i DK, eller ihvertfald af den del vi har kontakt med. Når mine forældre så er borte engang, og jeg er flyttet til Thailand, hvad skal de gravsteder så gøre godt for???? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 29/07-2007 03:07
|
|
Vi maa have respekt for hinanden. Nogen vil spredes udover havet, eller andre steder. Jeg vil have et gravsted, hvor man kan komme og mindes gode stunder. Naar jeg er i DK er jeg ALTID paa min fars hvile-sted og mindes de gode tider, men saadan er vi jo, heldigvis, saa forskellige. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/07-2007 07:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
man kan godt se det er meget forskellige holdninger der er til doeden og hvad der sker derefter. jeg besoeger min fars gravsted ca 4 gange om aaret, baade for at saette blomster og faa en sludder med ham. jeg har ogsaa i mit testamente skrevet hvor jeg vil ligge efter jeg er brandt. men hvis jeg flytter herud til thailand kan det da godt taenkes at testamentet skal aendres. jeg forstaar nu ikke hvorfor du syntes din familie er taabelige bamse bare fordi de gerne ville have et sted at kunne minde, du har ret svaert ved at acceptere andres holdninger, selv din egne soeskene, sku glad for jeg ikke er i familie med dig. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/07-2007 10:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
![]() Ja prasat Hvis du have været i min familie Så kunne det da være der var en,som ville se mig For da jeg giftede mig med en thai,så ville familien ikke se mig mere Så op i r øven med familie. Og jeg er fuldstændigt lige glad med deres familie gravsted Jeg kunne ikke drømme om at sidde ved en grav og glo. Det er hyggeligere at sidde ude ved vandet. bamsen |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 29/07-2007 12:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
http://icmm.ku.dk... Jeg har for år tilbage fået et lille kort, som giver dem ret til evt. at bruge mig, så har jeg da gjort lidt gavn. Kortet duer selvfølgelig kun hvis jeg dør i Danmark. Er jeg i Thailand, når det engang sker, er jeg ikke i tvivl om at de holder et par dages fest og brænder mig bagefter. Davser Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 29/07-2007 13:15 |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 29/07-2007 14:13
|
|
Jeg tror der een ting som I har glemt, nemlig at foedsel og doeden er fantastisk flot. Jeg synes ikke at man kan sige BARE. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 29/07-2007 15:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
jeg vil give bamse lidt ret. da jeg blev thai gift for mere end 13 år siden, da min mor stadigvæk levede, hun kom aldrig til at accepteret min kone, det ødlagde lidt af familien,hun forstod heller ikke deres kultur.det gjorde jeg nok eller ikke, i starten.Det er jeg stadigvæk lidt ked af. så lang hen af vejen må jeg give bamse far ret. mvh jpo |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.