Se indlæg|
Svindel med pensionen
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/05-2008 17:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er der vist også her, hvis man taler om et beløb på 5.130 kroner om måneden, der uretmæssigt tilegnes iflg. (nuværende) gældende lovgivning. Når det så er sagt, så synes jeg absolut også at det er helt urimeligt, at pensionister skal have deres pension amputeret blot fordi de vælger at opholde sig udenfor EU, mens de samtidig betaler skat i DK! Og jeg har mildest svært ved at se bevæggrunden herfor. Det eneste jeg umiddelbart kan få øje på, at der er en modvilje mod at man lægger sine penge i lande som vi ikke har økonomisk samarbejde med, altså ikke EU lande, og hvad så? Nogle der har faktuelle bud på årsagerne? mvh rinpoche |
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 29/05-2008 17:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
muslimer !!!!!!!!!!!!!!! det er lige det det drejer sig om og så er det staten i dk der hedder dansk flyktninge hjælp!!!!!!!!! så er det sq hermed sagt ![]() |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 29/05-2008 17:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Jeppe skrev: gad vide hvor mange personer det drejer sig om siden de vil iværksætte en sådan undersøgelse , eller er det bare nogen der har fået ondt i rø... det var vist bedre at sætte indsatsen ind et andet sted hvor der var penge at hente. Ondt i rø... ku' det sagtens være... Jeg mener - de ( - offentlige myndigheder) kan bare læse med her på DTW, der er masser af fjolser der ævler løs om at nu skal de sg' til Thailand å' bo med førtidspension, for arbejde kan de godtnok ikke længere. Åh jo, 2-3 timer om dagen i Thailand, måske, så'en proforma.... Hold k.. hvor det her forum tiltrækker alle mulige fjolser! Jeg er selv førtidspensionist (ny ordning) - og returnerer til DK inden 6 mdr. - loven skal jo overholdes, ikke?? ![]() |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 29/05-2008 17:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
JH skrev: [quote]Jeppe skrev: Jeg er selv førtidspensionist (ny ordning) - og returnerer til DK inden 6 mdr. - loven skal jo overholdes, ikke?? ![]() hej HJ er du førtidspensionist (ny ordning) kan du opholde dig året rund helt lovligt uden at miste en krone |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 17:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 139 |
ben: Hvis du nu læser tingene godt igennem, så vil du kunne læse, at jeg skriver at man ikke kan bo i udlandet mere end 6 mdr af gange, uden at miste sit tillæg. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 29/05-2008 17:56
|
|
Ja, det ved jeg. Hvis man har haft uafbrudt ophold i DK i 10 år før dato for tildeling af FP. Det har jeg ikke... ![]() Først i 2011 kan jeg bo her hele året... |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 29/05-2008 18:00
|
|
Volando skrev: ben: Hvis du nu læser tingene godt igennem, så vil du kunne læse, at jeg skriver at man ikke kan bo i udlandet mere end 6 mdr af gange, uden at miste sit tillæg. Ja, det er rigtigt, men der er to FP ordninger: Før 2003, og efter.. Den nye er der ingen tillæg, hvad mon der så vil ske hvis man snuppes... ![]() |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:07
|
|
Ja, den gamle lov blev ændret medio 2003, det er rigtig nok, ligesom du skriver du skal havde været i landet i 10 år, det høre alt sammen under den gamle ordning. For det første, vil du hver 3 md, blive indkaldt til møde med din konsulent, møder du ikke op til dette møde, vil din førtidspension, ikke bliv overført ti din konton den efterfølgende md. møder du ikke op til det enste møde du bliver indkaldt til, tager de simpelthen din støtte. Det er dog muligt at forlade landt i 6 mdr, hvis der er en aftale du har indgået med din konsulent. Og der er div. tillæg også på den nye ordning. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:09
|
|
Ups, undskylder de mange stavefejl og det dobbelte indlæg.
Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/05-2008 18:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Volando skrev: Ups, undskylder de mange stavefejl og det dobbelte indlæg. [url]Davs Ja jeg fjernede lige 2 indlæg,da du havde fået dem ind 3 gange ![]() ADMIN[/url] Redigeret af d. 29/05-2008 18:16 |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:13
|
|
Bamsen: Mange tak, ved egentlig ikke hvorfor den gjorde det..
|
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 29/05-2008 18:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
ok det var jo for fanden det jeg skrev at der er en ny ordning der trådte i kraft efter 2003 den høre jeg også under men hvad alle de andre skal de så bare stå ret for den lov der var før den tid![]() |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:15
|
|
Alle der fik før 2003, skal følge reglerne som var dengang. Alle efter 2003, skal følge regler som er nu. Simpelt Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/05-2008 18:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Volando skrev: Ja, den gamle lov blev ændret medio 2003, det er rigtig nok, ligesom du skriver du skal havde været i landet i 10 år, det høre alt sammen under den gamle ordning. For det første, vil du hver 3 md, blive indkaldt til møde med din konsulent, møder du ikke op til dette møde, vil din førtidspension, ikke bliv overført ti din konton den efterfølgende md. møder du ikke op til det enste møde du bliver indkaldt til, tager de simpelthen din støtte. Det er dog muligt at forlade landt i 6 mdr, hvis der er en aftale du har indgået med din konsulent. Og der er div. tillæg også på den nye ordning. Nu er jeg snart forvirret over det her emne Hvem er det som skal møde op hos en jobkonsulent Dem fra før eller efter 2003. Dem jeg kender som har fået førtidspension efter 2003 møder ikke op nogen steder. Og de skal heller ikke. Det vil sige det er dem med pension fra før 2003, Men de skal heller ikke møde op hos nogen jobkonsulent Så mit spørgsmål. Hvem skal møde hos en jobkonsulent???? ![]() bamsen |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:18
|
|
Bamsen: Det er alle efter år 2003 ![]() Den før 2003, skal IKKE møde til disse samtaler. (med mindre ens konsulent har besluttet det) Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:22
|
|
Tror jeg vil til at skrive (efter 2003) og (før 2003) i mine forklaringer. Kan godt se det virker forvirrende, men reglerne er også rimelige uoverskuelige. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 29/05-2008 18:23
|
|
Volando: "Møde hos din konsulent"??? Altså, jeg møder ingen steder, og er heller ikke blevet bedt om det... Blander du ikke tingene sammen? Såvidt jeg husker skrev du i en tidligere tråd, som jeg ikke kan finde (godt det samme, den var forfærdelig, sorry... )- at du er på revalidering, altså ikke afklaret til FP, er det korrrekt? Redigeret af JackH d. 29/05-2008 18:24 |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 29/05-2008 18:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Claus Hjort Frederiksen og min bare R*Ø*V* han elsker simpelhen at hade alle før > nu > efter tids pensionister samt alle arbejdsløse [img]http://i2-images.tv2.dk/s/14/2792114-2165f0b66b935b00bd3eebd9bb2562d3.jpeg[/img] is not a valid Image.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:26
|
|
JH: Jeg har min viden fra CVU, hvor jeg har min uddannelse fra. ![]() Og jo jeg er revalidant indtil aug, men kun fordi jeg er sygemeldt med min kræft. Og det er selvfølgelig langt fra alle, (heller ikke fra den nye ordning) Som bliver indkaldt, det er simpelthen et kæmpe arbejde, at skulle evaluere med flere tusinde, førtidspensionister. Men lover siger at de skal indkalde til disse samtaler, at de så ikke gør det, dét er jo noget helt andet. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
|
| Volando |
Lagt på d. 29/05-2008 18:27
|
|
Loven*
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.