Se indlæg
 Udskriv debat
Sydthailand.
Webmaster
oleskyum skrev:
Det værste senarie jeg kan se fra sydthailand er at, hvis de ikke vil/føler sig som thaier efter 100 år, men bekriger alt og alle så er sådan noget som integration af muslimer i Europa nok værdiløs.

Der er mange her i Danmark som også er nået til den antagelse Ole, og det er derfor vi idag i Danmark har nogle regler som bla. har ramt dig og din kone ekstra uretfærdigt. Tror de færreste danskere har noget mod sorte, gule, hvide, røde folk fra andre lande som kan være med til at berige Danmark og den danske kultur. Jeg har ihvertfald ikke, men jeg har noget mod at der bliver lukket tilbagestående individer ind som på ingen måde kan og vil berige med noget - folk med en skjult dagsorden.

Der findes så mange dejlige mennesker rundt om i hele verden som gerne vil komme hertil og som danskerne ville tage imod med åbne arme - og så har man simpelthen bare valgt at skrabe bunden og få det værste lort fra Gaza og andre terror-reder hertil. Det er umuligt at integrere dem når der i blandt dem er så stærke kræfter som har en anden og skjult dagsorden. Nemlig at inddæmme land til deres kalifat-projekt.

At Tjhaa's venner tror det bare drejer sig om en simpel løsrivelseskamp/frihedskamp ser jeg ikke noget overraskende i - de menige "soldater" ved jo ikke hvad planer deres ledere sidder og aftaler med de andre terrorist-ledere i deres store og endegyldige plan.
Den meninge "soldat" som bliver sendt ud for at nakke nogle soldater, politimænd eller skolelærere er jo bare brikker i et "spil" og de får kun det at vide som de har behov for at vide og for at opilde dem.
Redigeret af Webmaster d. 03/06-2007 11:36
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Payanak
Uha...
Taenk hvis groendlaenderne begyndte at at kaste med snebolde efter Syd Danmark i kampen for selvstaendighed...Wink
Saa kunne de faa lov at beholde deres store isterning for dem selv.

Pfft

Thjaa
oleskyum det kan da godt vare at du ikke ser det som krig men de folk som kemper for ders frihen ser det som krig saa jeg kaller det krig bare paa den maade de har miler til saa er jeg sku lige glad men vordan verden ser paa dem men vis du ikke kaller det krig hvad er det saa naar 2 gruper skyre efter hianden og kemper om at faa kontrol over et st0kke land ??

ABEKATTEN saa linge at vi draber uskylig mensker skal vi ikke slaa muslimer oven i hover med det jeg mener at der er over 10000 mensker er blevet drabt i irak af bomper der ramte forkert er det ikke ogsaa uskylti mensker ??? og det land hade inte gjort i mod os
men vi sente jo en masse soldater der ned for at drabe dem

Ajarn jeg er sikker paa at vis groendlaenderne 0nsker at faa selvstaendighed vil vi give dem et vald vor de kunne stemme og vis over 50% af dem sage ja vil vi ikke holle paa dem
men ikke en gang det goer thailand

og saa syns jeg lige at vi skal holle det til de thai muslimer da vi ikke kan samline dem med de muslimer som er i danmark og ikke kan leve under vores law
de er kommet til vors land som gester de muslimer i syd thailand har altig varet der og det er thailand som har tage ders land jeg syns der er en stor forskel

Livet er forkort til store problemmer

oleskyum
thjaa, hvilke to grupper skyder efter hinanden ?
Nej de feje muslimer skjuler sig mellem civile og dræber normalt civile
kvinder og børn, derfor har de overhovedet ingen opbakning i resten af verden.

Nu er der faktisk meget focus på Thailand så underligt, at der ikke er flere der bakker op om deres frihedskamp i syd.

thjaa. du understreger jo blot at du er syg i hovedet, hvis du mener at det meningsløse myrderri i Irak, gør det lovligt også at dræbe uskyldige børn, kvinder, munke, soldater m.v. i Sydthailand.

rinpoche
hmm, størstedelen af den thailandske befolkning får deres informationer desangående fra nøjagtig samme kilder.

Thjaa
ABEKATTEN stop med at kaste med sten naar du selv bore i et glas hus!! jeg har ik set dig paa dig maader brokke sig over at danmark sente folk til irak .. jeg saa dig ikke paa raahusplasen i KBH for at faa det stoppet men for at komme tilbage som jeg kan se du var sikker ik med fra starten saa var det fordi at bamse skrav at all muslimer skulle drabes og saa linge der er krasten i denne verden som tinker paa den maade syns jeg ikke at vi kan brokkke os over at en muslim tinker at all kristen skal drabes eller budist det enste jeg h0re fra folk er se nu gjore en muslim dette og se der er en muslin han springer nok en bompe jeg h0re ikke serlig meget naar en kristen g0r det samme .. og saa vil jeg lige sp0re hvem har et bevis paa at det er muslimer som g0r dette ????? jeg husker for nogen aar tilbage at et h0jhus blev sprunget i luften i rusland vor den hurti kom fram at det var muslimer fra tastjen som hade gjort det men ca 3 maander fant man bevis for at det var en grupe soldater fra rusland som gjore det for at faa et dorlig lys paa de muslimer jeg vil bare sige jeg stoler ikke en ski paa de nyheder som kommer fra thailand det er 100% kontrol at den thai militer magt vor sandheden kommer som det siste

ja saa stoller jeg meget mere paa de thai muslimer da det ikke likker i ders kultur at lyve til davlig vor en thai budist er at lyve en kunst at kunne

jeg kunne godt tinke mig at i selv tog der ned og blev der i en uge saa vil i kunne forstaa meget at det jeg skriver jeg kan se at i fleste giver heleskylen paa muslimer og jeg kan forstaa at i ikke kan fatte det men pr0v at tink ledt bar ledt brug mere en 1% af hvad i er f0dt med vis det var jer som blev undertrykt til davlig og i bode i et land vor ingen af dine ejen folk kunne komme framaf fordi den anden del styre det total og lige meget hvad du gjore vil du ikke have en chance set det ledt som de sorte i usa for ca 60 aar sigen vor de heller ikke kunne komme fram af selom de var fri efter lover men dem som har makten bare ikke vil aabne d0ren for dem
jeg hved ikke vordan jeg kan forklar det saa i har en chance for at fatte det naar i ikke har varet der nede i linger st0kke tid
men der er IK en muslim som er politimand der nede alt det er thai budtis som har der er ikke en muslim der har et top plas alt det er thai budist som har og jeg kunne forsette det har de faktis sport om at faa i mange aar hvor de er blevet total ignoret af thai budister saa nu er de gaade til en form for at blive h0ret jeg siger ik at det er den ragti maade og har aldri sagt det men jeg siger jeg kan godt fatte det naar du prasser en man op i et j0rne saa paa et tidpunk vil han angribe dig for at komme vaek fra dette j0rne so det er hvad der sker nu ......

venter stati paa svar fra de folk jeg har kontakte

oleskyum
citat: thjaa skrev
ja saa stoller jeg meget mere paa de thai muslimer da det ikke likker i ders kultur at lyve til davlig vor en thai budist er at lyve en kunst at kunne. citat slut.

Er bunden så nået ?

Thjaa. Jeg må "stå af" nu. du er simpelthen for avanceret i din argumentation for retfærdiggørelse af mord på uskyldige i Sydthailand.

prasat
nu har jeg aldrig været i sydthailand og derfor aldrig set det med mine egne øjne men hvis det er som thjaa siger kan jeg godt forstå de slår tilbage, og gør det med de midler de har, der er vel også en årsag til at WHO sætter spørgsmålstegn ved den måde thailænderne håndtere sagen,

jeg er sikker på at dansker ikke havde løftet et øjebryn under anden verdenskrig hvis frihedskæmperne havde slået 4 tyske børn og en skolelære ihjæld.

vi ved ikke hvad der er der sker der nede fordi alt hvad der ikke lige er i de magthavenes interresse bliver cencureret bort.

ved vi overhovedet hvor mange uskyldige muslimer der er blevet slået ihjæld der nede, ifølge deres medier ingen men det tror jeg ikke på, man taler jo om militante grupper der operere på samme måde som i eks. juguslavien med det thailandske militærs velsignelse. man ved også det sker i Burma og det forgik også i cambodia, der er måske en chance for at vi for at vide hvad der sker i Burma hvis man for væltet styret men det kræver at et andet land hjælper de undertrygte og da man nok ikke skal forvente at yietnam har nogle interresser i det sker det nok aldrig, vi kan være glade for at de befriede cambodianerne ellers havde der nok kun været lederne tilbage i dag.

prasat

oleskyum
Prasat nu er det jo ikke 1940 så alle disse sammenligninger med den ene og den anden krig har intet med det sydlige Thailand at gøre.

For ca. 100 år siden blev de provinser lagt ind under Thailands styre og nu skriver vi 2007 og så myrder man bare løs i et eller andet frihedsnavn. ( og det har faktisk været fra begge sider. )

Det kan da aldrig blive andet end borgerkrig, hvis man har samme indstilling som thjaa, og det håber jeg da ikke nogen ønsker.

Hvis man ønsker selvstændighed, så er der noget der hedder forhandlingsbordet, og masser af internationale klageinstancer.

Brugte man det, så ville befolkningen i syd opnå masser af goodwil som ville gavne deres sag, og lægge pres på den til enhver tid siddende regering.

Som det er nu bliver alt og alle virkelig oprørte over de forskellige masakre på totalt uskyldige.

taleofdk
vil lige smide en snebold ind i debatten, min thai famillie kommer dernede fra, lige nu har millitæret slukket for mobilnettet til svigermor, det skulle åbne igen for normal trafik omkring den 15 i denne månede, ikke så langt væk fra svigermor var der en mand og hans kone der fik hovedet skåret af da de arbejdede i marken, svigermor er mega utryg dernede, men hun vil ikke rejse væk derfra, da det jo er familliens navle dernede, hvem der laver balladen er svær at sige, det er vel et stort mix af muslimer, thai og millitæret, hvor muslimerne og millitæret vel er hovedsynderne her, med et lille antal af thaier der bare vil lave lidt ballade eller som måske får en lille skilling for det........... men en ting er sikkert det er fanme svinderi at så mange uskyldige skal bøde for det der sker dernede føj.

Jeg ser sådan på det hvis Thailand opgiver disse provinser, så er det blod på tanden for at muslimerne kan bevæge sig nordpå med deres svinske metoder at skære halsen over på uskyldige og hvad de nu ellers pønser på af beskidte ting og sager, jeg tror ikke dette her er thai muslimer der laver denne ballede, men at det er muslimer det kommer til Thailand udefra, en teori går på et er den samme gruppe som lavede Bali bomben, den teori har jeg hældt mest til, men det er svært at gisne om, mit gæt kan vel være så godt som alle andres gæt, men personligt snakker jeg ikke så meget om hvad der sker i syd, det bliver internt i famillien Wink
Redigeret af taleofdk d. 05/06-2007 15:23
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Thjaa
oleskyum der er bare et lille problem all som har klaget den ragti vej er paa merklig vis forsvundet efter thai militer kom forbi ders hus

Lagt på d. 05-06-2007 19:58
taleofd skrav
lige nu har millitæret slukket for mobilnettet til svigermor,

jeg takker for dit inslad det er bare et bevis paa mere at de folk der nede bliver undertrykt paa all mulig maader

Gurk90
Et par links, der beskriver baggrunden for den nuværende grænse mellem Thailand og Malaysia.

http://en.wikiped...%931932%29

http://en.wikiped...ty_of_1909

http://www.law.fs...IBS057.pdf

Webmaster
thjaa skrev:
jeg takker for dit inslad det er bare et bevis paa mere at de folk der nede bliver undertrykt paa all mulig maader

Undertrykt, det er da den måde de laver fjernstyret bomber på.

taleofdk skrev:
Jeg ser sådan på det hvis Thailand opgiver disse provinser, så er det blod på tanden for at muslimerne kan bevæge sig nordpå med deres svinske metoder at skære halsen over på uskyldige og hvad de nu ellers pønser på af beskidte ting og sager, jeg tror ikke dette her er thai muslimer der laver denne ballede, men at det er muslimer det kommer til Thailand udefra, en teori går på et er den samme gruppe som lavede Bali bomben, den teori har jeg hældt mest til, men det er svært at gisne om, mit gæt kan vel være så godt som alle andres gæt, men personligt snakker jeg ikke så meget om hvad der sker i syd, det bliver internt i famillien Wink

Ja, også det jeg var inde på i nogle indlæg tidligere i tråden. Ved ikke hvorfor Tjhaaa sprang så let og elegant over at kommentere dem. Nu når der er forsvar for alt andet de laver.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
taleofdk
thjaa skrev:
Lagt på d. 05-06-2007 19:58
taleofd skrav
lige nu har millitæret slukket for mobilnettet til svigermor,

De bliver ikker undertrygt af millitæret dernede, den almindelige thai dernede har jo intet at frygte hvis du her mener millitæret, millitæret lukkede jo moblil nettet pga. den bombe der blev bragt til sprængning via en mobil telefon, thaierne er ikke bange for millitæret dernede men ser dem mere som et must (beskytter), thaierne er nok mere bange for at få besøg om nattet af de så kaldte muslimer, jeg kan da oplyse at vi har splejset sammen til et våben til svigermor, jeg betalte de 50%, min bedre halvdel og hendes twin, plus nong betalte så også 50%, det var imod min vilje, men omvendt min familiie har huse og frugt plantager dernede og svigermor nægter at forlade stedet (hvilket jeg godt kan følge hende i) da famillien jo har boet der i området i flere generationer.
Redigeret af taleofdk d. 05/06-2007 20:03

www.holidaysinsiam.com
prasat
hvem er den almindelige thaier???
er det den buddhistiske thaier, er vi nu nået til at en muslimsk thaier ikke er en almindelig thaier??
det er altså rasisme der vil noget.
tænk nu hvis svigermor kom til at skyde en rigtig thaier der kom forbi for at aflæse vandmåleren, eller er det sådan at de forkerte thaier er mærket lige som jøderne var så hun godt kan se hvem hun må skyde på.
det der sker ved at befolkningen bevæbner sig optrapper jo bare konflikten yderligere, for på et tidspunkt er der nogle der bruge deres våben og så skal de hævnes osv. osv.
Jeg er ikke det mindste i tvivl om at de bliver undertrykt dernede men som jeg skrev tidligere for vi det aldrig at vide da dette er en del af verden som man ikke er intereseret i fra omverden.

prasat

jesperfrb
FrownEn fra konens familie var blandt de 10 dræbte, han var det vi i DK ville kalde hjemmeværnsmand, ikke regulære soldat. Han stod vagt på en skole og blev skudt af muslimerne, da han prøvede at passe på skoleeleverneSadSadSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

taleofdk
prasat skrev:
hvem er den almindelige thaier???
er det den buddhistiske thaier, er vi nu nået til at en muslimsk thaier ikke er en almindelig thaier??
det er altså rasisme der vil noget.
tænk nu hvis svigermor kom til at skyde en rigtig thaier der kom forbi for at aflæse vandmåleren, eller er det sådan at de forkerte thaier er mærket lige som jøderne var så hun godt kan se hvem hun må skyde på.
det der sker ved at befolkningen bevæbner sig optrapper jo bare konflikten yderligere, for på et tidspunkt er der nogle der bruge deres våben og så skal de hævnes osv. osv.
Jeg er ikke det mindste i tvivl om at de bliver undertrykt dernede men som jeg skrev tidligere for vi det aldrig at vide da dette er en del af verden som man ikke er intereseret i fra omverden.

prasat

den almindelige thai var ment som en der ikke er muslim, da de nok har noget at frygte fra millitæret, det var ikke en racistisk bemærkning, og jeg kan kun give dig ret i på den måde du beskriver en situation mht. med min svigermor, det var også den grund der gjorde jeg tøvede med at hjælpe til økonmisk, men omvendt kan jeg godt forstå hun vil have et våben, da der også er sket andre ting der gør livet utryg dernede og hvad i USA er det en ret at have et våben til at forsvare sig med, så hvorfor skulle svigermor så ikke også have den ret set i det lys at myndighederne beder dem om at beskytte sig selv.

Det er sgu sørgeligt jesperfrb når det kommer så tæt på Sad
Redigeret af taleofdk d. 06/06-2007 06:47

www.holidaysinsiam.com
Nordstroem
Lige for at skyde en bemærkning ind ang. muslimer og undertrykkelse.. Her i firmaet bruge vi en erhvervs advokat, han er ganske højt på strå med mange klienter, han er muslim.

Inmigration kontoret i Bangkok, der arbejder der også mange muslimer so har top poster, hvordan jeg ved det? vores advokat bruger dem som midle til at gøre tingende lidt nemmere... venne tjenster.

Mange af top virksomheds cheferne er muslimer, men også Buddhister og kristene bare for at være sikker på at de har lidt at vælge imellem når de beder til at forretningen skal gå godt.

Jeg har ikke set nogen form for undertrykkelse her i Bangkok omegn, der er mange muslimske områder (De kan nemt genkendes med løg kupler og mænd i kjoler) jeg har bevægede mig rundt i de områder, bare for at lære lidt mere, prøve noget nyt mad, og se om der ikke skulle være et godt tilbud på nogle vare. Jeg har aldrig mødt en Thai muslim som var aggrasiv eller uvenlig, derimod så nå jeg randte ind i de arabiske muslimer som også holder til der, så var det straks en anden holdning, man bliver set skæv til, frosset ud, og føler sig absolut ikke velkommen.

I min barndom i gellerup parken ved århus havde jeg mange muslimske venner som gerne så at jeg konverteret, men efter jeg begyndte at spørge til hvor koranen skrive som den gør, så var det ud af vagten, de ville ikke snakke med mig mere og hærværk blev udført imod min families egendom. krigs ofre eller ej, jeg stoler ikke på en muslim af arabisk herkomst om så det er 4, 8 eller 200 generations indvandre.

Det er sørgeligt, men som koranen siger (kan ikke lige huske det ordret) "Enhver ikke muslim skal konverteres til Islam eller dø", "En muslim har ret til at vælge hvad tro de vil, men gives der afkast på Allah skal han dø, som straf for bespottning af Allah"
"Som rettroeden muslim er det din pligt at, lyve, snyde ikke muslimer, da de ikke er noget værd og derfor er det ikke en synd"

Jeg har lært både af personlig erfaring og min egen tolkning af koranen at en muslim er kun venlig overfor dig så længe det er i hans egen favør, er der ikke brug for ikke muslimen mere, så pas på.

Nordstroem

Spring til debat: