Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt forumpunkt i forumet (Integration)
At F.P påstår at de betaler skat....Haps du

lindy

b_j3ns3n
hehe ja okay..
men mange har arbejdet længe og betalt meget i skat inden de blev fp´r så på sin vis får de vel bare deres investering i samfundet tilbage.. Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Bjarne
[/quote]

At man modtager fra det offentlige, bør vel heller ikke betyde at man er afskåret fra at deltage i debatten, og "skyde løs på andre"?

Mener Bjarne at der gælder andre regler for ytringsfriheden hvis man er pensionist, bistandsklient, arbejdsløs m.m.?

PL[/quote]

Hvem har lige bragt ytringsfriheden ind i debatten? Ikke jeg!
For min skyld skal folk ikke holde sig tilbage - og det gør de jo heller ikke. Men når man kæfter op uafladeligt og énøjet, må man nok forudse muligheden for modspil. Det kan man så forhåbentlig tåle.
Men det er jo lidt komisk/tragikomisk at se folk med sugerøret i fælleskassen gå uhæmmet i flæsket på andre, der måske gør det samme. Måske ikke. Joker

PL
Der er absolut intet komisk/tragikomisk i at man ikke bryder sig om gøgeunger i den danske rede!

Jeg synes da det er OK at ha´ røret i kassen, som du så smukt beskriver det, bare gældende regler er overholdt.

Ellers må du jo stemme anderledes næste gang, ikke?Pfft

PL

Bjarne
PL skrev:
Der er absolut intet komisk/tragikomisk i at man ikke bryder sig om gøgeunger i den danske rede!

Jeg synes da det er OK at ha´ røret i kassen, som du så smukt beskriver det, bare gældende regler er overholdt.

Ellers må du jo stemme anderledes næste gang, ikke?Pfft

PL

Næh, du har sgu' nok ret med komikken/tragikomikken og gøgeungerne, PL. Men det har jeg HELLER IKKE SKREVET. Prøv at kommentere på det, der faktisk står. Gælder også foregående udladning.
Glæder mig, at du finder min beskrivelse smuk. Hvorvidt man så mener, at det er OK at malke den offentlige kasse, bare man kan kringle den på den rigtige måde, må naturligvis være op til den enkelte.
Og - nej. Jeg skal bare stemme på samme måde også næste gang. Og så håbe, at tilstrækkelig mange andre gør det samme.

kylling
b_j3ns3n skrev:
hehe ja okay..
men mange har arbejdet længe og betalt meget i skat inden de blev fp´r så på sin vis får de vel bare deres investering i samfundet tilbage.. Wink

Hvis vi allesammen skal have vores investering tilbage???
Hvem skal så betale for veje,sygehuse,hjemmepleje,løn til folketinget,militær, OSV.

PL
"Og - nej. Jeg skal bare stemme på samme måde også næste gang. Og så håbe, at tilstrækkelig mange andre gør det samme."

Du spilder din stemme, på Gucci-Helle!

Rolll

Bjarne
PL skrev:
"Og - nej. Jeg skal bare stemme på samme måde også næste gang. Og så håbe, at tilstrækkelig mange andre gør det samme."

Rolll

Måske - måske ikke. Nu skal jeg nok selv finde ud af, hvor jeg placerer min stemme. Men beklager, PL - det bliver ikke på din mentor fra DF.Shock

b_j3ns3n
kylling skrev:
Hvis vi allesammen skal have vores investering tilbage???
Hvem skal så betale for veje,sygehuse,hjemmepleje,løn til folketinget,militær, OSV.

øøøh.
hvad mener du..?
Får du ikke din investering tilbage...? bliver der ikke lagt asfalt på dine veje, har sygehuset lukket når du kommer forbi, Har du modtaget et brev om at din plejehjems plads er givet til en anden..?

har du kun læst dette indlæg og sprunget alle de andre over..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

PL
Bjarne skrev:
PL skrev:

Rolll

Måske - måske ikke. Nu skal jeg nok selv finde ud af, hvor jeg placerer min stemme. Men beklager, PL - det bliver ikke på din mentor fra DF.Shock

Du tager fejl, du er sgu´ ekstremt fyldt med fordomme.

Men det er jo din stil, alle FP´ere stemmer DF, og alle FP´ere bør holde deres kæft og ikke deltage i samfundet, eller her på DTW.

fuck U

PL

Bjarne
PL skrev:
Bjarne skrev:
PL skrev:

Rolll

Du tager fejl, du er sgu´ ekstremt fyldt med fordomme.

Men det er jo din stil, alle FP´ere stemmer DF, og alle FP´ere bør holde deres kæft og ikke deltage i samfundet, eller her på DTW.

fuck U

PL

Hold kæft, hvor er det irriterende at få modspil, hva' PL...?
Det er OK, når du finder det morsomt at placere andre politisk. Men det modsatte? Så er det fordomme.
Hygge-hejsa. rol

Bjarne
Ovenstående var sidste dril fra min side til PL - i denne omgang. Beklager hvis ping-pongeriet har irriteret nogle. Håber at den nye kategori må få et godt liv. Angel

Peder1968
Og jeg der troede denne tråd handlede om et nyt forumpunkt Wink

Webmaster skrev:
Hejsa,

Jeg har oprettet et nyt forumpunkt her i forumet som skal omhandle integration og mangel på integration af thaier her i Danmark.

Jeg håber at vi med dette forumpunkt vil få en ordentlig og seriøs debat om de tilbud deres findes for thaier som kommer hertil, de thaier som er her og ikke mindst de børn og unge som er her i landet hvor den ene eller begge forældrene er thai.

Så har du en mening, holdning eller noget erfaring med noget som skal hjælpe til med integrationen af thaier i Danmark så kom på banen her. Ligeledes hvis der er noget du synes mangler udover de tilbud som allerede findes.

Lad os få en god og sund debat, hvor vi kalder en spade for en spade, uden at fare i flæsket på hinanden.
Tak og god debat.

thaikurt1
Det koster det dansk samfund udgifterne knap 50 mia. kr.for danskerne på pension.

Hvad koster at Integration udlændinge i Danmark ?
Redigeret af thaikurt1 d. 03/08-2010 10:08
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Bjarne
Der er udsigt til besparelser på pensionen. De konservative barsler med forslag om skavank-eksamen hvert 3. år:

"De Konservative vil tidsbegrænse førtidspensionen for langt de fleste under 40 år, så deres sag skal tages op til revurdering hvert tredje år".

Rolll

thaikurt1
så kunne man i den forbindet også se på hvad der kunne spare på udlængeområdet eller er det et område der ikke skal se på.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sony
Det vil jeg sgu give dig ret i 1000%
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

clydehaumann
En af vore tidligere elever har fået studenterhuen. For 3 år siden kunne hun ikke et ord dansk. Det er godt gået: Jeg er super glad på hendes vegne. Det viser at blive der lagt et godt fundament og er der vilje til at ville noget og opbakning fra mandens side kan man nå langt. Hun er ikke den eneste der er flere på vej og jeg håber at det kan være med til at ændre det negative syn mange har på thailandske kvinder.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Jens Ole
Hej Clyde.

Det er dejligt med sådanne historier. Der er jo faktisk mange(af dem jeg kender) der gør et stort stykke arbejde for at blive integreret.

Jeg kan da også fortælle nogle dejlige ting om en af jeres tidligere elever(min kone)Smile

Hun er nu på level 2/4 efter godt 1 år,og det er selvom at hun ikke kunne ret meget dansk da hun kom.
men hun sidder nok 4-5 timer hver dag og studerer det danske sprog og skrift.

I går bestod hun køreprøven,efter naturligvis også at have bestået teoriprøven,og det var sjovt at se de 5 som var ude at køre,så var der kun 2 der bestod.
Hun tog kørekortet på dansk,og uden tolk , selvom at der var mange der opfordrede hende til det , selv kørelæreren. Nej , jeg bor i DK , så må jeg lære det på deres måde , var hendes svar.

Jeg må da indrømme at jeg er ret stolt på hendes vegne , og bliver lidt ked af det , når man generelt dømmer thaipiger over en kam.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
rinpoche
clydehaumann skrev:
En af vore tidligere elever har fået studenterhuen. For 3 år siden kunne hun ikke et ord dansk. Det er godt gået: Jeg er super glad på hendes vegne. Det viser at blive der lagt et godt fundament og er der vilje til at ville noget og opbakning fra mandens side kan man nå langt. Hun er ikke den eneste der er flere på vej og jeg håber at det kan være med til at ændre det negative syn mange har på thailandske kvinder.

FLOT klaret. Et stort tillykke til hende OG til jer og hendes mand. Imponerende indsats hele vejen rundt!
Hun er ikke den eneste.
På trods af at min kone kun kan prale med en 6 års skolegang, lykkedes det hende at blive uddannet dansk sygeplejerske for adskillige år tilbage.
Det var så en betragtelig længere proces - læs 12 år+ - men hun klarede forhindringerne uden anden hjælp end fra uddannelsesinstitutionen, medstuderende og fra... host... undertegnede.
Og i denne sammenhæng skal der da også lyde en stor tak til det danske system, der finansierede hendes uddannelse langt hen ad vejen!

Hun efterlod sig adskillige danske medstuderende i kølvandet, der ikke magtede opgaven.
En af hendes thailandske veninder bestod også sidste år, med stort set samme baggrund.

Ringe uddannelse er ikke lig med ringe intelligens!
Med støtte, opbakning og med de muligheder Danmark kan levere, kan man nå langt.
Det kan meget vel tage sin tid, men det er værd at gå den vej.

Og til alle andre hårdtarbejdende thailændere i Danmark, uanset deres job og erhverv, stor respekt til jer også!

Spring til debat: