Se indlæg
 Udskriv debat
Motorcykel koeb i Bkk
hej jacobvarming

ej heller alle harleyer er en harley
de bygges nogen gange på et på et stel som ikke er harley og motoren er nogen gange s&s eller ultima eller andet
stellet kan fks. være pro one som denne

http://www.big-tw...id=998917#

hvordan klarer de papirerne på sådan en ved du det ??

sådanne cykler bygges også i dk. som regel på gamle papirer fra 50 erne og er også pisse ulovlige herhjemme

jakobvarming
Hej Lung,

Først lige en ting; der er ingen grund til at "tale ned" til folk som synes at japanske cykler er sagen... mig for eksempel! Jeg sviner jo ikke dig til, bare fordi du er klar til at betale endog mange penge for en cykel produceret af en flok Neaderthal huleboere! Vel? ;o)

Som vi altid sagde til hinanden når vi mødte Harley kørere på gaden i København: De stakkels drenge kan ikke hilse på os, fordi man kan ikke køre trillebør med kun en hånd på styret!

Nå, nu har jeg vist drillet nok tilbage! På bedste venlige vis! Håber vi er lige gode venner af den grund!

Tilbage til det saglige: hvis Harley motor og stel er lovligt importeret af den registrerede Harley importør, så kan delene sikkert samles til en lovlig gadecykel, men jeg er dog ikke sikker på dette. Igen er det jo et spørgsmål om lovligheden af at samle en hel cykel ud af reservedele. Reservedele er jo beregnet til at reparere allerede indregistrerede motorcykler... og kan importeres med en lavere afgift, så vidt jeg har ladet mig fortælle.

Men da dette jo er Thailand, så kunne jeg forestille mig at så længe delene kommer fra en lovlig kilde, dvs. en registreret Harley importør, så kan de nok samlet til en fuldt gadelovlig Harley!

Mange lune hilsener fra et solrigt Pattaya!
Jakob
Jakob Varming
Thailand
jakob(AT)varming(DOT)dk
[url]www.varming.dk[/url]

http://www.varming.dk
jpo
jeg købte en honda phantom 200 cc i januar pris 15.000 kr
der er nummerplader på i konens navn,så det er vel godt nok,
har ligeledes en honda chadow 400 cc, den købte jeg i bangkok,
den kom fra japan i stumper og blev samlet i bangkok, jeg betalte 5000 kr for nummerplade, men-men, men derefter kunne vi ikke få fat i ham vi købte den af, så det er vel ikke muligt at få plader på den.
mvh jpo

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jakobvarming
Hej Jpo,

jpo skrev:
jeg købte en honda phantom 200 cc i januar pris 15.000 kr
der er nummerplader på i konens navn,så det er vel godt nok,
har ligeledes en honda chadow 400 cc, den købte jeg i bangkok,
den kom fra japan i stumper og blev samlet i bangkok, jeg betalte 5000 kr for nummerplade, men-men, men derefter kunne vi ikke få fat i ham vi købte den af, så det er vel ikke muligt at få plader på den.
mvh jpo

Øhhhh..... hvordan skal jeg sige det på en pæn måde... jeg tror du er blevet snydt, desværre. Sad

Og 5,000THB havde ikke været nok til en plade alligevel, det er langt dyrere at få en 400ccm registreret. Igen fordi det er fusk og der skal smides MANGE penge under bordet for at få en "lovlig" plade på cyklen. Jeg har en Honda CB400 som er købt for 65,000THB uden registrering (tilsvarende cykel i samme stand med plade på er ca. 100,000THB ), men med "lovlige" importpapirer. Det vil koste mig i omegnen af 25,000 til 30,000THB at få en "lovlig" nummerplade på den. Så regnestykket er nemt... jeg kan bestikke det lokale politi rigtig MANGE gange for lad os sige 25,000THB for at køre på en cykel uden nummerplade! Det er virkeligheden her! Igen så opfordrer jeg IKKE til ulovligheder, men vil bare præcisere hvordan det er.
Jeg overvejer dog stadig at finde en lille lokal MC shop som kan lave papirarbejdet på min lille MC, men kvier mig ved at betale for noget som stadig er fusk! Her er virkelig tale om pest eller kolera! Enten "køb" af "lovlig" nummerplade eller at sørge for at de lokale politifolk forbliver fede med lidt bestikkelse!

AMAZING Thailand! Cool

PS: var tæt på ulykken igår på Sathon Road, en bil besluttede sig for at dreje til venstre... lige ind foran mig. Hvordan f..... jeg formåede at blive på Fejebladet skyldes nok kun at jeg ikke kørte hurtigt, men bilen blev GODT ridset og sjovt nok så skete der ikke noget alvorligt med Bladet. Min ankel og knæ er lidt skramlede, men intet alvorligt... Og hvordan klarede vi så det forsikringsmæssige? Jeg kiggede på min MC og vurderede at der intet var sket og så kiggede jeg på bilen som var godt ridset... Thaien var meget ked af et skete og indrømmede sin fejl (han talte endda godt engelsk!!!) så jeg blev så glædelig overrasket over at bogstaveligt støde på en Thai som ville indrømme sin fejl at jeg sagde "Mai ben rai" og lod ham køre videre uden mere ballade! Det er jo Thailand! Wink
Jakob Varming
Thailand
jakob(AT)varming(DOT)dk
[url]www.varming.dk[/url]

http://www.varming.dk
jpo
ja ok næmt er det ikke, men jeg skrev at jeg havde betalt 5000kr
og ikke 5000 baht.
den blev købt i bangkok, og vi bor i udon thani,
og ja jeg vil da gerne betale 30.000 baht hvis jeg kunne få nummer plader på den,men hvordan jae gør ved jeg ikke.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Khun Tee
Hvis ikke der er en registreringsbog på cyklen kan du ikke registrere den, en bog og plader vil normalt koste omkring 30.000 baht fordi bogen skal ind og have ændret stel og motornummer. Det er dog ikke lovligt men der sker sjældent noget ved det, jeg havde selv en suzuki 400 som var færdig men solgte bogen og resterne for 12.000 baht. Vi begge på denne handel for jeg havde købt cyklen for 7.000 baht, han ændrer så numrene på registreringskontoret med lidt penge under bordet.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Spring til debat: