Se indlæg|
Koerekort i Thailand..
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/05-2007 18:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
det var netop det jeg mener at med et thai kørekort er man bedre stillet end med et internationalt når man skal køre i Thailand, Det er rigtig at når Thai;er kommer her skal de aflevere ders Thai kørekort for at få et dansk, men jeg mener ikke vi skal aflever det danske for at få kørekort i Thailand. Hvadså hvis vi dansker kommer hjem med et Thai kørekort kan vi så også bytte det om med en gratis prøve,jeg tænker på hvis man tager til motorcykel der nede, det er jo en del at spare på det,og hvis også noget letter at få, men jeg ved det ikke har kun læst om det her på siden.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Kun |
Lagt på d. 22/05-2007 18:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Top High Class Fashion skrev: Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld Leo Mener du dermed: hvis jeg lejer en bil hos f.eks Avis og kører med et internationalt kørekort, så dækker forsikringen ikke hvis jeg har et uheld, selvom Avis i lejekontrakten skriver at jeg har tegnet fuld kasko med en selvriciko på 20.000 bath? kun |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 22/05-2007 18:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Nej saa dekker AVIS selv men ikke deres forsikring Leo |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/05-2007 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
ubon lynge skrev: det var netop det jeg mener at med et thai kørekort er man bedre stillet end med et internationalt når man skal køre i Thailand, Det er rigtig at når Thai;er kommer her skal de aflevere ders Thai kørekort for at få et dansk, men jeg mener ikke vi skal aflever det danske for at få kørekort i Thailand. Hvadså hvis vi dansker kommer hjem med et Thai kørekort kan vi så også bytte det om med en gratis prøve,jeg tænker på hvis man tager til motorcykel der nede, det er jo en del at spare på det,og hvis også noget letter at få, men jeg ved det ikke har kun læst om det her på siden.![]() Nej du skal ikke aflevere dit Danske koerekort i Thailand, naar du tager et Thailandsk koerekort. Jeg har baade et Dansk og et Thai kort nu......... Med venlig hilsen Suk..........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 22/05-2007 19:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler. At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side. I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort, ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/05-2007 19:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
oleskyum skrev: Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler. At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side. I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort, ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker. Er ikke enig med dig at en turist ikke kan erhverve et kort i Thailand paa lovligvis, det forudsaetter selvfoelgelig at man har et Dansk kort eller andet end et turistvisa, samt en adresseattest, som jeg tidligere skrev : Det var ikke henne om hjoernet og nede i kaelderen, og der var ikke penge under bordet. Suk..............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/05-2007 19:47 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 22/05-2007 19:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
THCF det er da noget fordrukkent sludder sluder at forsikringen ikke dækker hvis man ikke har thai kørekort, jeg havde da et uheld for 1 måned siden og forsikringen har da dækket alt selv om jeg kun havde dansk og internationalt kørekort. kan så sige at politiet kun var intereseret i det danske tror sku ikke de kan gennemskue det internationale. prasat |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 22/05-2007 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Suk skrev: oleskyum skrev: Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler. At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side. I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort, ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker. Er ikke enig med dig at en turist ikke kan erhverve et kort i Thailand paa lovligvis, det forudsaetter selvfoelgelig at man har et Dansk kort eller andet end et turistvisa, samt en adresseattest, som jeg tidligere skrev : Det var ikke henne om hjoernet og nede i kaelderen, og der var ikke penge under bordet. Suk.............. ![]() Jeg tror ganske enkelt, at mange kontorer ikke aner, hvad der skal bruges. Jeg har selv været inde for at forhøre mig om, hvad jeg skulle have for at få kortet. Der slog de op i en bog for at vise mig hvordan mit visa skulle se ud, så, hvis jeg havde det kunne jeg få det på den måde du skriver. Men det var 1 års visa, og husker jeg rigtig var det non O. Men jeg har set andre der har fået det på samme måde som dig derfor tror jeg det nærmest er tilfældigheder i forhold til hvor man bor. |
|
|
|
| Kun |
Lagt på d. 22/05-2007 21:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Top High Class Fashion skrev: Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld Leo Leo hvor har du hørt det. Har du et link Kun |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 23/05-2007 06:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Vi har ikke noget link men det passer har lige talt med min advokat som siger det er rigtigt der er en lov som siger for at den ansvars forsikring man skal have paa sin bil / Mc kun dekker hvis man har thai kort Leo |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 23/05-2007 07:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
du må altså have drukket af natpotten Leo, eller også har din advokat trukket sin eksame i en bladautomat, du ville da ikke tro mit forsikringsselskab ville betale hvis de kunne komme uden om det, for der er forsikringsselskaber ens i hele verden. prasat |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 23/05-2007 08:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har ik dansk k0rekort men jeg fik lavet et thai k0ekort paa en dag starte med at lave en adrasse attest paa ambasagen 1000 bat saa til legen 100b og saa paa k0rekort kontotor hvor de skulle se om man var faveblind og om man kunne naa at bramse paa under 1 sikunt og der efter skulle man til teroivpr0ve vor man skulle svare 23 ragti udaf 30 det klaret jeg ik f0ste gang ![]() pyt jeg kunne pr0ve igen 5 minuter efter igen og da det var klaret skulle man ud paa en lille bane som liner legoland for at vise at man kune styre bil/mortorcykel og naar det var gjort saa batalet man 105 bat for bil og 55 bat for mortorcyken og for at faa thai k0rekort skal man have 1 aar visa og der skal minst vare 6 maander tilbage paa det visa og de skulle ikke slaa op i nogen bog da de hade en som kun tog sig af udlaning og phyy hun kunne englisk som den enste paa dette kontor her i bangkok Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 23/05-2007 16:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
med et thaikørekort kan man ofte komme ind i nationalparker mm til thaipriser |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/05-2007 12:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det kan man også hvis man taler godt thai ![]() |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 24/05-2007 13:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Jeg har kørekort til Bil og lastbil og da jeg var nede og få lavet et Thai kørekort spurgte han om det også skulle være til lastbil, da det krævede at jeg skulle betale mere og skulle have en stak papirer mere med (Pas, arbejdstilladelse mm) men jeg kan huske at de gamle rotter herude har sagt at med Internationalt kørekort kan du godt køre bil, men er du indeblandet i et uheld er det ikke altid nok bare med det internationale kørekort. Jeg har så været ude og handle med en anden Dansker og på vejen hjem kører der en motorcykle ind i bilen (han var pissefuld uden hjelm og kørte i den forkerte side af vejen) og da politiet kom var det internationale kørekort nok, men bare for at være sikker lavede jeg et internationalt kørekort. http://driving.in...cence.html Her er den siden jeg har læst omkring hvordan man få et kørekort herude... og som turist kan du godt få lavet et alm kørekort, du skal bare tage en teori prøve på thai og en køreprøve hehe Nordstroem |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 26/05-2007 03:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Jeg fik lavet mit kørekort herude på et non o visa gyldigt i 3 mdr , adresse attest , oversættelse af mit dk kørekort (500 bath) , så jeg var ikke oppe til prøve da jeg jo havde kørekort i forvejen...pris oversættelse plus billeder og 150 bath for kortet til bil Claus |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/06-2007 23:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
lumbye skrev: med et thaikørekort kan man ofte komme ind i nationalparker mm til thaipriser Var i Phuket Zoo forleden sammen med nogen gaester fra DK. Pris for TH 80 ฿ Pris for DK 500 ฿ Pris for mig med TH pap 80 ฿..... ![]() Lige et billede af manden der styrer den tiger man kan faa et foto med......lidt daarlig reklame maaske........... ![]() Suk...... ![]()
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/06-2007 23:51 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rud |
Lagt på d. 02/06-2007 00:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Har mange gange lejet bil både i Roi-Et og Hua-Hin med et alm. dansk kørekort, har haft en skade som forsikringen dækkede uden problemer. Rud |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 02/06-2007 17:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja SUK det er da hvis ikke en god Reklame for den Phuket Zoo, der hade da hvis været spisetid for den tiger.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 03/06-2007 12:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det er da fed reklame... En enarmet mand med stok...en sand attraktion i sig selv ![]() Maaske de skulle proeve at fodre dyrene der i Phuket Zoo! Redigeret af Payanak d. 03/06-2007 12:15 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 






















