Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Førtidspenstion
|
|
| JackH |
Lagt på d. 04/01-2008 14:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Så for nogen tid siden nogle danskere bosat i Phuket, optræde i BT med både foto og navn, samtidig med at de oplyste at de levede det fede frie liv på førtidspension! Et par stykker nævnte også at de havde en c/o adr. i DK for at bevare ret til behandling ved læge og hospital. Temmelig letsindigt, synes jeg, sådan at skilte med sit snyd.. Er man på den "nye" ft-pension er det vel klogest at melde fra i DK, og selv klare sygeforsikring... |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/01-2008 15:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja de dansker som var i bt har hvis ikke lige tænkt over at der måske sad en der kendte til deres pension her i dk, det er da ikke lige sund fornuft at optræde i aviserne når den står på snyd og bedrag med dansk pension. Ja et er temmelig letsindigt af dem.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 04/01-2008 15:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
JH og ubon lynge, i har ret i det er dumt, det de folk har rodet sig ind i med BT... tænk også på alle os som stadig er på arbejdsmarkedet og betaler hvad vi skal i DK. og så sparer op til den årlige ferie. Nu VIL jeg ikke misforståes; men jeg kender til førtidspensionister hvis helbred er bedre end mit.![]() Ole ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/01-2008 16:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
birkedhoj skrev: JH og ubon lynge, i har ret i det er dumt, det de folk har rodet sig ind i med BT... tænk også på alle os som stadig er på arbejdsmarkedet og betaler hvad vi skal i DK. og så sparer op til den årlige ferie. Nu VIL jeg ikke misforståes; men jeg kender til førtidspensionister hvis helbred er bedre end mit. ![]() Ole ![]() Ogsaa psykisk, naar de er alene ??? ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/01-2008 16:40
|
|
Ja Hr.birkedhoj du har ret, der er mange som ikke er syge nok til en pension, men nu kan man jo ikke altid se det på en hvad de fejler, for at de får pension, nu som mig selv der kan du ikke se noget hvis jeg ikke har min arm og skulder stativ på, men så kan du også se det, for så ligger min højre arm 45 grader ud fra kroppen,jeg får pension for skulder og ryg, men vil da heller stadigvæk kunne køre lastbil som jeg har gjordt i 21 år. Men man skal se godt efter på mig for at se der er noget i vejen, tror man skal kende lidt til folk først før man kan bedømme dem, men det er rigtig som du skriver der er mange som har et godt helbred. Jeg gik da også på Reva center i arbejdes prøvning med nogle som bare vil have pension for de ikke gad arbejde, også hade gjordt sig syge, og fået lægerne til at tro på den men den gik ikke for alle de 3 der var, du bliver set godt efter mens man er der, og alt hvad man laver bliver skrevet ned.. Ubon.
![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/01-2008 16:43
|
|
Ja suk det er jo det med man ikke altid kan se det på folk hvad der er i vejen med dem, derfor skrev jeg også man nok skal kende folk lidt før man kan sige noget om dem. Suk flot profil billede du har dig, er det den unge pige i huset ![]() ![]() ![]()
Ubon.
![]() |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 04/01-2008 17:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
birkedhoj skrev: Nu VIL jeg ikke misforståes; men jeg kender til førtidspensionister hvis helbred er bedre end mit. ![]() Ole ![]() jeg tror at du selv beder om at blive misforstået. jeg tror du vil såre mange som på en eller anden måde vil føle sig ramt af den bemærkning. jeg tror som udgangspunkt ikke at førtidspensionister er kommet på pension for at de vil svindle sig til den. langt de fleste har jo haft en lang og sej kamp mod systemet for at opnå denne. endvidrer er dette jo ikke en luksus tilværelse men for de fleste en indkomst til at opretholde en fornuftig tilværelse. med de penge vi har i statskassen i dag er det vel bedre at der smutter en/flere igennem systemet end at der er en/flere som er berettiget der ikke får tilkendt pension. med venlig hilsen kent ps. jeg arbejder også men betaler gladeligt den del af min skat som går til dette formål |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/01-2008 17:30
|
|
on og kent skev.: langt de fleste har jo haft en lang og sej kamp mod systemet for at opnå denne. Ja on og kent det har du ret i det er en lang og opslidene kamp at op nå førtidspension, min kamp begyndte i 2004 den 11-2. Og jeg fik min pension den 1-4-2007 og det var til trods for det var en arbejdesskade og alle de spicial læger jeg har været ved, kun kunne sige at der ikke var andet at gøre end få pension, det offenlige vil jo prøv alt for at slippe for at betale, og ikke nok med man skal slås for at få pension, der er meget mere bagefter med en arbejdesskade, syntes det er for dårligt et system at sådan noget kan trække ud i flere år, alle ved jo at der er penge på spil når man lige med et ikke kan arbejde mere. Og jeg vil da gerne kunne bytte med en anden, også tilbage på arbejdes marked igen.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 04/01-2008 19:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Kent. Hvis du tror jeg sender indlæg her for, at blive misforstået, tager du fejl. Men dette er vel ikke kun et forum for førtidspensionister vel. Og nej suk hvem kender andre når de er alene?? Sendte jo også lidt smileys med ikk' Jeg ønsker ikke at såre nogen overhovedet, raske som syge. Ej heller ønsker jeg at være vidne til snyderi. man kan jo være til grin om ikke andet. Misforstå mig så ret ![]() |
|
|
|
| zarathustra |
Lagt på d. 25/06-2008 21:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
on og kent skrev: birkedhoj skrev: Nu VIL jeg ikke misforståes; men jeg kender til førtidspensionister hvis helbred er bedre end mit. ![]() Ole ![]() jeg tror at du selv beder om at blive misforstået. jeg tror du vil såre mange som på en eller anden måde vil føle sig ramt af den bemærkning. jeg tror som udgangspunkt ikke at førtidspensionister er kommet på pension for at de vil svindle sig til den. langt de fleste har jo haft en lang og sej kamp mod systemet for at opnå denne. endvidrer er dette jo ikke en luksus tilværelse men for de fleste en indkomst til at opretholde en fornuftig tilværelse. med de penge vi har i statskassen i dag er det vel bedre at der smutter en/flere igennem systemet end at der er en/flere som er berettiget der ikke får tilkendt pension. med venlig hilsen kent ps. jeg arbejder også men betaler gladeligt den del af min skat som går til dette formål Når man som jeg skulle kæmpe og kæmpe for at få pensionen, som jeg er fuld berettiget til, så synes jeg det er forkert at (nogle vælger at)fokusere på den promille, der rettelig ikke burde være tildelt pensionen. Jeg havde stævnet kommunen i 2 omgange, om de ikke tildelte mig, hvad min tilstand retteligt berettigede. Og det vidste de. Og kapitulerede klogeligt nok og tildelte. Men det tog helt ufattelige kræfter bare at kæmpe imod dumheden og arrogancen hos kommunen; det er kræfter man ikke har. Husk at leve mens du gør det
|
|
|
|
| zarathustra |
Lagt på d. 25/06-2008 21:11
|
Nuk skrev: Jeg ved med sikkerhed hvordan det var i mit tilfølde. Vi flyttede til TH. for 17 mdr. siden, men inden da, rejste vi til TH. nogle gange i 6mdr. af gangen, og var så i DK. i ca. 3 mdr. Det gjorde jeg i god tro 4 gange. Tilfældigt kom jeg til at tale med min sagsbehandler om at jeg måske ville flytte herud. Hun sagde ,at hvis jeg blev i DK. kunne jeg jo altid få lov til at rejse 3 mdr om året..........og een gang kunne jeg søge om at være væk i 1 år, men det kunne kun tillades 1 gang. Jeg valgte så at flytte adressen herud, men det koster mig ca. 4000 dkr. pr. md., idet mit personlige tillæg ikke udbetales her. Hilsen NUK. Det forstår jeg ikke. Jeg undersøgte området hos DDS for nogen tid siden og via telefonisk samtale blev jeg formidlet, at jeg, dersom jeg ville opretholde mit pensionstillæg i Dk, skulle have danske adresse her i landet med det , dette medfører og samtidigt have ret til at tage ferieophold i udlandet i sammenlagt 6 måneder, fordelt på 2 perioder af 3 måneder (eller 4 og 2 måneders ophold); dog kan man een gang tage ophold i en sammenhængende periode på i alt 6 måneder og derefter gælder reglen om de 2 x 3 mdrs ophold maksimalt om man skal bibeholde pensionstillæg, sygesikring und so weiter. Så jeg går da ud fra, at det er dét, der gælder Husk at leve mens du gør det
|
|
|
|
| zarathustra |
Lagt på d. 25/06-2008 21:45
|
Har jeg forstået det ret, når der kan blive tale om en brøk-folkepension , hvis man i en længere periode fast bor I Thailand. Gælder dette også FP? Husk at leve mens du gør det
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.