Se indlæg|
Er Thailand et dejligt land at bo i ?
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/03-2008 16:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har ikke noget imod songkran da vi så har alle børn det vil sige 5 stk + det løse det kan 1 -3 mere fra familien der bo og spiser her selv og vi har to rum så leje vi gerne en mere og så hygge vi alle sammen. Børnene elsker at få lov til at lege med vand og prøve at kaste så meget vand som mulig på mig jeg holde mig ikke selv tilbage når det glæder at kaste med vand efter andre. Det jeg glæder mig mest til det er at når songkran er slut så er de sidste turist ved at forlade Pattaya og her bliver så fred og ro det er den tid på året jeg nyder mest. ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 08/03-2008 18:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Jeg har ikke lige tid til at læse alle de helt sikkert gode indlæg der er da nogle af dem er meget lange (skeptikeren) Men jeg kan da kun sige at ligegyldigt hvor dårlig en oplevelse nogle mennesker vil få i thailand, vil det aldrig skræmme mig væk fra dette super, lækre, dejlige og skønne land. Og ja thailand er anderledes og måske er det derfor jeg netop kan li landet så meget.. har efterhånden set hele eu (ikke noget særligt, fyldt med folk der går mere op i hvilken bil de har og hvad deres adresse er), et par lande i afrika (en hel del mere spændene end eu) og lidt af asien.(super lækkert, glade mennesker overalt og en utrolig natur som jeg aldrig har set magen til) det jeg vil sige er nok at jeg mener Thailand er et DEJLIGT land at bo i. og vis folk er af samme mening bør de blive/tage dernede. og vis ikke er kan de jo tage til gran canaria/tenerifa og hygge sig med de andre fra eu der ikke er meget for alt det gode østen har at tilbyde os blegfede danskere ![]() du må tage alt det søde, med det sure..!
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| ptg |
Lagt på d. 08/03-2008 18:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Jeg kan kun sige en ting kan man ikke tåle lugten så flyt. Run for a reason 16.11.14
|
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 08/03-2008 19:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
der er faktisk kun 2 ting jeg hader her i thailand, songkran og thai tv songkran kommer jeg let og elegant over, ved at købe nogle bøger og se nogle film på min computer, ergo jeg bliver hjemme til det åndsvage vandshow er over. med hensyn til tv, er det desværre ikke så let, fruen i huset skal nærmest have det tændt døgnet rundt, og hvad der vises er fuldstændigt ligegyldigt, bare det kører, hun kan ikke falde i søvn hvis ikke det kører for fuld skrue. og jeg mener inderligt thai tv er noget lort, elendige skuespillere,dårlig manuskript, totalt overgearet skuespil. (men er dog bedre en for 15 år siden, hvor det det hele handlede om dragere og andet lort) men skullle jeg igen blive alene, ville det første jeg gjorde, smide det forbanede tv ad helvede til. det var dejligt lige og komme af med alt mit gylle ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2008 20:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kvindemin skrev: der er faktisk kun 2 ting jeg hader her i thailand, songkran og thai tv songkran kommer jeg let og elegant over, ved at købe nogle bøger og se nogle film på min computer, ergo jeg bliver hjemme til det åndsvage vandshow er over. med hensyn til tv, er det desværre ikke så let, fruen i huset skal nærmest have det tændt døgnet rundt, og hvad der vises er fuldstændigt ligegyldigt, bare det kører, hun kan ikke falde i søvn hvis ikke det kører for fuld skrue. og jeg mener inderligt thai tv er noget lort, elendige skuespillere,dårlig manuskript, totalt overgearet skuespil. (men er dog bedre en for 15 år siden, hvor det det hele handlede om dragere og andet lort) men skullle jeg igen blive alene, ville det første jeg gjorde, smide det forbanede tv ad helvede til. det var dejligt lige og komme af med alt mit gylle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gå ud og vær med i vandballaden,det er da sjovt at se de mennesker hygge sig helt vild bamsen |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 08/03-2008 21:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
kvindemin skrev: ...der er faktisk kun 2 ting jeg hader her i thailand, songkran og thai tv... med hensyn til tv, er det desværre ikke så let, fruen i huset skal nærmest have det tændt døgnet rundt, ... Kun to ting !?? - Hvordan i alverden har du båret dig ad med at holde opfindelsen af mobiltelefoner hemmelig for madammen!? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/03-2008 21:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
ptg skrev: Jeg kan kun sige en ting kan man ikke tåle lugten så flyt. At der er visse ting man ikke bryder sig om, er vel ikke ensbetydende med at man ikke kan taale lugten og burde flytte........vel ? Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/03-2008 21:55 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 08/03-2008 22:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
bamsen skrev: Song kran er da bare for dejligt Jeg nyder det i pattaya når jeg kan bamsen Jeg håber du har ret. Jeg skal til pattaya om fem uger, og jeg frygter lidt at songkran er som skeptikeren skriver: 11 dage i helvede.... mvh. filihankat |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 08/03-2008 22:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Til skeptikeren: Tak for dine gode beskrivelser af livet i pattaya/thailand. De giver mig blod på tanden mht. til selv at rykker teltpælene op og begive ud i eventyret.... ![]() mvh. filihankat |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 09/03-2008 01:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg glæder mig meget til at opleve songkran, men jeg kommer jo også som turist og har muligheden for at smutte ind på mit hotelværelse når det er for meget. Jeg endda købt et kamera som er vandtæt så jeg også kan snuppe lidt billeder fra det hele, tror ikke jeg tør tage mit nikon med ud i vandpjaskeriet
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 09/03-2008 03:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja jeg kan kun tilslutte mig .. Songkran - tv - mobilos.. det er på negativ listen... Songkran, jeg er så heldig jeg kan blive hjemme, så det er minimal jeg mærker til det. Tv... send konen på arbi, så indskrænkes det til nogle få timer om dagen. Det er også sundere end gå hjemme hver dag. Mobilen.. lad være med at købe så meget tale tid, så giver det sig selv, for du kan være sikker på familien / veninderne ikke betaler regningen. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 09/03-2008 03:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
Cyberstar skrev: kvindemin skrev: ...der er faktisk kun 2 ting jeg hader her i thailand, songkran og thai tv... med hensyn til tv, er det desværre ikke så let, fruen i huset skal nærmest have det tændt døgnet rundt, ... Kun to ting !?? - Hvordan i alverden har du båret dig ad med at holde opfindelsen af mobiltelefoner hemmelig for madammen!? haha, netop pga. det forbandede fjernsyn, har hun ikke tid til at tale i mobilen, for hun skal jo osse lige høre musik og game på computeren ![]() nej, ærligt talt, har hun et meget fornuftigt forhold til mobilen, den har faktisk ikke været uden for huset i flere måneder. jeg vil tro det gennemsnitlige forbrug er 15 min. om dagen |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/03-2008 05:39
|
|
Hvis jeg skulle være negativ så at når thai prøver at snyde en ved at forlade mere en det koster, og selv og jeg så ved hvad prisen er så tro de stadig jeg kun er turist. Og så alle de stupidt serie de sende i tv hver dag, men her har vi så to tv men nogen gang når jeg sidder ved min pc og tv køre i soveværelses hvor datten se thai tv og hvis jeg så se hvad kone se er der det samme programmer der køre begge steder, spørge jeg så om hun så ikke kan gå ind til datten og se tv og hvad tro så der ske ingen ting de sidder stadig og se det samme. Mobil tale kort køber jeg til kone 300 bath og til datten 100 bath de bliver ikke købt flere. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/03-2008 07:45
|
|
Nu skal i så få lidt at af.Der sidder et par af min bekendte over på det danske sted og nyder en genstand den ene har så sin ven med og han har så en thaidame som skal damefrisør kommer hun sige det koster 3000 bath for det. De andre prøver så at fortælle han at så meget kan det ikke koste men de vil han så ikke lyde de sige, men kommer med en forklaren på grunden til det skulle koste så meget. jeg har så en ven som tale thai han gå så over til damefrisør for at spørger hvad det koster han sig på thai og på english så damefrisør ved hvad han tale om hun sige så det koster 300 bath for det hele. Min ven gå så tilbage og sige hvad det koste og den ene bliver så sur på min ven at han slå min ven ikke hård og sige så gå du og kontrollere thaien og min ven sige ja for jeg stoler ikke hvad de sige. Som jeg altid sige nogen turist kommer her og glemme at tænke de tænke med den de har i bukser eller er de så kloge at de ved altid om thailand om bliver snyde ude at de opdage det. Nu skal i ikke tage det som noget negativ men man skal passe på hvad man roder sig ind i det kan bliver en dyr historien især hvis man ikke til lyde til andre. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/03-2008 08:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tak suk for dit supportsvar til ptg. Du er nu (næsten) altid så diplomatisk. Jeg selv ville nok have svaret NOGET anderledes. Synd at sådan en forholdsvis ung mand ikke er kløgtig nok til at have lært at livet består af andet end at prøve at ødelægge en ellers fornuftig debat med platheder. Men gudskelov ser det da ud til at der er mange der har mere på hjertet om livet i Thailand. Bamsen. For mig er det da i orden at du nyder Songkra på gader og stræde, men jeg læser ud af dit indlæg at du deltager i 5 dage, dels i landsbyen, som for mig er morsommere at opleve end det her i Pattaya. Men som sagt turen derop er for lang. Det jeg anfægter er at det sidste år strakte sig over 11 dage. For 8 år siden var det 3 max. 4 dage her i byen. Siden er det langsomt blevet værre og værre. De officielle dage overalt i Tahiland er jo fra den 12.- 14. nogen steder den 15. også. Besynderligt nok er Pattaya det eneste sted hvor det først begynder den 16. (Officielt). Det begynder ude i Naklua den 16. I Pattaya den 17. fortsætter til Ryong den 18. og til Sattahip den 19. Men der er altså nogle der i deres umådelige visdom har fundet ud af, at man da lige så godt kunne slå alle dagene sammen her i byen og så begynde den 12. For nogen år siden blev det så den 11. så den 10. og så sidste år den 9. Jeg kom kørende stille og fredelig på Beachroad kl. 10 om formiddagen, uanet bliver jeg ud for den sidste bar før policen på soi 9, overdænget med en pøsfuld vand af en så absolut døddrukken engelskmand, (og ja, han var iført det reglementerede Songkranudstyr, svømmebriller, små badeshorts der hængte nede under hængebugen, og guddødemig også svømme fødder til snorkling). Så jeg mister delvis herredømmet over Chopperen, har nær kørt en polis ned, så han griber selvfølge lige fat i glatnakken og han bliver taget med ind på soi 9. Jeg slipper for forhør da det er politiet selv der er vidne. Så jeg regner med at han i hvert fald har fået et døgn på vand og brød. Du kommer her som turist i de 3 dage hvor van(d)viddet officielt skulle have foregået, bor på et hotel, får dine måltider på et spisetsed, kan gå op på dit rum i nærheden af hvor du nu deltager i vandlivet og kan lukke din dør når du ikke gider mere. Jeg beder dig lige forestille dig 11 dage, 8-9 timer, hvor du ikke kan køre ud at handle, ikke kan besøge venner eller for mit vedkommende køre ud til elefanterne og vise turister rundt, da jeg ikke kan møde op og ligne en slagtet alligator. Men nu har jeg besluttet mig for hvad jeg gør i år. Jeg fylder køl & frys med alskens godt til 11-12 dage og så holder jeg mig inde i haven. Men syntes egntlig at det er urimeligt uretfærdigt bare for at nogle turister skal more sig. De thaier der deltager er barpigerne og andre der ikke har et normalt job at passe. For alle andre thaier er det en pestilens. Og jeg ved mange i vor omgangskreds der sætter flere daglønne til, fordi de ikke kan møde op med våde uniformer. Og skal vi så ikke slutte med flere meninger om Songkran nogen elsker det , men de fleste fastboende hader det. Keep going med de gode historier, man kan aldrig lære for meget. Hilsener fra Skeptikeren i Pattaya |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/03-2008 11:07
|
|
Skeptikeren skrev: Og skal vi så ikke slutte med flere meninger om Songkran nogen elsker det , men de fleste fastboende hader det. Hilsener fra Skeptikeren i Pattaya Hvor er jeg dog enig..... Der er stor forskel paa om man er turist eller fasboende..........!!!Songkran idag har jo intet med rigtig Sonkrang at goere, men det er der sikkert mange turister der ikke ved, og det er da ogsaa okay....Men en saadan Sonkrang bliver ogsaa uden mig.. Kald mig bare kedelig.
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 09/03-2008 11:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
jeg ved nu ikke om jeg er så ening. Tag fks Chiang Mai, det er sgu da kun thaier som går amok deroppe og kører rundt omkring voldgraven og vælter vand ind i hinandens biler. Jeg tror at det er jer expats som er ved at gøre jer til mere thai end thaierne selv. Alle dem ( thaizzz ) som jeg kender elsker song kran. Skolen ( cmru ) i chiang mai er en stor fest. Til dels kan jeg følge jer...Chiang mai er jo heldigvis ikke som Pattaya. Men jeg har endnu i 17 år ikke mødt en thaizzz som ikke syntes om songkran, eller at det er for meget. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/03-2008 12:05
|
|
mugge skrev: jeg ved nu ikke om jeg er så ening. Tag fks Chiang Mai, det er sgu da kun thaier som går amok deroppe og kører rundt omkring voldgraven og vælter vand ind i hinandens biler. Jeg tror at det er jer expats som er ved at gøre jer til mere thai end thaierne selv. Alle dem ( thaizzz ) som jeg kender elsker song kran. Skolen ( cmru ) i chiang mai er en stor fest. Til dels kan jeg følge jer...Chiang mai er jo heldigvis ikke som Pattaya. Men jeg har endnu i 17 år ikke mødt en thaizzz som ikke syntes om songkran, eller at det er for meget. Saa har du ikke moedt min kaere (33), hun syntes absolut ikke at det er sjovt at gaa rundt i Samutprakan udenfor BC efter d. 15. og stadig bliver overoesset med vand og kridt........Men er man stadig teenager, ja saa er det da sikkert meget sjovt... Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/03-2008 12:10 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Mon |
Lagt på d. 09/03-2008 16:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
[mail][/mail]Jeg vil lige folge traaden op: Er Thailand et dejligt land at leve i. Jeg er ikke gammel nok ejheller syg nok til at kunne modtage nogen form overforelsesindkomst, saa jeg har vaeret nodt til selv at skabe min familie og jeg en indkomst. Det skulle alle sk'u prove. Paa den made bliver du nodt til at laere Thaierne at kende og ikke kun se smilet men fole smilet. Jeg bliver nok aldrig millionaer men vi faar alle noget at spise hver dag, Har biler og knallerter, tid til at tage ud til vores lille fiskebrug, sidde i bambushytten og spille kort. Grille en fisk eller 5. Har provet at skulle raese afsted 16 timer i dognet for at kunne betale revisor, advokat etc. etc. Ang. Thaimedarbejder inkl. Familien, er det faktisk meget nemt. No work no money, no money no funny. Der er altid en der gerne vil tjene en dagslon. Det var bare et lille hurtigt indput i forhold til hvad vi hverisaer mener der skal til for at Thailand kan vaere et godt land at leve i. Mvh H-J B Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/03-2008 19:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
n_p! Dit spørgsmål er vel også rettet til ikke bare os fastboende, men vel især til de der kommer her som "turister", måske godt nok flere gange om året. Og hvad kan de fleste af dem så svare på det: Meget lidt tror jeg. hmm, og det er så hvad du tror, du der har valgt at bosætte sig i en turistenklave, som nogle refererer til som Sodoma og Gomorra. Noge går sågar til bankospil een til 2 gange om ugen - med danskere. ER det bedre end thaiernes kortspil og gambling, som bliver ilde omtalt i utallige tråde??? Er det et seriøst spørgsmål? Eller forsøger du i ramme alvor at sammenligne et uskyldigt bankospil med marginale indsatser og ringe gevinster med hasard, der i nogle tilfælde medfører at de implicerede går fra hus og hjem eller bliver så håbløst gældsat at de må sende deres døtre til jobs i "underholdningsbranchen" i Thailand ?? Selv på tirsdag/fredags markedet er de nu igen (efter at der er kommet dansk jer af stedet) begyndt at sidde i klynger/kliker. Dem der bor i Soi White House kunne ikke drømme om at sætte sig sammen med andre fra en anden del af byen og vise versa. Ja jeg kalder det gettho. Jamen, fred da være med det. Det er vel op til den enkelte hvordan de ønsker at tilbringe deres otium/ferie/whatever. Du har jo selv valgt at bo i den nok mest fremherskende farangghetto i Thailand. Og dermed ser du dette mønster, hvis du nu som mange andre medlemmer herinde, bevægede dig rundt omkring i landet, tror jeg nu nok du ville få et noget andet indtryk. Værst af alt er dog at overhøre, som nu sidste fredag, 3 danskere med deres thaipiger, så uforskammede, nedladende tale om pigerne og Thailand. Enig, det er klamt, men desværre nok ikke overraskende på en af den sydlige halvkugles foretrukne luderdestination. Nogle, eller rettere mange, bryder sig overhovedet ikke om thaimad. Da Carlsberg stadig kunne købes herude, drak de Carlsberg, nu drikker de kun Heineken. Hvorfor i alverden ikke drikke det lokale øl, som jeg personlig syntes er noget af verdens bedste. Der er sku da ikke noget der så tyndt og uden smag som en Heineken eller en Hof. Det er da fuldstændigt irrelevant, lad nu være med at gå thai wannebe vejen, det er så uklædeligt for farang. Ja jeg vil hellere køre på min motorcykel herude end i bil hjemme. Trods min alder føler jeg mig sikker nok. Fint nok, men mon ikke det kun er en "følelse" du har, statistikken modsiger dig. Men hvad med det jeg læser i de danske aviser hver dag, om svineret på de Københavnske gader og stræder. Vi er ikke en skid bedre selv. Se på alt det lort der smides ude på skovstier i DK, eller langs strandene! ![]() ![]() ![]() Man er her som gæst og uanset hvor tæt du bliver integreret så bliver du aldrig andet end gæst i et givet land. Ikke før du er mange generations integreret kan du påberåbe dig tilhørsforhold, hvis du vel at mærke har assimileret dig fuldt og helt. Integreret i generationer? Assimileret dig fuldt og helt? Før man ikke er "gæst" mere? Mindre kan gøre det, der er altså tilflyttende farang i Thailand der har opnået thailandsk statsborgerskab, fordi de ulig dig opfylder kravene mht sprog osv. De er vel næppe at betegne som gæster, når de nu har stemmeret, kan købe land osv. Det er jo nok de færreste der kan og ikke mindst vil vælge denne vej. rinpoche Redigeret af rinpoche d. 09/03-2008 19:51 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.