Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thailænder udvises efter operation
|
|
| mgj |
Lagt på d. 14/04-2008 12:47
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
mugge skrev: ja spis nu lige brød til...jeg kender lidt til episoden, lægerne samt udl vil idag forlænge hans opholdstilladelse Hej Mugge ! Nu kender jeg Phin og Claus personligt, og kender derved lidt til sagen, så det der med at spise brød til, forstår jeg ikke helt????????? De har i god tid ansøgt om forlængelse på lægernes anbefaling, og han skulle rejse her midt i april, så det er SOM SÆDVANLIGT i sidste øjeblik, samt KUN P.G.A. medierne er gået ind i sagen. Det har ikke været morsomt for dem, at de stod for at sende hendes lillebror tilbage uden at han er helt rask endnu!!!!!!! M.v.h. Martin Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 14/04-2008 14:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
suk skrev bla. Foej for satan.......Hvor kan man da sidde og faa onde tanker... JA........ ![]() Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2008 15:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Så nu kan ”vi” sige at vi er meget venligsindede i Danmark, men vi har desværre en offentlig sektor som er et levende bevis på, at man sagtens kan være oppegående og "passe" sit job selvom man er hjernedød. |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 14/04-2008 18:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Hvis Danmark er et forfærdeligt lorte land, hvorfor fik de så ikke fortaget den operation i dejlige Thailand???
Redigeret af Thai d. 14/04-2008 18:30 |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2008 19:49
|
|
Hej Thai, Det vil jeg tro jeg kan svar på selv om jeg ikke kender dem, for hvis hun var rejst hjem til LOS for at få en nyre, så var hun nok ikke kommet ind i Danmark igen, uden at der skulle skrives en hel masse til US. Og så efter et par år så kunne hun så komme tilbage. Det har ikke noget at gøre med at DK er et lorte land, det har noget at gøre med den politik der er i DK. |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 14/04-2008 22:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Thai skrev: Hvis Danmark er et forfærdeligt lorte land, hvorfor fik de så ikke fortaget den operation i dejlige Thailand??? ![]() Hvis den danske regering tillod at man kunne få fortaget operationen i udlandet, kunne dit forslag såmænd forstås, men mig bekendt er kassen lukket for den mulighed. Det er jo ikke ham sagen drejer sig om der er syg, havde det været tilfældet havde operation forgået i Thailand. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/04-2008 22:39
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg er personligt selv én af dem som går ind for de stramme regler og de regler kan man så gå ind for eller ej. Men det der ryster mig gang på gang ved disse sager som bringes frem i diverse medier og hurtigt derefter omstødes af Udlændingeservice er hvad med alle de lignende tilfælde hvor de berørte ikke har held med at få bragt deres sag frem i medierne. Deres sager bliver efter alt sandsynlighed ikke omstødt da pressens og folkets bevågenhed ikke ligger på Udlændingeservice i de tilfælde. Jeg vil mene at de berørte i omtalte sag nu, med omstødelsen, har fået den rette behandling i overensstemmelse med gældende paragrafer. Problemet er bare at det resultat skulle Udlændingeservice have fundet frem til allerede i første forsøg og uden pressens bevågenhed. Og det store spørgsmål for mig er at i hvor mange af de tilfælde som vi aldrig hører om får de berørte det svar som de burde ? Sagt på en anden og kortere måde. Der er i bund og grund intet galt med paragrafferne men med de skrankepaver som sidder inde hos Udlændingeservice og forvalter dem efter forgodt befindende. Det er sgu' under alt kritik - og de ansatte i Udlændingeservice skulle trækkes i løn (f.eks. kr. 25.000,-) for hver fejlbehandlet sag de har behandlet så de kunne mærke at deres beslutninger har konsekvens ligesom de har konsekvens for de mennesker hvis sager de fejlbehandler. Så kunne det sgu' være de ville prøve at tage sig sammen og udføre det arbejde de bliver betalt for ordenligt. Bare min søle mening.... Redigeret af Webmaster d. 14/04-2008 22:41 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/04-2008 23:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Thai - nu er det jo sådan, at modtageren, der havde behov for operationen, bor og lever i Danmark. Med alle de pligter og rettigheder, det medfører. Skattepligt og ret til behandling - blandt andre. At et nært familiemedlem så stiller sig til rådighed på så fornem måde og tager den lange tur til Danmark, bør faktisk afføde alt andet end negative holdninger. Dyb respekt og anstændig behandling, for eksempel. Bjarne |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/04-2008 23:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Webmaster - du rammer så inderligt rigtigt. Kunne være interessant at se, om Udlændingeservice overhovedet har format til et "undskyld" eller "vi beklager" i de sager, hvor de underkender sig selv. Fint at historien kom frem. Men forfærdeligt at tænke på de måske mange, der aldrig kommer frem, fordi de implicerede ikke har kræfterne, kontakterne i orden eller andre muligheder. Måske netop en anledning til at gøre Dansk-Thai til et mere formelt foretagende med håb om muligheden for at øve indflydelse. Problemet kan måske være, at det kræver et program - et regelsæt - som alle kan tilslutte sig. Det bliver måske vanskeligt, men er det ikke forsøget værd at se, om der kan opnås enighed om et eller andet? Bjarne |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/04-2008 03:08
|
|
Det er sgu' under alt kritik - og de ansatte i Udlændingeservice skulle trækkes i løn (f.eks. kr. 25.000,-) for hver fejlbehandlet sag de har behandlet så de kunne mærke at deres beslutninger har konsekvens ligesom de har konsekvens for de mennesker hvis sager de fejlbehandler. Så kunne det sgu' være de ville prøve at tage sig sammen og udføre det arbejde de bliver betalt for ordenligt. Bare min søle mening.... ikke engang trækkes men også fyres fra jobbet med en bemærkning i cv arbejder uden at bruge hovedet ![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 15/04-2008 14:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
dem der gav afslag på us. skulle stilles op på rådhuspladsen og have en røvfuld i den bare, jeg ville være den første til at svinge pisken. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2008 04:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Alle mennesker kan fejle også selv om man er ansat i Udlændingeservice ![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/04-2008 05:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
thaikurt 1 skrev: Alle mennesker kan fejle også selv om man er ansat i Udlændingeservice ![]() VEL IKKE SÅ TIT.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Claus |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2008 07:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvor stor fejlprocent tro du så der er på andre statsinstitutioner man høre bare ikke om det. ![]() ![]() Jeg tro ikke man kan få et system der er 100% fejlfri ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/04-2008 07:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
De folk som sidder og varetager disse opgaver, behoever jo ikke alle at vaere en Psykisk kloning af Jonni Hansen........... Bagved hvert et sagsnummer gemmer der sig rent faktisk et menneske af koed og blod, saa en smule menneskelighed er vel paa sin plads at forlange........... Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/04-2008 07:36 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 16/04-2008 08:01
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Bjarne skrev: Thai - nu er det jo sådan, at modtageren, der havde behov for operationen, bor og lever i Danmark. Med alle de pligter og rettigheder, det medfører. Skattepligt og ret til behandling - blandt andre. At et nært familiemedlem så stiller sig til rådighed på så fornem måde og tager den lange tur til Danmark, bør faktisk afføde alt andet end negative holdninger. Dyb respekt og anstændig behandling, for eksempel. Bjarne Det forholder sig også sådan, at Phin måtte stoppe på sit job p.g.a. sygdom, og ved at hendes lillebror så giver sin ene nyre til hende, kan hun forhåbentligt snart genoptage sit arbejde. Derved sparer staten en masse penge til : sygedagpenge og dialysebesøg på hospitalet. Når man så tænker på at lillebroderen "kun" skal have behandling som en hvilken som helst organdonor i DK, så er det sgu da en "Win-Win situation" for staten. Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.