Se indlæg
 Udskriv debat
Jo! Der er meget negativ omtale om Thai!
falang yao
jorn skrev:
Jeg takker for alle de paene kommentare til maade til min maade at skrive paa! En saerlig Tak til Falang yao! SmileSmileSmile
Nu gør du mig "flov",men alligevel jeg også takker og bukker.

Men det gjorde det klart for mig, at selv med de bedste hensigter og en serioes debat, saa kan jeg ikke aendre paa den negative omtale af Thailaendere. Det vil blive saboterret af de personer der har mest for brug en holdningsbearbejdning!Angry


Hej Jorn,

Det kan du måske "illustrerer" med at den "lyserød sky" som vi alle ønsker at "svæve på" er næsten USYNLIGT(men den er der), hvor til gengæld den "sort regnfyldt sky" er til at få øje på og den overskygger alt ,selv om det er måske kun en enkelt byg.

C.U. in Thailand .

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 16/02-2005 21:34
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk
 
surin
AEEEEEEEEEEEE Wink

er der en her der ikke forstår alm sort dansk humorShockGrinGrin
 
oleskyum
surin skrev:
AEEEEEEEEEEEE Wink

er der en her der ikke forstår alm sort dansk humorShockGrinGrin

Ja. Hvor passer den til tråden?



Nu har jeg læst tråden igennem, og kan finde nogle rigtig gode og rammende tiltag, til forståelse af Dansk/Thai ægteskaber.
Jorn har skrevet det fantastisk godt, men er det forstået?

Desværre ser det ud som om har allerede opgiver, det mener jeg er synd og skam, for det er sjældent vi ser den form for indlæg.

Jeg vil derfor opfordre Jorn til, engang imellem, at sende nogle lignende guldkorn ind på siden her, det var opløftende.
 
clydehaumann
Jeg kan godt forstaa du paa siv vis ikke har lyst til at spilde tid paa denne side. Jeg har selv haft det paa samme maade flere gange, men staar du af nu faar du ikke det igennem som du gerne vil. Der er mange der er paa boelgelaengde med dig eg er enige i at det er paa tide at noget bliver gjort for at stoppe den megen negative omtale af Thailand og Thaier her paa siden. Nogen opfatter det som om at man siger nej til kritik af Thaier og Thailand, men saadant er det ikke. Jeg tror desverre problemet er at mange opfatter Patpong og Pataya som Thailang og de man kan moede det som Thaierne, men det er jo kun en meget lille del af hele billedet. Selv om det nok er et stort billede her paa siden. Undskyld hvis jeg har stoedt nogen.
Noget andet er at hver eneste gang en serios debat er startet kommer der nogle efter min mening helt ved siden af bemerkninger der intet har med debatten at goere. Jeg forstaar det ikke.
Kom tilbage Jorn. Der er brug for din slags for at faa en fornuftig debat igang saa kendskabet til Thailand od Thaier kan blive udbredet, Ogsaa det andet Thailand hvor forhold mellem mennesker er andet end penge. Det findes. Jeg ved det. Jeg lever i det.
Clyde
 
http://thaidanishservice.com
surin
oleskyum skrev:
surin skrev:
AEEEEEEEEEEEE Wink

er der en her der ikke forstår alm sort dansk humorShockGrinGrin

Ja. Hvor passer den til tråden?



Nu har jeg læst tråden igennem, og kan finde nogle rigtig gode og rammende tiltag, til forståelse af Dansk/Thai ægteskaber.
Jorn har skrevet det fantastisk godt, men er det forstået?

Desværre ser det ud som om har allerede opgiver, det mener jeg er synd og skam, for det er sjældent vi ser den form for indlæg.

Jeg vil derfor opfordre Jorn til, engang imellem, at sende nogle lignende guldkorn ind på siden her, det var opløftende.


det var et svar på den her fra jorn

Til slut: Det var synd at i alle tre skulle koere jeres personkrig ind i debatten! Men det gjorde det klart for mig, at selv med de bedste hensigter og en serioes debat, saa kan jeg ikke aendre paa den negative omtale af Thailaendere. Det vil blive saboterret af de personer der har mest for brug en holdningsbearbejdning!

det var bare bamse og min måde at inorere jagers provo holdning til alt hvad der er højre for enhedslistenGrin
synd at jorn ikke kan tåle mosten jeg er sikker på at han var god for en diskution engangGrin
 
surin
clydehaumann skrev:
Jeg kan godt forstaa du paa siv vis ikke har lyst til at spilde tid paa denne side. Jeg har selv haft det paa samme maade flere gange, men staar du af nu faar du ikke det igennem som du gerne vil. Der er mange der er paa boelgelaengde med dig eg er enige i at det er paa tide at noget bliver gjort for at stoppe den megen negative omtale af Thailand og Thaier her paa siden. Nogen opfatter det som om at man siger nej til kritik af Thaier og Thailand, men saadant er det ikke. Jeg tror desverre problemet er at mange opfatter Patpong og Pataya som Thailang og de man kan moede det som Thaierne, men det er jo kun en meget lille del af hele billedet. Selv om det nok er et stort billede her paa siden. Undskyld hvis jeg har stoedt nogen.
Noget andet er at hver eneste gang en serios debat er startet kommer der nogle efter min mening helt ved siden af bemerkninger der intet har med debatten at goere. Jeg forstaar det ikke.
Kom tilbage Jorn. Der er brug for din slags for at faa en fornuftig debat igang saa kendskabet til Thailand od Thaier kan blive udbredet, Ogsaa det andet Thailand hvor forhold mellem mennesker er andet end penge. Det findes. Jeg ved det. Jeg lever i det.
Clyde


ja det ville da være synd hvis i stopper hvem skal vi andre så forsøge at vise hvordan man passer på sig selv i et dansk thai ægteskab WinkWinkGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin
 
clydehaumann
Bare roligt. Jeg loeber ingen vejne saa mangler du en at vaere sur paa saa versaagod. Du behoever nu ikke laere mig at passe paa mig selv det kan jeg godt selv og jeg kan ogsaa p[asse paa min kone. Det troede jeg egentlig et aegteskab var omm, at passe paa hinanden.
Clyde
 
http://thaidanishservice.com
surin
clydehaumann skrev:
Bare roligt. Jeg loeber ingen vejne saa mangler du en at vaere sur paa saa versaagod. Du behoever nu ikke laere mig at passe paa mig selv det kan jeg godt selv og jeg kan ogsaa p[asse paa min kone. Det troede jeg egentlig et aegteskab var omm, at passe paa hinanden.
Clyde


bare rolig clyde livet er for kort til gå rundt og være sur
og jeg kunne ikke drømme om at forsøge at lære dig noget og hvis jeg forsøgte så ville det jo ikke nytte alligevel Grin for du er jo lige så overbevist som jeg selv Wink

og du har ret et ægteskab handler om at beskytte og passe hinanden
ikke at bedrage snyde lyve for hinandenSmile
 
John
Hejsa

Jeg vil nu give Jorn, Ole og Clyde ret.

Vi kunne allesammen godt trænge til at få udvidet vores horisont. Når vi taler om Thailand ender vi næsten altid med at diskutere dårlige Thaier.
Og de sidste mange gange der er nogen der har taget emnet op er det endt i L... & lagkage. Lad os nu få en seriøs debat!!

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
jager
jeg mener da ikke jeg på noget tidspunkt i mit indlæg i denne tråd har skrevet et eneste dårligt ord om thai'er, jeg stak vist kun lidt til surin, som nu pastår han er i så god form at han kan klare en strækmars. ja jeg kunne lige forestille mig ham og bamsen i deres små spejderuniformer GGG.

jeg syntes det er synd du har forladt os men at jeg lige stikker lidt til surin i et svar på dit indlæg har intet med dig at gøre, og jeg vil nok flere gange stikke til ham, jeg har også en lille fornæmmelse at han nyder at blive stukket, jeg har det fint med at han stikker tilbage.


jager
 
jorn
Bare kom an! velkommen i den verbale boksering! Bare skyd loes, men forvent at Jeg slaar igen!ShockGrin

Jeg stod af en debat i forhold til mit indlaeg! Et indlaeg der nok var lidt for interlektuelt!ShockShock

Mit indlaeg var et forsigtig forsoeg paa at provokere. Som ny debartoer paa Dansk-Thai.dk Ville jeg ikke ligge ud med at, Kalde folk for "En flok facitiske drengeroeve i spejder uniformer", der burde saette sig foran spejlet og kigge paa sig selv, foer man gik ud med sine negative holdninger til alle Thai-laendere. Holdninger der kommer af at man taenker mere med pikken end med hovedet!ShockShockShockShockGrin Men det er aabenbart saadan i vil ha' den! Fint nok med mig!WinkWinkWink

Maaske var Hilters forfoelgelse af joeder, begrundet i at en Joedisk kvinde engang tog roeven paa ham???? ShockShockCool

Jeg kender ikke jer personligt og i kender ikke mig! Men jeg elsker sort humor! Kalde folk for facits og sende en kampvogn ind i krigen, det er maaske morsomt for de indvidet, men det ikke sort humor. Jeg ser det som et udtrykfor at man ikke har noget fornuftigt at sige og at man roevkeder sig!GrinGrinGrin

Bare skydloes, Jeg er paa!CoolCool Jorn
“Music is the only language I whirly understand"
 
jens
Hej Jorn
Jeg er næsten overbevist om at den bog du har haft hed Thaiways og er skrvet af en tidligere BBC journalist Dennis segaller.
Vi var i april i Hua Hin og der stod den i en bogbyttereol på hotellet, og jeg kunne næsten ikke slippe den igen da den meget levende beskriver hans møde med Thaikulturen.
De beskriver virkelig indgående hans møde med den thailandske kultur og måde at leve på se dette link
http://www.haseka...books2.htm

De findes på de danske biblioteker og iganske få eksemplarer på amazon.
MVH
Jens
 
Davser jorn
Ja jeg syntes da selv det var sjovt da jeg lige fandt den kampvogn og satte den ind.
Jeghar fået det sted med en masse sjove ting som jeg vil bruge og sætte ind her, fordi jeg kan li at ha det sjovt og hygger mig med det
Det er nok det lille barn ,i mig som ikke blev brugt som barn
Men okay du kan ikke li at man har det sjovt, men det er jo op til dig
Hyg dig alligevel
bamsen
Ps jeg kan ikke tænke med pikken , da jeg kun har en tissemand

beam me up [img]http://www.langkawi.dk/l34.gif[/img] is not a valid Image. and take me to thailand
 
jager
hej bamse

kan man ikke få den lille smiley i spejder uniform

jager
 
oleskyum
Her er noget der ligner.

[img]http://www.langkawi.dk/a1069.gif[/img] is not a valid Image.
 
clydehaumann
Jeg ved ikke hvad der taenkes med hvis der taenkes. Jeg tror snarere at der er holk der bruger denne side som et underholdnings indslag . Jeg ser denne side som et serioest forum hvor kaendskabet til Thailand kan blive uddybet til gavn for baade Thaier og Danske, og det forstaar jeg at du ogsa goer. Du har nok allerede fundet uf af at der er deltagere i debatterne her paa siden der ar af den mening at det er om at have saa mange indslag som muligt og at svare paa alle andres indslag, uanset om der er noget at sige eller ej. Maaske er sidens navn lidt misvisende. Jeg ser ikke den store interesse for Thailand, men derimod en meget stor interesse for Thailandske kvinder og om hvordan de kan opnaaes for mindst mulig pris.
Betal ikke mere end x antal kroner i medgift. Lad laere med at hjelpe familien dersom det kan undgaaes.Er nogen familien syge saa bed om en laegeerklaering oversat til Engelsk inden i hjelper. Husk din kone var ludder da du fandt hende saa det er hun nok ogsaa lidt idag. Hun skal sgu vaere glad for at hun kan komme tildet rige Danmark og vaske trapper, der er ikke alle der faar den mulighed. Det er hvad der naesten dagligt kan laeses her paa siden.
Jeg er glad for at du vil vaere med til at aendre paa denne tilstand og jeg beder alle der er enige om at tilkendegive dette. Lad os faa en ordentlig debat der ikke bliver oedelagt af dumme vittigheder og bemerkninger.
Til de der ikke er enige. Kom med argumenter for hvorfor i ikke er enige
saaledes at det bliver en debat der er noget koed paa.
Clyde
 
http://thaidanishservice.com
surin
jorn skrev:
Bare kom an! velkommen i den verbale boksering! Bare skyd loes, men forvent at Jeg slaar igen!ShockGrin

Jeg stod af en debat i forhold til mit indlaeg! Et indlaeg der nok var lidt for interlektuelt!ShockShock

Mit indlaeg var et forsigtig forsoeg paa at provokere. Som ny debartoer paa Dansk-Thai.dk Ville jeg ikke ligge ud med at, Kalde folk for "En flok facitiske drengeroeve i spejder uniformer", der burde saette sig foran spejlet og kigge paa sig selv, foer man gik ud med sine negative holdninger til alle Thai-laendere. Holdninger der kommer af at man taenker mere med pikken end med hovedet!ShockShockShockShockGrin Men det er aabenbart saadan i vil ha' den! Fint nok med mig!WinkWinkWink

Maaske var Hilters forfoelgelse af joeder, begrundet i at en Joedisk kvinde engang tog roeven paa ham???? ShockShockCool

Jeg kender ikke jer personligt og i kender ikke mig! Men jeg elsker sort humor! Kalde folk for facits og sende en kampvogn ind i krigen, det er maaske morsomt for de indvidet, men det ikke sort humor. Jeg ser det som et udtrykfor at man ikke har noget fornuftigt at sige og at man roevkeder sig!GrinGrinGrin

Bare skydloes, Jeg er paa!CoolCool Jorn


ja hvad er så bedst(spørg ikke mig ) fasister i spejderuniform eller gamle impotente mænd der lader som om de har et godt ægteskab tiltrods for at konen spiller dem fra hus og hjem når hun ikke er ude med fremmede mænd????Shock
 
surin
clydehaumann skrev:
Jeg ved ikke hvad der taenkes med hvis der taenkes. Jeg tror snarere at der er holk der bruger denne side som et underholdnings indslag . Jeg ser denne side som et serioest forum hvor kaendskabet til Thailand kan blive uddybet til gavn for baade Thaier og Danske, og det forstaar jeg at du ogsa goer. Du har nok allerede fundet uf af at der er deltagere i debatterne her paa siden der ar af den mening at det er om at have saa mange indslag som muligt og at svare paa alle andres indslag, uanset om der er noget at sige eller ej. Maaske er sidens navn lidt misvisende. Jeg ser ikke den store interesse for Thailand, men derimod en meget stor interesse for Thailandske kvinder og om hvordan de kan opnaaes for mindst mulig pris.
Betal ikke mere end x antal kroner i medgift. Lad laere med at hjelpe familien dersom det kan undgaaes.Er nogen familien syge saa bed om en laegeerklaering oversat til Engelsk inden i hjelper. Husk din kone var ludder da du fandt hende saa det er hun nok ogsaa lidt idag. Hun skal sgu vaere glad for at hun kan komme tildet rige Danmark og vaske trapper, der er ikke alle der faar den mulighed. Det er hvad der naesten dagligt kan laeses her paa siden.
Jeg er glad for at du vil vaere med til at aendre paa denne tilstand og jeg beder alle der er enige om at tilkendegive dette. Lad os faa en ordentlig debat der ikke bliver oedelagt af dumme vittigheder og bemerkninger.
Til de der ikke er enige. Kom med argumenter for hvorfor i ikke er enige
saaledes at det bliver en debat der er noget koed paa.
Clyde



hvad er det lige at der går dig på med antal indlæg er du misundlig eller? det er da fuldstændig ligegyldig men hvis det går dig på så må du da gerne bede kim om at sætte min til 0 igen

og ja siden bruges da som underholdning det er jo altid rart at blive underholdt og så samtidigt lære lidt men du vil vel hellere have en tør info side støvsuget for alt andet end det du vil læse og veg den der vover at skrive lidt om hvad der i virkeligheden forgår i mange dansk thai ægteskaber
og hvad er der galt i vores interesse for thai piger de fleste af os dig incl. er jo thai gift og vores diskutioner ang medgift,lægeregninger og skolepenge har aldrig handlet om at få det billigst muligt det har været en sammenligning af hvad folk har betalt så alle andre kan danne sig et indtryk på hvad der er normalen

en debat uden dumme vittigheder og bemærkninger og hvem er smagsdommer dig? jeg har da tænkt mig at fortsætte med advarsler, vittigheder og en gange imellem fjolerier (nogen skal jo lege lidt med bamsefar) men måske skulle du sætte dig ud på toiletet og debatter med dig selv så er du vel tilfreds med resultatet og får kun det frem du vil høre

Surin er død længe leve Surin (så går der da lidt inden talet ved mit navn genere dig igenWink)
 
John
Hejsa

Clyde og Jorn jeg er stort set enig med jer.
Men jeg mener der også skal være plads til humor i debatten.

Men når jeg så ser Surins 2 geniale indlæg herover, så vælger jeg at holde en lav profil !!!!!

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
h
for mig at se er begge sider lige gode til at kaste mudder
men det var da en god ide at de der så ofte beder om en ordentlig debat selv starter med at efterleve det
 
Spring til debat: