Se indlæg
 Udskriv debat
sex turisme
Kaosangangsteren
Bent Jensen tar du til thailand for at spise danskmad ???? Det fatter jeg sgu ikke thaimad er noget af det bedste der findes...det andet du beskriver fatter jeg godt Cool
Ole
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

[quote]Kaosangangsteren skrev:
Bent Jensen tar du til thailand for at spise danskmad ???? Det fatter jeg sgu ikke thaimad er noget af det bedste der findes/quote]

Her vil jeg også lige give mit besyv med, for du har fandme ret i det med at spise bl. a. dansk mad i thailand, det fatter jeg simpelhen ikke folk de gør.

Tænk sig at tage til thailand og så spise en eller anden steg med pom fritter, eller hvad der nu bliver serveret.

De 2 gange jeg har prøvet at spise såkaldt dansk mad har jeg været ved at brække mig, og måtte tage et andet sted hen og spise. 1 gang har jeg prøvet at få noget rimeligt god dansk mad, men det var rugbrød det var til at spise som en lille mellemmad på stranden.

bastian
bare for at underbygge min påstand med de 80%
alle de pige barer der er flere luderbarer i thailand end der er danskere i danmark og det er meget muligt at folk godt kan lide og dykke og kikke på hvide sandstrande meget muligt men piger eller drenge er det folk kommer til thailand til hvis nu pigerne der var lige så nærrige med fi.... der som de er i danmark så var der sku ingen herinde der havde en thai kæreste mig selv inklusiv
så kunne forummet hedde dansk russisk website
jamen mig og konen tar ikke til thailand for at få sex og jeg dykker der kun og de er så søde ......
bullshitt........der er lige så lækre strande i indien eller malaisia men de har sku ingen turister landenes størelse taget i betraktning
så lad os kalde en skovl for en skovl thailand er godt fordi der er billigt og masser smukke piger.....basta

kom så med det fortæl nu hvor dum og ensporet jeg er ....jeg kan tage det.....hahahahahahaha
og godt nytår

laodenmark
Hej Bastian.
Citat: der er lige så lækre strande i indien eller malaisia men de har sku ingen turister landenes størelse taget i betraktning
så lad os kalde en skovl for en skovl thailand er godt fordi der er billigt og masser smukke piger.....basta: Slut

Jeg tager til Borneo og Malaysia til Marts. Men efter den tid tror jeg helt sikkert. at jeg kan melde tilbage at det ikke er så fedt at være turist der. Jeg får helt sikkert en anden smuk oplevelse. Men tror ikke jeg møder den samme gæstfrihed, Samme frisind som præger et buddistisk samfund OSV.
billige priser, Incl greenfee til golfbaner(4-5 gange så dyrt dernede.og spiller man alle hverdage så bliver det til en del i løbet af 1 par uger) Så jeg vender helt sikkert tilbage. Også selvom der er smukke kvinder andre steder !!!
Om jeg hører til de nævnte 80 % kan jeg så være i tvivl om.

Godt nytår til alle herinde

jsh71 skrev:
[quote]Kaosangangsteren skrev:
Bent Jensen tar du til thailand for at spise danskmad ???? Det fatter jeg sgu ikke thaimad er noget af det bedste der findes/quote]

Her vil jeg også lige give mit besyv med, for du har fandme ret i det med at spise bl. a. dansk mad i thailand, det fatter jeg simpelhen ikke folk de gør.

Tænk sig at tage til thailand og så spise en eller anden steg med pom fritter, eller hvad der nu bliver serveret.

De 2 gange jeg har prøvet at spise såkaldt dansk mad har jeg været ved at brække mig, og måtte tage et andet sted hen og spise. 1 gang har jeg prøvet at få noget rimeligt god dansk mad, men det var rugbrød det var til at spise som en lille mellemmad på stranden.

HEHE
ja selv thaierne er så underlige, at de tager op og bor i danmark, og spiser thai mad, eller er der igen en forskel, fordi de er thaier GrinGrinGrinGrin

bamsen

HEHE
ja selv thaierne er så underlige, at de tager op og bor i danmark, og spiser thai mad, eller er der igen en forskel, fordi de er thaier

bamsen

Ja bamse de thaier gør mange gange noget mærkeligt noget, Men heldigvis hurra for forskellen GrinGrin

bruno
bastian har du en kilde, hvor du bygger din påstand at der over 5 mil luderbar eller er det bare en skud ?
Kaosangangsteren og jhs71 Hvorfor er det forkret at spise danskmad i Thailand ? Er det også forkret at spise thai mad i Danmark ? eller er i bare ved at fortælle det er dårligt stil ?

http://gj-blog.dk/
Hejsa bruno

Der er vel ikke noget forkert i at spise dansk mad i thailand, men personligt synes jeg det er synd og skam at tage helt til thailand og spise det man kan få meget bedre herhjemme.

h

og inden i har pudset glorien færdig så kan i måske svare på om i er lige så fanatiske over jeres thai pige når hun vælger at spise thaimad her i danmark når det nu kan fåes så meget bedre i thailand???

sabai sabai
Jeg har tit taenkt over hvorfor Thaimad er saa populaert og hvorfor Thailandske spisesteder har saa mange kunder. Det er da ikke kvaliteten som er i top , hverken i Danmark eller Thailand.

Maden er fyldt med det 3 krydderi , sukker . og koed , rejer ,fisk , groensager af tvivlsom oprindelse.

Der findes vel kun 3 forskellige Thailandske retter ..

Khaw phat ...et eller andet
Tom yam ... et eller andet
Grillet ... et eller andet

Nae.. det er stemningen og vejret . Hvis man kunne sidde udendoers i Danmark saa tror jeg en frikadelle smager lige saa godt.

En poelse smager kun godt ved poelsevognen !

Det meste Thaimad er da noget hunde aede !Wink

Hov saa lige traaden var sex turisme...det kunne vaere vi skulle omdoebe den til frikadelle turisme.
Redigeret af sabai sabai d. 27/12-2007 23:08
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Kaosangangsteren
h skrev:

og inden i har pudset glorien færdig så kan i måske svare på om i er lige så fanatiske over jeres thai pige når hun vælger at spise thaimad her i danmark når det nu kan fåes så meget bedre i thailand???

Det fåes jo ligeså godt herhjemme visse råvare bliver bare erstattet af friskedanske ....kender ikke mange thai der gider æde vores mad anyway hvorfor pudse glorie ???

Kaosangangsteren
Kaosangangsteren og jhs71 Hvorfor er det forkret at spise danskmad i Thailand ? Er det også forkret at spise thai mad i Danmark ? eller er i bare ved at fortælle det er dårligt stil ?[/quote]

Det er ej forkert vil bare nødigt selv spise det , ....Min kommentar var et ironisk svar til Bent J skrev, sidste år havde jeg min mor med hele nov. og kan hverken lide RIS ell KYLLING som er det thaimad mest består af så der var vi hyppige gæster i soi denmark bla..Grin

Bent Jensen
Til sabai saba:

Der findes vel kun 3 forskellige Thailandske retter ..

Khaw phat ...et eller andet
Tom yam ... et eller andet
Grillet ... et eller andet

Og gaeng garee gai, som tam og røget plah duk.

Og så skal man sidde og forsøge at spytte kviste, træstumper, blade, rejehaler, fiskeben, osv. ud uden at spytte risen ud samtidig.

Den sædvanlige thailandske fladbundede suppeske er ikke ergonomisk rigtigt udformet og giver brækfornemmelse, når man stikker den i munden.

Bent

xxxx
ha ha jeg kunne nu nok føje et par retter mere til menu,en.. Wink
Men temaet må vist være at går man på lokale spise-huse / privat hjem, så er Thai mad altså ikke den mest spændende oplevelse..

Jeg tror mange oplever det som spændende / godt måske, fordi man kommer her sjældent / ikke ved hvad man spiser og det meste er så krydret at man ikke kan smage hvad retten egentlig består af..
Nyt / spændende = godt..

Khao man gai .. ris - kogt kylling - suppe.
Suppen lavet på vand-Fang-koriander... hvis man er heldig har de brugt lidt af kyllinge suppen. nogen gange er der den traditionelle plastik pose med eddike-chili.... undskyld, men det er da noget juks at byde sig selv. Men det sælger helt utrolig godt..

slubreskovlen.. hæ hæ nej den er sgu ikke til at spise med.. Men mange har nu også de tynde blik skeer..

Der er nu også meget kedelig mad i det Danske køkken, måden det laves på er så nok lidt mere tiltalende... Men meget af det Danske mad jeg laver glider nu ned med stor velbehag af Thaier.
stegt flæsk / frikadeller / flæskesteg / franskbrød / rødkål / rødbeder / medister / leverpostej / kødpølse etc.

Så en blød mellemvej mellem det Danske og Thailandske, så er der mange muligheder.

Det 3. krydderi, det har jeg aldrig fundet ud af hvorfor man propper i maden.. Hvis det er den hvide kemikalie bombe / smags forstærkeren. der tænkes på.
Og så ikke at glemme Knorr, men det er selvfølgelig nemt....

Så til dem som ikke fatter man spiser Dansk mad i Thailand.. tjae jeg holder på man skal spise det man bedst kan lide og da der er meget Dansk mad der smager godt, så spiser jeg også det selvom jeg tilfældigvis opholder mig i Thailand.

hæ hæ det har vist for øvrigt ikke så meget at gøre med titlen på tråden..Wink
men admin har endnu ikke viftet med flaget GrinGrin

mr tirak
Sex turisme der blev til mad snak, her kan jeg give mit bidrag.

Hos os spiser vi 50/50.

Når vi er i Th spiser konen kun Thai, mens jeg spiser begge dele, jeg spiser ikke kun Th mad fordi det meste er i en standard som i Dk for 20 år siden, substral tiden.
Indeholdet i Th råvare af farvestoffer vækstfremmer, smagsforstærker osv, samt dertil ved tilberedning tilsætning af rå mængder Chinisscukker (det treide krydderi) gør at det hvis det var i Dk ville være ulovligt og blive betragtet som sunhedsskadeligt.

Vi driver jo Coffee shop og har derfor adgang til et godt udvalg af impoterede råvare, som jeg nyder med stor fornøjelse, jeg kan intet forkert se i at spise farang mad i Th, ligesom Thaierene spiser deres når de er i europa.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Frank
Jeg fatter ikke at nogen - ud over restauratører og lignende - går op i hvad andre spiser, når de er på ferie. Shock

Velbekomme.

Bent Jensen
Til le-si;

Khao man gai .. ris - kogt kylling - suppe.
Suppen lavet på vand-Fang-koriander... hvis man er heldig har de brugt lidt af kyllinge suppen. nogen gange er der den traditionelle plastik pose med eddike-chili.... undskyld, men det er da noget juks at byde sig selv. Men det sælger helt utrolig godt..

Sjovt at du skulle nævne det. Jeg har opdget en shop med khao man gai i nabolaget og spiser det i øjeblikket næsten hver anden dag. Det smager nogenlunde, hvis man er sulten, og så koster en portion kun 25 baht. Jeg drikker tre kolde små plasticflasker med appelsinsagt til fra en gadeshop, der selv presser. Det koster 10 baht/flaske (det dobbelte længere inde i byen). Men jeg synes, det smager mistænkeligt sødt.

Der er også i mit nabolag en shop med retter fra Sydthailnd, mn jeg synes ikke, jeg kan spise det.

Jeg er aldrig gået så meaget op i, hvad thailænderne putter i maden af mystiske krydderier og farvestoffer Jeg kan bevidne, at moo daeng kun er rødt af samme årsag, som danske røde pølser er røde: tiolsat farvestof.

Det mest danske i mit nabolag er en stand på markedet med suppe med kyllingeben. Man kan købe det hjem i plasticposer til 20 baht/kyllingeben. Det smager nogenlunde, men sælgeren er en sur stodder, så jeg køber det sjældent. Hvis det havde været en charmerende thai pige, ville jeg nok købe det meget oftere.

Når jeg nærmer mig et thailandsk gadekøkken siger ndehaveren, meget ofte til mig
รับรองว่าไม่เผ็ด [raprorng wah mai phet] ) = garanterer for at det ikke er krydret
hvortil jeg altid svarer, at hvis det ikke er krydret, så er det ikke velsmagende.

Med venlig hilsen
Bent Jensen.

Bent Jensen
Til Kaosangangsteren;

Bent Jensen tar du til thailand for at spise danskmad ???? Det fatter jeg sgu ikke thaimad er noget af det bedste der findes...det andet du beskriver fatter jeg godt
Ole

Jeg har været i Thailand et stykke tid. Hvis jeg gpr på restaurant, spiser jeg ikke specielt dansk mad, men jeg spiser europæisk mad, navnlig dansk, svensk, norsk, tysk, østrigsk.og italiensk, undertiden amerikansk (men her kun steaks).

På Kaosan Road kan man vist godt finde rimeligt billig euroæisk mad, men det ligger for langt fra min bopæl. Ellers er det begrænset,, hvad der er af ordentlige restauranter med europæisk mad i Bangkok, og det er for dyrt. I Pattaya er der deriod en mængde udmærkede og - navnlig i lavsæsonen - billige restauranter med europæisk mad. Blandt mine favoritter er Globetrotter og Bierkutsche.

Thailænderne har ikke meget begreb skabt om at lave europæisk mad, men de fremmede restaurationsdrivende i Pattaya har lært deres køkkenperonale kunsten. For nogle måneder så jeg på thai tv,prinsesse Sirindhorn overvære åbningen af en skole på Dusit Thani Hotel i til undervisning i tilberedelse af farang mad.

I Bangkok er der mange KFC'er, McDonald's og Pizza Huts. De besøges i høj grad af thilændere. Desuden kommer der nogle turister, som er for frygtsomme til at spise thai mad. Bortset fra KFC, hvor jeg godt kan spise en fish fingers, en kartoffelmos og en soft ice, bryderjeg mig ikke meget om disse fast food steder. Navnlig McDonald's synes jeg er rædselsfuld.

Hvis jeg kommer i nærheden af thailandsk mad, som er spiseligt, så spiser jeg det for at spare penge. Men som oftest er thailandsk mad noget krims-krams. Thailænderne spiser ikke. De nibber.

Da jeg for mange år siden arbejde på et EU-finanieret Mekong-projekt i Nong Khai, var den thai mad, firmaet tilbød, meget for dårlig, så jeg spiste i huset hos en thailandsk enke. Hun købte en plukket kylling på markedet til 20 baht, klippede den op og rensede den, smurte thai krydderi på stykkrne og ristede dem på en konisk grill. Resten kogte hun suppe på. Jeg spiste det sammen med kogte ris. Det smagte fantastisk. Jeg fik det næsten hver dag. Da jeg rejste derfra, spurgte hun mig, om jeg ikke ville savne hendes mad. Det ville jeg bestemt.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

ubon lynge
Sex turisme mad Khao man gai .. ris - kogt kylling - suppe. thailandsk gadekøkken velsmagende.
Kan ikke se hvad det har med tråden at gøre, ud over nogle bliver sulten efter en omgang sex og velsmagende håber jeg hun er,det er træls hvis den lugter af gammel fiskGrinGrinGrin
Sex turisme ja den er til at grine af den hjemmeside, men jeg tror da også nok der er flere som tager der ned for at få sex og sprut,jeg syntes man høre om det mere og mere. Wink Forsat god weekend
Ubon.

Pibe

Suk Rak Ning
Efter endt sex kan farang godt faa et chok, hvis kvinden siger : DEAR I'M " HIV " Shock 555
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Spring til debat: