Se indlæg
 Udskriv debat
Stor fiasko for dansk politi i Thailand
canis lupus
Startede det her ikke med at handle om en "rocker" der klarede frisag.... endnu en gang...

det tror jeg nok det gjorde...... og dertil vil jeg bare sige, at jeg synes det er ærgerligt at en af disse tøsedrenge endnu engang går fri.

Om det er thai politiets hang til penge eller generel dårlig efterforskning.... det er der jo ikke nogen her, der kan andet end gætte på.

Det er ærgerligt, at tænke på hvor mange narkomaner, fra hele verden, der sidder og rådner op i thailandske fængsler, som blev snuppet i forsøget på at slippe ud af kløerne på netop de tøsedrenge, som her, og desværre med stor dygtighed, har taget røven på politiet igen.
Jeg ville gerne have set en af disse junkier med rygmærke rådne op derinde.
 
bimmelim
Tror nu ikke der er så mange med rygmærker der sidder med nålen i armen.
Dem som er blevet snuppet for at smugle ja de skal bare rådne op i gængslet det kan vi godt blive enige om.
Men er man ikke blevet snuppet med fingrene i kagedåsen så kan man jo ikke blive dømt.
Er det evt. politiet som nogen som tror der har lavet lort i det så den evt. skyldige går delvis fri ja så er det jo ikke kun den "rocker" der har lavet lort i det og skal rådne op i fængslet så skal der nok lidt betjente med derind.
 
www.kgi.dk
Bent Jensen skrev:

Og disse her motorcyklister er mere velorganiserede end politiet?



Det tror jeg såmænd ikke, jeg mener heller ikke at politiet er inkompetente, jeg tror bare at det er lykkedes "disse her motorcykelister" at skjule vitale beviser,og derved har undgået at politiet har fundet frem til sandheden, eller den fulde sandhed...

Det er jo i enhver sag op til anklagemyndigheden at afgøre om bevismaterialet er holdbart i forhold til gældende lovgivning, og HVIS man sigter personer med bevismateriale der viser sig ikke at holde ("disse her motorcykelister" har jo også adgang til et forsvar) så risikerer man, udover sagsomkostninger også at gøre sig erstatnings ansvarlig, med andre ord der kan være en ikke ubetydelig udgift for samfundet i at føre sager der ikke er "vandtætte"...

.
 
bimmelim
Tror nu heller ikke at "rockerne" er mere velorganiserede end politiet.
 
www.kgi.dk
canis lupus
[quote]bimmelim skrev:
Tror nu ikke der er så mange med rygmærker der sidder med nålen i armen.
quote]

Hvordan de indtager tingene er jo uinteressant.... Men det er en kendsgerning at mange af dem er ligeså langt ude, som dem de ynder at slå på.
det er blot lettere at opretholde en facade, når forsyningerne er rigelig store.
For det er føst når forsyningerne slipper op, at "junkien" træder i karakter og det kan tage mange år, at komme dertil.
Det er ikke så mange år siden, at en vis "minister" i et vis "broderkab" måtte sande dette.

De er en flok bøsser på coke i læderbukser, og interessen for motorcykler er sekundær i deres klub.
 
bimmelim
Syntes nu ikke at man kan generalisere som du gør her Canis Lupus.
Ved ikke hvor du har dine oplysninger fra med fred være med det.
Bøsser i læderbukser på coke ??? kald dem hvad du vil Cool
Tror nu nok der er nogle herinde som kender nogen fra det miljø som slet ikke passer på din beskrivelse.
 
www.kgi.dk
canis lupus
Det er jo også derfor, jeg skriver "mange" hvis jeg mente alle ville jeg have skrevet alle.

Det er netop for ikke at generalisere.
 
bimmelim
Du skriver de er en flok bøsser i læderbukser Wink
Du kender måske nogen af bøsserne Cool
 
www.kgi.dk
Bent Jensen
Til Jos_38:

Det er jo i enhver sag op til anklagemyndigheden at afgøre om bevismaterialet er holdbart i forhold til gældende lovgivning,


Hvad du vist mener, det er, at det er op til nklagemyndigheden at afgøre, om bevismaterialet er holdbar nok til at understøtte de rejste sigtelser. I dette her tilfælde havde det danske politi rejst nogle omfattende sigtelser (slået stort brød op), men trods rejser frem og tilbage mellem Danmark og Thailand og tansagninger osv. strakte det fremskaffede bevismaterialet ikke til, så de fleste af af sigtelserne måttr frafaldes, dvs. det danske politi kunne ikke få brødet bagt

]og HVIS man sigter personer med bevismateriale der viser sig ikke at holde ("disse her motorcykelister" har jo også adgang til et forsvar) så risikerer man, udover sagsomkostninger også at gøre sig erstatnings ansvarlig,


Ja, i Danmark, men ikke io Thailand. Man får ikke ertatning for at være under uholdbar anklage i Thaland.

Min opfattelse er, at hvis det thailandske politi ikke samarbejder, er det på grund af sprogvanskeligheder ret håbløst for det danske politi at fremskaffe bevismatertiale til underbygning af anklager, og selv om det thailandske politi samarbejder, kan det være vanskeligtat fp sat materialet op på thai, som er det sprog, der tales i retssalen. i Thailand.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

 
Bent Jensen skrev:
Til Jos_38:

Hvad du vist mener, det er, at det er op til nklagemyndigheden at afgøre, om bevismaterialet er holdbar nok til at understøtte de rejste sigtelser.



Nej - jeg mener det jeg skriver, at du ikke forstår almindeligt dansk og søger at fejlfortolke mine ord er dit problem... Det er i forhold til loven at bevismaterialet bliver bedømt...



Ja, i Danmark, men ikke io Thailand. Man får ikke ertatning for at være under uholdbar anklage i Thaland.

Min opfattelse er, at hvis det thailandske politi ikke samarbejder, er det på grund af sprogvanskeligheder ret håbløst for det danske politi at fremskaffe bevismatertiale til underbygning af anklager, og selv om det thailandske politi samarbejder, kan det være vanskeligtat fp sat materialet op på thai, som er det sprog, der tales i retssalen. i Thailand.

Med venlig hilsen
Bent Jensen



Og hvilken grund skulle der være til at politiet i Thailand ikke samarbejder ??? Selvfølgelig gør de det - det fremgår ikke nogen steder at politiet ikke samarbejdede ???

Det er næppe umuligt at få stort set en hvilken somhelst til at oversætte mellem f.eks. engelsk (som jo er et lidt større sprogområde) og Thai - der er ikke umiddelbart nogen grund til at det absolut SKAL være en dansk talende tolk - de fleste betjente i DK kan jo så udemærket tale engelsk - så det kan ligevel være en engelsk talende tolk i min verden...

Sagen som den er beskrevet i artiklen du henviser til er at beviserne ikke holdt vand... og det har intet med sprog at gøre - det er alene bevisets stilling...

At du så er ret vild med konspirationsteorier omkring den danske ambassade, det Thailandske politi og de danske myndigheder i almindelighed - kan i din udokumenterede form være svært at tage særligt alvorlig...

. (rettet en tastebøf der var betydende)
Redigeret af d. 28/12-2007 21:19
 
huratho
Hej
Bent Jensen. Nu tror jeg at der er noget som du helt har fået i den gale hals.
Det er korekt at Basse blev skudt på åben gade, et mord som konen bestilte. Så høre enigheden op. Det danske politi var til stede i Pattaya.
Basse blev begravet fra Holstebro kirke.
Basse var een af mine bedste venner, så det der med en and, tror jeg nok du må trække tilbage.
Når du søger på EB, så søg på mord i Pattaya.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.
 
Webmaster

http://www.dansk-...eadmore=42

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
bimmelim
Jeg tror at Bent søger tilslutning til at han skal være tolk for den danske ambassade så der ikke sker alle de fejl han her lystigt fortæller om.
Måske han kunne hjælpe med opklaringen af alle de sager der er mod de danske "rockere" i Thailand.
 
www.kgi.dk
Suk Rak Ning
Det havde vaeret paa sin plads, hvis der havde staaet 18 aar og ikke 18 md. !!!
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
sabai sabai
Tilbage til sagen hvor den startede !!

Det var vist ikke lige Dansk-politi der startede sagen. men Thailandsk-politi !! De bad politiet i Danmark om hjælp !

Henviser til nyheden ..


Over 100 politifolk stormede Bandidos hovedkvarter på øen i en storstilet aktion, der var planlagt i samarbejde med bl.a. den danske ambassade i Thailand.

Aktionen skete efter utallige klager fra lokale restauratører og andre, der beskylder Bandidos for at stå bag pengeafpresning og for at tvinge dem til at sælge deres forretninger til dem.

Bandidos mistænkes også for at stå bag hvidvaskning af penge, narkohandel og ulovlig handel med ejendomme.

"Politiet har holdt øje med banden i længere tid", siger politikommissær Piyawat Kingkeow til den lokale avis Bangkok Post.

"I løbet af de seneste to år har de mistænkte gennemført flere end 300 bankforretninger til næsten 80 millioner dollars", siger han.

En anden dansker mistænkes af politiet for at være Koh Samui-bandens egentlige leder. Han opholder sig efter sigende p.t. i Danmark, men det thailandske politi vil anmode om at få ham udleveret til retsforfølgelse i Thailand.

Kilde: Jyllands Posten
Webmaster d. 19/07-2006 klokken 07:57:40 · 5 Kommentar(er) · 954 Fremvisninger


Citat Thailandsk-politi :

"I løbet af de seneste to år har de mistænkte gennemført flere end 300 bankforretninger til næsten 80 millioner dollars




Jamen det er da utroligt at Thailandsk-politi ikke engang kan knalde dem for bare 1 million dollars !!!!!!



80 millioner dollars *5 = 400 milioner KR.!!!


Der må da have været råd til et par pæne "julegaver" til dommeren , politi-chefen , borgmesteren o.s.v. !!!

Alt er muligt i Thailand !! .... Åh de penge... GrinGrin
Redigeret af sabai sabai d. 29/12-2007 03:05
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
sabai sabai
Lidt mere ..


[url]
http://www.dansk-...3#news_672



http://www.dansk-...3#news_672



http://www.dansk-...3#news_672
[/url]
Redigeret af sabai sabai d. 29/12-2007 03:17
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
roald

http://www.bt.dk/.../71228018/
 
Bent Jensen
Til huratho:

Jeg kn kun finde artiklen af 20. november 2004 i B.T., som fremkom lige efter mordet på danskeren i Pattaya. Den rummer ikke mange detaljer. Den anden artikel, som fremkom efter mordets opklaring, kan jeg ikke finde.

Jeg mener bestemt at kunne huske fra den anden artikel, at
. mordet blev opklaret på ganske kort tid af det thailandske politi.
- en fremstående medarbejder kom til pattaya og overrakte blomster til en thailandsk politiofficer i anledning af mordets opklaring.
. der stod intet om, at dansk politi havde været indblandet i sagens efterforskning.
- offerets navn var anfært, men det var ikke Basse, som nok ogsp er et ægenavn.
- det forekommer mig, at der stod, at offeret kom fra en by i det nordjyske.
- der stod intet om, at offeret var markedskræmmer, men der stod vist nok, at offeret var forretningsmand og havde et slagteri i Danmark.

Bent Jensen
 
huratho
Hej Bent Jensen
Ikke for at vade mere i det her.
Mordet var beskrevet i alle DKs aviser og TV
Opklaringen blev først opklaret da det dansk politi kom få dage efter
Ja, det er rigtigt, at Basse var hans kælenavn
Han kom fra Struer og blev begravet fra Holstebro kirke
Måske er en kræmmer også en slags forretnings-mand. Et er sikkert har var ikke ejer af en slagteri, men arbejdede på Struer svineslagteri
Hugo

i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.
 
Bent Jensen
Til Jos_38:

Det er jo i enhver sag op til anklagemyndigheden at afgøre om bevismaterialet er holdbart i forhold til gældende lovgivning,


Jeg vil godt vende tilnage til din ovenstående bemærkning.

Undskyld jeg siger det, men det er noget frygteligt ævl. Der er ikke nogen lovgivning, der siger noget om, hvor godt bevismateriale skal være, for at det er godt nok. Om bevismateriale er godt nok, er noget, dommeren (eller nævningene) afgør i hver enkelt sag.

Hvis den offentlige anklager skønner, at dommeren vil synes, at bevismaterialet ikke er godt nok til at domfælde, så frafalder han den pågældende anklage, fordi han ikke vil være til grin i retten, og siger til politiet, at det må kommem med noget bedre bevismateriale.

En anden grund til, at den offentlige anklager frafalder anklagen, kan, som sabai sabai er inde på, være, at de anklagede har bestukket ham. Det er absolut en mulighed man må tage i betragtning, da dette er Thailand, og anklagen drejedes sig om hvoidvask af et beløb af størrelsesordenen 100 millioner DKK.

Det danske politi vil på grund af sprogvanskeligheder dprligtr kunne foretage sig noget uanset årsagen til, at anklagen blev frafaldet.

Hvis man læserr Gregers Møllers artikel lidt mellem linierne, så må man komme til det resultat, at det danske politi mener, at det thailandske justitsvæsen er korrupt, idet der står, at fiaskoen ventes at få konsekvenser for det fremtidige samarbejde mellem Danmark og Thailand på det politimæssige område. Det danske politi mener tilsyneladende, at det thailandske politi har advaret motorcyklisterne om den forestående ransagning.

Bent Jensen
 
Spring til debat: