Se indlæg
 Udskriv debat
Ekstra kilo i bagagen.
Lung Yao
Hej,

Jeg tillade mig at "genoplive" et gammel tråd, da det efter gennemsyn, er der INGEN som med 100% sikkerhed har besvaret spørgeren:
Hvilken relevans har det med spørgsmålet at svare om de xtra kilo bagage som er tilladt med ROPs sølv/guld kort, eller om DHLs/UPSs priser :

<< Kan nogle forklare mig hvor meget man skal betale i overvægt på bagagen fra BKK ? direkte fly til Kastrup >>

Det kunne være at Sjimmel har allerede fundet ud ad det "the hard way" = Kontant afregning ved kasse 1.
I Oktober sidste år havde jeg 48kg bagage med fra BKK til CPH(18 +/med ROPs sølvkort). Min aftale med en anden passager "glippede", så prøvede jeg at skrue charmen Pfft og forsøge mig. TG manden gik med i starten at jeg skulle betale for 10kg overvægt. Det ville jeg ikke rigtigt da jeg mente at jeg kunne undvære noget af det "overflødigt" = sandaler - noget madvarer fra svigemor til datteren,og toilet tasken kom ind i Laptops tasken Wink. Så var jeg ned på 14kg, så var han flink ,og sagde at jeg skulle betale for 6 kg overvægt, det sagde OK til Smile Smile.

Regnestykket: 6 X 1250 ฿/kg = 7500 ฿ (ca. 1100kr).(har kvitteringen)

ERGO : KG pris for bagage overvægt fra BKK= 1250 ฿, og sikkert lidt højere nu hvis det var baseret på $.
Redigeret af Lung Yao d. 13/03-2008 13:23
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Davs Lung yao

Tak for det gode og tydelige svar
Så kom det på plads.
Så skal jeg nok til at passe på Grin
bamsen

Hep
Prisen på overvægt varierer nu grundet forskellige faktorer – også inden for samme flyselskab.

Thai Airways følger IATA's generelle overvægts regler og her er prisen per kilo udregnet på baggrund af en procentdel af den dyreste normale one-way pris mellem de pågældende destinationer.

For Thai airways betyder det 1.5% af den dyreste normal one-way pris fra Bangkok til København og 1.4% af den dyreste normal one-ways pris fra København til Bangkok (da der er en anden procentsats fra Europa).

I dag koster den dyreste one-way pris fra Bangkok til København (YOW) 84690 THB.

I eksemplet med Sjimmel skulle de 6 kilo overvægt udløse en regning på (84690/100*1,5*6) = 7622,10 bath. Sjimmel har betalt 7500 bath så det er ikke helt skævt. Forskellen i prisen kan højst sandsynligt forklares med at netop den billetpris som procentsatsen udregnes fra, også h.h.v stiger og falder alt efter sæsonen.

Prisen for 6 kg overvægt ud af København til Bangkok ville være:
19120(YOW) /100*1,4*6 = 1606,08

Langt de fleste flyselskaber i verden benytter sig af IATA's generelle regler omkring baggage overvægt, så det er om at passe på med at fylde for meget i kufferten.

Her er Thai's Excess Baggage policy:

THAI SHALL CHARGE FOR EACH BAGGGE IN EXCESS OF THE
CHECED BAGGAGE ALLOWANCE AS DETERMINED BY THE CLASS PAID
AND/OR OF THE SECTOR INVOLVED.

- WEIGHT CONCEPT
THE RATE FOR EXCESS BAGGAGE CHARGE PER KILOGRAM IS 1.5 PCT OF THE HIGHEST NORMAL DIRECT ADULT ONE WAY ECONOMY CLASS FARE PUBLISHED BY THAI EXCEPT :

1. 1 PERCENT (EXCEPT WITHIN EUROPE)
A) FROM BULGARIA
B ) FROM AUSTRALIA, NEW ZEALAND (EXCEPT 1.5 PCT FROM AUSTRALIA, NEW ZEALAND TO SOUTH WEST PACIFIC)
C) FROM EUROPE, MIDDLE EAST TO AUSTRALIA, NEW ZEALAND
2. 1.4 PCT WITHIN EUROPE

TO CALCULATE EXCESS BAGGAGE CHARGES, APPLY THE FOLLOWING
- MULTIPLY THE APPLICABLE RATE PER KILOGRAM BY THE NUMBER OF EXCESS KILOGRAMS

- FRACTIONS OF LESS THAN ONE HALF KILOGRAM BEING CHARGED FOR AS THE NEXT HIGHER HALF KILOGRAM

- FRACTIONS IN EXCESS OF ONE HALF KILOGRAM BEING CHARGED FOR AS THE NEXT HIGHER FULL KILOGRAM.

JCL
Mon man så ikke skulle have rabat for "undervægt".
Men det bliver nok en kold dag:-)

Hep
JCL skrev:
Mon man så ikke skulle have rabat for "undervægt".
Men det bliver nok en kold dag:-)

hahaha ja det varer nok et stykke tid.. Jeg tror at det er mere sandsynligt at de begynder at opkræve ekstra penge, hvis de identificerer "overvægt" hos passagererne Cool

hamster01
ups så er der dømt slanketur jeg vager minst 10-15 kg mer en jeg skulle
mvh
hamster

www.lapetitbankok.dk
Lung Yao
Hej Hep,
Det er rigtigt som du skriver. Men et, er er "teori" og det andet er "praktisk" .
Desvære, er :
<< Prisen for 6 kg overvægt ud af København til Bangkok ville være:
19120(YOW) /100*1,4*6 = 1606,08
>>(ca. 10.283฿ ) CPH - BKK .

<<Regnestykket: 6 X 1250 ฿/kg = 7500 ฿ (ca. 1100kr)>> BKK - CPH.

Det samme gører sig gældende på billet prisen. Min logik (og mange andres) siger :
- Pris for turen fra punkt A til punkt B, burde være den samme som fra punkt B til punkt A. Jeg er godt klar over at der er mange faktorer som spiller ind, men alligevel nogle gange virker det som om hvis du køber 1kg kartofler er prisen: 8kr men køber du 1000g kartofler så er prisen 12kr. Shock Shock

i lighed med billetprisen
Redigeret af Lung Yao d. 15/03-2008 11:01
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Hep
Pfft

Der er ingen logik i flypriser - kun regler og procedurer..

Det som jeg beskrev er Thai Airways 100% officielle baggage overvægts procedure. Jeg kan garantere dig for at det hverken er teori eller noget andet end rene fakta.

M.h.t billetpriser er der meget stor forskel på prisen mellem A-B og prisen mellem B-A. At det så strider mod normal logik er en anden ting, men ikke desto mindre er det nu sådan. Derfor vil prisen for overvægt også variere alt efter destination og sæson.

Lung Yao
Hej Hep,
Vi talte "forbi" hinanden. Det med "teori" og "praktisk", var ment som at generelt i praktisk fx. har du 8kg bagageovervægt, ville du som regel slippe af med måske kun at betale for 3-4kg (cadeau fra vedkommende ved indchecknings pulten). Men har vedkommende en dårlig dag, så er det som Thai i deres regulativ "skærer det i pap for os der har måske glemte den lille tabel Wink=
<< TO CALCULATE EXCESS BAGGAGE CHARGES, APPLY THE FOLLOWING :
- MULTIPLY THE APPLICABLE RATE PER KILOGRAM BY THE NUMBER OF EXCESS KILOGRAMS >>
Alså, hvis en kilo banan koster 12kr, hvor meget koster det så for 3kg Pfft Grin Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 17/03-2008 17:37

Vi rejser altid med Thai og har medlemskort, som vi vise ved check in i Bangkok.
Vi har aldrig betalt for overvægt, selv om vi har haft op til 30 kg for meget.
Vi kommer altid tidlig til check in.

Giver bagagefolkene 100-200 baht for at løfte de tunge kufferter op.

Jo senere der checkes ind, des større er chancen for at komme til at betale.

Spring til debat: