Se indlæg
 Udskriv debat
Mobilfud på Bangkok-ambasaden
Jake
Det var da en absurd debat! Som det nævnes i tråden, har de fleste offentlige kontorer forbudt mobilsnak.
Hilsen Jake
(Iøvrigt "rigtig" statsautoriseret tolk og translatør - det er åbenbart også en emne, der debatteres livligt her på sitet Wink )

jpo
til bent.
for det første synes jeg du staver meget dårligt, der er stavefejl i alle dine indlæg, jeg er selv ordblind, men staver bedre end dig,og jeg er ikke tolk, jeg tror hvis man skal bruge mobilen på den danske ambassade, jamen så går man vel bare ud og ringer,så kan man også få en smøg, så hvad problemet er kan jeg ikke se,
måske er det kun for at starte en debat fra din side.
alt lige synes jeg ikke det er et problem.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
paulsenp
Bent Jensen skrev:

Paulsenp skrev:
Nu er der jo tale om den danske ambassade, og der er masser af danske offentlige institutioner der frabeder sig uvedkommende mobilsnak.

Som for eksempel hvilke?

Bare 2 eksempler hvor det ikke er hensynet til følsomt udstyr, der kan begrunde et forbud:
Københavns Retshjælp og Bagsværd Fysioterapi. Og ja, jeg ved godt at sidstnævnte er en privat virksomhed, men det viser bare, at også private kan finde det generende med uvedkommende mobilsnak.

Skulle det vise sig nødvendigt, f.eks. på den danske ambassade i Thailand, at tilkalde assistance udefra, kan man sikkert også få tilladelse til at foretage et opkald, hvis man beder om det.

Det står der ikke noget om.

Nej måske ikke, men det koster intet at spørge.

Man kan komme langt med lidt høflighed

...

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Peter

bimmelim
Damn håber at Bent snart kommer med et svar for jeg er ved at dø af bare spænding Wink

www.kgi.dk
prasat
jeg tror ikke det er fordi de er bange for at man skulle ringe efter en anden tolk eller oversætter end de anbefaler på ambasaden, for så havde man skaffet det inden man gik ind på ambasaden. hvem render lige rundt med en tolks telefonnummer i lommen for lige at kunne ringe hvis man var i tvivl.
de har sikkert noget udstyr på ambasaden der kan blive forstyret af mobilen lige som man har på hospitaler og i flyvemaskiner.

prasat

Chatten
tror bare det er for at slippe for 10 thai piger som sidder og snakker i telefon imens de venter på deres tur. alle snakker højere end den ved siden af for at kunne høre hvad der blev sagt. min kone hentede sit visa sidsta måned, hun så godt det der forbud på døren. og da jeg ringede imens hun ventede der, tog hun telefonen derinde og gik straks udenfor for at snakke med mig. vel egentligt normal adfærd?
jeg snakker heller ikke i telefon i s-tog eller vis jeg sidder til en middag

Bent Jensen

bimmelim skrev
Damn håber at Bent snart kommer med et svar for jeg er ved at dø af Jare spænding

Jamen det er også en yderst bemærkelsesværdig sag. De kører helt på frihjul på ambassaden i forhold til sædvanlie principper i dansk forvaltningsret. Har man nogensinde hørt om, at Teknisk Forvaltning på rådhuset uden videre forklaring kasserer en bygherres tegninger og beregninger til et højhus for derpå at give ham en seddel med telefonnummeret på en arkitekt, som medarbejderne i Teknisk Forvaltning foreslår til at lave tegningerne og bergninen? Prøv at læse følgende:

j
prsat skrev;
Jeg tror ikke det er fordi de er bange for at man skulle ringe efter en anden tolk eller oversætter end de anbefaler på ambasaden,

Prøv derpå at overveje, om det er fordi de er bange for, at man skulle ringe efter den oversætter, de anbefaler på abassaden, og hvorfor.

laze skrev:
min kone hentede sit visa sidsta måned, hun så godt det der forbud på døren.

Mange tak. Endelig fik jeg svar på spørgsmål (1).

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Davs bent

Du havde jo selv set det skilt
så hvorfor skulle du ha bekræftet, at det
skilt var der.
Var du selv i tvivl om hvad du så.

bamsen

jpo
det er måske fordi bent læser lige så dårligt som han staver,
va skal man sige til bent bla-bla, eller han går måske og keder sig,
da man vel ikke kan bruge en oversætter og tolk, der ikke kan stave.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Berg
Kan vi ikke bare lade denne tråd dø en stille død, manden kommer tilsyneladende ikke så meget ud, og føler derfor nød til at bruge sin tid på at fylde os med ubruelig paratviden.

Kom ind i kampen mester, for det virker som om du har seriøst brug for det.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Suk Rak Ning
Kaere traad.

R.I.P.

[img]http://www.gifgif.dk/Gys/img69.gif[/img] is not a valid Image.

Redigeret af Suk Rak Ning d. 23/01-2008 08:56
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

nicefarang
Prøv derpå at overveje, om det er fordi de er bange for, at man skulle ringe efter den oversætter, de anbefaler på abassaden, og hvorfor.

Er det fordi oversætteren tger billigere priser hvis det ikke er gennem ambassaden ?
Eller fordi at oversætteren måske slet ikke findes og ambasaden bruger nogle billigere.

eller er det hele et led i en større konspiration mod stakkels Bent Jensen ?

nicefarang
nicefarang skrev:

Er det fordi oversætteren tger billigere priser hvis det ikke er gennem ambassaden ?
Eller fordi at oversætteren måske slet ikke findes og ambasaden bruger nogle der er billigere (og tjener på det).

Bent Jensen

bamsen skrev:
Du havde jo selv set det skilt
så hvorfor skulle du ha bekræftet, at det
skilt var der.
Var du selv i tvivl om hvad du så.

Fordi jeg kunne risikere, at ambssadepersonalet ville nedtage skiltet for at fjerne bevismateriale og dernæst påstå, at skiltet aldrig havde været der. Så ville det have været min påstand alene mod ambassadepersonalets, hvilket ikke ville have været godt nok for mig.

En lignende uoverensstemmelse foreligger der vist nok mellem mig og ambassaden med hensyn til en tekst om oversættelse, ambassaden har haft publiceret vel gennem et års tid på sin website men om den nu, efter hvad jeg har forstået på en ledende ambassademedarbejder, påstår aldrig at have publiceret. Ellers har jeg misforstået ambassademedarbejderen. Internettet er desværre ikke dokumentægte. Måske må jeg også her bede gruppens medlemmer være vidner.

Berg skrev:
Kom ind i kampen mester, for det virker som om du har seriøst brug for det.

Jeg kan oplyse, at min klage til Udenrigsninisteriet afgår om få dage. Når udenrigsministeriet har dummet sig, vil jeg videresende den til Folketingets ombudsmand. I skal nok få besked.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Bent Jensen
¨
nicefarang skrev:
Eller fordi at oversætteren måske slet ikke findes og ambasaden bruger nogle billigere.

Ikke forstået. Du må gerne svare på mine spørgsmål (1) og (2).

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Bent Jensen

jpo skrev:
det er måske fordi bent læser lige så dårligt som han staver,
va skal man sige til bent bla-bla, eller han går måske og keder sig,
da man vel ikke kan bruge en oversætter og tolk, der ikke kan stave.

Du behøver kun at besvare mine spørgsmål (1) og (2). Det drejer sig i første række om forbud mod mobiltelefonopkald i ambassadens ekspedition.

Det staves for resten hvad og ikke va.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

pdrhan
Nå...nu kan der vidst ikke koges mere suppe på den tråd her....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Webmaster
Bent Jensen skrev:
Fordi jeg kunne risikere, at ambssadepersonalet ville nedtage skiltet for at fjerne bevismateriale og dernæst påstå, at skiltet aldrig havde været der. Så ville det have været min påstand alene mod ambassadepersonalets, hvilket ikke ville have været godt nok for mig.

En lignende uoverensstemmelse foreligger der vist nok mellem mig og ambassaden med hensyn til en tekst om oversættelse, ambassaden har haft publiceret vel gennem et års tid på sin website men om den nu, efter hvad jeg har forstået på en ledende ambassademedarbejder, påstår aldrig at have publiceret. Ellers har jeg misforstået ambassademedarbejderen. Internettet er desværre ikke dokumentægte. Måske må jeg også her bede gruppens medlemmer være vidner.

Bent, tag et lille kig på følgende link:

http://web.archiv....um.dk/da/

Og hvis det er den side hvor de angiver hvad det koster at få oversat én side du søger, så er linket:

http://web.archiv...cegebyrer/

Redigeret af Webmaster d. 23/01-2008 12:15
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Rasmus
Skulle vi ikke her på Dansk-Thai indføre månedens Klaphat.
Den skal uddeles til den som har gjort sig mest bemærket!
Nogen forslag?
i216.photobucket.com/albums/cc26/rasmus_05/Klaphat.jpg

2182
Til Bent Jensen!
Don't ask what your embassy can do for you! Ask what you can do for your embassy!Shock
Skal vi så slutte denne 'gættekonkurrence' og håbe at der ikke kommer flere af den slags tåbeligheder!?Angry

Spring til debat: