Se indlæg
 Udskriv debat
Kastrup Lufthavn
dutling68
et stort tak skal du have så ved man hvor man står og det er jo altid godt får de ville jo helst have alt med hjemme fra og det kan man jo godt forstår så det er lidt trist med alle de regler men såen er det jo men hun vil altid prøve at få balaren med hjem for den er jo bedst fra mor men den bliver vi jo nok nød til at stoppe med....Wink

Rasmus
Jeg ser til min udelte tilfredshed at Mr. Falang Yao, virkeligt har sat sig ind i reglerne omkring indførelsen af plante produkter til Danmark fra Thailand.
Hvis bare indførelsen af andre ”kønne planter” (læs: Thaipiger) hidrørte under ”Plante Departementets” regi - og ikke som nuværende under ”Udlændingestyrelsen”. Ville tingene utvivlsomt være noget nemmere for de fleste. (?)

Hilsen Rasmus

falang yao
Rasmus skrev:
Jeg ser til min udelte tilfredshed at Mr. Falang Yao, virkeligt har sat sig ind i reglerne omkring indførelsen af plante produkter til Danmark fra Thailand.
Hvis bare indførelsen af andre ”kønne planter” (læs: Thaipiger) hidrørte under ”Plante Departementets” regi - og ikke som nuværende under ”Udlændingestyrelsen”. Ville tingene utvivlsomt være noget nemmere for de fleste. (?) Hilsen Rasmus

Hej Rasmus,
Tak for de rosende ord . M.h.t. din andet forslag, vil det måske være "synd" for dig, for den "kønne blomst" som du er blevet gift med vil måske "sortere" under kategorien : "SJÆLDENT og TRUEDE ARTER" må ikke eksporteres Grin Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 09/03-2005 22:19
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Bamsefarr skrev :
Hejsa
Hvad skal man gøre med det guld men har købt/fået i thailand,hvis man nu tager det med derned igen så risikerer man jo at toldvæsenet vil ha betaling for det, næste gang man kommer til
copenhagen airport .Det ville jo ikke være så rart at det skulle ske
bamsen
PS: hvis nogen har et sted man kan se hvad man skal gøre et link url

SE HVAD JEG SKREV OM DET FØR under "Kastrup Lufthavn":

Hej Allesammen,
I dag, har jeg rettet henvendelse til TOLD OG SKATVÆSEN (Tlf. : 72 37 10 00) og de KAN være meget flinke (Smile Smile ), for at spørge om regler m.h.t. GENINFØRELSEN I DK af :Smykker /b] :Guldkæder,Guldarmbånd. m.m. [b]Laptop(bærbar computer)- Videocamera (Anolog/Digital).Fotoapparat.Mobiltlf.m.m.

SØRG for at have en KOPI af kvitteringen med,for at bevise at det er købt i DK, for alt af værdi over1350kr vil det blive afkrævet told/moms af.
DER ER MULIGHED AT FÅ UDSTED EN KVITTERING FRA TOLDVÆSEN I KASTRUP LUFTHAVN, HVORI DER VIL STÅ AT MAN HAVDE FX.:Smykker-Bærbar-Mobiltlf. VED UDREJSEN FRA DANMARK,

ERGO, du kommer til at betale moms/afgift ,(og måske bøde,hvis du ikke deklarer det ved ankomsten, og husk at det er DIG der skal HENVENDE DIG til tolderen og ikke som misvisende påstået tidligere her i forumet at "han spurgte jo IKKE",og "du" skal ikke "ånde let" bare fordi du kommet ude i ankomst hallen(de kan sågar "følge dig" helt til din privat adresse og foretage en rensagelse af dine baggage).Det har jeg fra en genbo som har været ansatte i Toldvæsen i Kastrup Lufthavn i 15 år. Og mit råd til dig og andre ,LAD JERES smykker (Guldkæder m.m.) blive hjemme, hvis I ikke har en kvittering på at det er betalt moms/afgifter i DK .
Da du og konen rejste til Thailand sidste, var der også et par med 2 børn, og jeg lagde mærke til dem (det vil tolderne sikkert også gøre) fordi de var alle "GULDBELAGT" med halskæder(konen med 2 stk)og datteren med Guldarmbånd.Manden bar en hvid "Fuba" trainingdragt lignende.
HVIS han er en af "vores" medlemmer, kunne jeg godt tænke mig at høre fra ham,om han nogensiden har haft "problemmer" ved ankomsten til DK ,p.g.a. af smykkerne og måske også i Thailand, for det var lige som at sige :"vi har succes i DK, men også en "opfordring" til overfald/røveri.(p.g.a.missundelse).

Redigeret af falang yao d. 14/03-2005 10:51
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
skriver de kvittering på alt jeg tænker på de guldkæder mange har købt i thailand og "smuglet" her til dk kan man henvende sig hos told og skat og få en kvit på en smugler vare?? bare forde den er i landet nu
Surin er død længe leve Surin999

falang yao
surin999 skrev:
skriver de kvittering på alt jeg tænker på de guldkæder mange har købt i thailand og "smuglet" her til dk kan man henvende sig hos told og skat og få en kvit på en smugler vare?? bare forde den er i landet nu

Hej Surin din "provo",

Jeg har ringet til Toldvæsen (korrekt nr. 72 37 10 00, jeg havde skrevet før 75 ..sorry ),og jeg fik bekræftet at , NEJ du kan ikke få en kvittering på en "SMUGLERVARE", da der er ikke betalte moms/afgift ved 1 ste indførslen i DK.
Fx. da min egen kone kom til DK i 1995, havde hun pansatte en 3 baht guldkæde for at financiere flyvebilletten, 6mdr senere på vores "brylluprejse",indfriede jeg gælden hos den lokale guldsmed, og beholdte kæden,som jeg bærer lejlighedsvis (meget sjældent),og lige som "alle" andre "glemte" Wink jeg, at deklarerer den i tolden . NU , 10 år efter, kan jeg fx.risikerer at blive stoppet i tolden ved vores hjemmerejse i næste måned,hvis jeg har den på,og BLIVE AFKRÆVET moms/afgifter af den (højt sandsyndligt siger tolderen jeg talte med).Han grinede da jeg spurgte om der ikke var noget der hed "forældelsesfrist" (i lighed med med fx. skattesager) og så svarede han : NO WAY.

SÅ NU ER DU (og andre) ADVARET ! LAD JERES "JULEPYNT" Grin Grin BLIV I DK .

Redigeret af falang yao d. 14/03-2005 23:19
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
ok ok men hvad med hvis man siger at det er konens kæde som hun tog med sig som flyttegods da hun kom til dkGrin

falang yao
Hej Surin,

Den går heller ikke, medmindre der er under 12 mdr. siden hun flyttede til DK (jeg kunne have gjørdte det, da vi rejste på "brylluprejse",men da kendte jeg ikke reglerne) . Det er ikke nok at sige det, du skal kunne bevise det, og har hun ikke deklareret dem ved ankomsten til DK, hjælper ingen "kære mor" og så er det SMUGLERVARE.

Redigeret af falang yao d. 14/03-2005 23:22
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
du er en hård mand falang yaoSadSad
men jeg tror jeg har ideén til hvordan man slipper uden om for det første er min kones kæde på en bath den må hun jo lovligt indføre Grin men til jer andre få en af jeres koners venniner i eu til at skrive en kvittering på salg af en kæde for vores koner kan jo lovligt købe en kæde af en veninde i eu og indfører den til danmark uden at betale told og moms GrinGrinGrin slå den falang yaoCoolCoolCool

falang yao
surin999 skrev:
du er en hård mand falang yaoSadSad
GrinGrinGrin slå den falang yaoCoolCoolCool

Hej Surin,

Dette kan/vil jeg ikke slå ,men tværimod benytte mig af fidusen og se om det "funker".
Tak for det , håber ikke at ham "toldgendarrmen" også læser Dansk-Thai Webside. Pfft Pfft Smile.

falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
det burde virke og selv om tolderen læser det så får han svært ved at bevise om kæden er købt i f.eks tyskland eller i thailand når du står og beder om at få den registret inden du rejser til thailand GrinGrin
men jeg tror ikke de hopper på den hvis du står i tolden på vej hjem fra thailand med en ny kædeSad

jens
Og der kommer sjovt nok et indslag i kontant i aften om at flyselskaberne ikke frivilligt slipper slanterne, da det er så omstændigt at klage at de godt ved at de fleste opgiver.
Og det behøver ikke nødvendigvis at være et EU-flyselskab, det skal bare være en afgang fra en EU-lufthavn.
Der er en folder med reglerne på dansk(PDF) der kan findes her
http://europa.eu....let_da.pdf

MVH
Jens

Redigeret af jens d. 31/05-2005 13:36

falang yao
Hi Folks,

M.h.t. kontant udsendelsen på DR1,nu til aften, havde jeg mine bange anelser, om at man måtte håbe på det bedste og frygte det værste. Og desvære blev det, det sidste som gjørde sig gældende. Jeg sad og krummede tæerne, da jeg hørte hende fra transport Ministeriet, udtale eller manglende udtalelsen,( jeg kunne se hende for mig slå op i Nudansk Ordbog, for at finde ud af hvad ordet FORCE Majeure betød ) og derfor ikke kunne udtale sig om hvornår, luftfartselskaber kunne påråbe sig det.
Endnu være, at høre Traffikministeren omtale S.L.V, som StatensLufthavnsVæsen, når der i realitet hedder og har gjørde det i mange år, StatensLuftfartsVæsen og p.t. har han en del forhandlinger med dem (de hører direkte under hans ministerium) PINLIGT Wink.
Det skal nok en retsag til, før de nye regler bliver implementeret både i EU og DK . Og her vil jeg, uden at være for pessimistisk sige talemåden omvendt :<< Jeg frygter det værste og håber på det bedste>>.

falang-yao@dansk-thai.dk

Stampe
Jeg blev ringet op af Resjsfeber d. 26/5 inden jeg tog til Thailand, de fortalte af flyet jeg skulle hejm d. 30/5 med var forsinket. normal afgang var kl. 01:20 men det var flyttet til kl. 08:00.
Der var ikke noget der Thai-airwasys hade bestilt hotel med aftensmad & morgen mad, der var også telefon ( Internasional opkald ) thai betalte for 3 min.
Jeg kan kun sige at Thai-Airways sørede for god Service til os..
Har bestemt ikke noget at klage over
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Hejsa falang yao
J?eg vil lige paapege at vi ffoerst kom afsted 17.05
saa det var lidt laengere end de sagde vi ventede
ventebamsen
og jag bamsen maa desvaerre koebe sine colaer selv

Spring til debat: