Se indlæg
 Udskriv debat
spørgsmål
taleofdk
helge skrev:
Hej Taleofdk.
Jeps,det er uklart skrevet,om alle skal betale. Jeg tager dit ord for det med betalingen. Men vi skal passe på. Regler ændres.
Mvh Helge

Jeg har ikke hørt om at der var nogen der skule betale for at få en attest udstedt, kun ved skilsmisse, der koster det vist 500 kr. så vidt jeg ved, må være dig et svar skyldig der, den der med at hun skal underskrive i Thailand, der var en tråd om det på et tidspunkt, men jeg kan ikke finde lige den Sad men det korte af det lange er, at hun skal ikke skrive under på det attest fra kommunen, man skal udfylde de papir med hendes navn - adresse - fødsels data osv. og så sende eller aflevere den hos sin bopæls kommune derefter får man attesten som man tager med eller sender i en mail til ambassaden, man skal huske at medbringe de originale papir med til Thailand (ambassaden), så laver ambassaden ægteskabs attesten til dig til brug i Thailand og den skal så verificeres af de Thailandske myndigheder, derefter tager man på kommunen (ampur) bliver gift, får oversat ægteskabs parpirene til engelsk, tilbage til ambassaden hvor min kone skulle medbringe hendes pas, fra ambasaden får man så et stempel på at ægteskabet er lovligt eller hvad man kalder det, ambassaden beholder en part, konen får en part og jeg får en part Grin tilbage til DK og ned på kommunen hvor de så skal godkende at ægteskabet er lovligt og vupti men er nu gift i DK også Grin lidt bøvlet forklaring sorry, men det hele er faktisk meget nemt at blive gift i Thailand.

Kan kun give dig ret, det er med at følge med i al den lov jungle der flurere......
Redigeret af taleofdk d. 16/01-2008 23:59

www.holidaysinsiam.com
helge
Hej Taleofdk.
Ja,måske hænger det sådan sammen.
Jeg sidder med attesten foran mig.Du kan jo selv printe den ud(kommuneinformation tror jeg).
Jeg blandede mig kun,fordi at jeg mente du tog fejl.
Jeg har måske bundet min kæreste noget på ærmet. Shhhhhy
Mvh Helge

taleofdk
helge skrev:
Hej Taleofdk.
Ja,måske hænger det sådan sammen.
Jeg sidder med attesten foran mig.Du kan jo selv printe den ud(kommuneinformation tror jeg).
Jeg blandede mig kun,fordi at jeg mente du tog fejl.
Jeg har måske bundet min kæreste noget på ærmet. Shhhhhy
Mvh Helge

Grin men hvis du har bundet din kæreste noget på ærmet er det da til den gode side Grin det er rigtigt man kan printe den attest ud, det gjorde jeg selv, jeg tror alle kommuner har en sådan attest liggende på deres hjemme side.

www.holidaysinsiam.com
taleofdk skrev:

Grin men hvis du har bundet din kæreste noget på ærmet er det da til den gode side Grin det er rigtigt man kan printe den attest ud, det gjorde jeg selv, jeg tror alle kommuner har en sådan attest liggende på deres hjemme side.

Hmmm - og så lige een gang til for prins Knud (jeg kunne jo komme i en situation der gjorde at det var vigtig viden Wink )

1.) udskriv og udfyld skema fra kommunen ???
2.) Send til kommunen
3.) medbring denne (originalen) samt ??? til ambasaden i Thailand
4.) ambasade udfylder en ægteskabs attest

Og endnu er man altså end ikke i nærheden af at være gift, dette er kun en forhåndsgodkendelse - "Ja det er OK I kan gifte Jer hvis det er det I vil" ???

5.) bliv gift
6.) oversæt papir til engelsk
7.) tilbage til ambasade - få stempel i 3 eksemplarer
8.) Aflevere på kommunen i DK

På een eller anden måde lyder det ikke vildt romantisk sat op i punktform Grin

Men... har jeg forstået det korrekt ???
Ad 3. = skilsmissepapir (hvis man har det) - navne på særbørn (hendes og mine ???) - lønsedler (er det både hendes og mine ???)

er der noget jeg enten ikke har fattet, eller har udeladt ???

.

taleofdk
Jos_38 skrev:
taleofdk skrev:

Hmmm - og så lige een gang til for prins Knud (jeg kunne jo komme i en situation der gjorde at det var vigtig viden Wink )

1.) udskriv og udfyld skema fra kommunen ???
2.) Send til kommunen
3.) medbring denne (originalen) samt ??? til ambasaden i Thailand
4.) ambasade udfylder en ægteskabs attest

Og endnu er man altså end ikke i nærheden af at være gift, dette er kun en forhåndsgodkendelse - "Ja det er OK I kan gifte Jer hvis det er det I vil" ???

5.) bliv gift
6.) oversæt papir til engelsk
7.) tilbage til ambasade - få stempel i 3 eksemplarer
8.) Aflevere på kommunen i DK

På een eller anden måde lyder det ikke vildt romantisk sat op i punktform Grin

Men... har jeg forstået det korrekt ???
Ad 3. = skilsmissepapir (hvis man har det) - navne på særbørn (hendes og mine ???) - lønsedler (er det både hendes og mine ???)

er der noget jeg enten ikke har fattet, eller har udeladt ???

.

Jeg vil mene du har fat i den røde tråd her Grin

Mht. børn så skal de oplyses på attesten fra kommunen, lønsedler skal kun være dine, for at sige det kort, det her drejer sig praktisk talt kun om dig som dansk statsborger (indtil i er gift) hun verificere hendes ting på kommunen (amphur) som så ryger tilbage til ambassaden på de ægteskabs papir i har med til verificering på ambasaden som skal bruges til kommunen til DK for at man er gift i dk også ha ha syntes det lyder fjollet når man skal beskrive det Grin

Efter ambassaden har lavet den attest skal man lige en tur forbi de Thailandske myndigheder for at få den legaliseret i Thailand, ( Legalisation Department of Consular Affairs Ministry of Foreign Affairs
) derefter er man klar til at tage på kommunen (amphur)

Fra ambassdens hjemmeside
INDGÅELSE AF ÆGTESKAB I THAILAND
Giftermål i Thailand skal indgås på et lokalt distriktskontor "amphur", hvilket svarer til et dansk rådhus.
En vielse i en kirke, en moské eller i hjemmet ved en munkeceremoni er ikke retsgyldig i Thailand og dermed heller ikke i Danmark.

For at en dansk statsborger kan indgå ægteskab i Thailand, kræver de thailandske myndigheder, at ambassaden udsteder en attest på engelsk og thai, der bekræfter den danske statsborgers navn, nationalitet, pasnummer, udstedende pasmyndighed, adresse i Danmark, stilling og indtægt, navn og alder på børn fra tidligere forhold, samt at vedkommende er ugift. Desuden opgives navne og adresser på 2 referencer (kontaktpersoner) i Danmark, som ikke må være familiemedlemmer.

---

Ønsker du at indgå ægteskab i Thailand, skal du derfor:

A. udfylde Oplysningsskemaet til indgåelse af ægteskab i Thailand.

B. henvende dig på ambassaden medbringende følgende originale dokumenter sammen med Oplysningsskemaet eller sende dem til os pr. brev:

Pas
Ægteskabsattest, udstedt af din (seneste – hvis du er udlandsdansker) hjemkommune i Danmark*
Dåbsattest
Sygesikringsbevis eller andet bevis for nuværende adresse
Lønseddel (den seneste) eller anden lignende dokumentation for indkomst, f.eks. i form af pensionsmeddelelse eller evt. årsopgørelse. Hvis du er bosiddende i Thailand og uden arbejde, skal vi se din bankbog.
Dokumentation for navn og adresse på arbejdsgiver samt titel, hvis du har arbejde.
Navne og adresser på to personer, som du kender (referencer) i Danmark, og der må ikke være tale om familiemedlemmer.
Skilsmisseattest hvis du er fraskilt
Dødsattest hvis du er enke/enkemand
Navn og fødselsdato for eventuelle børn under 18 år – medbring hvis muligt kopi af børnenes fødselsattest.
Du bedes informere ambassaden om, hvorvidt du selv afhenter attesten eller om den skal sendes retur pr. brev med faktura.

Såfremt papirerne bliver fremsendt pr. brev, men attesten afhentes personligt, kan originaler fremvises ved afhentning af attesten.

Attesten kan normalt udstedes indenfor 3-4 arbejdsdage.

Der skal betales et gebyr for udstedelse af attesten og for oversættelse af evt. skilsmisseattest, jf. Konsulære service gebyrer. Ambassaden tager kun imod thailandske baht.

*For at få udstedt en "Ægteskabsattest", printes Ægteskabserklæringen (PDF) ud (findes også på din hjemkommunes webside), udfyldes og underskrives af dig og din tilkommende ægtefælle. De i vejledningen nævnte bilag vedlægges og indsendes pr. post til din seneste hjemkommune.
Husk at oplyse kommunen den adresse, hvortil du ønsker "Ægteskabsattesten" fremsendt !

2. Ambassadens attest skal efterfølgende legaliseres i det thailandske udenrigsministerium, hvilket mod betaling af et ekspresgebyr kan gøres på 2 timer, forudsat at dokumenterne indleveres inden middag.

Ministeriets adresse er:

Legalisation Department of Consular Affairs Ministry of Foreign Affairs
Chaeng Wattana Road
(tæt ved Communications Authority of Thailand)
Bangkok
Tlf.: 02 575-1056/58
Fax: 02 575 1054

Ambassaden kan ikke bistå med at få attesten legaliseret i det thailandske udenrigsministerium.

3. Herefter kan du blive gift på et hvilket som helst distriktskontor "amphur". Ambassaden plejer dog at anbefale, at man bliver gift i Bangkok, eller i de større byer, da rådhusene her er bekendt med ambassadens attester. Der skal ikke bestilles tid i forvejen. Der vil blive opkrævet et mindre gebyr i forbindelse med registreringen af ægteskabet på distriktskontoret, hvor du i øvrigt også skal påregne, at de to vidner, der skal være til stede ved registreringen af ægteskabet, skal have et mindre honorar.

Distriktskontoret nærmest ambassaden er:

Yannawa District Office
209/1 Naradhiwat Ratchanakharin 28 Road
(bag TESCO Lotus)
Chongnonsi Sub-district, Yannawa District
Bangkok 10120
Tel: 02 681 5482

Bangrak District
(overfor Bangrak politistationen)
5 Naret Road
Si Praya Sub-district, Bangrak District
Bangkok 10500
Tel: 02 236 1399

4. Efter hjemkomsten til Danmark skal du huske at indberette din ændrede civilstand til Folkeregisteret i din bopælskommune. Det forudsætter at din thailandske vielsesattest er oversat til engelsk og at oversættelsen efterfølgende er stemplet af ambassaden.

Ambassaden understreger, at det ikke er nødvendigt for sagsbehandlingen at hyre et thailandsk ægteskabsbureau eller en thailandsk advokat.

Redigeret af taleofdk d. 17/01-2008 00:43

www.holidaysinsiam.com
helge
Hej Taleofdk.
Burde man ikke anbefale,at en ægtepagt overvejes?
Mvh Helge

taleofdk
helge skrev:
Hej Taleofdk.
Burde man ikke anbefale,at en ægtepagt overvejes?
Mvh Helge

Personligt er der ingen ægtepagt mellem konen og mig selv, men selvfølgelig er det da noget man skal overveje.

www.holidaysinsiam.com
Davs

Ja hvis man har firma/eget hus/sommerhus eller andet som er mange penge værd,så ville det da være dumt ikke at lave en ægtepagt.

bamsen

taleofdk
helge skrev:
Desuden koster det 500 kroner.
Mvh Helge

Fandt lige dette her fra kommunens hjemme side, hvis man bor i udlandet og skal have en attest koster det 500 kr ellers er den gratis.

Bor du/I i udlandet, og ønsker at blive gift i udlandet
Hvis du/I bor i udlandet og ønsker en ægteskabsattest til vielse i udlandet, skal du/I udfylde en ægteskabserklæring.
I skal aflevere til den kommune, du/I er rejst ud fra. I skal aflevere jeres dåbsattest, hvis I er født før 1.1.1960. Hvis du/I er født i Sønderjylland, skal du/I altid aflevere en fødselsattest.

Hvis du/I er skilt, og dette er registreret i Folkeregistret, kræves der ikke yderligere dokumentation.

Herefter kan kommunen udstede en ægteskabsattest.
Ægteskabsattesten koster 500,00 kr.

www.holidaysinsiam.com
Spring til debat: