Se indlæg
 Udskriv debat
medgift
manse
Det er sgu sørgeligt at dette sin sot altid skal ende med erfaringer eller andet. Lyt til dit hjerte, giv hvad du kan formå og ikke en bath mere. Jeg har lige været til et bryllup hvor gom betalte 999.999,99 bath og en del guld, men alt blev givet tilbag til den lille familie, så her blev det kun brugt for at vise omverden, at han havde råd og ikke spor andet. For mit vedkommende blev det samme forlangt men jeg nægtede at betale dette beløb og er nu gift. Jeg fandt ud af svigermor aldrig havde haft noget med sin datter at gøre, så hende smed jeg ud og har aldrig set hende siden, og vil aldrig komme til det heller, men lyt nu ikke til alle vores skrækhistorier her, men lyt til dit eget hjerte, og hvad du synes er rimeligt og kan formå skal du give med glæde.

Håber du må få et godt liv.

mange hilsener

Thai madsen
Hejsa.
Min erfaring er således. Har Thai kæreste, som kommer og besøger mig om ca. 2-3uger PfftGrinPfft... Første gang jeg var sammen med hende (vi var sammen ca. 3uger) kom det med at gifte sig osv. allerede på tale. Jeg ville nemlig gerne vide hvad hun havde forestillet sig. Og der snakker hun i vildelse efter min mening, hun ville have 300,000TB i sinsot. Så sagde jeg til hende at hun var nødt til at finde sig en ældre falang, som har haft lidt flere år at spare op i end mig (jeg er 27år) eller gå lidt ned i pris (lyder lidt mærkeligt at sige sådan). Så blev der ikke snakket mere om det, og så nød vi ferien. Så spurgte jeg hende om ikke hun var intereseret i at komme og besøge mig i DK. Jo det ville hun meget gerne, men hun ville meget gerne lære mig lidt bedre at kende før hun tog det store skridt at tag på den anden side af jorden. Jeg tog så derned 3mdr. Efter for at være sammen med hende i 1mdr. Jeg kom med ud i landsbyen for at hilse på mor, far, søskende, børn og familie (super sød familie) og var sammen med dem og kæresten i næsten 3uger. Så skulle der snakkes gifteri og sinsot igen. Hun ville gerne giftes med det samme, men jeg sagde nej, du er nødt til at komme til DK. Først og se om du kan holde ud og leve så langt fra din familie osv. Hun spurgte mig hvor meget jeg havde råd til at give i sinsot, og der svarer jeg 100,000TB. Men jeg har ikke råd til at give alle pengene på en gang. Familien sagde ok. Og jeg gav dem 20,000TB. til at starte med, og kan så løbende give dem 10-20,000TB. Når JEG syntes at der er penge til det. Som jeg skrev i starten af indlægget kommer hun om 2-3 uger, og så må vi se om vi er skabt for hinanden eller det hele er noget rod. Så et lidt lavere beløb og så måske en form for afdrags ordning, kunne måske være en ide for dig også Wink

Venlige sommer hilsener.
Madsen

Kalasi
Godt indlæg Madsen. - Du skriver om DIN løsningsmodel.

Her er min:

Vi er "kun" gift i DK. og jeg har ikke betalt sin sot, selvom jeg godt er klar over "reglerne."
Jeg har bekostet en badeværelsestilbygning til min kones forældre. Indlagt vand, lavet sceptic/trixtanke, "møbleret" badeværelse med toilet og hele svineriet.

Så hvis sin sot kommer på tale, kan jeg med sindsro sige: "MIN sin sot kan i åbne og skide i" !!!

Kalasi

Jake
LOL - tænk at der skal betales for at få en kone og ender det galt, skal der også lægges kontanter for at slippe af med hende igen.
Hvorfor ikke bare nøjes med at være kærester?

bastian
kæresten siger at faranger skal betale mere i sin sot fordi de har en størrer tissemand så 500000 b er kun fordi du er godt udrustet
så jo stører tissemand jo flerer penge
min kærestes familie vil ikke have vi skal giftes fordi de ikke for mere end 500 b sin sot
det er 100% rigtigt sådan hænger det sammen se bare på

[url]www.sinsotforbigdick.th[/url]
og i vil se det samme svar

sin sot.....hahahahahahahahaha

jeg lavede lige dit links aktivt

bamsen
Redigeret af d. 17/05-2008 16:10
Udelukket ud fra siden, da det kneb med omgangstonen og at overholde reglementet.

Thai madsen
LOL PfftGrinShockGrinPfft

swedmark
Hej Swed,

Som nærmest navnefæle Smile ville jeg lige bidrage med egne erfaring. Inden jeg fandt min nuværende kærste som jeg skal giftes med i næste måned, nåede jeg og have dialog med en del piger om emnet. og jeg må sige til alles ros, at det blev håndteret meget "professionelt". Ingen af dem jeg talte med kom selv ind på emnet, det var hver gang mig. Presset, fik jeg dem tilsidst til at komme med et beløb, og gennemsnittet ligger på 300.000 Bth. Ikke meget over, og ikke meget under. Så enten har de alle gået i samme "skole", eller også er det størrelsesorden.. men helt klart, hvis man vil er der ingen tvivl om at beløbet er til "forhandlng"

Held og lykkePfft

Swedmark

Hej - jeg blev "gift" med Ranna igen da vi var i Thailand af hensyn til hendes familie. Jeg insisterede på at betale Sin Sot selvom hendes mor havde sagt, at så længe jeg bare var god ved hendes datter var hun glad og tilfreds.
Betalte så hendes mor 50.000 BHT og hun gav så Ranna 1 Bht guld og jeg fik en Bht guld af hende, så netto blev det 20.000.
Ranna har ikke været gift før, har ingen bør og er bachelor i økonomi!!!

claus31130
Da jeg blev gift med fruen gav jeg svigerforældrende 40.000 bath bare for at vise mig fra den go'e side....fluks næste dag smuttede svigerfar ned i byggemarkedet og købte tagsten til det hus konen og jeg var i gang med at bygge......min kone havde så været gift før og har et barn fra det ægteskab.....
Sådan gjorde jeg.....som andre osse har sagt....betal hvad de hjerte siger du skal betale......

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Boes
Min variant:
Min tøs er 27 år veluddannet, ikke gift før, ingen børn.
Familjen velbeslået og bad ikke om noget. På brølluppet fik hon, på mit initiativ, 999.999,99 bath + 9 bath guld. Det gav respekt i byen for hende og hendes familje.
Hun betalte ½ tilbage til mig - den anden ½ på bankbog til vores fælles søns uddannelse. Guldet kigger hun på en gang imellemSmile, bærer det ved højtidelige lejligheder.
Hvis det ikke er en golddigger du har fat i, så vis din opskattelse af hende og giv hvad du formår.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Saendaeng
Jeg lagde en del penge på bordet som jeg fik tilbage bagefter , har dog så siden købt 15 rai til mine svigerforældre.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
kiml
Jeg har ikke givet nogen sin sot men spæder med penge til hendes familie, så som en ny vandpumpe, fjernsyn,købt hjælp til at ordne ris markerne Kiml

hansi66
Hej Swed

Da jeg blev gift med min dejlige kone Oi, ville forældrene ha 150000 bath, jeg gav dem 50000 bath ved forlovelsen og resten da vi blev gift, der blev ikke snakket om guld men jeg gav min kone 5 bath som hun kunne bære ved brylluppet senere konverterede vi de 2 bath til 2 vielsesringe fra gems galleri, selve brylluppet kostede mig 100000 bath incl 2 køer som familen slagtede og billeder til 20000 bath, vi fik 39000 bath i gaver som min kone gav mig da hun mente jeg havde haft nok udgifter allerede, så mit bryllup kostede mig alt incl ca 260000 bath, det synes jeg er ret billigt da vi var ca 200 inviterede gæster og der kom ca 300 fra byen og fik en bid mad også, dvs de tog det med hjem i en pose for at lave det derhjemme, men ca 40000 dkr. det synes jeg er billigt, tilsammenligning blev vi gift på rådhuset herhjemme og vi var 12 mennesker der var ude at spise + tøj og brudebuket ca 10000 dkr.
min kone er også universitetsuddannet og har ingen børn. så bare klø på Swed, men lad fornuften rådeWink

Big-Viking
swed skrev:
har læst de 2 hjemmesider jeg er blevet anbefalet, og de er rigtig gode . men jeg står tilbage med det store problem nemelig selve medgiften, familien ønsker 500.000 bath og 10 bat guld

Jeg selv da jeg blev gift oppe i landsbyen ved Udon, betalte forældrene 500.000 bath samt jeg købte 30 bath guld til konen i gave. Derudover havde vi en mega fest i landsbyen med Moor-lamsing og hele mullivitten.
Dette var 4 år siden. Konen døde i et motorcykel uheld sidste år..SadSad

manse
Kære Big-Wiking

Hvor det røre mig dybt, at høre om din tidligere kones alt for tidlige død, men jeg er glad for at se, at dit gåpåmod ikke er ændret. Men et stort tillykke herfra, fordi du igen har fundet lykken Mr. ting tongWinkWinkWink

Sin Sot er jo et emne der har været oppe utallige gange på den site, og alle er altid endt i fnidder fnadder fordi der er mange meninger om dette. Jeg har fortalt før her på siden, hvad jeg gjorde og vil bare sige, følg dit hjerte og betal eller vis din formåen. Ikke for dig som farang men for din kommende kone.

Big-Viking
manse:
Tak.... Ja sådan er livet, især når det gælder motorcykler i Thailand. Livet skal jo gå videre, så det nytter sgu ikke at sætte sig ned og synes at livet er ÅH så uretfærdig. Selvom det stadig er hårdt..

Ang. medgift, så høre man tit at nogen siger at det er en form for menneskehandel. NEJ, siger jeg. Sådan er den Thailandske kultur, og penge er jo bare en død ting. Eneste man skal sørge for er at ikke blive flået. Når jeg skal giftes igen her til foråret, skal jeg af med 100.000 og så vil jeg igen købe 30 bath guld til min kone. Jeg gør det med glæde.......

Spring til debat: